Autor Wątek: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi  (Przeczytany 14007 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 08, 2011, 14:52:25 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
AC to jest odprężony, AA to zwykłe 1.5.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 15:04:29 pm wysłana przez maciejowski »
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 08, 2011, 20:51:17 pm »

Larry075

  • Gość
Tak, chciałbym dokładnie wyczyścić kanały. W szlifierni tego nie zrobią, bo im się pewnie zwyczajnie nie chce. Poprzedni właściciel jeździł na jakimś syfie i wolę być pewien, że jest czysto. Za dużo kasy wywalę na ten silnik, żeby to pominąć.
Zaślepki są tylko w silnikach ze szklankami hydraulicznymi.

Na swoim motorze nie będę próbował - bo nie ma takiej potrzeby w tej chwili. Skoro tam jest gwint, i będziesz to robił, to mogę Ci doradzić taśmę teflonową. Wygląda ona jak izolacyjna a uszczelnia lepiej niż pakuły. Przede wszystkim nie spada z gwintów i jest odporne w dodatku uszczelnia się bez problemu i w chwile.
MichałSW, to jakiś większy remont? Można o nim gdzieś poczytać na forum? Miałbym do Ciebie kilka pytań.

AC to jest odprężony, AA to zwykłe 1.5.
Warto wiedzieć, bo szedł jak strzała (lepiej od mojego GLi). Takie pytanie, do tych co wiedzą.
Słyszałem coś na temat tego, że silniki DF miały inne szczeliny między tłokiem a gładzią cylindra. Wiązało się to z tym, że w tłokach były zalane jakieś płytki. Mógłby ktoś to potwierdzić lub obalić?

Pytam, bo przygotowuje małymi, kroczkami silnik pod turbo więc preferował bym sfrezować denka tłoków, aby go właśnie odprężyć i nie do końca pewien jestem czy to osiągalne.

Znalazłem to:
Cytuj (zaznaczone)
Tloki w AA i AB sa takie same, ale roznia sie znacznie w stosunku do silnika 125p.

W 125p sa stożkowe, w Polonezie w kształcie beczki, bez wkładek kompensacyjnych,
W Polonezie luz o 60% większy niż w 125p.
Inny kształt denka.
Inny pierwszy pierścień.

Zmontowac silnik sie da (w koncu srednica cylindra taka sama), ale konstrukcja tloka jest zupelnie inna.

Aha - w 1993 r. zmodernizowano tloki silnika 1.6 - ale to juz inna bajka.
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 21:32:55 pm wysłana przez Paweł075 »

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 08, 2011, 21:37:56 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Remont kapitalny silnika - nie piszę o nim na forum, czasem tylko jakieś pytania. Idzie powoli, bo nie bardzo mam czas się tym zająć. Poza tym drugi samochód aktualnie robię i ten mnie pochłonął bez reszty. Jak masz pytania to śmiało, postaram się odpowiedzieć na ile to tylko możliwe.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 09, 2011, 00:49:24 am »

Larry075

  • Gość
Jak masz pytania to śmiało, postaram się odpowiedzieć na ile to tylko możliwe.
Chciałbym znać pewne wymiary, póki nie skończę kolektorów a przede wszystkim tak nie doczyszczę silnika aby móc z nie jego jeść, nie mogę zdjąć miski (nie chce robić wszystkiego na raz aby sie obudzić z ręką w nocniku). Przede wszystkim zależy mi na dokładnym wymiarowaniu korby, czyli średnica główki, stopki no i długość (od środka czopu dolnego do górnego).  Korby w poldku wyglądają niczym z komarka i musze je zmienić, pytanie od czego - wiec szukał będę na wymiar.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 09, 2011, 01:37:03 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2646
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
żeby dobrze wyczyścić kanały w bloku silnika, musisz wyjąć broki. w sklepie myśliwskim kup  szczotkę- wycior do czyszczenia luf, dwie wystarczy o różnej średnicy i nimi wszędzie się dostaniesz. to samo zrób z wałem korbowym. tam jest syf którego nic nie rozpuszcza, twardy jak kamień- odwirowany pył z kompozycji panewek, poza tym są tam wiórki z utwardzonej stali czopa i drobinki ściernicy. komplet broków do OHV kosztuje kilkanaście złotych. ja tak zrobiłem. korby są potężne i mają spory zapas wytrzymałości- szlifowałem je w celu zmniejszenia wagi i polerowałem.
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2011, 01:39:53 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 02, 2011, 21:42:57 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Panowie jeszcze jedno pytanie- czy po odkręcaniu wału i korbowodów za każdym razem trzeba wymieniać komplet śrub mocujących? Jak to jest w przypadku OHV?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 03, 2011, 03:40:01 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie trzeba wymieniac,
w OHVce zadne sruby nei sa przewidziane do jednokrotnego uzycia ,a przynajmniej nie przypominam sobie,zeby ktores byly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 03, 2011, 08:53:01 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
KGB: Dzięki za info :)
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 03, 2011, 21:30:27 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Upewnijcie mnie jeszcze: jakim momentem trzeba dokręcać pokrywy łożysk głównych wału korbowego? Jedna książka (m.in. materiały fabryczne) podaje 98 Nm, inna 103 Nm. Dociągnąłem 98 Nm, ale naszły mnie wątpliwości. Można zwariować - 30 lat robili ten silnik i nikt nie doprecyzował takich szczegółów.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 04, 2011, 19:21:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z dokrecaniem kol jest wiekszy problem,bo podawane jest od ~50 do ~100Nm ,w iec rozrzut 100%,
tutaj tylko 5%,
5Nm nie ma żadnego znaczenia ,mozesz dac 103Nm ,mozesz tez 105Nm ,aby rowno wszedzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 04, 2011, 22:36:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
5Nm nie ma żadnego znaczenia ,mozesz dac 103Nm ,mozesz tez 105Nm ,aby rowno wszedzie
Zazwyczaj klucze dynanometryczne te tansze maja parametry ok +/-4% czyli ustawiajac 100Nm mozesz dokrecic pomiedzy 96 a 104Nm ale to nie jest az tak wazne czy dokrecisz 96Nm czy 100Nm wazne zeby wszedzie było po rowno, a nie na oko.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 05, 2011, 18:09:24 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
są gdzieś tanio do dostania takie rzeczy jak : panewki wałka rozrządu, szklanki popychaczy (nie hydro), pierścienie ustalające wał osiowo?

na allegro nic takiego nie widze
polskifiat.jazda.pl

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 05, 2011, 20:59:19 pm »

Offline SzymonFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 465
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez kombi 1.6GSI
    • Szymonbud
Ja podam mój sposób aby nie pomylić przewodów zapłonowych ich kolejności. Biorę sobie zwykły kolektor i na każdym wyjściu z cewki pisze nr 1-4 zaczynając od tyłu i dopiero zabieram się do roboty  :d :d Mam nadzieje że o to chodziło zakładającemu temat  :d :d

Odp: Remont silnika Poloneza Atu 1,6 GLi
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 06, 2011, 18:30:03 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Ja podam mój sposób aby nie pomylić przewodów zapłonowych ich kolejności...
Tyle, że to pytanie padło jakieś 5 miesięcy temu :P
Pomóżmy Jackowi!