Autor Wątek: Strzaly w filtrze LPG :(  (Przeczytany 8066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 04, 2004, 00:07:59 am »

XDX#1825

  • Gość
Jak mi sie ten dekiel wygial w gore.. to go pozniej nie mogel nagiac tak ladnie jak bylo.. i lapal lewe powietrze... no i nie rowno mi chodzil..zreszta i tak nie rowno chodzi.. mam przytkany dolot i jest w miare ale jak odetkam to gasnie.. moze MAPs poszedl sie kochac?? Jak to sprawdzic?

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 04, 2004, 19:56:09 pm »

XDX#1825

  • Gość
Wymienilem WNki.. na firmowe.. 30 zl kosztowaly... no i dobrze sie jechalo do czasu az deszcze nie popadal.. jak zamokl to zaczelo strzelac.. a pozniej wysechl i bylo spowrotem ok. Jeszcze swiece wymienie dzis.. i zobacze..

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 04, 2004, 22:00:20 pm »

Woj-o#772

  • Gość
świece w tym wypadku bym zostawił na póŹniej bo jak muwisz że dobry kawałek jechałeś i zaczeło padac i dopiero wtedy przerywa to świece mają tak ciepło od silnika że raczej nie zamokną.
Mocno się przyjrzeć modułom wysokiego napięcia i moze czujnikowi położenia wału?? Może to on przestaje impulsy wysyłać bo zamaka?

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 04, 2004, 22:02:33 pm »

wiciu

  • Gość
A ja jeszcze raz powtórzę: na 95% to jest wina modułu.Spotkałem się z identyczną sytuacją, też problemy były związane z wilgocią np. rano i wieczorem strzelał a w dzień nie, a podczas deszczu to już w ogóle była porażka - nie dało się jechać.

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 05, 2004, 14:46:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zeby sprawdzić MAP-a wystarczy podłączyć miernik pod prawdopodobnie środkowy przewód. Są tam trzy przewody: masa, zasilanie i sygnał, więc za którymś razem trafisz na pewno. Miernik na napięciu stałym powinien wskazywać napięcie proporcjonalne do zmian dodawania gazu. Na wolnych obrotach powinno być jakieś (dokładnie nie wiem jak to jest w Abimexie) napięcie. Potem przy gwałotwnym dodaniu gazu powinno na chwilę się zmienić po czym powrócić do wartości z wolnych obrotów. Im gwałtowniejsze dodanie gazu tym wyraŹniejsza zmiana napięcia.

U mnie na tej zasadzie działa elektroniczny wakuometr tyle że w Roverku MAP jest wbudowany w kompa i jest inny niż w abimexie. Zainteresowanych zapraszam do Artykułów. tam jest dokładny opis co i jak.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 08, 2004, 23:17:20 pm »

walo

  • Gość
witam
[shadow=red]wiciu[/shadow] masz zupełną racje ja o module napisalem na samym poczatku tego postu ale kazdy gdyba a ktos tu kase wydaje. a strzały jak byly tak sa dalej... moduł fabryczny od rzemiosla mozna odroznic po kolorze dekielka pod cewkami rzemislo ma srebrny a fabryka czarny ale jest jeden chaczyk z tego co wiem to jak poldki wychodzily z fabryki to trafialy sie ze srebrnymi modulami  :shock:  :shock:  :lol:  :lol:
dlatego proponuje podstawic od kogos modul w czasie wilgoci lub deszczu
POWODZENIA

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 10, 2004, 21:37:20 pm »

arezer

  • Gość
:? zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach+swiece i  przewody do wymiany (co do swiec to polecam NGK) :D

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 11, 2004, 17:24:03 pm »

XDX#1825

  • Gość
No swiece kupilem iskry wlasnie.. bo facio w sklepie powiedzial zeby sie nie chrzanic w jakis tam wynalazki bo to tylko kupe kasy kosztuje a rezultaty slabe.. no i polecil mi troj-elektrodowe iskry i takie mam:) a poki co strzelanie ustalo.. ale to chyba dlatego ze sucho jest .. zobaczymy jak bedzie jak popada.. poki co nie ma jak sprawdzic:(

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 11, 2004, 19:59:29 pm »

Maciek#938

  • Gość
No i właśnie takie trójelektrodowe Iskry są bardzo dobre. Sam takie posiadam i naprawdę wszystko pracuje tak jak powinno. Jestem z nich bardzo zadowolony. A cena w stosunku do innych firm bardzo konkurencyjna. Chociaż muszę nadmienić, że wcześniej miałem Iskry jednoelektrodowe i również wszystko pracowało bardzo dobrze :)

ps. Od jutra popołudnia przyjdzie do Polski trochę wilgoci, więc zobaczysz jak po tym będzie się Tobie spisywało auto.

Pozdrawiam

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 12, 2004, 15:48:36 pm »

wiciu

  • Gość
Przypomniałem sobie jeszcze o jednym przypadku. Kumplowi też strzelało i winne były  właśnie świece - jak się przyjrzał to na porcelanie świecy widać było drobniutkie pęknięcia. SprawdŹ więc pod tym kątem te stare świece.

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 12, 2004, 23:03:43 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "wiciu"
Przypomniałem sobie jeszcze o jednym przypadku. Kumplowi też strzelało i winne były  właśnie świece - jak się przyjrzał to na porcelanie świecy widać było drobniutkie pęknięcia. SprawdŹ więc pod tym kątem te stare świece.

Od jutra już będą opady, więc wszystko się powinno wyjaśnić czy to świece czy nie.

Pozdrawiam

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 13, 2004, 18:19:02 pm »

powgreg#1843

  • Gość
Przyglądam się tym wypowiedzą prawie każdy pisze wymień to wymień tamto Gość ładuje kasę i nic tylko niektórzy próbują coś zdiagnozować (np moduł można podstawić wysuszyć w domu i podczas deszczu podstawić  i sprawa się wyjaśni ew lepiej podstawić inny od znajomego podczas występowania usterki.
Co do świec i przewodów WN kiedyś zastanawiałem się czego trzeba je wymieniać często na gazie a na benzynie nie, przecież gaz nie styka się z przewodami WN a ciągle ulegają przebicim. Jako że jestem elektronikiem nie dawało to mi spokoju i doszedłem do prostego wniosku o napięcu w instalacji WN decyduje odległość elektrod na świecy i to co się znajduje między nimi po sprawdzeniu w "mądrej literaturze" okazuje się ze mieszanka gazowa ma wyższe napięcie przebicia (jest lepszym izolatorem) stąd prosty wniosek zmniejszyłem przerwę na swiecach do 0,9mm i poldek jeŹdzi już 6 rok na jednym komplecie przweodów  (po poprzednim poldku została mi cała reklamówka przewodów :D ). Jedyne co jeszcze zmieniłem to na cewce spiłowałem konektory (te oczka  z przweodami by zwiększyć odległość od wyjścia WN bo czasem skakała iskierka).
Swiece zmieniać najlepiej raz do roku przed zimą lepiej wtedy odpala na gazie stosuje zwykłe iskry jedoelektrodowe bo mogę ustawić przerwę sam, trzyelektrodówki nie dają tej możliwości a ich większej trwałości i tak w poldku nie da się wykorzystać szczególnie na gazie (a to jest główny cel stosowania trzyelektrodówek to ze mamy więcej iskier to bajka dla dzieci :lol:) bo słabym punktem jest izolator a właściwie nagar związany z niestabilną mieszanką w prostych instalacjach I i II generacji.

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 15, 2004, 17:24:44 pm »

XDX#1825

  • Gość
Wymienilem WNki...swiece.. popadalo.. i jest spoko .. dzieki za rady. ;)

Strzaly w filtrze LPG :(
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 15, 2004, 23:09:32 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "XDX#1825"
Wymienilem WNki...swiece.. popadalo.. i jest spoko .. dzieki za rady. ;)

No to super. Oby ten stan się utrzymał.


Pozdrawiam