Witam!
Tak więc trafiło mi się plusiwo 1.6 GLI w gazie IIgen. Wcześniej miałem tylko Diesle (1.9 GLD) nie licząc Wartburga z silnikiem od VW ale tam silnika się nie dotykało więc nic o nim niewiem. Zaznaczam iż przeglądałem FAQ gazowe, połowa tematów mnie interesujących wygasła.
Samochód jest z pewnych rąk, od pierwszego właściciela - mojego znajomego i ma autentyczny przebieg 71 tysięcy, na gazie zrobił około 20 tysięcy. Siedzi w nim opisywany w temacie sterownik. Wtrysk benzyny oczywiście Bosch. Byłem na diagnozie komputerowej, niby wszystko oki.
Znajomy nawet rok temu gdy jeszcze nie było mowy o sprzedaży, bardzo chwalił sobie to auto i gaz. Miał on zwyczaj co roku, wraz z wymianą oleju i filtrów, jeździć do gaziarzy na regulację i wymiany filtra gazowego.
Pytania są następujące:
1. Czy takie autko, jeśli było niekatowane, z takim przebiegiem jeszcze troszkę pojeździ ? Obroty ma równe na benzynie jak i gazie, nie ważne czy zimny czy ciepły. Mialem Caro z XUD9A dieselkiem to kupowalem go z przebiegiem 338 tysiecy ale to jest benzyna jednak.
2. On się sam przełącza na gaz przy przegazówce. Przy jakich obrotach powinien być ustawiony na przełączenie najlepiej ? Bo obakałem temat, PRką da się wyregulować. Obecnie jest aż 3 tysiące obrotów.
3. Auto ogólnie jest doskonale zachowane, zabezpieczane co 2 lata antykorozyjnie, zero luzów na kierownicy, zero rudej, sprzedawane jest za bezcen bo teraz podobno się już "poldkami nie jeździ" to za 1000 zł go będę miał. Tak więc na co zwrócić uwagę w przypadku tego gazu jeszcze.
4. Znajomy powiedział mi szczerze że dużo pali gazu, benzyny w normie, ale gazu potrafi wziąć z 15 litrów w mieście. Uważacie to za tragedię ? Za tą cenę i tak go wezmę, mam zamiar włożyć w niego około 2000 zł jeszcze jako pakiet startowy - tam naprawdę nie ma czego robić, nawet akumulator jest ledwie 3-miesięczny, tak więc niewiem no jakaś regulacja czy co...
5. Ja mówię co do elektroniki to sobie mogę robić w Poldzie, ale na gazie się nie znam - nie chciałbym zniszczyć instalacji użytkując ją niewłaściwie. Jeśli chodzi o skąpość to nie zależy mi na spalaniu tak małym by niszczyć silnik aż nadto - jeśli nie miałbym pieniędzy to nie kupowałbym auta tylko rower (przez w a nie v :D ). Tak więc może sobie palić, na oleje też nie żałowałem nigdy, świece kable. Lubię robić nadto i wymieniać ale mam zawsze dojeżdżać do celu. Zatem doradźcie na co zwrócić uwagę.
6. Auto strasznie się nagrzewa. Wskazówka jest w połowie pomiędzy 90 a 130 stopni (czyli ma powyżej 90), prawie cały czas pracuje wentylator. Podobno tak jest od zawsze gdy jest gaz. Czy to jest normalne? Podejrzewam że trzebaby wymienić czujnik temp. w chłodnicy od wentylatora by go wcześniej włączał albo podciągnąć do kabiny ręcznie wentylator. Ewentualnie wraz z włączaniem gazu by dodatkowy przekaźnik załączał wentylator. Nigdy temperaturka w żadnym z moich aut nie była tuż przed czerwonym polem więc się pytam bo aż strach to olać. Dodam że auto ma całą uszczelkę pod głowicą, nie miesza wody z olejem, nigdy się nie zagotowało, nie jest mułowate (znaczy się nie bardziej niz inne na boschu
). Czyli niby dobrze ale spać nie mogę przez to
Sory że się rozpisałem, to moje pierwsze LPG w życiu. Autko jest naprawdę piękne i muszę o nie zadbać, a że się akurat LPG napatoczyło to pytam.