Autor Wątek: metaliczny dżwięk przy wytężonej pracy silnika  (Przeczytany 2000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

metaliczny dżwięk przy wytężonej pracy silnika
« dnia: Sierpień 02, 2009, 23:14:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2282
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Sprawa wygląda  tak jakby ktoś wrzucił jakąś podkładkę do silnika. Na  biegu jałowym po dodaniu gazu od tys  obrotów do  końca zakresu ( odcinka ) jest cicho. silnik pracuje jak powinien, podczas jazdy  kolejno 1 i 2 -ka do oporu cisza dopiero 3 bieg, 4,5 tys obrotów jakieś  100 na zegarze i w górę zaczyna dzwonić, potem 4 bieg 120 na zegarze też dzwoni a następnie 5 bieg od 140 w górę też dzwoni. Na wysokim biegu i małej prędkości cisza np  4 bieg i 40km/h czyli pierścienie można wykluczyć.
Sytuacja ta ma miejsce głównie gdy pedał gazu idzie w podłogę po zdjęciu nogi z gazu  cisza ponowne dodanie znów słychać brzęk. początkowo podejrzewam osłonę ta blaszaną na kolektorze wydechowym bo jest pęknięta w 2 miejscach i może ona to powoduje ale raczej wątpliwe.  Sytuacja trwa od jakiś 6 miesięcy. silnik hamowany wypluł fabrykę. Może jakieś sugestie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

metaliczny dżwięk przy wytężonej pracy silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2009, 23:25:29 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
może katalizator? jeśli masz.. :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

metaliczny dżwięk przy wytężonej pracy silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2009, 16:35:33 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Potwierdzam - i mnie też osłona ;) Otwórz maskę, dodawaj gazu i gołym okiem widać, jak drga.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)