Autor Wątek: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja  (Przeczytany 643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« dnia: Styczeń 15, 2024, 00:38:48 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
to juz wszystko jasne - wszystkie na zlom <hahaha>
No patrzta państwo, cóż za zaskoczenie. W sumie, to nie będziesz musiał tego swojego remontować, tylko od razu na szrot, albo z drugiej strony, skoro nie jeździ, to paliwo E10 mu nie zaszkodzi  :P
Kurde, no i dziwnie trochę czytać oficjalny komunikat na stronie firmy, która właściwie nic już nie produkuje i czasem można by pomyśleć, że już nie istnieje (jak fabryka). Poczułem się prawie tak, jakby dalej produkowali samochody.
A z nieco innej beczki, mp79 temat trochę dla ciebie. Tutaj mamy tego gogusia z Muzeum Skarb Narodu. Jakiś drugi koleżka kupił Lublina 3Mi, tylko jednego z pierwszych, taki trochę prototyp. Silnik Iveco i ma te słynne szyby w prądzie. Przełączniki praktycznie kropka w kropkę jak w plusach, ale o ile dobrze widzę, to mają chyba szary plastik? Na prospekcie wydawały się czarne, wiec może kamera tak tu ciulowo oddała?
https://youtu.be/YlKlAE-aj08?t=1717
Całkiem nie najgorsza ta obudowa tych przełączników. W polonezach nawet można było tak na szybko umieścić tak przełączniki w drzwiach kierowcy i pasażera. Ciekawe, czy to jest fabryczna wydumka, czy coś gotowego/kupionego? Na prospekcie przełączniki były już prawilnie, w podłokietniku/uchwycie do zamykania drzwi i w takich ramkach, jakie stosowali w minusach.
https://a.allegroimg.com/original/1ebb6e/5025af72493091aa22013340f7da

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2024, 00:57:26 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Mikry jest akurat spoko gościem i cieszę się, że udało mu się kupić kolejnego Lublina.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2024, 08:45:26 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
FSO wydało komunikat :
https://www.fso-sa.com.pl/e10-informacje/
No to się wysilili... Ciekawe, gdzie przeprowadzali badania... W nowych blokach na Żeraniu mają jakieś tajne laboratorium, czy co? 🤪
mp79 temat trochę dla ciebie. Tutaj mamy tego gogusia z Muzeum Skarb Narodu. Jakiś drugi koleżka kupił Lublina 3Mi, tylko jednego z pierwszych, taki trochę prototyp. Silnik Iveco i ma te słynne szyby w prądzie. Przełączniki praktycznie kropka w kropkę jak w plusach, ale o ile dobrze widzę, to mają chyba szary plastik? Na prospekcie wydawały się czarne, wiec może kamera tak tu ciulowo oddała?
https://youtu.be/YlKlAE-aj08?t=1717
Dzięki za pamięć. 😊
Skoro już mnie wywołałeś...
Bez względu na zaskakująco niski numer rejestracyjny jak na takie auto, prototypowość szczególnie widać po pasie przednim. Seryjny, który wszedł jakoś w tym czasie do produkcji, jeszcze w trójce z prostokątnymi lampami, od starego różnił się wysokością i kształtem przetłoczeń - ale nie ich liczbą i szerokością. Poniżej - dwójka ze z jakichś powodów zamontowanym pasem nowszego typu, obok wczesnej trójki, z jeszcze oryginalnym:

Co do przełączników szyb - seryjne lubliny z elektryką szyb miały je w poziomie, w uchwytach drzwi, z tego co kojarzę.
Ciekawe, czy ten żółty oryginalnie miał zamontowane halogeny, jak te na prospekcie - bo w zderzaku widać otwory po nich.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2024, 12:12:16 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Mikry jest akurat spoko gościem i cieszę się, że udało mu się kupić kolejnego Lublina.

Mikry z FPM? To było konto Roberta?

Co do komunikatu, może po prostu podeszli uczciwie do tematu, i nie chcąc ukrywać, że E10 to szajs, profilaktycznie napisali, że do żadnego się nie nadaje  ;p Na dole powinna być notka, że "...ale na lpg owszem!"

BTW fajnie, że odtajnili w końcu akta i wyszło, że produkowaliśmy u siebie Ładę 2106:

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2024, 13:31:34 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2024, 15:28:44 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2060
Mikry z FPM? To było konto Roberta?
Nie wiem. To nasz łódzki kolega. Od lat zbiera graty. Kiedyś występował w duecie z innym kolegą nazywanym czasami "Mecenasem" choć nie wiem czy to właściwa ksywa ;)

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2024, 17:48:18 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Pooglądałem sobie ten filmik z nieco większą uwagą - i o pasie przednim było jednak wspomniane... 😉
Odnośnie fragmentu 9:18 - co ten gostek, za przeproszeniem, pieprzy? Ta gardziel w Lublinie zawsze służyła za łapacz powietrza do kabiny, natomiast filtr powietrza jest na dole, przed prawym nadkolem. W tym propotypie jest inaczej?
Wzmianka jest też o drugim prototypie... A właściwie pierwszym, bo pierwszym z pierwszych... Chodzi o skrzyniowy z dwuosobową czerwoną kabiną? Orientuje się ktoś?

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2024, 18:07:26 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2024, 05:55:03 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Dzięki za link! :)
Ten, o którego mi chodziło... Kilka sekund szukania - i też jest:
https://www.muzeum-motoryzacji.com.pl/pl/eksponaty/samochody/samochody_ciezarowe/prototyp_fsc_lublin.html
W filmiku o tym białym, wspominają o tym czerwonym, zdaje się. W książce serwisowej, której migawki tam pokazują, przewija się zresztą atrapa od niego (15:41-15:47).
A - jeszcze wracając do tamtego żółtego blaszaka - u mnie lublin nigdy nie zdechł po odpaleniu, a tym bardziej po odpaleniu i ruszeniu z miejsca (jeżeli nie liczyć takich powodów, jak zadławienie, po którym trudności z odpaleniem mogły wynikać jedynie z rozładowania akumulatora, albo brak paliwa). Może dlatego, że ja jeździłem wyłącznie lublinami z "gównianą" andorią pod maską. Tutaj jest "zacne" iveco, któremu trzeba wybaczyć humorki dotyczące jakości paliwa. ;)
A co do prędkości... Hmmm... Jakoś nie mam trudności z rozbujaniem swojego lublinka na prostej do 130 km/h...

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2024, 11:40:08 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Tu bardziej niby chodzi o pompę Boscha, bo ona niby tu miała problem z zaciąganiem paliwa. Ty u siebie nie masz czasem podobnej pompy, czy jeszcze na rzędowej Motorpala?

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2024, 11:45:57 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Lubliniści,

a co powiecie z doświadczenia pompy motorpal vs bosch? mam w naszym lublinku motorpala ale wymaga napraw/ustawień i zastanawiałem się nad wymiana na boscha i dodanie IC.

Może wydzielić temat do rozmów z lublinach?
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2024, 14:02:43 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Dużo tych prototypów. Jakiś czas temu wklejałem zdjęcia wypatroszonego lublina z przodem wyprofilowanym pod okrągłe reflektory, jeszcze jako "Nysa 325", leżącego na złomie pod Częstochową. Było to parę lat temu, ale nikt się nie zainteresował i został pocięty. Myślałem, że wtedy ucieka nam jeden z niewielu pierwszych egzemplarzy, ale z tego co pamiętam, jedną "Nysę 325" ma chyba Julo.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2024, 21:58:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Lubliniści,

a co powiecie z doświadczenia pompy motorpal vs bosch? mam w naszym lublinku motorpala ale wymaga napraw/ustawień i zastanawiałem się nad wymiana na boscha i dodanie IC.
Motorpal jest teoretycznie prostszy, bo to zwykła, rzędowa pompa i chyba łatwiejsza w naprawie/regulacji, a rozdzielaczowy Bosh, to już inna bajka. Zapewne bardziej precyzyjne dawki paliwa itd, a fabryka zapewne zdecydowała się na zmianę, by sprostać normom emisji spalin, bo silniki z tym typem pompy mają już zdaje się Euro4. Zapewne na Motorpalu da się bez problemu uzyskać większą moc, a nawet bym powiedział, że tym łatwiej coś pokombinować, ponieważ te pompy występują w różnych wariantach, do różnych maszyn/pojazdów i można po prostu wstawić większe sekcje. Fabrycznie są bodajże 7 mm, a można dać 9 mm z zetora, pokombinować z dawkami, turbo itd i można zapewne sporo ugrać. Jak ktoś ma pojęcie o tym, co robi, to można wszystko. Ludzie teraz przerabiają te pompy wstawiając do C-360, tylko trzeba przerobić lub wymienić regulator obrotów, oraz wstawić sekcje od zetora, bo te mają za mały wydatek. Niektórzy ponoć nawet zostawiali te i twierdzili, że  jest ok. Na jutubie pełno jest filmów. To jest ogólnie na tyle prosta konstrukcja, że można tu cuda robić. Nawet silnik ADCR, to w gruncie rzeczy stara poczciwa Andoria, ale przekonstruowana pod bezpośredni wtrysk itd. Usunęli np. przestawiacz kąta wtrysku, bo tam wszystkim steruje komputer. Paradoksalnie, jakbyś dorwał taki silnik np z Gazeli, to tam podniesienie mocy poprzez zmiany w sofcie, to ponoć żaden problem i masz 150, a nawet 170 KM. Dużo na ten temat można się dowiedzieć u "honkerowców" z honkerteam.pl. Oni tam np wstawiali intercooler do silnika bez chłodnicy i tego typu bajery. Tam tez właśnie któryś mówił, o podnoszeniu mocy w ADCR.
Temat o lublinie, czy ogólnie dostawczakach, można założyć. Nie wiem, czy ktoś oprócz mp79 i mnie, będzie tam cokolwiek pisał, ale nie zaszkodzi. Nie powinniśmy się ograniczać, bo np. taki Żuk, ma całkiem sporo wspólnego z FSO, za sprawą podzespołów z Warszawy. Ostatnie wersje z silnikiem S-21 miały przecież już zapłon bezstykowy, zaadaptowany z poloneza, jedynie rozdzielacz zapłonu jest trochę inny, ale słynny "zielony kabelek" jest i też się czasem psuł.
Gadka szmatka, ale ja nie o tym. Znowu K3 MIRO.
https://www.youtube.com/watch?v=QkwSM6Euq5Q
Tym razem z wizytą u tych cwaniaczków - zapierdalaczy. Ale mieli widzę mokro w majtkach, bo jest czym poszaleć. Gdzieś mi się obiło o uszy na necie, że on tam chce coś kombinować na 400KM? Jeszcze mu mało?
Mechanicznie autko jest naprawdę fajnie zrobione, ale stylistyka, to dla mnie osobiście, straszna wiocha. Ta "drabina" na tylnej szybie, to naprawdę się komuś podoba? Pytanie retoryczne, bo widziałem raz na fejsie, że się niektórzy o to zabijali. Spojler na klapie tak samo "ch*"owy. Raz w życiu widziałem seryjnego caro plusa ze spojlerem w tym miejscu, ale wyglądało to bardzo estetycznie, jak fabryka i spojler był stylistycznie i wymiarowo, dobrany idealnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2024, 22:01:26 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 20, 2024, 11:50:48 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ty u siebie nie masz czasem podobnej pompy, czy jeszcze na rzędowej Motorpala?
A jak to sprawdzić? 😄
Kilka lat temu zlecałem regenerację tej pompy, bo samochód bardzo niechętnie odpalał.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 20, 2024, 12:54:13 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
A jak to sprawdzić? 😄
Normalnie, spojrzeć pod maskę. To jest Motorpal pod silnik turbo.

A to Bosh.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=TZuxW2kj_Ow
A tu kanał zdecydowanie dla ciebie, ale sporo podobnych widziałem.
https://www.youtube.com/watch?v=Cbgjy59Rq48
A to jest to, o czym wspomniałem. Przeróbka 4CT90 na 4CTi90 (dodanie intercoolera).
https://honkerteam.pl/warsztat/przerobka-andorii-4ct90euro2-na-4cti90euro3-oraz-kilka-kwestii-z-tym-zwiazanych/
Ogólnie, to z Lublinami, Honkerami itp, jest podobnie, jak z FSO, że cuda tam robili z wersjami, silnikami itd, stad taki misz masz. Przecież jakby nie patrzeć, to samego Lublina, produkowało pięciu różnych producentów, najpierw (jeszcze) FS Lublin, później DMP, później Andoria, później Intrall (albo odwrotnie) a na końcu DZT. I jakby chcieć być czepialskim, to jeszcze później FS Honker, bo Tymiński zmienił nazwę. Tylko że dokładnie mówiąc, dwa ostatnie przypadki, to był już Pasagon, ale to tylko nazwa.
P.S. Dzięki za wydzielenie tematu, choć pewnie tylko dwie osoby będą tu coś pisać, bo reszta takich aut chyba nie ma. Któryś tu chyba miał jeszcze taki wehikuł? Zdaje się, że pan moderator Tomasz i chyba Matucha miał w podpisie Lublina 3.
Jakby nie patrzeć, to dzięki naszej wspaniałej unifikacji, w produktach z Lublina (i nie tylko) możemy odnaleźć jakąś cząstkę FSO, więc można powiedzieć, że to kuzyni Polonezów, więc pisanie tu o nich, nie jest w całkiem złym tonie.
Lubliny po modernizacji na okrągłych zegarach, miały już przecież bardzo podobną instalację do plusów, bo i mikroprocesor, i kontroler świateł itd itd. Nie wspominając o "kole sterowym" z Poloneza.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 20, 2024, 13:39:55 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Dzisiaj nie mam możliwości popatrzeć, ale u siebie pod maską widziałem coś, co bardziej przypomina tę drugą pompę.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 20, 2024, 14:00:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
u siebie pod maską widziałem coś, co bardziej przypomina tę drugą pompę.
No nic dziwnego, bo masz już zdaje się wersję 3Mi, więc tylko taka pompa powinna tam być, jak nikt nic nie zmieniał. Masz intercooler? To bedzie najszybciej widać.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 20, 2024, 14:11:26 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Intercooler mam na pewno.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 20, 2024, 14:22:53 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
No to wszystko w temacie, bo masz Intralla Lublina 3Mi, a intercoller występował tylko przy boshowskiej pompie. Oczywiście, nie licząc iveco, bo tam też chyba były. To masz pewnie już Euro 3. Jakbyś dorwał takiego ADCT, to dopiero by zapierdzielało. Na filmie jeden gość od Honkerów mówił, że 160 bez problemu Honkerem z tym silnikiem wyciąga, więc lublin pewnie by się bujnął więcej.
https://youtu.be/WmZLdi5mgxM

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 20, 2024, 15:19:40 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Tak, EURO 3 jest naklejka na osłonie rozrządu bodajże.

Odp: Żuki, Lubliny, Nysy - dyskusja
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 22, 2024, 12:48:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak mówiłem, wrzucam tu ten link. Parę ciekawych rzeczy tu gościu mówi.
https://www.youtube.com/watch?v=CwG-kobe7C8