Autor Wątek: POMOCY, niema cisnienia oleju  (Przeczytany 3814 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

POMOCY, niema cisnienia oleju
« dnia: Marzec 13, 2009, 21:01:03 pm »

Szprot(Michał)

  • Gość
Mam taki problem, jak odpale mojego poldka (1.6 GLI) to wszystko jest ok pochodzi z 4-5 minut i zapala sie kontrolka do cisnienia oleju i zaczynają jakby stukać zawory czym to moze być spowodowane?  Poziom oleju jest ok.

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2009, 21:17:53 pm »

Szprot(Michał)

  • Gość
ale to stalo by sie tak nagle? bo do tej pory wszystko było ok, wczoraj chce jechac a tu ten problem

[ Dodano: 13 Mar 2009 21:26 ]
wydaje mi sie ze zabardzo mu ostatnio po gazie dawalem bo dottawal po 6 tys obrotów tylko nieiwem co sie moglo stać z tym cisnieniem

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2009, 12:35:07 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Znajomy ma podobny problem w OHV z przebiegiem 90 tys km cały czas na 10w40 spokojnie jeżdżony
na zimnym  silniku ciśnienie:
bieg jałowy: 2 atm
przy 2000obr/min: 4 atm
przy 3500obr/min  4,6 atm

po rozgrzaniu oleju
bieg jałowy: 0,4-0,6 atm  lampka potrafi świecić
przy 2000obr/min: 1,5 atm    
przy 3500obr/min  1,8- 2,0 atm  i zaczyna być słychać panewki

Trochę wcześnie na panewki, czy tulejki wałka, prawda?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 05, 2009, 13:18:58 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
jak nie trzyma ciśnienia to po silniku, teraz remont albo wymiana, albo jeździć aż się rozleci :mrgreen:
Daro to niemożliwe żeby po 90kkm spokojnej jazdy padał silnik, musiał być zdrowo katowany...


poprawiłem ortografię, bo po oczach wali :!: zainstaluj sobie firefoksa, żeby Ci sprawdzał pisownię. BARTEK#1925
Powered by Lpg.

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 05, 2009, 13:22:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
radzio_1991, mozliwe. wystarczy ze ktos nie umie jezdzic samochodem a jezdzi nim dluzszy czas a potem wsiada osoba kompetentna czy jakos tak i zaczyna jezdzic jak prawdziwy kierowca i silnik duzo nie wytrzyma. proste i logiczne. jest jeszcze opcja wady fabrycznej :D slabe panewki :D to jest wada fabryczna  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 05, 2009, 15:12:34 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "radzio_1991"
Daro to niemożliwe żeby po 90kkm spokojnej jazdy padał silnik
jeśli zmienia się biegi przy 2k obrotów, albo pałuje silnik pod górę pomimo spadających obrotów, to można go wykończyć ekspresowo.
spokojna jazda często bywa gorsza niż kręcenie do czerwonego pola.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2009, 15:59:01 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
w swojej wypowiedzi miałem na mysli normalne uzytkowanie samochodu z głowa, bo przy takim uzytkowaniu to niemozliwe zeby silnk padł po 90kkm... bo wjazd na góre na 4 biegu przy 2tys rpm to tez jet katowanie...
Powered by Lpg.

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 05, 2009, 17:24:05 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
jeszcze jak łapie 0,2 to nie jest tak najgorzej, cienko to jak by spadało ciśnienie do zera i się nie podnosiło to jest dopiero padaka a tak morzesz przejść na mineralny chyba że już jest to lać tylko dobrej klasy olej np. elf i pałować  :wink: katowanie to jest jak silnik jest nie rozgrzany i się go pałuje bądź się wyprzedza na piatym biegu przy niskich obrotach

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 05, 2009, 21:49:05 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "mlodyolek#1934"
jest jeszcze opcja wady fabrycznej  slabe panewki  to jest wada fabryczna

najbardziej prawdopodobne.

Myślę, że pomogło mu także to, że przez  parę zim po uruchomieniu wkrecał się do 3500obr/min nawet przy (-20oC)

poprawiłem

Cytat: "Łukasz!842!"
jeszcze jak łapie 0,2 to nie jest tak najgorzej,

ale to co podałem to  0.4-0.6 at (bar) czyli 0.04 0.06 MPa

minimum to tak ok 0.8 - 1 at
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 05, 2009, 22:00:05 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
0.4-0.6 at (bar) to nie jest 0.02 MPa  :?
mój stracił ciśnienie po przejechaniu ok 40kkm. powodem była benzyna dostająca się do oleju, oraz słabej jakości olej.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 05, 2009, 22:08:26 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
a jaki olej jest i kiedy był zmieniany olej i filtr?
do tego istnieje możliwośc, że puściła rurka zasilająca od pompy oleju na spawie i całe ciśnienie ucieka>miałem tak silnik przbieg 43 tys a tu się ciśnienie świeci, po zdjęcu miski cała prawda wyszła na jaw.
albo i panewki...
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

POMOCY, niema cisnienia oleju
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 05, 2009, 22:33:12 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "Zoltan#1930"
a jaki olej jest i kiedy był zmieniany olej i filtr?

od tego zaczęliśmy.

Zastawnawia mnie jeszcze zawór przelewowy pompy.

Ale to wszystko gdybanie. Będę musiał  się za to zarać inaczej sie nie dowiem :) .  Szkoda silnika, bo "góra" jest w bdb stanie.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams