Autor Wątek: Uniwersalny most do 1,4  (Przeczytany 10204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 22, 2009, 15:31:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Więc... chyba jednak skuszę się na 3.9 i felunek od traczyny 14". To powinno być optymalne dla mnie rozwiązanie. Poprostu nie zależy mi tak bardzo na przyśpieszeniu, a wiekszej ciszy przy powiedzmy 120-140km/h (taka prędkość przelotowa w trasie.)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 22, 2009, 19:04:23 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Właśnie o to mi chodzi żeby być bliżej 4.1 niż 3.9. Problem polega na tym że zdobycie i zaadaptowanie kompletnego  4.1 byłoby bardziej kłopotliwe niż 3.9 plus większa felga.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 22, 2009, 20:48:24 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmmm.. to też jest jakieś wyjście.. jednak zmiana kółek nie wyciszy mostu ;)

Inna rzecz że cieżko dostać 15" pasujące do poldka "ot tak". Chciałem uniknąć jakichkolwiek przeróbek. (nie lubie tego ;) )

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 22, 2009, 20:54:18 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ciezko ,tylko drogo ,a to roznica :P

faktycznie ,nie wyciszy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 22, 2009, 23:33:59 pm »

WKLIW

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Inna rzecz że cieżko dostać 15" pasujące do poldka "ot tak".

stalowe od fiata coupe wchodzą bez bólu mam takie i jestem zadowolony przód 6j tył 6,5j  kupiłem gdzieś na szrocie za jakieś śmieszne grosze.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 23, 2009, 21:48:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jakie ta felga ma ET i otworek centrujący ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 23, 2009, 22:18:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bleh... nie założe nic z ET wyższym niż 25 :) a już na pewno nie jesli to jest 6J lub więcej...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 24, 2009, 23:48:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tak jest, ale wszystko z ET większym od 30 wygląda na polonezie obleśnie to raz.
Dwa, kombinowanie z jakimś innym rozstawem śrub czy otworkiem centrującym odpada absolutnie. Dlatego 14" truckowskie felgi to czyste plug and play dla wydłużenia przełożenia mostu na gumkach 175/70 byłoby miodnie. Na pewno coś więcej niż most 4.3.
Natomiast wydaje mi się że zamontowanie mostu 3.9 i dodatkowo felg z traczyny.... jeszcze bardziej wydłuży most.. i da coś na kształt 3.8.. dobrze kminię ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 25, 2009, 12:42:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zalezy jakie opony zalozysz ,bo  185/60/14 skroca przelozenia ,a 195/60/14 zostawia je w seryjnym stanie,

co do felg ,to wiekszosc samochodow ma duze ET i jezeli chcialbys felgi stalowe to tylko fiat pasuje bez przerobek ,bo ma fi58.1 4x98 ,ale et takie jak pisalem,
biorac pod uwage ,ze polonez ma zalozone   5j et28 to, po zalozeniu 6j et38 rant felgi wystaje 2mm dalej na zewnatrz w stosunku do oryginalnej felgi ,
wiec wyglada tak samo jak na seryjnych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 25, 2009, 18:30:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

po zalozeniu 6j et38 rant felgi wystaje 2mm dalej na zewnatrz w stosunku do oryginalnej felgi ,
wiec wyglada tak samo jak na seryjnych

A jak taka felga wygląda technicznie z przodu ? nie bedzie przy pełnym skręcie haczyć o wahacz ?
Bo wiem że 7JET30 zawadza i trzeba minimalnie 20mm dystans.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 25, 2009, 19:43:19 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
troche zle wiesz, przy et-30 na feldze 7J wystarczy 5mm dystansu inaczej ociera o sprezyne
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 25, 2009, 19:48:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na 7j et35  trzeba dac 10mm ,wiec przy 6j i et35 nie trzeba dawac dystansu ,
tylko nie wiem jak wtedy z opona 195 ,moze ocierac ,
nie moge niestety sprawdzic ,mam teraz 6j et37 ,ale dystans jest u mnie niedemontowalny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 25, 2009, 20:50:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Właśnie kolega zakupił Mangelsy 7Jx13 4x100. I po założeniu felga ociera o wahacz górny (nie o sprężynę) sprawdzane i u mnie i u niego. Felgi są śliczne.. ale troszkę problematyczne w montażu.
Ideałem dla mnie była by właśnie 6.5Jx14 i 4x98 z ET mniejszym od 30 przy oponkach 185/60. Niestety dostanie takich felg to problem (z pasującym otworkiem) a jeśli już są to przy kosmicznym ET 40 albo większym.. A jak już są cycuś glancuś pasujące to są wstrętne jak pieski ogon na kaczych łapach.

Na początek założę trakowskie 14" i do tego oponki 185/60. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 25, 2009, 21:22:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mangelsy obcierają, bo są 13, z 14 nie było by problemu.
Co do mostu- mam atak i talerz 4,1 w bdb stanie, mam most, a nawet 3. jak nie będe miał co robić pokuszę się o stworzenie takiego czegoś jak szerokie 4,1.

mój obecny most zrobił ~15tys od podłożenia podkładek pod talerz i jakieś 2 tys temu zaczoł się odzywać-trzeba znów dołożyć, teraz lekko zaczyna od 80 i kończy przy 100, ale nawet teraz nie jest to uciązliwe.
Niewiem jak to jest-miałem DF-tam był jugol i kompletna cisza-nie wiedziałem, że tam mam jakiś most. kupiłem czerwonego borka- jest jugol, ile ma przejechane wiedzą chyba tylko w CBŚ i też zupełnie cichy. CZEMU on jest wąski....
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 25, 2009, 21:28:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no widzisz - jakby to jugol nie byl ,to flansze po 3cm i pakujesz szerokie oski  :twisted:  :P  - tak rzezba mi przyla do glowy ,
ale ze to jugol to oski cienkie jak palec i wielowypust mniejszy ,

moze to autosugestia ,ale w DFie mialem jugola i luzy na ataku to mial ze 30* lub wiecej ,a tez wycia nie slyszalem jakos (ale tam ogolnie glosno bylo )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 25, 2009, 21:49:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

mój obecny most zrobił ~15tys od podłożenia podkładek pod talerz i jakieś 2 tys temu zaczoł się odzywać-trzeba znów dołożyć, teraz lekko zaczyna od 80 i kończy przy 100, ale nawet teraz nie jest to uciązliwe.

Jakich podkładek ?
Podkładki czy żyletki ?
Wyjmowałeś do tego cały dyfer czy robiłeś to na aucie ?
Wpadłem przy okazji na taki pomysł, czy da się szczelinomierzem jakoś zmierzyć luz międzyzębny ? Wątpie żebym dał radę tak go tam wcisnąć.
A potem dokupić np te podkładki na wymiar taki jak trzeba np spod zaworów do fiata :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 25, 2009, 22:09:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Stingerek, o tzw "żyletki" mi chodziło. w moim przypadku pocięta pokrywka od dżemu :D
Luz to sprawdzałem na ucho-najpierw wymyłem z oleju-pogibałem jaki jest, potem dołożyłem- dalej puka, dołożyłem-nie puka, ale też cięzko się obraca, to dałem ciut cieńsze-własnie dżem przyszedł z pomocą :) i dobrze- znaczy minimalny luzik, ale nie pukało.
Oczywiście luz musi być, bo most zagotujesz.

KGB, ta wąski kwadrat moża przerobić, ale jugola juz nie..
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 25, 2009, 22:15:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to świetnie. bo u mnie jak obracam wałem, to od puknięcia do puknięcia.. jest jakieś... 4cm obrotu :) w sensie.. na obwodzie wału :) To  może podłoże podkładki sprężynujące :D


A tak na poważnie. poprostu wkładałeś jak leci, czy jakoś "logistycznie" to musi być poukładane jakoś "równomiernie"

Nie uzyskałem odpowiedzi czy robiłeś to na aucie, czy wyjmowałeś cąły kosz :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 26, 2009, 17:03:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Robiłem to na samochodzie, nic nie odkrecalem innego jak dekiel i poluzowałem śruby talerza. blaszki rozmieściłem co 2 śruby mniejwiecej. im więcej ich dasz tym lepiej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Uniwersalny most do 1,4
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 28, 2009, 15:08:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jak się miała grubość podkładek do żyletki ;)...

Musze i ja coś zrobić z moim mostem bo jednak 1,8 robi swoje. jak go kupowałem mostu pawie nie słyszałem. teraz juz od 60 daje o sobie znać. tragedi nie ma ale to kwestia czasu...

Chyba trzeba zanabyć most ze 132 w końcu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.