Autor Wątek: Różnice w paskach klinowych  (Przeczytany 2378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnice w paskach klinowych
« dnia: Wrzesień 14, 2009, 16:09:52 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Z racji doświadczenia radzę zwracać uwagę na producentów pasków klinowych. Nie zwróciłbym może na to sam uwagi, gdyby nie dziwny hałas spod maski - coś jak huczenie łożyska na alternatorze.

Niedawno powymieniałem paski i po jakimś czasie zaczęło mi huczeć. Myślałem, że może za mocno naciągnąłem i poszło łożysko w alternatorze. Kupiłem już nawet łożysko i żeby już wszystko było na cacy to kupiłem też nowy pasek. Najpierw dostałem pasek Gates. Okazało się, że podali mi zły z półki i był za krótki, ale czytając "kartonik" zwróciłem uwagę na to, ze pasek jest rozmiaru 10x925 - czyli taki jaki być powinien, ale szerokość paska wg producenta zawiera się w przedziale 9,5 - 10. Teraz do sklepu wybrałem się z suwmiarką z możliwością wyjęcia "hamulca", żeby szło to jakoś pomierzyć. Wcześniej coś mnie natchnęło i założyłem jeszcze starszy pasek, który znalazłem i też nic nie huczało. I co się okazało:

Najstarszy pasek - marki FIAT - używany, zmierzony suwmiarką w taki sposób, że luźno opuszczałem suwmiarkę na pasek miał w szerokości 9,9mm - nie huczało.

Nowy pasek firmy Gates miał na szerokość 9,6 mm - nie zakładałem.
2-miesięczny pasek ROULUNDUS - 9,4 mm.
W końcu kupiłem nowy pasek firmy SANOK, który miał dobre 10,1 mm.
Niech każdy sobie przeczyta i zwróci na to uwagę przy zakupie ;)

Można wygasić za jakiś czas :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Różnice w paskach klinowych
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2009, 16:54:25 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Zawsze chcesz wyrzucać wszystko co piszesz... A niech sobie poczytają...
Paski jak się okazuje są różniste chociaż niby do silnika bez zmian od pół wieku...
Kiedyś w caro minusie nie mogłem naciągnąć nowego paska bo mi się już regulacja kończyła. Pan ze sklepu zaoferował taki od Plusa. Co by miało się różnić w tych polonezach w tym miejscu akurat to nie bardzo pojmuję ale pasek faktycznie był lepszy. Myślałem, że krótszy ale może to w szerokości tajemnica była...
Suwmiarki w dłoń i pod maski...  :mrgreen:
Badania przydadzą się wszystkim do zakupów.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Różnice w paskach klinowych
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2009, 16:57:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Też to jakiś czas temu zauważyłem - różnica między paskami na ich szerokości była rzędu prawie 2 mm, poza tym jeden miał w przekroju kształt płaskiego trapezu, a drugi szpiczastego. Przypuszczam, że to wynika ze skąpienia na materiale przez producenta. W aucie był taki efekt, że tego wąskiego i szpiczastego nijak nie można było porządnie naciągnąć tak by nie piszczał...

Wątku bym nie kasował - teraz niestety nawet taki drobiazg jak pasek klinowy potrafi być oszukany i trzeba się pilnować przy kupowaniu, więc warto by informacja o tym była na forum. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Różnice w paskach klinowych
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2009, 17:04:47 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "DF"
Zawsze chcesz wyrzucać wszystko co piszesz... A niech sobie poczytają...


Chodzi mi o to, że niektóre tematy po prostu żyją własnym życiem, bo jest tam dopisywać co nowego. Ten raczej taki nie jest ;) Po jakimś czasie nikt nic tutaj nie napisze, a później i tak siedzi w archiwum, a jak się wyciągnie temat to większość zamiast się cieszy, to od nekrofili takiego wyzywa :P

Co do przekrojów, to za bardzo się nie różniły, ale wszystkie nowe mają ząbki, a mam stary pasek ( jeden z pierwszych ), który zostawiłem sobie do odręcania filtra olejowego i ten tych ząbków nie ma, ale o dziwo jest wg mnie z lepszej gumy, bo na metalowym filtrze można nim tak zacisnąć oczko, że się nie ślizga i tak filtr odkręcić.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Re: Różnice w paskach klinowych
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2009, 21:34:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "matucha#1931"

2-miesięczny pasek ROULUNDUS - 9,4 mm.

nawet mi o nim nie mow qwa mac  :evil:
jakim cudem tak dlugo wytrzymal - JA mialem 2 po 1 miesiacu

na Gatesa nie narzekalem ,
nie tyle szerokosc ma znaczenie co wysokosc - omijajcie paski z wysokimi zabkami ,najlepiej szukac bez zabkow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.