Autor Wątek: wałki 1.4 i 1.6  (Przeczytany 25803 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 19, 2010, 16:43:10 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
cholera chyba z 5 czy 6 razy widzialem tłok od 1.4 i widzialem tam tylko wypukle denko i 4 podciecia. ale zaraz zejde do garazu i zerkne na model półkowy jak te tloki wygladaja. Jak bede zwalal glowice w 1.8 to postaram sie spisac numery. Z tego co wiem to glowice 1.4-1.6-1.8 sa identyczne. ale okaze sie to dopiero pod koniec tygodnia. w garazu mam glowice z 1.4 1.6 i 1.8 :D komplecik :D hyhy a gdzie znajde numery na wałkach  :?: tzn w ktorym miejscu sa wybite czy co tam
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 19, 2010, 17:42:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "atu_rover"
Firma Powertrain od silników serii K poszła się ...


Cytat: "atu_rover"
Ich strona WWW juz nie istnieje.


ja Cie prosze nie pisz herezji
http://www.powertrainltd.co.uk/

UWAGA
POTEM TRZEBA KLIKNAC Sitemap na dole, beda dzialac wszystkie linki
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 19, 2010, 19:21:16 pm »

atu_rover

  • Gość
JUZ WIEM CO I JAK:

wałki 1.4(103KM) : ssący LGC 10201
                   wydechowy LGC 10201

wałki 1.6(110KM) : ssący LGC 10201
                   wydechowy LGC 10201

wałki 1.8(120KM) : ssący LGC 0000300 wczesniej otwiera i zamyka ssace niz w 1.4/1.6,chce taki zarzucic zeby sprawdzic czy moment obr sie podniesie w 1.4 :)
                    wydechowy LGC 10201 (to samo co w 1.4 i 1.6)

wałki 1.8(135KM) : ssący LGC 105990 ostry->robi 135km z 120
                    wydechowy LGC 106000 ostry->robi 135km z 120

"AndrewS#100", ciekawe rzeczy piszesz na różnych forach np. roverki.pl, ale tej strony WWW nie ma. Ty piszesz herezje . Jezeli jest to prosze o linka z tej strony nt. wałków rozrzadu ?? Musza cos miec na ten temat skoro je produkują???

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 19, 2010, 19:51:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no w koncu naprawde konkretne dane :) teraz tylko je znalesc :P te wałki sie wie oczywiscie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 19, 2010, 21:12:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Wtrącę swoje 3 grosze. Czasy czasami, numery wałków numerami.
Jadą do mnie wałki (ponoć) z 1,6. Koleś mi pomierzył suwmiarką krzywki i tak, 39mm na 30mm, co daje wznios krzywki ~9mm (zakładam, że koleś mógł się walnąć, będzie to wznios 8,80mm). Teraz pytanko - jaki wznios mają wałki z 1,4? Jeśli taki:

Cytat: "atu_rover"
Czasy otwarcia zaworów w 1.4 standardowym polonezowym (kwadratowy rover,do 1995r) 1.4 (103km) 16v K16.
wznios 8,2mm


To jednak jest różnica 0,6mm.

Więc uprasza się kogoś kto ma pod ręką wałki wyciągnięte na pewno z 14K16 by pomierzył krzywki - chodzi o te wymiary:


Na razie zostawmy w spokoju czasy otwarcia i zamknięcia zaworu.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 19, 2010, 21:16:30 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zeby nie to ze nie mam sufmiarki bo gdzies mi zginela to juz bysmy znali te wymiary  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 19, 2010, 22:35:04 pm »

atu_rover

  • Gość
Zmierzyłem wałki 1.4 polonez max 38,8mm , min 30,0 mm , te same wymiary wałków rover 416si 96r. Do tego jeszcze na wałkach z 1.6 16v mam wybite "K16 1.4M" czyli 1.4 multipoint injection :D czyli wałki są te same. Wznios 8,2mm z silnika k odczytałem tutaj:

strona 5

http://www.biggles.net/download/Manual_KSeries.pdf

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 19, 2010, 22:51:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "atu_rover"
Wznios 8,2mm z silnika k odczytałem tutaj:

strona 5

http://www.biggles.net/download/Manual_KSeries.pdf


Znaczy się, że serwisówka kłamie ;)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 20, 2010, 00:05:29 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
te kilka dziesiatek to sie wytarla  :P
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 20, 2010, 00:12:55 am »

atu_rover

  • Gość
Mi sie wydaje ze na 1 stronie tej serwisówki pisze drobnym maczkiem ze zajmują sie w tej książce głównie kabrioletem wiec to jest o starym roverze kanciaku. Angole to ładne bajzlarze. Nic sie nie mozna dowiedziec o tych silnikach rovera. Rovery wymarły jak dinozaury :) Widocznie zabił ich koszt gwarancji serwisowych uszczelek pod głowicą , he he he :D

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 20, 2010, 13:09:10 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
jakich uszczelek :P drugi motor już zajeżdżam i uszczelka fabryczna. się umie jezdzić się jezdzi :P w poprzednim pierscienie usmażyłem :P a uszczela ideał. jak się troszkę cieplej zrobi to zejdę jeszcze raz i pomierzę :P ale z tego co sprawdzałem w 416si z 96roku były inne wałki niż w moim caro 95r. rózne oznaczenia, może masz czapkę od 1,4 w tym 1,6 ??

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 20, 2010, 14:17:24 pm »

atu_rover

  • Gość
Moze była jakas sztuka odwalana ale nie sądze :) Mam te same numery wałków ale inną czcionką pisane,w dodatku na wałkach z 1.6 pisze 1.4 :) tym sie tylko róznią!!! Nie sadze zeby były inne skoro angole upraszczali produkcje tak zeby było taniej i wałki ssace sa identyczne z wydechowymi, wszystkie głowice sa praktycznie identyczne .  1.8 na wydechu dalej jest ten wałek z 1.4 i 1.6 i tylko ssący jest inny, ma ta samą wysokosc krzywki ale mniej ostre kształty przez co zawory ssace wczesniej sie otwieraja i poźniej zamykaja i ma ładny moment obrotowy przy niskich obrotach,nie tak jak wariackie 1.4 i 1.6 :)

Jak ktos ma wałki z 1.4 i 1.6 to niech je pomierzy i poda te wartosci które ja pomierzyłem + rok produkcji i z jakiego auta to wtedy sie sprawa wyjasni całkowicie !

Van#1860 tez miałem silniki w ktorych nie padała uszczelka i próbowałem ją załatwic bo auto szło do pociecia i kopciło strasznie ale sie nie udawało. Co jak co, ale kup uzywany silnik lub poldka na silnik 1.4 to bankowo co 2gi bedzie miał po uszczelce albo juz była robiona :) Nawet jak kupowałem zgnite caro 1.4 z przebiegiem 95tys km od starszego pana co woził nim ziemniaki z targu do sklepiku to uszczelke miał wywaloną. Przy kazdym opisie tego silnika piszą o uszczelkach:) Silniki serii K robią od 1988 roku, fabryke rovera wywiezli do chin a niedawno angole wynalazły nową uszczelke co to niby nie wybucha :)Eh te angole.Mi sie udało w grudniu ubiegłego roku pierwszy raz w zyciu wysadzic uszczelke a jezdze juz 12 lat polonezami 1.4. Na HGF-a nie ma mocnych. Na forum roverki napisali ze fajne sa te silniki ale nie wazne czy jestes stomatologiem czy piekarzem, predzej czy pozniej nauczysz sie zmieniac uszczelke pod głowicą :P ALE SORKI,my o wałkach piszemy a nie uszczelkach !!!

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 20, 2010, 15:06:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "atu_rover"
Nie bede mierzył zadnych wgłębień w tłokach bo równie dobrze mogę sobie zmierzyć obwód klatki piersiowej mojej sąsiadki i tez ten pomiar nikomu nie jest do niczego potrzebny :P pozdr
trzeba wiedziec jak mierzyc  ,to i pomiary moga byc przydatne  :wink:

ale skoro wkladaja tam nieseryjne walki o wiekszym skoku i kolizji nie ma to rzeczywiscie nie ma co mierzyc - szkoda czujnik odkurzac

a co do identycznych walkow ssacych i wydechowych to nie ma co sie dziwic ,bo przeciez krzywki takie same sa ,a katy zmienia sie na kole,
nawet te nieseryjne sa identyczne z tego co napisales
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 20, 2010, 15:11:48 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB,  problem w tym ze oba kola zebate z walkow ssacych i wydechowych sa identyczne :D walkami mozesz sobie żonglowac jak chcesz tak samo jak kolami. pozniej tylko trzeba wiedziec jak ustawic kola wzgledem walkow :D ja sie raz glowilem 3 godziny. ale pamietam do dzis :) jedyny caly rozglos tej sprawy to oznakowanie tych wałkow i jakie oznaczenie oznacza wlasciwy walek bo jak juz wczesniej podano sa rozne parametry katow i wzniosu krzywek. jedyne cale wyjscie z sytuacji to sufmiarka z odkladnoscia 0.01mm i mierzymy krzywki na walkac kto jakie ma pod reka.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 20, 2010, 15:16:45 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
toz to juz mikrometrem zajezdza  :P ,
wystarczy standardowa suwmiarka 0.1mm

a co do kol to tez moga byc identyczne - w/g danych to katy sie ukladaja symetrycznie ,
to nie jest problem ,za to mozecie sobie mieszac walkami i sprawdzac co da inny na wydechu i inny na dolocie - tylko komu sie chce takie rzeczy robic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 20, 2010, 15:24:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "atu_rover"
wałki ssace sa identyczne z wydechowymi

Jak sama nazwa wskazuje silnik to "twin cam" czyli "blizniacze wałki"...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 20, 2010, 15:31:07 pm »

atu_rover

  • Gość
wystarczy zwykła suwmiarka z dokładnoscią do 0.1mm. Przeciez uzywany wałek sie wyciera,nawet czuc to pod palcem :)
Pozatym wysokosc wzniosu to jedno a kształt krzywki to drugie. 1.8 120km ma na wydechu inny kształt niz na dolocie a sa tej samej wysokosci :P Taki ssacy z seryjnego 1.8 mnie interesuje. Wczesniej sie otwiera i pozniej zamyka. Myslalem ze mam taki w głowicy 1.6 ale sie dobiłem bo w 1.6 sa te same co w 1.4. Przynajmniej u mnie . Mam 1.4 w poldku, 1.6 w roverku i luzem w garazu silniki 1.6 i 1.4 i wszystkie wałki maja ten sam numer :P

Pomierzył ktos juz inne wałki z 1.4/1.6 ??

[ Dodano: 20 Sty 2010 15:32 ]
twin cam to znaczy ze są dwa, a nie "twins"-blizniaki :) inaczej w 1.8 na deklu powinno pisac "two different cams" :P

[ Dodano: 20 Sty 2010 15:35 ]
bocian : Nigdy nie jest tak dobrze coby nie mogło być lepiej: 124,8KM@5163RPM i 194,0Nm@2783RPM


zobacz tu, masz 1.8 120km ,zmieniasz wałki i masz 135 !!

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/engines/engine_options.htm

Jedynie krzywa momentu sie zmienia ale z tego co widze po krzywej i komentarzu angola , nie zauwazasz spadku momentu na niskich obrotach ale zauwazasz wzrost mocy i momentu u góry :P

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:30:33 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Skąd takie wałki 135HP wziąć? Ma ktoś pod ręką? :P

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:43:49 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak tak - zmienisz wałki. Kłopot w tym, ze te wałki kosztują 195FUNTÓW komplet. Były ostatnio po taniości...... W dodatku są "łałytasem".
Charakterystyka zmienia się na wysokoobrotową. 135hp przy 6,5k rpm i 165Nm przy 5000rpm. Podobnie jak 1.4.

Żeby osiągnąć 135hp trzeba pałować pod odcinke - ale dla mnie to akurat zaleta.  :twisted:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

wałki 1.4 i 1.6
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 20, 2010, 16:46:11 pm »

fisher

  • Gość
Cytat: "JohnyWalker"
Skąd takie wałki 135HP wziąć? Ma ktoś pod ręką? :P


Jak masz dane wzniosow itd. To Firma z Katowic jest w stanie zrobic.