Autor Wątek: GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.  (Przeczytany 9334 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« dnia: Październik 03, 2009, 12:10:23 pm »

e_gregor

  • Gość
Hej

Kombiaczek GSI mojego kumpla ma problem z gaśnięciem po wrzuceniu na luz. Auto śmiga tylko na benzynie - instalacji LPG brak. Diagnostyka komputera wskazuje błędy 12 i 24. Wg tabelek są to błędy czujnika położenia wału korbowego (zmiana na nowy nie pomogła) i czujnika prędkości pojazdu.

Objawy są takie, że czasem (niezależnie od temperatury silnika) po wrzuceniu na luz obroty spadają i auto gaśnie. Czasem jest tak że obroty spadną do 500, zawahają się do 1000 i stabilizują się koło 800. Czasem jednak spadają na tyle że auto zdycha. Niema potem problemu z ponownym uruchomieniem silnika. Dzieje się to zarówno podczas jazdy jak i na postoju. "Check Engine" nie świeci się cały czas. Zapala się dopiero jak pojawia się ta huśtawka z obrotami

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2009, 16:19:14 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Miałem taką samą hecę. Jeździłem do dwóch elektroników samochodowych - jeden stwierdził, że w polonezie to mu się nie opłaca grzebać, a skoro sobie sam "wybłyskałem błędy" to i sam naprawię usterkę (kupić to co pokazuje, że nie działa). Mi akurat pokazywało uszkodzenie ECU i to samo z czujnikiem prędkości. Drugi elektronik powiedział, że ECU na pewno jest OK, a czujnik prędkości może być uszkodzony lub zerwał się kabel (gdzieś zaczepiłem). Zajechałem do znajomego mechanika na podnośnik, podłączyłem czujnik prędkości do wtyczki i zacisnąłem opaską (na wybojach musiało wyskoczyć albo o jakąś gałąź się zaczepiło). Znajdziesz po lewej stronie skrzyni biegów, taka pierdółka mała do której idzie kabelek z wtyczką, łatwo zauważyć. Może akurat coś tak błahego.
zdr

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2009, 22:57:30 pm »

wito

  • Gość
mam nadzieje ze wiesz, błąd 12 zawsze wyskakuje na zgaszonym silniku.

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2009, 23:06:10 pm »

e_gregor

  • Gość
Czyli chcesz przez to powiedzieć, że 12 to norma jak się robi diagnostykę przy zgaszonym silniku? Czyli problemem jest tylko 24?

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2009, 23:06:41 pm »

wito

  • Gość
dokładnie :)

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2009, 12:52:07 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Odepnijcie w ogóle ten czujnik w cholerę, w abimexie tez jak obroty świrowały to odpięcie poprawiało sprawę. Dodatkowo proponuje wyczyścić silniczek krokowy tzn iglice i gniazdo w środku- zazwyczaj jest zawalone syfem bo nikt tego nigdy nie czyści- samo to powinno poprawić sytuacje
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 20, 2009, 12:54:30 pm »

e_gregor

  • Gość
Po wyczyszczeniu silniczka krokowego jest lepiej, o tyle że gaśnie w ściśle określonych warunkach. Podmiana silniczka nic nie dała. Czujnik prędkości był odłączany ale nic to nie dało.

Teraz gaśnie tylko i wyłącznie podczas hamowania silnikiem. Np jadąc 90km/h na 5 biegu puszczamy gaz. Zapala się kontrolka Check Engine. W tym momencie wysprzęglenie powoduje zgaśniecie auta. Puszczenie sprzęgła, silnik zaskakuje i pracuje normalnie. Jeśli się jeździ tylko na luzie bez hamowania silnikiem gaśnięcie nie występuje.

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 20, 2009, 13:15:12 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Moim zdaniem masz zwalona funkcję hamowania silnikiem ,sterującą przez komputer.Trzeba chyba sprawdzić poprawność działania kompa .
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 20, 2009, 17:33:37 pm »

e_gregor

  • Gość
Gdybasz czy miałeś styczność z takim problemem? To że nie działa hamowanie silnikiem to akurat sam napisałem wyżej ale pytam o przyczyny. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nagle komputer zapomniał kawałka softu który obsługuje hamowanie silnikiem, podczas gdy pozostałe funkcje działają poprawnie.

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 20, 2009, 17:58:28 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja też mam coś takiego, ale od wymiany czujnika temp. płynu tylko na ciepłym. Zaczęło się dziać od wymiany filtra / jednego z przewodów metalowych. Mam już nowy filtr, a przewodu metalowego pompa - filtr nie dostałem. W sobotę wymienię filtr, uszczelnię to jakoś i zobaczymy. U mnie dzieje się to w tym samym momencie, ale raczej rzadko.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2009, 19:55:47 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "e_gregor"
Gdybasz czy miałeś styczność z takim problemem?


ja miałem to w swoim clio. nie wiem jak jest zbudowany silniczek w polonezie. w moim ośka silnika połączona jest z ośką ślimaka a ta opiera się o taką kulkę jakby z grafitu. właśnie w tej kulce wyrobił się głębszy kanał i sterowanie odbywało się z opóźnieniem. podłożyłem cienką blaszkę aby ślimak nie przemieszczał się wzdłuż osi. mam nadzieję, że zrozumiecie mój opis

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 20, 2009, 19:57:52 pm »

e_gregor

  • Gość
gucio, rozumiem. Z tym że u kumpla podmieniliśmy silniczek (co prawda na używany) i zachowanie w ogóle się nie zmieniło.

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2009, 21:51:10 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
e_gregor, a kalibracja krokowca zrobiona po wymianie ?

U mnie gasło częściej dużo przed wyczyszczeniem krokowca i przepustnicy. Wyczyściłem, poskładałem, skalibrowałem i już jest prawie "miód malina" ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 20, 2009, 22:29:43 pm »

e_gregor

  • Gość
Drogi matucha#1931, powiedz proszę jak się go kalibruje :)

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 21, 2009, 15:43:34 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
3 post od końca tutaj:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=18118&highlight=krokowy

[ Dodano: 28 Paź 2009 16:34 ]
U mnie już nie gaśnie po wymianie filtru paliwa na taki:


 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2009, 14:22:40 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Witam, nieiwm czy komus pomoge ale co do kontrolki ,,check engine" w moim przypadku mialem korozje na stykach od tych 3 wtyczek co ida do modułu zap. pomoglo ,zrobilem 35tyś i dalej spokoj........co do gasniecia(tylko na benz) to czyscilem dlubalem i nic, zalalem pozniej jakis siuwaks :) do czyszczenia wtryskow ,,stp" i po przejechaniu 500-600km nie gasnie juz, kosztuje to kolo 15 zl, mi akurat pomoglo, trzeba troche duzo przejechac a benz. drogawa ,moze lepiej kupic np dwie butelki tego??, wybor zostawiam wam :roll:

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 20, 2009, 23:33:00 pm »

Pokemon

  • Gość
Witam,mimo że pierwszy raz piszę, to czytam to forum od kilku lat.Miałem kiedyś konto ale zostało usunięte.Ale nie o tym.Mialem podobny przypadek.Auto gasło np.przy dojeżdżniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła. Wybłyskałem sobie kod uszkodzonego czujnika prędkości i ta drogą poszedłem.Zakupiłem nowy czujnik i problem już się nie pojawił. Przekopałem cały internet :D  i znalazłem czujnik w rozsądnej cenie w sklepie http://www.cardo-parts.pl  

Pozdrawiam

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2010, 15:57:48 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Witam odswiezam temat

Poldziu (GSI)zaczal gasnac  przy hamowaniu po wcisnieciu sprzegla na gazie.Na luzie trzyma obroty w okolicach 1000.Rzecz dzieje sie tez przy ostrym hamowaniu, redukcji na 2 i skrecie.Myslalem ,ze to parownik , bo ma juz nalatane 150000 ale zadnych problemow z gazem nie bylo.Juz chcialem wymienic , ale postanowilem sie przejechac na benzynie(uzywam tylko do odpalania i awaryjnej jazdy jak sie gaz skonczy) i o dziwo zgasl przy gwaltownym hamowaniu:/Zaswiecila sie kontrolka silnika i wypykalo blad 24 czyli czujnik predkosci.
Pytanie mam  takie , czy czujnik ten moze rowniez odpowiadac za gasniecie na gazie????
Instalacja I generacji.
Dodam , z e jadac na gazie potrafi zgasnac raz na dzien a czasem 5 razy pod rzad na kazdych swiatlach.
Czujnik pewnie sie odpioł albo uszkodzil tylko teraz tego nie sprawdze , bo mi sie nie usmiecha wlazic pod auto w blocie:/

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 24, 2010, 21:33:32 pm »

wito

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Pytanie mam takie , czy czujnik ten moze rowniez odpowiadac za gasniecie na gazie????

Wydaje mi się że tak, podczas toczenia się na luzie auto utrzymuje podwyższone wolne obroty również na gazie czyli ma to jakiś związek.
Cytat: "skyer"
Instalacja I generacji.

W GSi ? ani emulatora sondy nie masz?  dziwne;D

GSI gaśnie po wrzuceniu na luz.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2010, 21:43:27 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
ano w Gsi;)Ktos taka zalozyl:)Emulatora nie , ale jakis przekaznik , ktory ja odlacza na gazie.
Dzieki za odpowiedz, znalazlem podobny  przypadek w  leganzie, tyle , ze jeszcze obrotomierz wariowal.Wymiana czujnika pomogla.
Trzeba bedzie do niego zajrzec
Swoja droga oryginal do lanosa 24 zl a do poldka 60:/