Autor Wątek: Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43  (Przeczytany 4540 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« dnia: Październik 13, 2009, 19:50:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to mam od dwóch dni takiego właśnie problema.
Wyjeżdżając ostatnio z parkingu, cofałem sobie powolutku aż tu nagle efekt taki jakbym się zaparł o krawężnik, albo nagle zaciągnął ręczny...
Troszkę się zdziwiłem bo do krawężnika miałem jakieś 30cm jeszcze.... ale raz "może mi się zdawało"

Dzisiaj zdarzyło się to 3 razy z rzędu, cofając prosto, zablokowało dyfer ewidentnie (aż krzyżaki zadzwoniły). Nie wiele myśląc spuściłem olej i zdjąłem dekiel.
Obawiałęm się że to satelita któraś pękła i gdzieś się blokuje.
Niestety (albo i stety) nie miałem racji, w środku jest wszystko jak bóg przykazał.
Satelity są na swoim miejscu, zęby na ataku i talerzu całe. Tak samo satelity i koronki półosi też w jedym kawałku bez żadnych uszkodzeń.

Jedyne co zauważyłem to że jedna satelitka ma (jak na moje oko) spory luz "góra-dół" na sworzniu. podczas delikatnego kręcenia wałem satelita unosi się i opada na sworzniu o jakies 2mm....



Jakieś pomysły macie może dlaczego tak się dzieje ? czy satelita robił by takie numery ?
Wątpie... bo po pierwsze, podczas jazdy na wprost dyfer nie działa (mechanizm różnicowy w sensie)
Po drugie, zablokowanie się satelity spowodowałoby "efekt szpery"
Tymczasem wygląda to tak jakby "coś" podczas cofania wpadało między atak a talerz... Jednak...
Jeśli dyfer się zablokuje, to normalnie podjeżdzam do przodu, cofam jeszcze raz i jest już ok.


Zaznaczam że satelity już raz mi pękły i są włożone od innego auta. Ale wątpie że to to.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 13, 2009, 19:53:30 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Stingerek, a może skrzynia?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 13, 2009, 20:13:15 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Cofnij do zablokowania, potem na luz i sprawdź czy da się pchnąć w tył. Też pomyślałem o skrzyni.
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2009, 20:15:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne to troche i też mi skrzynka przez myśl przeszła.
Bo jest tak.
Cofam, zablokuje, wciskam sprzęgło próbuje jeszcze cofnąć.. ni hu hu...
Wrzucam jeden i jedzie do przodu, wrzucam wsteczny, zrobie ze 20-30cm do tyłu i znowu zablokuje. Ale jak podjadę do przodu spory kawałek (tak z poltora metra) to do tyłu później normalnie.

Ja tą swoją skrzynie... brrrrr.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 13, 2009, 20:18:37 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Stingerek, jeszcze jedno mi przyszło. Może któraś szczęka w bębnie? I akurat przy cofaniu się tak układa, że bęben zablokuje.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2009, 20:21:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wiesz że też o tym pomyślałem.. ale bez przesady... aż tak mocno żeby auto zgasło to mój ręczny nigdy nie trzymał, pomimo że szczęki i linka są nowe i łapie na zakrętach nawet na asfalcie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2009, 20:38:23 pm »

Piotrekk

  • Gość
ja tak miałem jak mi sprężynka w bębnie pękła. do tyłu ni.. nie dało rady jechać. pamiętam że jakiś czas jak ojciec gdzieś jechał stawiał auto tak by mógł wyjechać do przodu  :mrgreen:  NIemogliśmy znaleźć przyczyny a okazała się nią właśnie sprężynka...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2009, 20:45:45 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mialem cos takiego jak całkowicie rozlecialo misi ełozysko n apól osi.. dokladnie takie same objawy.. (most na tarczach)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2009, 20:47:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kurcze... żeby aż tak ?
No to bede miał co robić jak pogoda sie poprawi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2009, 22:35:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Można się zdziwić. Jechałem truckiem, słynnym OHV power, notabene ostatniego dnia jak go posiadałem-jade jak zwykle rura, wchodzę w zakręt-łup i tylne koła stop!  jak postawi taki samochód z 2,5m paką i budą bokiem na zakręcie, to jest zdziwienie uwierzcie.. i nic ani do przodu, ani do tyłu. jednak po bardziej zdecydowanym ruszeniu w tył pusciło i można było dalej jechać, jadnak most zaczoł trzeszczeć i huczeć. zrobiłem na nim jeszcze jakies 30 km ostrożnie jadąc a potem auto zostawiłem na zawsze. Ciekawe było to, że miało przebieg dokładnie 105tys i most był cichutki, co się w trucku rzadko zdarza. Najprawdopodobniej sypneło się łozysko na ataku- bo i drżało potem.
Jeśli most sprawdziłeś, to może rzeczywiscie szczęki-zdarza się tak, szczególnie jak to sie dzieje podczas jazdy w tył.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2009, 22:55:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Hmm.. no dobrze.. ale żeby aż tak mocno cholery trzymały ? żeby aż krzyżaki dzwoniły ?
No mówie, efekt jest taki jakby ktoś nagle mi oba kółka do ziemi przybetonował.
Ale ruszę do przodu i po problemie.

Więc to raczej nie dyfer.
o dobra.. jeśli szczęki to co ? Sprężynki ? źle wyregulowane ?

Chciałbym żeby ręczny tak trzymał...


Chyba żeby skrzynia.. następnym razem jak zblokuje.... i nie będzie padać... to spróbuje go przepchnąć na luzie.

Ale jeśli się nie da... to będzie most albo szczęki.. jak się da.. to skrzynka ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2009, 23:01:47 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przecież skrzynia z mostem na stałe połaczona, jak krzyżaki dzwonią to znaczy, że nie ona się blokuje. most, albo szczęki.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2009, 23:04:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Więc szczęki.... Bo dyfer rozebrałem i nie ma tam nic co by go blokowało....

No to mam zajęcie na weekend :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 13, 2009, 23:13:49 pm »

Piotrekk

  • Gość
99% szczęki. u mnie prawe koło tak miało że w tył nie kręciło lekko do przodu i było w gumie git lecz to nie zawsze działało. raz pamiętam za.. nie chciało puścić. mogłeś palić drugim kołem ale nie ruszyłeś. i wtedy właśnie z ojcem przypadkowo to rozebraliśmy na parkingu pod Castoramą i wróciliśmy bez hamulca tylnego prawego :D

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 13, 2009, 23:15:06 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
mi to wygląda na wywalone łożysko na ataku.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 15, 2009, 18:25:45 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
niemowcie ze 100% costam.. boja mialem identyczną sytuacjie jak padło łozysko na połosi..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Blokujący się dyfer - Caro 96 1.4 10/43
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 15, 2009, 20:02:37 pm »

Offline sebaa

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 41
Witam, u mnie w caro + był podobny problem, tzn. auto do przodu jechało zawsze, do tyłu natomiast występował problem i o ile się nie myle szczególnie po dłuższym postoju. Winne były, tak przypuszczam, nie same szczęki ale też cieknące cylinderki hamulcowe. Płyn hamulcowy powodował ze były one miększe niż normalnie i nie wiem czy jakoś przez to się kleiły do bębna ale potrafiło tak blokowac koło że do tyłu z garażu wyjeżdzałem z trudem mając jedno koło zblokowane zupełnie. Gdy rozebrałem hamulce na bębnie było kilka poprzecznych rys które wskazywały na to ze to blacha na zakończeniu szczęki blokowała koło, a nie sama okładzina. Może dziwnie to brzmi ale  gdy problem się zaczął bardzo szybko zjechało szczęki bo były miękkie, potem wrzuciłem jakieś stare i było to samo, problem ustał dopiero gdy wymieniłem szczęki wraz z cylinderkami, od tej pory zero problemu.