Autor Wątek: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne  (Przeczytany 13522 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 11, 2009, 12:17:55 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
poka, poka
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 11, 2009, 15:03:01 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja w żadnym Polonezie nigdy smaru nie zmieniałem i nigdy mi łożysko jakoś nie padło nawet  :roll:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 11, 2009, 20:51:59 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Foty przed wymianą:

Foty po wymianie:

Wybrałem tylko najciekawsze...

[ Dodano: 11 Lis 2009 20:52 ]
Cytat: "matucha#1931"
Ja w żadnym Polonezie nigdy smaru nie zmieniałem i nigdy mi łożysko jakoś nie padło nawet  :roll:

Nie chcę krakać ale... do czasu

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 12, 2009, 16:49:30 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Excalibur#1937, zaglądałem do tego smaru ostatnio przy wymianie tarcz i smar ma ładny niebieski kolor - jak nówka z tubki. Może przez to, że przy kupnie auta był wciśnięty smar za "grube pieniądze".
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 31, 2010, 11:59:10 am »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Dobra ja mam 3 pytania:  :P
1. Czy piasta z trucka Lucasa a z Caro Lucasa jest taka sam?? Bo chce założyć tarcze z trucka na Lucasie i nie wiem czy całą piastę nie zabiorę bo mam jeden gwint w swojej piaście dziabnięty??
2. jakiego smaru użyć do nasmarowania piasty?? Grafitowy, najzwyklejszy czy jakiś jeszcze inny??
3. Jak najlepiej dokręcić piastę na chłopski sposób bo brak klucza dynamometrycznego??
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 31, 2010, 12:06:16 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
piasta taka sama
towot zwykły
dokręcać na sile mowa oczywiście o dokręceniu do wahacza
jeśli chodzi o nakrętkę łożyska to do momentu jak koło po zakręceniu wykona 1 pełny obrót. i nie będzie przy tym luzu pionowego.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 31, 2010, 12:13:17 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
co do dokręcania to mnie uczono, że na siłe do końca i popuścic śrubę o 1/6 obrotu. ja tak robie i jest ok.  :)
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 11, 2011, 17:46:20 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Witam przed wczoraj wymieniałem łożysko piasty koła przedniego prawego.
Ponieważ ostatnio zagotowało mi smar. Po wymianie łożysko nadal się grzeje. Już nie tak bardzo ale jest gorące.
Jaka może być przyczyna.
Proszę o rady.
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 11, 2011, 18:58:30 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Każdy ma swój patent na długowieczność  :] ja mam swój wypracowany,nie książkowy,najważniejsze jest to aby zawsze był b.minimalny luz ,jest on bardziej bezpieczny niźli wogóle go nie było .Bo nigdy do końca się nie wie ile się dokręciło nakrętkę . Od 2000 r. jeżdżę na tych samych łożyskach co producent wstawił.W między czasie wymieniałem ze 2 razy smar.zwykły smar polski ŁT 4 S3 dobijam do 90 tys.km,i łozyska mają się dobrze  <ok> Regulacja jest rzeczą najważniejszą,przy każdej wymianie opon,np .na zimowe,sprawdzam luz osiowy na kole,jeśli jest za duży to go niweluję,regulacją na łozyskach.W/g mnie nie ma sensu zmieniać tego,i iść po inne rozwiązania.Problem tkwi w eksploatacji .Jeśli się przestrzega okresowej kontroli łożysk [wymiana smaru,odpowiednia regulacja]to łożyska wytrzymaja dość długo. <ok>
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2011, 19:34:51 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 11, 2011, 20:14:17 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
jondrownik- za mocno dokręciłeś łożysko. Nakrętkę docąga się do oporu, ale lekko i potem troszeczkę wraca (wg książki 30') ale dokładnie to trzeba wyczuć. Tak jak napisał Mardas lepiej niech będzie minimalny luz, niż by było za mocno.
A jak już przykręciłeś mocno (pytanie jak mocno) to wyjmij łożysko i zobacz czy go nie przypaliło, możliwe, że trzeba znów wymienić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 11, 2011, 22:03:35 pm »

Offline jondrownik

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 73
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLE 91r
Witam dziękuje za poradę.
Rozebrałem wszystko sprawdziłem łożyska nie zostały na szczęście przypieczone.
Skręciłem według waszych wskazówek.
Zostawiłem minimalny luz.
Dla testów zrobiłem 12km. wypad za miasto i z powrotem.
Ewidentna poprawa jest ciepłe ale nie gorące można teraz dotknąć ręką.
Postanowiłem się przyjrzeć zaciskom hamulcowym.
Stwierdziłem lekkie wżery. Po wypłacie biorę się za doprowadzenie hamulców do stanu idealnego.
Pozdrawiam i dziękuje za poradę.
Jest: Caro MR91 1.6GLE
         WSK 125 M06B3 rocznik 81
http://www.youtube.com/watch?v=tuVhH_s1KiM&feature=youtu.be

Odp: Piasta koła przedniego - pytanie techniczne
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 11, 2011, 22:19:24 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
jondrownik jeszcze jedna rada.Po przejechaniu gdzieś około 500 km sprawdź czy luz na łożyskach się nie zwiększył [ bo może tak być] jeśli się nie zwiększył to dobrze,a jeśli tak,to skorygój regulację,i dobrze zaklep nakrętkę.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123