Autor Wątek: Problem z obrotami  (Przeczytany 3744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z obrotami
« dnia: Październik 19, 2009, 16:25:25 pm »

Padi

  • Gość
Jak w temacie...

silnik do osiągnięcia 80 stC pracuje równiuteńko, siedząc w środku nawet nie czuć że silnik pracuje.

Za to po wyżej temperatury 80 stC zaczyna drgać autem na słuch obroty pływają między 900 a 850 i od czasu do czasu nie synchronicznie lubi sobie zakuleć nawet do 600rpm a po sekundzie powrócić do 900rpm.
Taka sytuacja występuje na benzynie jak i na gazie.

Wymieniłem świece i przewody WN, czujnik położenia przepustnicy, silniczek krokowy, a problem nadal jest. (reset kompa i kalibracja silnika krokowego była)

Kontrolka HackEngine nie zapala się podczas nierównej pracy silnika, po włożeniu spinacza w kostkę serwisową komp nie wyrzuca błędów.

Oprócz takiego zachowania na wolnych obrotach, jest jeszcze problem z odpalaniem na benzynie jak jest ciepły i postoi około 30minut po tym czasie trzeba długo kręcić i łapie z wielkimi trudami, na 2 , 3 i dopiero na 4 cylindry. Jak jest zimny pali na cyk.

Powoli kończą mi się pomysły.
Jak by ktoś był tak miły, mieszkał w Lublinie, prosił bym o pomoc.

Proszę Was o jakieś pomysły!

Po wymianie czujnika temperatury (komp) problem ustał a i odpalanie na ciepłym silniku się poprawiło..... dzięki wielkie Mariusz#1926

No i niestety Problem powrócił po 2 dniach, zastanawiam się nad podmianą cewki zapłonowej oraz tego co jest po nią (jakaś elektronika)

Dam jeszcze linka do filmiku jak wygląda kulenie obrotów, w tle nie bardzo słychać jak silnik w trakcie spadnięcia obrotów pracuje na 2 lub 3 gary.

Link.....
http://rapidshare.com/files/295061206/VIDEO0002.mp4.html
MD5: 9FF2C152C650AF11628DB12A92C22B2F

Problem z obrotami
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2009, 17:54:10 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
podmien cewke ,przy okazji spryskaj wszystkie styki jakims isolem lub podobnym preparatem
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Problem z obrotami
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2009, 09:27:44 am »

Buszek

  • Gość
Cytat: "SeBa"
podmien cewke ,przy okazji spryskaj wszystkie styki jakims isolem lub podobnym preparatem


Dokładnie miałem podobną sytułację w boschu , na wolnych obrotach chodził nierówno i  obroty spadały co jakiś czas do 600~ obr/min . Przyczyną była uszkodzona cewka.

Problem z obrotami
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2009, 13:52:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a ja się tak zapytam czy filtr paliwa to był wymieniany? cały czas mi ten wałek chodzi po głowie bo tam coś za głośno klepie ten zawór. Cewka by wywaliła błąd odrazu. U ciebie to moim zdaniem napewno nie wina elektroniki tylko mechaniki.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z obrotami
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 20, 2009, 18:46:44 pm »

Padi

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
a ja się tak zapytam czy filtr paliwa to był wymieniany? cały czas mi ten wałek chodzi po głowie bo tam coś za głośno klepie ten zawór. Cewka by wywaliła błąd odrazu. U ciebie to moim zdaniem napewno nie wina elektroniki tylko mechaniki.


A nie miałbyś ochoty luknąć mu do tych zaworków, gadałem z gościem co je robił i powiedział że można je drugi raz przerególować, głowica też nie była dociągana po zdjęciu.
Cykanie występuje rano przy dodawaniu gazu i ginie po osiągnięciu 75oC i pojawia się ponownie po dokładnym rozgrzaniu.

Co do filtra paliwa to na LPG dzieje się to samo.

Problem z obrotami
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 20, 2009, 21:07:31 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
u mnie jest problem z czasem bo pracuje  do 16 potem jeżdżę na szkolenie i jedyna wolna chwila to piętak po południu , do tego jeszcze nie złożyłem nagrzewnicy w swoim tak więc trochę kiepsko z czasem u mnie bo  nagrzewnice w swoim wymieniam już 3 tydzień.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z obrotami
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2009, 19:12:37 pm »

Padi

  • Gość
Aby nie tworzyc nowego tematu... jutro przymierzam sie do zaworow i mam takie pytanie czy musze sciagac caly kolektor ssacy, czy mozna tego uniknac.

Problem z obrotami
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2009, 19:57:44 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
cały
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z obrotami
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2009, 20:19:15 pm »

Padi

  • Gość
kurde nie pocieszyles mnie, jak nie bedzie padac to biore sie do roboty, niestety nie mam garazu.

a mechanik ktory skladsl rozrzad powiedzial ze skladal go na +1,5 obrotu, ale jak nie rozbiore to zostaja tylko domysly.

A wiec tak... 2 hydroszklanki do wymiany, poddaja sie na nacisk okolo 3mm (2cylinder wydechowy i 4 takze wydechowy).
Teraz pytanie.
Czy jest mus wymieniac szklanki... w obecnej sytuacji troche mi to nie pasuje.Co sie moze wiecej popsuc jak ich nie wymienie?

Problem z obrotami
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 25, 2009, 17:12:41 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tykające szklanki bardzo powoli wycierają krzywki wałków rozrządu, przez co zawory otwierają się niedostatecznie ( nierówne obroty), co prowadzi do spadku mocy samochodu (silnik będzie osiągał coraz niższe obroty maksymalne). Ale to jest proces powolny, lecz jest nieodwracalny
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problem z obrotami
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 25, 2009, 17:36:51 pm »

Padi

  • Gość
Czyli rozumiem że lepiej je wymienić... im szybciej tym lepiej?

[ Dodano: 03 Lis 2009 10:33 ]
Cytat: "Padi"
Czyli rozumiem że lepiej je wymienić... im szybciej tym lepiej?



Oki autko jedzie do mechanika 6.11.2009, na wymianę 2 szklanek, mam tylko cichą nadzieje że wałek będzie jeszcze cały... przejechał dopiero 6000km ale jak długo z uszkodzonymi szklankami to tego nie wiem.