Autor Wątek: Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?  (Przeczytany 4310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« dnia: Październik 21, 2009, 20:26:04 pm »

vakir

  • Gość
Jak to mawia mój sąsiad " Diesel albo chodzi albo nie chodzi, benzyniak chodzi, nie chodzi, albo tak pier****"

No i właśnie zaczyna tak pier****.
Krótki wstęp do tematu: rocznik 97, nabite 131tys, 1.6 Abimex, świetny nie psujący się samochod. Ale..

Kiedyś już pisałem z prośbą o porade, ponieważ na gazie nie wkręcał się powyzej 5tys tylko nastepował strzał. Nadal nikt nie wie ale mniejsza z tym. Jako, że zima idzie pokusiłem się o nowy zbiornik paliwa i pompkę ( z sterego baku wylałem 20L wody z benzyna :) ).
No i mówię zobaczymy teraz czy objawy pokazują się i na benie. Niestety strasznie się odzwyczaił od benzyny.

Pierwsza przejażdzka, delikatnie az do rozgrzania, no i wciskam pedał na maksa. od 1000 do 2000 dobrze potem przymulenie od 3000 do 4500-5000 dobrze, potem straszne szarpanie, dociągniecie do 6000 i KAAABOOOM ;d normalnie włosy mi dęby staneły.
I za kazdym razem ten objaw się pojawia. Powyzej 4 czasem zaczyna już szarpać.

W piatek do zrobiłem w sobote trasa Płońsk-Chełm, i z powrotem za lublinem zaczeła mrygać ( a potem się swiecić cały czas) kontrolka STOP i czerwona kontrolka wykrzyknikiem. Sprawdziłem olej, płyn hamulcowy i chłodniczy. No i tak dojechałem do domu. Zgasło to ustrojstwo, ale w pon w drodze do pracy znow zaczeła mrygać, ale w drodze powrotnej juz nie.

Do tego na benzynie po odpuszczeniu gazu obroty prawie zawsze spadaja do 500 a potem 1300. No i ostatnio jałowe na rozgrzanym silniku utrzymywał na 2500 obrotów :)

Na gazie jest niebo lepiej ale tak: powyzej 5000 strzela, a czasem nie ma wolnych obrotów. dojezdzam do skrzyzowania i po odpuszczeniu gasnie, a nastepnym juz jest dobrze, a czasem nie jest dobrze po kilku godzinach jazdy i nawet ostygnieciu silnika.

Co do gazu zauwazylem, że przy duzych predkosciach na 5 biegu nie strzela. Jechałem raz ( z wiatrem na prostej 160, i potem z gorkie prawie 175 (gpsowe 155-prawie 160:)) i było juz ponad 5 tys obrotow i nic sie nie działo. Ale po odpuszczeniu gazu samochod caly się trząsł.

W ogóle jakoś tak nie chodzi jak powinien, obroty falują czasem, jakoś tak nie równo, tak nie wiem o co mu chodzi. Może to forma buntu za to, że go nie oszczadzam :)

W co byście celowali ?

Pozdrawiam

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2009, 20:38:24 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Brak szczelności możne albo coś z elektryka - świece przewody cewka itp

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2009, 20:42:08 pm »

vakir

  • Gość
Szczelności ?

Cewka była podmieniana, kable były nowe, zreszta na starych przy ktorych silnik wygladal jak choinka było to samo.

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2009, 20:43:41 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
czujnik położenia wału. warto podmienic
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2009, 20:52:39 pm »

vakir

  • Gość
Ten tzw czujnik halla czy cos w tym stylu ? :P

Właśnie to mi chodziło po głowie, ale narazie nie mam nikogo komu moge to wykrecić.

A mam pytanie, bo w nigdy w tym samochodzie nie było regulowane zawory, czy mogą mieć jakiś wpływ? A czy wtrysk po roku czasu bez benzyny nic mu się nie stało ?

A ten cały komputer może mieć też na to jakiś wpływ ?

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 21, 2009, 20:58:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "vakir"
Ten tzw czujnik halla czy cos w tym stylu ?
no cos w tym stylu. W abimexie umieszczony jest w pokrywie paska rozrzadu.  
Cytat: "vakir"
A mam pytanie, bo w nigdy w tym samochodzie nie było regulowane zawory, czy mogą mieć jakiś wpływ?
moga. jesli mocno klepia to moga zbyt malo otwierac zawory. niby pare setek ale robi roznice.  
Cytat: "vakir"
A czy wtrysk po roku czasu bez benzyny nic mu się nie stało ?
raczej nie powinno bo bylo w nim sucho a jesli odpalales z LPG to wtrysk i tak sie nie otwieral.
Cytat: "vakir"
A ten cały komputer może mieć też na to jakiś wpływ ?
moze miec. mogly sie popierdzielic mapy
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 21, 2009, 21:03:28 pm »

vakir

  • Gość
Tzn tak. Zawory no klepią. Słychać, że coś tam robią. Chyba się pokuszę o regulacje.
No jak te mapy się pochrzaniły to co trzeba zrobić, żeby wróciły do pierwotnego stanu ?
Ok, postaram się podmienić ten czujnik i zobaczymy czy to coś da.

Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem :) :)


P.S. Nie mam instrukcji obsługi, co może oznaczać ten STOP i kontrolka z wykrzyknikiem, i czemu czasme mryga a czasem swieci, a czasem w ogóle nie świeci. ?

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 21, 2009, 21:04:39 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Cytat: "vakir"
Szczelności ?


Mi strzelał szarpał itp jak nie miałem szczelności jak uszczelka pod głowica poszła

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2009, 21:22:04 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "vakir"
Hmm kontrolka od smarowania się nie świeci, olej miedzy maksimum a minium, czemu to tak niby sie dzieje ?
nie koniecznie musi sie zapalac od smarowania :D slabe cisnienie oleju tez zapali lampke STOP i wykrzyknik. zbyt niski poziom plynu hamulcowego tak samo. chyba ze masz gdzies zwarcie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 21, 2009, 21:29:05 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "vakir"
Hmm kontrolka od smarowania się nie świeci, olej miedzy maksimum a minium, czemu to tak niby sie dzieje ?
nie koniecznie musi sie zapalac od smarowania :D slabe cisnienie oleju tez zapali lampke STOP i wykrzyknik. zbyt niski poziom plynu hamulcowego tak samo. chyba ze masz gdzies zwarcie


Płyny wszystkie okej ;p zwarcie hmm wszystko jest możliwe w tym samochodzie;p Ogólnie naprawde dobry samochód, na tyle co dostał katów to kazdy inny by wywalił jajca na mnie, że tak brzydko powiem ;p tylko no mógłby chodzić jak bozia przykazała, bo benzyna to kompletna porażka.

 A właśnie a pro po benzyny, po załozeniu pompki odłączeniu węzyka od wtrysku i zapaleniu na benie. wyleciało z 3l benzyny z wodą, potem zaczęła normalna lecieć i założyłem. Wyminiłem filtr paliwa. Mogły pozostać syfy gdzieś w wtrysku ? Budowe gaźnika znam, ale wtrysku to nie za bardzo ;p

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 21, 2009, 21:31:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
moglo tak byc ze zostal jakis syf.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 21, 2009, 21:33:42 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
moglo tak byc ze zostal jakis syf.


Okej. Paniał, tylko hmm na jakiej zasadzie ten wtrysk działa i co tam trzeba wyczyścić, to coś przypomina gaźnik? ma jakieś dysze czy cos ?

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 21, 2009, 21:36:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
zadnych dysz. zwykly elektrozawor z bardzo malymi dziurkami. w zasadzie samego wnetrza wtrysku chyba nie da sie rozebrac. przynajmniej nigdy sie w to nie zaglebialem i osobiscie tego nie robilem.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 21, 2009, 21:42:16 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
zadnych dysz. zwykly elektrozawor z bardzo malymi dziurkami. w zasadzie samego wnetrza wtrysku chyba nie da sie rozebrac. przynajmniej nigdy sie w to nie zaglebialem i osobiscie tego nie robilem.


Dobra wielki dzięki za wszystko. Jutro resetuje kompa i postaram się o ten czujnik jak będę coś wiedział to dalej będę pytał.
:)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 21, 2009, 21:58:35 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
A czy te 2 kontrolki się nie świecą, gdy zaciągniemy ręczny? Jeśli nie, to zaraz post wyrzucę, ale mi się coś tak pamięta z poprzedniego auta.


Nie nie nie xD jak ręczny to hmm swięcą się chyba 3, albo dwie, ale to kontrolka z "P" w środku a nie z wykrzyknikiem ;P

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 22, 2009, 20:03:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
moze i pompka. a nie masz czasem tych samych objawow na Pb jak i na LPG??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 22, 2009, 20:06:39 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
moze i pompka. a nie masz czasem tych samych objawow na Pb jak i na LPG??


Tzn jest tylko jeden taki sam objaw, silnik nie wkręca się powyżej 5tysięcy obrotów.
Tak to niebo a ziema, na lpg to i wkręca się w miare dobrze, i ma siłę jechać. Na benzynie nie chce prawie w ogóle. Dziś skończył mi się gaz byłem zmuszony doczłapać się na benzynie do do domu vmax=60km/h tragedia.

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 22, 2009, 20:10:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to moze i faktycznie ta pompka padnieta. albo jest slabe zasilanie elektryczne tej pompki. sprawdz jaki masz prad na kosci przy pompce
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 22, 2009, 20:18:27 pm »

vakir

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
no to moze i faktycznie ta pompka padnieta. albo jest slabe zasilanie elektryczne tej pompki. sprawdz jaki masz prad na kosci przy pompce


A ile powinno być V ?

Ani na benzynie ani na gazie nie chodzi jak powinien - bunt?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 22, 2009, 20:21:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2968
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
rowne 12V a jak bedzie miedzy 12 a 14 to nie przeszkadza. jak bedzie ponizej 12V to wtedy sie martw
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)