Autor Wątek: doładowanie dynamiczne  (Przeczytany 10841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 23, 2009, 12:53:37 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "maciejowski"
moim skromnym zdaniem robota bez sensu. przy tak kosmicznych prędkościach jakie osiąga polonez, jakiekolwiek przyrosty czegokolwiek będą się mieścić w granicach błędu pomiarowego.

np. bmw s1000rr Cytat:
Wg BMW, przy 250 km/h, doładowanie rzędu 0,03 bara ma dawać dodatkowe 5,5 KM.


Wszystko zależy od silnika, jego pojemności i zapotrzebowania na powietrze.

To są moje wyliczenia ile litrów powietrza dostaje się na minutę przy takiej rurze jak zastosował Stingerek, w zależności od prędkości

Teraz tylko trzeba by było ustalić ile powietrza potrzebuje ohv na min, ale można przyjąć że max to 1,6 litra * liczba obrotów na minutę, więc przy powiedzmy max 6 tys rpm silnik na pewno nie potrzebuej więcej niż 9600l powietrza. W związku z tym jakieś ciśnienie powinno powstawać.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 23, 2009, 21:30:25 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Cytat: "STax"
Cytat: "OLO"
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem

Jeśli nie zlikwidowałeś tego rozejścia tzn termostatu powietrza to na pewno nie było to szczelne więc nie mogło nic dać.

Hmm. Mało mnie znasz.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 23, 2009, 22:42:37 pm »

STax

  • Gość
OLO, napisałem "jeśli". Jeżeli było inaczej to tym lepiej.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 26, 2009, 19:06:29 pm »

Lipex

  • Gość
No dobra...
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80...
trzeba by na to wszystko wziąć poprawke przy wyliczeniach...
Tak mi się przynajmniej wydaje, jeśli się myle to mnie skarćcie

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 26, 2009, 21:40:11 pm »

Fistasz

  • Gość
110 to powierzchnia przekroju czy srednica?  Bo   przeciez to dobra rura kanalizacyjna ma tyle :?

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 26, 2009, 21:53:14 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "xmaniekx"
A ktoś się zastanawiał jak sprawa by wyglądała z blosem? Bo on zdaje się daje w stałych proporcjach paliwo, czyli teoretycznie powinien dawać radę ze zwiększającym się przepływem...
nic nie daje przy blosie w gsi

w E30 przy 210km/h z takim doładowaniem (rura do puszki filtra) auto lepiej szło do 230.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 27, 2009, 00:00:40 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

110 to powierzchnia przekroju czy srednica? Bo przeciez to dobra rura kanalizacyjna ma tyle

110 to średnica podana w milimetrach.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 27, 2009, 09:05:42 am »

Fistasz

  • Gość
jak ty to wepchnals pod maske  :shock:

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 27, 2009, 09:37:29 am »

STax

  • Gość
Cytat: "Lipex"
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80...

Więc chyba w tym miejscu już się wytworzy ciśnienie wobec tego. Też pewny nie jestem, ale tak mi to na logikę wygląda.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 27, 2009, 11:14:51 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

jak ty to wepchnals pod maske


Jak to jak ? Po prostu, zostąło włożone i  już. Wcale nie jest taka wielka :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 27, 2009, 17:17:18 pm »

Fistasz

  • Gość
u siebie w zyciu  bym tego nie wepchnal. Zdjecie tego masz?

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 27, 2009, 18:37:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przecież wrzucałem kilka postów wyżej.
http://i20.photobucket.com/albums/b201/stingerek/IMG_6317.jpg

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 27, 2009, 20:00:46 pm »

Fistasz

  • Gość
fakt, ladnie sie zagrzebalem  :oops:

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 27, 2009, 22:45:50 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "Lipex"
No dobra...
Rura ma 110 przekroju, ale skutecznie utrudnia przepływ powietrza centralnie zainstalowany wtrysk paliwa, no i sam wtrysk ma pewnie nie więcej niż 80

W Boschu średnica przepustnicy to 38mm.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 01, 2009, 16:09:06 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Tylko jest taki problem że taka rurka zgromadzi ileś tam powietrza i się zatka bo jest zwężka, a turbo będzie na siło pchało te powietrze więc wg. mnie efekt może być mierny.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 01, 2009, 23:00:24 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Zwężka rozumiesz jako chwilowe zwężenie, czy zwężenie w sensie że wchodzi do kolektora rurą o średnicy mniejszej, niż w momencie "łapania powietrza"? Bo jeśli to drugie, to raczej powinno mieć wpływ na zwiększenie ciśnienia.  :?:  :roll:

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 02, 2009, 09:05:15 am »

STax

  • Gość
Cytat: "xmaniekx"
Zwężka rozumiesz jako chwilowe zwężenie, czy zwężenie w sensie że wchodzi do kolektora rurą o średnicy mniejszej, niż w momencie "łapania powietrza"? Bo jeśli to drugie, to raczej powinno mieć wpływ na zwiększenie ciśnienia.

Otóż to. Przed kolektorem dolotowym (w sumie to na przpustnicy) tworzy cię ciśnienie i w momencie otwarcia zaworu powietrze wpada własnie pod ciśnieniem. Przynajmniej w teorii  :mrgreen:

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 02, 2009, 12:15:49 pm »

Lipex

  • Gość
Jeśli nawet będzie to pod minimalnym Ciśnieniem, to i tak dobrze...
Przecież im więcej zimnego, bogatego w tlen powietrza tym lepiej...
Zawsze to przynajmniej pomożemy silnikowi ssać powietrze...
Może i korzyści minimalne, ale zawsze coś...
Ja jestem jak najbardziej za takimi rozwiązaniami...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 02, 2009, 12:46:39 pm »

STax

  • Gość
Minusem zimą jest brak ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego - większe spalanie i dłuższe nagrzewanie się silnika.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 02, 2009, 14:54:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie sądze aby było to jakoś bardzo wyczuwalne. Ja nie widziałem różnicy między cieplym a zimnym powietrzem jeśli chodzi o czas nagrzewania silnika.
Przecież kolektor dolotowy jest i tak i tak podgrzewany.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...