Autor Wątek: Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba  (Przeczytany 1508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba
« dnia: Listopad 10, 2009, 10:35:24 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Zmieniłem silnik z 1.6gli bosch   na 1.4 roverka i mam problem z pompą. Tzn słyszałem że pompa powinna po przekręceniu kluczyka działać tak ok 3 sekundy i się wyłączyć po zrobieniu ciśnienia. U mnie tak nie jest... Po przekręceniu na zapłon pompa chodzi cały czas. Podczas jazdy nie ma problemów z paliwem ale jak zgaszę Poldka to pompa dalej chodzi (tak z 10sekund) aż do takiego pyknięcia gdzieś za deską rozdzielczą (jakiś przekaźnik czy coś).
Pompę mam podpiętą tak że puszczony jest kabelek od tego odcinacza paliwa(nie pamiętam jak to się fachowo nazywa) pod bezpiecznik pompy i zrobiona jest zworka na przekaźniku pompy. Połączone są piny 30 z 87.
Problem jest w złym podpięciu pompy? I czy to w ogóle jest ważne, bo wpływu na jazde nie stwierdziłem

Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2009, 11:04:55 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Źle podłączyłeś okablowanie do przekaźników popmpy paliwa.
Przekaxniki sa pod kompem normalnie w takiej puszce.

U ciebie w momencie kiedy pompa ma nie działać, działa :)
Bo 10 sekund po zgaszeniu auta pompa NIE DZIAŁA i nie da rady jej uruchomić dopóki silnikiem nie zakręcisz a po 10 sekundach przekaźnik dopiero "odpuszczA" i pompa powinna działać po zapłonie.

Wróć do schematów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2009, 11:05:10 am »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Dziwnie ta pompe podpioles, nie dalo sie wpiac do orginalnej wiazki glownej w komorze silnika z poprzedniego motoru? :P
Pewnie "pyka" przekaznik pod kompem, to normalka.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 10, 2009, 17:01:50 pm »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Cytat: "Stingerek"
Wróć do schematów

Cytat: "OZi1845"
nie dalo sie wpiac do orginalnej wiazki glownej w komorze silnika z poprzedniego motoru?

Jak podpinałem tak jak było w 1.6 to pompa albo nie dawała znaku życia albo pracowała bardzo podobnie do teraz tzn z jednego pinu szło na pompe bezpośrednio a jak p[odpinałem pod drugi to szło na przekaźnik pompy(to gdzie szedł sygnał jest zczytane ze schematu).
A w ogóle to słyszałem że pompa nie może być podpięta tak jak w 1.6 bo tam właśnie jest jeszcze ten nieszczęsny przekaźnik przy bezpiecznikach (na którym zrobiłem zworke). Jeszcze zajrzę do schematu od 1.4 co jest w instukcji ale nie pamiętam czy tam w ogóle jest zawarta pompa...

Pompa paliwa nie działa tak jak trzeba
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2009, 21:57:24 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
mnie pyci w takich odstepach czasowych i pod takimi warunkami jakimi tam trzeba, a podlaczona jest pod wiazke ze starego silnika - a tak pozatym po co sie tym przejmujesz? to tylko polonez
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650