Autor Wątek: Budowa rajdówki - POLONEZ  (Przeczytany 21868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 18, 2009, 10:53:07 am »

alex

  • Gość
Co wy gadacie, po co dwa silniki ? jest tylko parę gratów potrzebnych z starego dohc (np. łapy, stopka oleju), reszta to już jest dorabianie samemu części, lub u tokarzy i innych majstrów :)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 18, 2009, 11:19:11 am »

corek

  • Gość
Czy skrzynia z Argenty podchodzi do silnika z Tempry/Cromy/Themy? Czy trzeba coś kombinować?

Ile może skrzynia z Argenty wytrzymać? Czy żaden z tych silników jej nie zabije?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 18, 2009, 11:24:26 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "corek"
Czy skrzynia z Argenty podchodzi do silnika z Tempry/Cromy/Themy? Czy trzeba coś kombinować?

Ile może skrzynia z Argenty wytrzymać? Czy żaden z tych silników jej nie zabije?


Jakbyś potrzebował to mam taką do sprzedania, razem z dzwonem do dohca.

Te skrzynie są wytrzymałe.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 18, 2009, 12:04:25 pm »

corek

  • Gość
mam taką oryginalną od argenty, dlatego pytam czy podejdzie mi do silnika dohc poprzecznego.

Kolejne moje pytanie czy silnika z fiata coupe 16V turbo nie dałoby sie wszczepić. czy jest to taka sama zabawa jak z tymi starszymi poprzecznymi dohcami czy dochodza jakies większe różnice?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 18, 2009, 13:03:49 pm »

alex

  • Gość
przede wszystkim jest kwestia wałków wyrównoważających... większość nowych dohc je już posiada i wtedy jest kłopot z miejscem na rozrusznik po standardowej stronie. Występowały dzwony z miejscem na rozrusznik od strony pasażera, ale jest to towar który rzadko występuje w przyrodzie. Mnie coś takiego trafiło się przypadkiem i odkupiłem taki dzwon z zasobów kolegi Bubu z Nowego Wiśnicza.
Silnik z fiata coupe 2.0 16v turbo jest fajną opcją i w zasadzie jest tyle samo zabawy co z wkładaniem mojego silnika, z tym, że sam silnik i poszczególne części silnika 16v i osprzętu są droższe.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 18, 2009, 13:52:27 pm »

corek

  • Gość
Twojego silnika tzn jakiego?

Czy masz namiar do tego kolegi z nowego wiśnicza?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 18, 2009, 22:59:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "corek"
czy jest to taka sama zabawa jak z tymi starszymi poprzecznymi dohcami czy dochodza jakies większe różnice?
 Większa bo silnik z fiata coupe jest na innym bloku niż dohc fiata i nie siada na skrzynie Argenty. Jak się bawić w turbo i ma być maksimum efektów za minimum $ to należy szukać starego typu bloku z Cromy Turbo(tylko w tym modelu występował)- posiada on mianowicie nowy typ smarowania, brak walków wywarzających oraz nadlewy pod łapy dla wersji tylnonapędowej oraz siada naskrzynie argenty czyli posiada wszystkie interesujące nas cechy
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 19, 2009, 00:18:58 am »

alex

  • Gość
corek, miał tylko jeden taki dzwon. ale jeżeli potrzebujesz mimo to kontakt to odezwij się na pw.
Elwood#1887, przecież blok z fiata coupe się niczym nie różni od mojego bloku z zewnątrz a mój siedzi przecież na takiej skrzyni :) no ale optymalnie jest tak jak mówisz dorwać blok bez wałków(croma turbo), ale to jest wtedy 8v a nie 16v no i ciężko o taki silnik :)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 19, 2009, 09:13:30 am »

corek

  • Gość
Dalsze kilka pytań mam:

1. Każda Croma trubo czy tylko konkretne lata maja bloki bez wałków i z dobrym samorwaniem? Czy te z lat już 90tych także ?

2. Czy z czegoś dzwon da się dopasować żeby rozrrusznik nie kolidował z wałkami, z czego szuać.

3. Czy da się przerobić dzwon standardowy tak aby pasował?

4. Czy da się coś z tymi wałkami zrobić tak żeby nie przeszkadzały rozrusznikowi w wersji standardowej?

5. A co bym potrzebował gdybym chciał zaturbić to co mam czyli 2.0 ie z Argenty? Kolektor wydechowy z cromy turbo + jakie turbo i najważniejsze co jeszcze trzeba zmienić? Pewnie wyjdzie na to ze potrzeba bedzie prawie caly sinik z cromy/themy?

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 19, 2009, 15:25:41 pm »

bodzik

  • Gość
1. Każda ma poprawione smarowanie ale nie każda jest bez wałków, tak samo jak nie każda croma turbo ma natrysk oleju na denka tłoków.
2. Dzwon ze skrzyni z fiatów 131/132 z rozrusznikiem po stronie wydechu?
3. Wszytko da się przerobić, kwestia tylko i wyłącznie ceny i chęci tego co to będzie robił.
4. Żeby było rozsądnie to nie. One mają miejsce zrobione w bloku, Ich obudowy są najprościej mówiąc integralnym elementem bloku, wystają z niego. Popatrz na zdjęcia tych silników.
5. Poczytaj na forum. Był temat o tym.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 19, 2009, 17:54:51 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Cytat: "corek"
Dalsze kilka pytań mam:



2. Czy z czegoś dzwon da się dopasować żeby rozrrusznik nie kolidował z wałkami, z czego szuać.



5. A co bym potrzebował gdybym chciał zaturbić to co mam czyli 2.0 ie z Argenty? Kolektor wydechowy z cromy turbo + jakie turbo i najważniejsze co jeszcze trzeba zmienić? Pewnie wyjdzie na to ze potrzeba bedzie prawie caly sinik z cromy/themy?


 2 - pasuje pod ten silnik dzwon ze skrzyni ŁAdy - tylko ze niepasuje pod sktzuyynie arhenty.. a pod slrzynie 125- polonez.

 5- zalezy jak bys chcial zaturbic..  bo mozna to zrobic n akilka roznych sposobow. poczawszy od standardowego gaznika kończąc na ful wypas mega elektronice. sterowanej czujkami kompe m itp;
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 19, 2009, 21:18:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Zuczek"
tylko ze niepasuje pod sktzuyynie arhenty
co to jest  :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 19, 2009, 21:42:18 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "Zuczek"
tylko ze niepasuje pod sktzuyynie arhenty
co to jest  :?:


Panie, nie wiadomo :?
LOW & SLOW

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 19, 2009, 22:41:23 pm »

corek

  • Gość
Ja już wydałem ponad 5 tysięcy :| - zarówno na części które powoli kolekcjonuje jak i sprzęt i wyposażenie nowego własnego warsztatu pod ten projekt bo to moje pierwsze takie wyzwanie. W przeciągu roku mam jeszcze na ten cel do zagospodarowania jakieś 10 tysięcy. Ostatnio za 10 tysięcy była Kalotka - i co mi zostanie ?

Na ten moment mam wszystko żeby złożyć Poloneza 2.0 DOHC na wtrysku w serii 122KM. Ale zanim włożę ten silnik i za pół roku okaże sie ze można było szybciej to wole podumać teoretycznie i może zaoszczędzić dużo czasu i pieniędzy bo jak wiadomo 160-200KM lepsze niż 120 KM

Ale tak nie mam na stole 30 tysięcy PLN i nie stać mnie na to do czego dotarłem przy okazji szukania części:
Kolotka: 10 tys PLN
Kuty dol nowy: 1300 eur
Rajdowe walki obrso nowe: 2500 PLN
Most tylny obrso 3000 PLN
Głowica ABARTH nowa: 5000 PLN
Na priv dam maila do człowieka który ma wszystko.


Ale także nie mam ciśnienia ze muszę to zrobić w rok właśnie dlatego ze to ze zaczynam z dohc i będę uczył sie w trakcie jest dodatkowa komplikacja tego projektu.

A z każdym dniem i z każda śrubka chce mi sie bardziej ładować w to auto czas siły wiedzę i kasę. Dlatego myślę czy by nie ładować jeszcze 1 bar.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 19, 2009, 22:58:24 pm »

bodzik

  • Gość
Te graty ma ktoś z wawy czy kętrzyna?;) ceny tradycyjnie "nie wąskie"

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 19, 2009, 23:20:28 pm »

corek

  • Gość
Wawa

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 20, 2009, 11:43:40 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Moim zdaniem błędem jest przy niskim budżecie bazowanie na seryjnie najgorzej jeżdżącym i hamującym Polonezie i pchanie się w najtrudniejszy do zdobycia silnik.

Oprócz silnika będziesz potrzebował wydechu od Fiata 132. Wydech Poloneza ma za małą średnicę rur.

Jeżeli chcesz tym startować w KJS i ewentualnie RD-3L to wszystko powyżej 1.8 zabiera ci szanse na zwycięstwo w klasie poza klasą RWD.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 20, 2009, 13:20:06 pm »

alex

  • Gość
Wydech to jest kwestia kupienia prostych rur i kolanek i dwóch tłumików (tyle wystarcza przy turbo) a później pospawania tego. koszty 300-400 zł.
jeżeli będzie chciał w 1.8 dmuchnąć coś, to stawia go to w najwyższą klasę na kjs i tam nie powalczy. Nie wiadomo jakie są intencje właściciela projektu. Ja swoje auto od początku chciałem mieć tylko i wyłącznie do zwykłej, cywilnej jazdy. Zawsze przy budowie takiego projektu trzeba sobie postawić pytanie dlaczego chce zbudować taki a nie inny samochód.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 20, 2009, 15:42:35 pm »

corek

  • Gość
mam dzwon z rozrusznikiem po stronie pasażera :)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 20, 2009, 16:24:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ej ej ej.. nie mówcie gościowi że "sie nie da" bo może on nie wie że sie nie da i to zrobi ?
Gośc zadaje pytanie to mu odpowiedzcie a nie podważajcie sensowsności takiego przedsięwzięcia. Gośc ma plana i hajs.,.. jak umiecie tak pomóżcie..

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...