Autor Wątek: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.  (Przeczytany 2592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Witam
Panowie niech ktoś podpowie jak się orientuje jak zrobić taki układ  gdzie:  w pierwszym obwodzie   po podaniu napięcia będzie ono występowało aż do czasu gdy  podamy kolejne napięcie z drugiego obwodu.
Czyli podanie napięcia z drugiego obwodu ma rozłączyć  napięcie z   pierwszego  i pozostawić odbiornik w stanie  niezasilonym
  
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2011, 19:17:48 pm wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 26, 2011, 19:49:16 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dwa przekażniki. Jeden normalnie rozwarty, drugi rozwarty. wzbudzenie NO (pierwszy obwód) idzie przez przekażnik NC, a jego wzbudzenie to drugi obwód. Odbiornik podłączamy pod NO
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 26, 2011, 20:28:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13829
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
albo nie rozumiem ,albo widze tu jeden przekaznik ,ktory rozlacza obwod po zasileniu ,
oczywiscie nie wnikam jak jest zasilany pierwszy obwod,
jezlei mamy podac jakies rozwiazanie kompleksowe ,to musimy wiedzic do czego ma sluzyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 26, 2011, 22:33:02 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Dokladnie, jeden przekaznik tzw. zwierno-rozwierny wystarczy, podlacz drugi obwod pod jego cewke, a pierwszy pod styki NC.

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 27, 2011, 10:47:02 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mała prowizorka zrobiona na prędce. oto idea

Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 27, 2011, 15:24:18 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Dokladnie, jeden przekaznik tzw. zwierno-rozwierny wystarczy, podlacz drugi obwod pod jego cewke, a pierwszy pod styki NC.
dokładnie tak jeden przekażnik wystarczy
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2011, 13:21:04 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no tak najprostsze rozwiązania są najbardziej skomplikowane nie wpadłem na to że można to wykonać na odpowiednim przekaźniku. Dziś zaopatrzyłem się w taki i zaraz zamontuje.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 03, 2011, 11:50:44 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Zależy jeszcze co chcesz rozłączyć. Jak kontrolkę jakąś to przekaźnik jest armatą na wróbla. Użyj tranzystora :)

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 03, 2011, 13:13:37 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
niestety przekaźnik o którym mowa nie spełnia swojej funkcji. Warunkiem koniecznym jest pojawienie się plusa po stacyjce  a następnie rozłączenie go w wyniku pojawienia się  plusa z kolejnego obwodu. Przy przekaźniku zwierno rozwiernym jest to niemożliwe bo  na zacisku  zarówno na cewkę  jak i zacisku na którym  ma zostać podany plus z drugiego obwodu w tym czasie występują napięcia tak więc przekaźnik nie spełnia swojej roli. W innym przypadku podanie stałego plusa na cewkę z akumulatora, a drugiego plusa(na zacisk ze stacyjki) nie spełni swojej funkcji z racji że przekaźnik będzie cały czas pod napięciem a rozłączenie nastąpi dopiero po przekręceniu kluczyka. Pozostawiając go pod  stałym napięciem będzie indukował pole el. mag. co spowoduje że będzie się grzał i ciągnął prąd. tak więc rozwiązanie z przekaźnikiem odpada.
problem polega na tym że najwidoczniej w zły sposób została zaprojektowana kostka stacyjki w polonezie i nie została wyposażona w styk ACC ( nie mylić  z pozycją GO)  na którym po włożeniu kluczyka pojawia się napięcie a po jego przekręceniu na zapłon  (GO) już tego napięcia nie ma. Puki co ta funkcję pełni u mnie najbardziej średniowieczna rzecz czyli ręczny przełącznik.
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2011, 13:20:01 pm wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 04, 2011, 11:55:32 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Może mam zboczenie zawodowe, ale to zwykły przerzutnik JK jest, jak czytam twój ostatni opis.

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 04, 2011, 12:32:45 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak podasz na wejście  J i K sygnał to  wyjściu Q  nastąpi tylko zmiana stanu z niskiego na wysoki lub na odwrót tak więc nic to nie daje , nie wiem jak z tym wejściem zegarowym ma się sprawa bo nie mogę znaleźć stanów logicznych dla tego wejścia.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2011, 12:33:21 pm wysłana przez Mariusz#1926 »
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 04, 2011, 14:59:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Napisz lepiej co chcesz zrobić a potem będziemy się zastanawiać.

Zawsze można wykorzystać oba końce cewki przekaźnika ale to trzeba wiedzieć gdzie i co ma być zrobione.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2011, 21:14:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no kurcze  nie wiem jak mam prościej napisać wszystko już chyba powiedziałem wkładasz kluczyk   masz plus na odbiorniku , przekręcasz na pozycje go plus na odbiorniku ginie. To najprościej. Teraz kwestia stworzenia takiego układu który pomimo braku takiej mozliwość w sensie fizycznym zastąpi ją elektronicznie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2011, 21:18:26 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A immobiliser w nowszych poldkach nie reaguje na samo wlozenie kluczyka w stacyjkę?

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 07, 2011, 20:34:53 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
imo ma przewód na rozrusznik   tak wiec napięcie na cewce  imo  jest tylko w chwili przekręcenia kluczyka w położenie START potem kluczyk wraca i układ imo jest rozłączony.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 07, 2011, 23:14:35 pm »

Sroka

  • Gość
Co do pytania z pierwszego postu: a nie może być zwykła bramka NAND?
http://www.zgapa.pl/zgapedia/NAND.html

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 08, 2011, 02:54:35 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Czy coś takiego wystarczy?



Napięcie 1 załączy urządzenie, napięcie 2 odetnie mu zasilanie. Przy okazji można go użyć do podania napięcia na co innego. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: układ do rozlanczania sygnału z obwodu po podaniu sygnału z drugiego.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 10, 2011, 09:14:44 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
można by spróbować  teoretycznie powinno działać.w sobotę przetestuje w prowizorce
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem