Oj, to tragedia. Mój Poldorover w lato, gdy jeszcze odbijał wielozawór w butli, palił regularnie na poziomie 7.5 - 8.5 l LPG na sto km przy delikatnym traktowaniu.
Jeśli silnik pod względem mechanicznym jest OK - właściwe ciśnienie sprężania, szczelne zawory, brak przedmuchów pod uszczelką podłgowicową, właściwie zgrany rozrząd, itd.. a pali dużo paliwa - to jeśli jest to benzyna - to ciśnienie paliwa jest do sprawdzenia, może regulator ciśnienia paliwa nie działa i listwa dostaje takie ciśnienie, jakie tylko wydoli pompa (ponad 0.3 MPa). Jeśli ciśnienie paliwa będzie OK i sam silnik pod względem mechanicznym też OK, to możliwe, że silnik pracuje w trybie awaryjnym. Wtedy trzeba sprawdzić wszystkie czujniki silnika i jego osprzęt - zwłaszcza sondę lambda, czujnik temp. cieczy chłodzącej, temp. powietrza w dolocie. Poprawność działania, obwód na liniach sygnałowych, poprawność charakterystyk, itd..