Autor Wątek: Punkty masowe - gdzie są?  (Przeczytany 1712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Punkty masowe - gdzie są?
« dnia: Listopad 13, 2009, 06:19:07 am »

misiek_staszic

  • Gość
Witam!

Jak w temacie.
Tematów odnośnie tego było już sporo, lecz były to pojedyncze przypadki schodzące na tematy związane z układem ładowania (głównie regulatorem).

Mnie interesuje bardzo mocne przygasanie: podświetlenia deski rozdzielczej, oraz podświetlenia przycisków, joysticka luster elektrycznych, zegarka, oraz panela nagrzewnicy. Przygasa także lampka w kabinie.

Dzieje się to przy załączaniu świateł STOP, kierunkowskazów (rytmicznie), podgrzewania tylnej szyby + lusterek. Nic innego nie powoduje przygasania. Zapalniczkę jak włączam to nic się nie dzieję, nawet leciutko nie przygaśnie. Radio może ciągnąć ile chce (fabryczna instalacja) i też nic. Reflektory świecą bardzo mocno, bez przygasania (przód, tył, włączając w to migacze).

Dochodzi do tego, że jak włączę podgrzewanie foteli, przeciwmgłowe przód, dmuchawę na 2, to na jałowych obrotach obrotomierz skacze 0 <-> 10 w takt migania włączonego kierunkowskazu.

Masy które sprawdziłem: Przy akumulatorze (gruby kabel + te mniejsze na oczkowym mocowaniu), za zestawem wskaźników po lewej stronie (kilka mas na oczkowym mocowaniu), przy komputerze wtryskowym. Złącza wskaźników też odpinane i czyszczone. Dziś mam cały dzień wolny i chcę to ogarnąć bo to przygasające podświetlenie strasznie irytuje.

Auto kupiłem już z tym ale nigdy nie było czasu się pochwalić tym problemem, i go porządnie ogarnąć.

Układ ładowania jest książkowy, 14,2 V pod dużym obciążeniem, 14,1 na jałowych. Zresztą sam wykonywałem wymianę szczotek, regulatora, czyszczenie - przy okazji jak zmieniałem paski po zakupie.

Ma ktoś jakieś pomysły ? A może jest jakiś wykaz punktów masowych elektryki do Caro Plusa z lokalizacjami ?

Byłbym zobowiązany za pomoc.

[ Dodano: 13 Lis 2009 06:21 ]
Aha, podejrzewam urządzenie mikroprocesorowe, to obwody sterowane przez nie powodują przygasanie (migacze, awaryjne, grzana szyba, światła stop). Wyjmowałem jednak, styki są ok.

Punkty masowe - gdzie są?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2009, 14:12:16 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Spadek napięcia na bezpieczniku z powodu kiepskich styków. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Punkty masowe - gdzie są?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 13, 2009, 22:59:58 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Dzieki, wymienilem wsuwki w skrzynce bezpiecznikowej. Jednak nic.
Napiecie na urzadzeniu mikroprocesorowym nie waha się (sprawdzalem analogowym miernikiem), a w calej reszcie instalacji podczas jego pracy - tak. Spadki sa nawet do 9 Voltow podczas migania kierunkowskazow.

Co ciekawe, obwod swiatel awaryjnych tez sterowanych przez urzadzenie mikroprocesorowe nie powoduje zadnych spadkow i przygasania. Ma on zasilanie z innego miejsca (oddzielna nozka) jak wszyscy wiemy.

Mysle i mysle i nic mi do glowy nie przychodzi...