Autor Wątek: COOL DOWN :|  (Przeczytany 6246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 19, 2004, 02:09:22 am »

paroos#1831

  • Gość
1) Jakich pradow mozna sie spodziewac przy termostacie? Bo nie wiem jakich przewodow uzyc, ani jaki bezpiecznik zastosowac.
2) Jakiego typu przekaznik trzeba zastosowac do wentylatora? Bo chyba bede musial dopiero zalozyc...

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 19, 2004, 11:50:03 am »

Chudson

  • Gość
PrzekaŹnik obojętny 542 albo 541    ,a prąd nieduży - taki jaki pobiera cewka w przekaŹniku  więc niewarto dawać bezpiecznika.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 19, 2004, 12:15:42 pm »

Crashtest#1600

  • Gość
tesh mialem taki problem: went wlaczals ie na 92 stopniach, poki cos mu nie odbilo.
Jades sobie lookam a tu 100 st. , a went. nie chodzi (i tak co jakis czas). No to ja instaluje dodatkowy wlacznik (a raczej qmpel) to samo nadal, z tym ze gdy wejdzie na 100 a ja wlacze went recznie i go wylacze to went dalej sam dmucha.
Wymianialem czujnik temp. i czujnik wylaczania went.

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 23, 2004, 23:28:08 pm »

paroos#1831

  • Gość
Rozwiazanie zagadki okazalo sie najbardziej nieoczekiwane z mozliwych: odpiela mi sie masa od blachy i wskaznik temp pokazywal temp. wyzsza od rzeczywistej. Po dokreceniu jednej nakretki okazalo sie, ze temp. nie smie przekroczyc 95C   :roll:

PS. Skoro jush sie za to wzialem, to zaloze ten przekaznik do wentylatora. Moje pytanie: JAK? [czyt. ktore kable do czego podlaczac, bo jestem laikiem]

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 24, 2004, 02:27:58 am »

DooMinick#1823

  • Gość
A ja i tak nie widze sensu przekaznika na wentylator. Dacia np. nie miala i calkiem sprawnie to chodzilo, kiedy zepsul mi sie czujnik (w pozycje ciagle zwarty) to podpialem kabel do zasilania elektrozaworow LPG i na pare dni starczylo bez problema i nic nie bylo osmalone czy nadtopione...

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 24, 2004, 08:28:54 am »

paroos#1831

  • Gość
Glownie po to, zeby czujnik sie tak szybko nie psul. Wiadomo ze przy wiekszym obciazeniu (pradzie) bedzie bardziej poddatny na awarie, szczegolnie przy problemach w instalacji.
Dlatego ponawiam pytanie: JAK :?:

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 24, 2004, 09:46:56 am »

Przemek#1844

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"
Masz racje przez przekaŹnik płynie duży prąd - ale nie przez styki sterujące przekaŹnika do których trzeba się podpiąć. Prąd tam płynie (przyznaje racje )  taki sam jak na czujniku a  pozatym  przekaŹnik jest dużo bliżej kabiny i nie trzeba tak wymyślnie przewodów ciągnąć.
Zresztą to ten sam przewód  jest tylko do czujnika dalej tak to wygląda :

..................................WENTYLATOR---->minus .......
............................................ |...............................
............................................ |...............................
MASA ----->czujnik-----> przekaŹnik ---->PLUS.........
 ............................................|...............................
............................................ |...............................
........................................... PLUS..........................
nie jestem tylko pewien czy wentylator jest sterowany plusem a minus ma stały czy na odwrót


paroos - tak...

COOL DOWN :|
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 25, 2004, 22:57:30 pm »

paroos#1831

  • Gość
Rzeczywiscie, gdzie ja glowe zostawilem?  :lol:

[ Dodano: 2004-08-26, 22:33 ]
To jednak nie do konca rozwiazuje moj problem... Przyznaje sie! Jestem zielony! :cry:  Wiem, ze w tej chwili nie mam przekaznika, wiec przez czujnik w chlodnicy przechodzi prawdopodobnie plus wentylatora. Ten plus dam przez przekaznik i bedzie git. Nie wiem natomiast skad wziasc sterowanie do przekaznika (12V jesli sie nie myle), ktore pojdzie tez w miejsce dotychczasowych kabli przez czujnik w chlodnicy. "No powiedzcie, skad?"