Autor Wątek: Pompa paliwa kilka pytań  (Przeczytany 11684 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa paliwa kilka pytań
« dnia: Grudzień 17, 2009, 23:10:03 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam. Mierzyłem ciśnienie jakie daja mi pompa paliwa w 1.4 jest ok. 2,5-2,7 Bara.
To znaczy ze pompa się już kończy? Czy takie mniejsze ciśnienie przekłada się jakoś na osiągi? Mam takie wrażenie, ale nie jestem pewny, że kiedy cisnę, odpuszcze gazu, a potem znowu wcisne auto ma większego kopa niż gdybym trzymał go cały czas. Tak jakby pompa dopompowała paliwa, którego brakuje. Nie jestem pewny, może tylko takie mam wrażenie :P
Jeśli wymieniać to kupować taką z allegro za 130zł? Czy może kombinować coś z jakąś o większej wydajności? Na zakup oryginalnej to mnie raczej nie stać...

Z modyfikacji mam zrobiony przelotowy cały wydech, koletor 4-2-1 i stożek na dolocie. Jest sens wsadzać jakąś wydajniejszą pompę dla zwiększenia osiągów czy nie ma to sensu?

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:15:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
spokojnie.
Pytanie w którym miejscu układu to ciśnienie mierzyłeś.
Jeśli na powrocie...... to może być np uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, lub wąż podciśnieniowy do niego.
Jeśli na wejściu do listwy wtryskowej to chciałbym zobaczyć jak tego dokonałeś.
Chyba że mierzyłeś zaraz przy pompie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:20:12 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Mierzyłem na wejściu do listwy. Odkręciłem te 2 śrubki z przodu i wyciągnołem przewód paliwowy. Przyłożyłem do niego manometr, a kolega włączył mi zapłon. Później kilka razy włączył ponownie żeby podpompować ciśnienie i wskazówka ani rusz więcej.
W instalacji mam hebel do prądu więc wyłączane było całe zasilanie i komputer za każdym włączeniem uruchamiał pompe paliwa.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2009, 00:57:34 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak to zrobiłeś żeby połączenie "krociec<->manometr" było szczelne ?

Każdy samochód zachowuje się tak że po odpuszczeniu gazu i dodaniu jeszcze raz ma większego kopa. To normalne.

Jeśli pompa nie dawałaby WYSTARCZAJĄCEGO ciśnienia to np na czwartym biegu ciągnąłby powiedzmy do 4-5 tysiecy obrotów i dalej "koniec".

Aktualnie warunki na to nie pozwalają żeby aż tak się rozpędzić (zima slisko etc.) ale nie masz się na razie co martwić.
W ramach prostego eksperymentu możesz zaślepić powrót. Jesli auto zacznie jechać O NIEBO LEPIEJ to znaczy że

Cytuj (zaznaczone)

 to może być np uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, lub wąż podciśnieniowy do niego.

Lub pompa daje za niskie ciśnienie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:30:03 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja obstawiam że pompa za słabe cisnienie daje. pomiar tak jak opisałeś powinien dawać wskazanie rzędu 4 barów.

2,7 bara ma listwa wtryskowa na pracującym silniku ze sprawie działającym regulatorem ciśnienia. regulator niby jest na 3 bary ale ciśnienia bezwzględnego względem tego co panuje w koletorze ssącym. Stingerek, żeby nie było mam trójnik z manometrem i oryginalne łaczniki do przewodów paliwowych FSO.

Jak wydajniejsza pompkę to ja polecam poszukać czegoś z Fiata. u siebie mam WALBRO o wydajności 120l/h i ciśnieniu roboczym 4 bary. Przy zatkaniu manometrem pompuje pod 7 barów. kosztowała po znajomości coś koło 180zł. Jaki dokładnie model to musiałbym poszukać pudełka. Wiem że niemal idealnie pasuje w miejsce oryginalnej pompki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:31:18 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Mierzyłem manometrem do sićnienie sprężania on ma gumowy koniec. pomiar był wiarygodny bo sprawdzałem nim też ciśnienie w kole i wyszło takie samo jak na manometrze do sprawdzania ciśnienia w kołach i na manometrze od kompresora, więc pomiar będzie wiarygodny.
Jeszcze pytanie: przelew jest przykręcany tak jak przewód zasilający na 2 śrubach tak? Czyli po prostu go wykręcić i tam jakos go zaślepić? Hmm tylko jak by to zrobić żeby się trzymało?
Bocian gdyby Ci sie chciało popatrzeć na model pompki to bym poprosił ;p


A jeszcze przy okazji na jakiej zasadzie działa ten bączek od przelewu? Jak jest większe podciśnienie (przepustnica zamknięta) to wtedy otwiera, a jak jest mniejsze to zamyka się i jest większe ciśnienie na listwie?

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:43:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Kusmier"
A jeszcze przy okazji na jakiej zasadzie działa ten bączek od przelewu? Jak jest większe podciśnienie (przepustnica zamknięta) to wtedy otwiera, a jak jest mniejsze to zamyka się i jest większe ciśnienie na listwie?

Ma za zadanie utrzymywać stałe ciśnienie paliwa względem cisnienia panującego w kolektorze ssącym. jako że panuje w nim podcisnienie a manometry zazwyczaj mierzą względem ciśnienia atmosferycznego dlatego mamy np, 2,6 bara na wolnych. ogólnie im większe otwarcie przpeustnicy tym wyższe wskazania manometru.

Cytat: "Kusmier"
przelew jest przykręcany tak jak przewód zasilający na 2 śrubach tak?
tak

Cytat: "Kusmier"
Czyli po prostu go wykręcić i tam jakos go zaślepić?
Ja zastosowałem mały scisk stolarski na wężu od powrotu i też było dobrze.

Cytat: "Kusmier"
Bocian gdyby Ci sie chciało
Gdyby mi się chciało tak jak mi się niechce  :wink: .
Jak nie zapomnę to zerknę w warsztacie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:50:32 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zdejmij wężyk z powrotu (ten z regulatora ciśnienia).
NA regulator załóż kawałek nowego wężyka, w drugi koniec wkręć śrubę i zaciśnij opaską.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:51:20 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Wielkie dzieki, jestescie WIELCY.
Sprawdze jak bedzie przy zatkanym przelewie, a jak w razie czego mozna sprawdzic ten regulator?

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:54:15 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zdejmujesz wąż z niego i zakładasz nowy dłuższy i jego drugi koniec wkładasz do butelki.
Odpalasz auto, i na wolnych obrotach powinno się lać wyraźnie mocnym strumieniem, przy dodawaniu gazu natomiast strumień powinien słabnąć wraz ze wzrostem obrotów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:00:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
przy dodawaniu gazu natomiast strumień powinien słabnąć wraz ze wzrostem obrotów.

Jak pompka sprawna to paliwo NIE POWINO przestać lecieć nawet przy największym deptaniu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:00:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tak , ale powinien słabnąć strumień.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:02:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba znalazłem jaka to pompka:
http://www.cardo-parts.pl/index.php?d=katalog&k_id=5&p_id=1

ESS291: Elektryczna pompa paliwa z filtrem wstępnym. Ciśnienie robocze 400 kPa, wydajność 120 l/h

Ale jeszcze postaram się sprawdzić.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 23, 2009, 12:23:11 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Bocian duzo było przeróbek przy zakładaniu tej pompy?

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2009, 15:18:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
praktycznie nic
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 25, 2009, 17:58:44 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja z pompką paliwa miałem pieriepałki po roku, jak wstawiłem gaz. Gazmajstry nie założyli odcięcia i od jeżdżenia na rezerwie wtopiły się szczotki silniczka pompki. Nową dałem już z odcięciem, sam założyłem, najprościej, szeregowo w przewód za bezpiecznikiem. Pochodziła jakieś ponad trzy lata i padła, ale nie zwędziła się. Po jej wydłubaniu okazało się, że nie ma przejścia na zasilaniu, walenie młotkiem gumowym nie pomagało w złapaniu przejścia. No to ją rozgiąłem delikatnie na korpusie, wydłubałem tył i wyciągnąłem szczotki na siłę trochę, żeby rozciągnąć ich sprężyny i by był lepszy docisk do komutatora. Nie wykazywał on praktycznie żadnego zużycia, ledwo co ślad szczotek widać było. Pomogło na jakieś dwa miesiące i znowu padło. Dziwne, bo pompka nie jest wymęczona, pracowała tylko do rozruchu silnika i zaraz ją wyłączałem.
Układ paliwowy w silnikach Rovera jest bardzo wrażliwy, a do tego, rozkręcenie filtra paliwa wymaga cudów, ja zmagam się z tym od chwili zakupu poldka (sierpień 2004) - i nadal ani ja, ani nikt inny nie potrafił rozkręcić śrubunków filtra. To samo śruba koła pasowego wału korbowego - jest nie do ruszenia.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 25, 2009, 18:36:22 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Cytat: "oprawca_1978"
jest nie do ruszenia.

pneumat i nie ma tematu . ja odkręcam elekrycznym do 200 Nm i daje rade.  A taki powietrzny 500 Nm to odkręci w ułamku sekundy .

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 25, 2009, 18:45:09 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "diodalodz"
Cytat: "oprawca_1978"
jest nie do ruszenia.

pneumat i nie ma tematu . ja odkręcam elekrycznym do 200 Nm i daje rade.  A taki powietrzny 500 Nm to odkręci w ułamku sekundy .


Dwa razy wyjmowałem chłodnicę, odkręcałem silnik od belki, podnosiłem podnośnikiem, żeby koło pasowe było wyżej pasa przedniego, wrzucałem piąty bieg, zaciągałem ręczny (zrobiłem niedawno, żyleta), podkładałem cegły pod koła i stojąc na samochodzie, rwałem śrubę profesjonalną nasadką nr 22 i "przedłużką" z prawie metrowej rurki półcalowej. I natężałem się, rurka sprężynowała, samochód najeżdżał na mnie, sprzęgło trzeszczało (nie spodziewałem się, że dwiema rękami uda mi się zerwać jego przyczepność) a śrubka ani drgnęła. Też na początku myślałem, że co mi tam, nie ma śrubki, której nie ruszę. Chyba dokręcał ją wcześniej gościu, który robił przy gąsienicach przy T-72. Albo przy Kraz-ach.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 25, 2009, 19:07:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Układ paliwowy w silnikach Rovera jest bardzo wrażliwy, a do tego, rozkręcenie filtra paliwa wymaga cudów, ja zmagam się z tym od chwili zakupu poldka (sierpień 2004) - i nadal ani ja, ani nikt inny nie potrafił rozkręcić śrubunków filtra. To samo śruba koła pasowego wału korbowego - jest nie do ruszenia.

Oczywiście że da się go odkręcić ja się u siebie tez z tym siłowałem, ale to trzeba dobry klucz płaski.

Śruba na kole ma dwa sposoby odkręcania i dobrze robiłes, tylko wziąłeś sobie za krótką rurkę.
A auto możesz nawet oprzeć o ścianę.
Jeśli nie pomogą metody nieinwazyjne to weź młotek i przecinak. Nowa śruba kosztuje 8zł.
Znam idiotów którzy śrubę przed wkręceniem malowali po gwincie farbą.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompa paliwa kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 25, 2009, 19:12:05 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

Układ paliwowy w silnikach Rovera jest bardzo wrażliwy, a do tego, rozkręcenie filtra paliwa wymaga cudów, ja zmagam się z tym od chwili zakupu poldka (sierpień 2004) - i nadal ani ja, ani nikt inny nie potrafił rozkręcić śrubunków filtra. To samo śruba koła pasowego wału korbowego - jest nie do ruszenia.

Oczywiście że da się go odkręcić ja się u siebie tez z tym siłowałem, ale to trzeba dobry klucz płaski.

Śruba na kole ma dwa sposoby odkręcania i dobrze robiłes, tylko wziąłeś sobie za krótką rurkę.
A auto możesz nawet oprzeć o ścianę.
Jeśli nie pomogą metody nieinwazyjne to weź młotek i przecinak. Nowa śruba kosztuje 8zł.
Znam idiotów którzy śrubę przed wkręceniem malowali po gwincie farbą.


Próbowałem już dwoma porządnymi płaskimi kluczami, szwedem z kluczem płaskim, dwoma szwedami, francuzem ze szwedem, kluczem do rur (dużym) ze szwedem - i nic. Zmagam się z tym od jesieni 2004 roku, zaraz będzie pięć lat. Gięło się toto, wywijało ale nie odpuszczało. Grzać się tego boję trochę, bo w instalacji tylko opary, nie działa od ponad roku silnik na PB. A ciąć bandytkami tego trochę szkoda..
Ze śrubą koła pasowego też próbowałem na "rozrusznik" po wyjęciu chłodnicy. Stawało w miejscu i zaraz wyłączałem rozruch, spalić rozrusznik nie sztuka. Akumulator 62 Ah w dobrym stanie, klemy też porządnie dokręcone.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!