Autor Wątek: Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny  (Przeczytany 17440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 25, 2009, 11:26:16 am »

Buszek

  • Gość
Nie miki1305 , linka jest mocowana do zaworka a pancerz jest jeszcze przymocowany do konsoli , jeśli się odczepi to nie będzie do końca otwierać zaworu .

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 25, 2009, 13:24:18 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Ale u mnie jest tak , ja nie mówie że linka spadnie z tego krućca tylko taki plastik co zapiera pancerz i przy powrocie na zimne leci ciepłe szczególnie mnie denerwuje to latem.
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 26, 2009, 16:51:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Możesz to jakoś przeredagować bo nie bardzo kojarzę o co Ci chodzi? Czy o to, że jak dajesz dźwignią przy czerwonym na zero to dalej leci ciepłe? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 26, 2009, 17:21:12 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ja mam przerobionego w środku na całego Plusa i na ogrzewanie nie mogę narzekać... Przy -15 podczas jazdy z każdej kratki leci gorące. Wystarczy trochę ulepszyć to ogrzewanie.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 26, 2009, 17:21:15 pm »

sfist

  • Gość
Cytat: "miki1305"
Ale u mnie jest tak , ja nie mówie że linka spadnie z tego krućca tylko taki plastik co zapiera pancerz i przy powrocie na zimne leci ciepłe szczególnie mnie denerwuje to latem.


Ja w mr 93 mam tak samo i nie wiem juz co poradzic, zaworek zmienilem i dalej jak dam na cieply to jest gorac a jak tam na zimny to tez leci odrobine chlodniej ale wciaz cieplo, problem znika bo wylaczeniu dmuchawy, juz nie mam pomyslu jak z tym walczyc. Wszyscy narzekaja na brak grzania w poldkach a ja mam go az za duzo, chetnie sie podziele :P pozdrawiam

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2009, 18:12:06 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeśli zaworek masz zamknięty, a dalej leci ciepłe powietrze to znaczy, że jest to zaworek zepsuty. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2009, 18:24:06 pm »

knrdlvn

  • Gość
Cytat: "sfist"
Ja w mr 93 mam tak samo i nie wiem juz co poradzic, zaworek zmienilem i dalej jak dam na cieply to jest gorac a jak tam na zimny to tez leci odrobine chlodniej ale wciaz cieplo, problem znika bo wylaczeniu dmuchawy, juz nie mam pomyslu jak z tym walczyc. Wszyscy narzekaja na brak grzania w poldkach a ja mam go az za duzo, chetnie sie podziele :P pozdrawiam


W minusach jest ten problem że przy zamykaniu zaworka (dźwignia w górę) linka działa "na pchanie" a siła potrzebna do zamknięcia zaworka nie jest znowu taka mała. Niby trochę pomaga zamontowana przy nim sprężyna ale: regulacja działa pięknie tylko wtedy gdy każdy element jest bez zarzutu. Idealnie prosta linka bez najmniejszego załamania, podobnie pancerz zakręcający możliwie łagodnym łukiem. Warto też sprawdzić czy dźwigienka zaworu jest w linii z mocowaniem pancerza.
 Odepnij linkę i pancerz z zaworu, puść swobodnie i poruszaj wajchą. Musi chodzić niemal bez oporu i bez najmniejszego zacięcia :!: Prostowanie sobie odpuść, kupuj nowe. samą linkę dostaniesz jako cięgło gazu z jakieś innego auta za całe 3PLN (śr. 1mm  dł. ok 80cm) Poza tym regulację sterowania zaczynasz od ustawienia zaworu i wajchy we wnętrzu w pozycji -ogrzewanie zamknięte- i wtedy zaciskasz linkę.


Cytat: "Grzech#1938"
Jeśli zaworek masz zamknięty, a dalej leci ciepłe powietrze to znaczy, że jest to zaworek zepsuty. :)

No chyba że to nie wina regulacji tylko zaworek jest zepsuty ;)

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 28, 2009, 15:19:00 pm »

dzvonec

  • Gość
Witam mój patent na poprawę ogrzewania w poldku 1.6 GLE 93 rok: nagrzewnica z zaworkiem została wymieniona na tą bez gdzie zworek powinien być przy silniku ale go nie ma i obieg płynu jest otwarty stale  (jak będzie za gorąco założę jakiś zawór kulowy) :D łapki kierujące strumieniem powietrza rozchylone na stałe tak by całe powietrze kierowały na nagrzewnicę, wentylator miał za małą wydajność więc go usunołem i zastąpiłem dmuchawą od forda eskorta w miejscu wiatrołapu





aby wentylator lepiej pasował trzeba wyciąć pasek blachy tylko nie za dużo bo w tym miejscu są ze sobą połączone górna i dolna część sciany czołowej i jak za dużo wyciąć to powstanie nieprzydatna do  niczego dziura.





szczeliny miedzy karoseria a dmuchawa dobrze jest uszczelnić ja do tego użyłem gąbki.
 Zasilanie dmuchawy podłączamy do dotychczasowego włącznika nawiewu po odłaczeniu starego wentylatora i tu dwie możliwości bo standardowy włacznik jest dwustopniowy a dmuchawa forda ma trzy prędkości.
Pierwsza możliwość, darujemy sobie pierwszy bieg i podłączamy tylko drugi i trzeci.
Druga to: podłączamy pierwszy i drugi bieg do włącznika dmuchawy a trzeci do innego włacznika. Ja zastosowałem druga opcję gdzie włącznikiem trzeciego biegu jest włacznik przeciwmgielnych z przodu (ja przeciwmgielnych z przodu nie mam wiec obyło sie bez przeróbek) Na kożyść takiego rozwiązania przemawia to iż trzeci bieg dmuchawy pobiera bardzo dużo prądu i dobrze jest go zasilić przez przekaźnik (u mnie trzeci bieg podpięty tylko przez bezpiecznik wytpił go w kilka minut).

Aby dmuchawa się sprawdziła musimy miec w pełni drożną nagrzewnicę i sprawny termostat gdyż fordowski wentylator skuteczniej studzi nagrzewnice niż standardowy poza tym jest dużo wydajniejszy. Teraz łatwiej jest szybko nagrzać wnętrze pod warunkiem, że silnik osiągną  właściwą temperaturę.

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 28, 2009, 15:44:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
dzvonec, ciekawy patent  :shock:  dmucha Ci to przed nagrzewnicą, a jak w bardzo mroźne dni się to sprawdza :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 28, 2009, 15:51:39 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
A co będzie w lato ?
nie ma dolotu zimnego powietrza  :?

[ Dodano: 28-12-09, 15:56 ]
poza tym zapachy z komory silnika  :|
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:12:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Myślę, że spokojnie można by założyć zaworek i zsynchronizować go z klapkami na lato. Natomiast zdecydowanie (jeśli się ma węch) trzeba poprawić wejście powietrza do dmuchawy. Gdzie ona ma wlot? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:19:44 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Grzech#1938"
Gdzie ona ma wlot?
po bokach.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:26:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No to trzeba by jej rury dołączyć i wyprowadzić gdzieś do miejsca skąd by wlatywało świeże powietrze.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Pomysł i patent na poprawienie ogrzewania 100% skuteczny
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:41:13 pm »

dzvonec

  • Gość
BARTEK#1925. narazie  sprawdzone do -10 grzeje elegancko ale i silnik musi być solidnie rozgrzany to dla 3 biegu, 1 i 2 bieg normalnie jak i na standardowym wentylatorze.

Brysiek. na lato zawór całkowicie blokujacy przepływ płynu przez nagrzewnicę i może da rade (tylko , że ten poldek z modyfikacją ogrzewania to i tak wersja winter czyli jazda późną jesienia, zima i wczesna wiosną, natomiast mam drugi to wersja summer czyli 100 % oryginał i jazda późną wiosna, latem i wczesna jesienią.  :mrgreen: )
A jak coś śmierdzi w komorze silnika to i standardowy wiatrołap nie pomaga wiem bo raz zapomniałem założyć wąż odprowadzający opary z pod dekla zaworowego do filtra powietrza, wtedy smród był i we wnętrzu.

Grzech#1938 wlot powietrza jest po bokach dmuchawy można by cos pokombinować z rurą spiro http://www.allegro.pl/item848124504_rura_flex_spiro_spiroflex_aluminiowa_fi_100_f_vat.html i jeden koniec do wlotu dmuchawy a drugi gdzie ci pasuje czy do dołu czy do góry można by nawet wyciac otwór w sciacinie czołowej i z wnętrza wziąc powietrze zasysane, ale mi pasuje tak jak jest nie śmierdzi jest wydajna i co najważniejsze nie było dużo rzeźby przy montarzu.