Autor Wątek: Poloneza COUPE by Sova  (Przeczytany 185927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 23, 2010, 18:37:29 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ale lipa, wszyscy robia coupe/3d :/  (ja tez jak niektorzy moze zauwazyli). a chcialem byc oryginalny  :cry:
o tym, ze slupek caro nie bedzie pasowal pod drzwi trucka pisalem sovie na priva, ale pozniej zmienilem w sumie zdanie i mialem tez zostawaiac caro :mrgreen:  i ostatnio znowu stwierdzilem ze jednak leeeepszy bedzie slupek z trucka
to ja, byly Marcin#839

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 23, 2010, 22:23:11 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "-Marcin-"
ale lipa, wszyscy robia coupe/3d :/ (ja tez jak niektorzy moze zauwazyli). a chcialem byc oryginalny :cry:
to ja zbuduję na bazie atu i będę oryginalny;)

A tak poważnie to raczej mi się nie uda ze względu na ograniczenia w budżecie i chroniczny brak czasu... :cry:  :(
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 23, 2010, 22:36:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "G.T."
BXMaster,  ale Lajkonikowe to ORYGINALNE COUPE a tutaj to najzwyklejszy domorosły kundel, którego można zbudować na O WIELE zdrowszej budzie


Teraz już za późno na takie dywagacje więc spójrzmy na to pozytywnie: Pewien Polonez dostał się do świadomego właściciela, zostanie wyleczony i zapewne będzie jeździł przez długie lata zanim nie skończy się ropa i wnuki Sovy nie postawią go w salonie jako zabytkowej rzeźby dziadka. :)  W innym wypadku pewnie woziłby kartofle ażby się rozpadł albo jakieś dzieciaki katowałyby go ,a po walnięciu uszczelki pod głowicą wydachowały na polu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 23, 2010, 23:50:00 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
ale lipa, wszyscy robia coupe/3d :/ (ja tez jak niektorzy moze zauwazyli). a chcialem byc oryginalny
zrób longa. :mrgreen:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 24, 2010, 08:38:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pomierzyłem nieco szyby

Łada samara 3d:

http://www.itusozluk.com/img.php/839b488f78aca10d970a8a16b99bdf3413270/lada+samara

Górna krawędź: 56cm
dolna krawędź: 85cm
wysokość przy słupku: 39cm
wysokość przy górnym załamaniu: 35cm

Odpada  raczej ze względu na kształt przy szlupku i wymiary

Ford fiesta 3d:

http://www.carbodydesign.com/archive/2006/02/10-ford-fiesta-history/1990-Ford-Fiesta-lg.jpg

Górna krawędź: 52cm
dolna krawędź: 88cm
wysokość przy słupku: 41cm
wysokość przy górnym załamaniu: 39cm

Być może podpasowałaby pod BASC tylko słupek za drzwiami miałby trochę grubości
 ew. tylny szerszy zrobić.


Pomiary z dokładnością +- 1cm
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 24, 2010, 21:23:41 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "BXMaster"
Cytat: "G.T."
BXMaster,  ale Lajkonikowe to ORYGINALNE COUPE a tutaj to najzwyklejszy domorosły kundel, którego można zbudować na O WIELE zdrowszej budzie


Teraz już za późno na takie dywagacje więc spójrzmy na to pozytywnie: Pewien Polonez dostał się do świadomego właściciela, zostanie wyleczony i zapewne będzie jeździł przez długie lata zanim nie skończy się ropa i wnuki Sovy nie postawią go w salonie jako zabytkowej rzeźby dziadka. :)  W innym wypadku pewnie woziłby kartofle ażby się rozpadł albo jakieś dzieciaki katowałyby go ,a po walnięciu uszczelki pod głowicą wydachowały na polu.


o, to jest odpowiedź która mi sie podoba a nie biadolenie jaki on tam zgnity, to tylko blacha:-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #146 dnia: Marzec 24, 2010, 21:31:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
Cytat: "-Marcin-"
ale lipa, wszyscy robia coupe/3d :/ (ja tez jak niektorzy moze zauwazyli). a chcialem byc oryginalny :cry:
to ja zbuduję na bazie atu i będę oryginalny;)

A tak poważnie to raczej mi się nie uda ze względu na ograniczenia w budżecie i chroniczny brak czasu... :cry:  :(

no wlasnie, gdybym tylko mial atu a nie caro to bylo by atu coupe, ale pewnie jak bym napisal, ze robie atu coupe to zaraz by wyskoczylo kilkoro ludzi, ze oni tez robia (tak jak teraz ;) , bo ja chyba jako pierwszy napisalem, ze robie coupe, inni sie ukrywali ;)  )
a na dwa projekty rownolegle nie mam miejsca ani czasu a ZWLASZCZA :cry: sily    (budzet nie bylby problemem)
to ja, byly Marcin#839

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #147 dnia: Marzec 24, 2010, 21:41:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na szczęście jest jeszcze parę możliwości nadwoziowych, których nikt tu nie wymienił, a chodzą mi po głowie od jakiegoś czasu... :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #148 dnia: Marzec 24, 2010, 21:43:21 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "-Marcin-"
bo ja chyba jako pierwszy napisalem, ze robie coupe, inni sie ukrywali ;)  )
)


oj nie jestem pewien, moze akurat nie na tym forum, ale ja jak półtora roku temu kupiłem tego roverka to juz pisałem poco :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 24, 2010, 21:51:03 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja to chętnie zobaczył bym miny tych wszystkich co na pomysł budowania coupe mówili, że to się nie da. :mrgreen: Chętnie bym też się dowiedział jaki numer lakieru ma niebieskie auto drugie od prawej...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #150 dnia: Marzec 25, 2010, 12:12:45 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
to w moim podpisie, no niestety nie wiem, bo już go niema...

a co do spasowania słupka, narożnik przy pomocy spawarki sie dopasuje:-)

ta stronę troche spierniczyłem bo wyciąłem za mały fragment - samo poszycie
z drugiej strony już nauczony błędami wyciąłem razem z fragmentem słupak który zamaskuje powstałą szczeline

czas pokaże jak to się sprawdzi
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 25, 2010, 15:12:18 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
małe sprostowanie, Lajkonik nie sprzedał Coupe, nadal posiada:-)
czerwone coupe znane, musiało mieć dzwona w latach 90 i ktoś przerobił na caro.
temat przetłoczenia tylnego słupa narazie zostawiłem otwarty, najpierw reszta, nad tym będę myślał jak auto juz będzie jeździć.
na wstawianie słupków z trucka u mnie juz za późno:-) wszystko zmontowane spasowane i zaspawane, będzie zabawa:-)
z podłoga idę na łatwiznę, wstawiam płaskie blachy, może przy okazji uda się zyskać kilka cm na wydech.

co do silnika, widzę że nie idziesz na łatwiznę :-) gratuluje pomysłu.

i pytanie główne, jak dopasujesz szyby w 3D?  problemu by nie było gdyby ktokolwiek umiał docinać szyby hartowane, ale jeszcze takiego nie znalazłem... a dorabianie giętej hartówki 800zł/m2

co do ogólnej koncepcji mojego auta, nigdy nie będę nim próbował aspirować do miana prawdziwego coupe, bo nigdy nie będzie wierny  orginałowi, na to mnie nie stać. chcę żeby to było: niskie szerokie, szybkie auto o sylwetce PN coupe, jak najstaranniej zrobione i wykończone, ale niekoniecznie najstaranniej odwzorowane , dlatego idę na ustępstwa:-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #152 dnia: Marzec 25, 2010, 17:06:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
El-Portero2, widzę że wsadzasz 2.8 na K-Jecie :D K-Jet sprawny :?: jeśli tak, to masz szczęście, dbaj o niego :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #153 dnia: Marzec 25, 2010, 19:40:17 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
widzę że popełniasz ten sam bład co ja na początku kombinując z szybami.
Szyby z drzwi nie pasują bo są za długie i musiały by wchodzić do środka błotnika a niepowinny. Jak nie będziesz uszczelniać to wjkkońcu woda i tak zacznie wpływać po szybie do wewnątrz błotnika i po sprawie. w orginałach zresztą szyba jest na wymiar wnęki
http://fsomoto.xip.pl/index.php?option=com_joomgallery&func=detail&id=31&Itemid=61

co do dorabiania trójkątów, jak juz cos to poliwęglan a nie plexa ;-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #154 dnia: Marzec 28, 2010, 20:27:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A co powiecie na taką szybę:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Fiat_Ritmo_2d_Utrecht.JPG

Akurat na forum F&F ktoś sprzedaje. Może warto wybadać temat tych szybek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #155 dnia: Marzec 29, 2010, 18:59:49 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Szyba od Ritmo hhmmm troszeczkę zmieniony kształt górnej lewej krawędzi i mogło by podejść.


SOVA co do montażu szyby to masz racje... oryginalnie nie wchodzi do błotnika ale gdyby ją dobrze uszczelniło nic by nie ściekało do środka ale w samym miejscu uszczelnienia będzie szybko korodować. W sumie nawet założona szyba w taki sposób nie daje gwarancji na to, że nie wyskoczą pęcherzyki. Poliwęglan jest ok :) To wszystko wyjdzie w praniu,
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #156 dnia: Marzec 29, 2010, 19:59:50 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Słuchajcie, a czemu ona nie może wchodzić do błotnika? Jest sporo aut na świecie, w których nie tylko, że wchodzi, ale i jest w dodatku opuszczana korbką. Chociażby popatrzcie na tę fotografię:

(Klik w miniaturkę)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #157 dnia: Marzec 29, 2010, 20:32:28 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Ta nie będzie opuszczana bo upuściła by się jedynie 1/3 część.. potem zawadza nadkole metalowe od środka dlatego, że wszystko zostało przesunięte w tył. Po to jest uchylny jedynie ten trójkąt w rogu. A ta fotka pokazuje rodzaj auta (prawdopodobnie amerykański) HARD-TOP czyli ze sztywnym dachem bez słupka dzielącego drzwi przednie od tylnej części nadwozia np stary Mercedes SEC
http://foty.ifd.pl/sb.asp?w=520&p=2/images2005/20050513123453.jpeg
Ale tam szyba chowa się do błotnika po skosie

W polonezie Coupe ani 3d niemożliwe jest upuszczanie tylnych szyb...
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #158 dnia: Marzec 29, 2010, 23:20:28 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Możliwe jest możliwe... Musiały by być tylko tak dzielone jak w coupe, a nie pojedyncze. Dałem zdjęcie hardtopa, bo dobrze ilustruje sytuację, ale widziałem takie opuszczane tylne boczne szyby również w autach ze słupkiem drzwiowym. Niemniej nie to tak całkiem miałem na myśli - raczej chodziło mi o fakt, iż w tych samochodach problem spływającej do błotnika wody został jednak jakoś rozwiązany.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Budujemy Poloneza COUPE by Sova
« Odpowiedź #159 dnia: Marzec 30, 2010, 09:54:39 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 683
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
teoretycznie wewnątrz drzwi woda też płynie , ale za to rdzewieją. więc jak będzie do błotnika wpływac to trzeba by zrobić odwodnienie jakieś i liczyć się tak czy siak z szybkim atakiem rudej.

proponuje skończyć na razie temat szyb bo żaden z budowniczych  w tym ja na razie sobie tym głowy nie psuje bo są inne problemy :-)
aczkolwiek pomysły, ale najlepiej w postaci zwymiarowanych zdjęć  mile widziane :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360