Autor Wątek: Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)  (Przeczytany 31397 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 29, 2010, 22:09:21 pm »

atu_rover

  • Gość
Komputery mam różne, nie wiem czy są jakies różnice w osiagach po tym? Spróbuje w 1.4 jezeli to wogole mozliwe? wieksze wtryski w 1.4 (kremowe z 1.6) nic nie dają napewno, ale mi zdecydowanie najlepiej jezdzi auto na gazie, mape ustawiałem podczas codziennej eksploatacji przez jakiś czas az doszedłem do tej właściwej. Stag 300 :) Dało by sie szybciej minimalnie ale spalanie tez sie liczy. Efekt jest taki ze jak przełącze na benzyne butując go powyzej 4000obr/min to wskazówka idzie wolniej do 6000 niz na gazie :P

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 01, 2010, 14:52:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przymierzałem sobie wczoraj puchę po filtrze powietrza z poldorovera. Storzek zpowinien się w niej zmieścić. Gorzej z upchaniem samej puchy pod maską. Jak zechcę to wsadzić to szykuje się totalna rewolucja pod maską. Przenoszenie zbiorniczka wyrównawczego i byćmoże parownika. Zresztą sami popatrzcie jak to u mnie teraz wygląda:
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/bociansP1000271.JPG

[ Dodano: 2010-02-01, 15:00 ]
Fotka nieco nieaktualna bo jest blos zamiast miksera i guma z poldorovera... Ale usytuowanie filtra jest takie samo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 01, 2010, 19:53:21 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Bocian_s#313, na tej fotce lepiej widać :
 
 może wystarczy zbiorniczek trochę unieść do góry
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 01, 2010, 20:35:45 pm »

atu_rover

  • Gość
Cytat: "graczol1"
Bocian_s#313, na tej fotce lepiej widać :
 [url=http://img246.imageshack.us/img246/7390/20d286a191fbcff8.th.jpg]Obrazek[/URL]
 może wystarczy zbiorniczek trochę unieść do góry


Wydaje mi sie ze to nie najlepszy pomysł przyczepic stozek do samego blosa. Blos to zwykły gaz ssacy i powinien miec puszke zeby sie dobrze mieszał gaz z powietrzem, mogą byc problemy z poprawnym działaniem gazu i bankowo spada ci moment obrotowy którego brak w 1.4 16v. Ale jezeli juz nie ma puszki to chociaz powiesic stozek dalej od blosa, odsunąc go rurą. Napewno przy takim rozwiązaniu bedzie smierdzialo troche gazem pod maską. Stozek idealnie wchodzi ci do puszki i z puszki mozesz puscic chwyt do zimnego powietrza i nie trzeba izolowac wtedy stozka, bo caly jest w puszce ktora zasysa zimne powietrze i napewno ciągnie zimniejsze niz przy izolacji ścianką. Pozatym nie widzialem w zadnym aucie lepszej puszki jak ta seryjna w poldku 1.4, jest opływowa i okrągła, nie ma zadnych elementów pogarszajacych opływ powietrza (zobaczcie na puszke w lanosie 1.5 16v lub roverze 416 , w porównaniu do tej jest tragiczna). Pozatym senn pisał ze była stosowana seryjnie w 2.0 turbo 200km wiec mi sie wydaje ze jak cos jest ok to po co to wywalać? Koledze zakładałem w lagunie 2.0 automat, ogromny stozek do tej puszki poldkowskiej 1.4 i był zadowolony :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 02, 2010, 09:19:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "graczol1"
może wystarczy zbiorniczek trochę unieść do góry
Tak łatwo to niestety nie będzie...

Cytat: "atu_rover"
Wydaje mi sie ze to nie najlepszy pomysł przyczepic stozek do samego blosa. Blos to zwykły gaz ssacy i powinien miec puszke zeby sie dobrze mieszał gaz z powietrzem
Przecież mieszanie następuje po blosie a nie przed więc nie wiem w czym problem... No chyba że źle myślę abo czegoś nie wiem.

Cytat: "atu_rover"
mogą byc problemy z poprawnym działaniem gazu
Nie stwierdzono. No chyba że większe spalanine to wadliwe działanie  :lol:  :lol:  :lol:

Cytat: "atu_rover"
bankowo spada ci moment obrotowy którego brak w 1.4 16v
Jakoś nie odnotowałem. No ale zapomniałem że to 1,8 jest przecież  :mrgreen:

Cytat: "atu_rover"
Napewno przy takim rozwiązaniu bedzie smierdzialo troche gazem pod maską
Czasem tylko ale to jak się silnik zgasi.

Cytat: "atu_rover"
Stozek idealnie wchodzi ci do puszki i z puszki mozesz puscic chwyt do zimnego powietrza i nie trzeba izolowac wtedy stozka, bo caly jest w puszce ktora zasysa zimne powietrze i napewno ciągnie zimniejsze niz przy izolacji ścianką.
Plan jest własnie taki aby wcisnąć go do puchy ale w miejscu tam gdzie normalnie następuje ssanie powietrza. Do doprowadzenia dolotu planuję wykorzystać boczne wyjście na puszce.

Samo powietrze nie wiem skąd lepiej zasysać. Do wyboru są dwie drogi. W dół przez nadkole i do przodu w okolice zderzaka. W górę do podszybia i tam jakiś piekny łapacz. ta druga opcja jest o tyle ciekawa że ponoć w tym miejscu występuje największe nadciśnienie w aucie i nie przez przypadek znajdują się tam wloty powietrza do wnętrza kabiny.

Cytat: "atu_rover"
Pozatym senn pisał ze była stosowana seryjnie w 2.0

Jakoś nie mogę nigdzie znaleźć fotek na potwierdzenie tego. Bardziej ta pucha  kojarzy się z jakimiś małymi roverami...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 02, 2010, 15:22:37 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "atu_rover"
Proponuje powiększyc boczne wejscie do puszki i przystosowac pod wiekszą rurę.

Tak się zrobi. zresztą jak się wyjmie tą "redukcję" co idzie do gumu przepustnicy to otwór się robi blisko 70mm.

No i pofatygowałem się do internetowych katalogów. Faktycznie filtr z poldorovera stosowany był w 2.0 z turbo włącznie. kolejny dowód na to że poldkowemu 1,4 bliżej do 2,0 niż do roverowskiego 1,4  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 03, 2010, 10:42:32 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
a co jescze poza filtrem i przepustnica jest z 2.0?
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 04, 2010, 08:41:41 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Multec"
Obudowa komputera jest taka sama, wnętrze chyba nie.
NIe do końca możesz mieć rację... Chodzi o wsad pamięci i sterowanie silniczkiem krokowym. Zobacz że jest zupełnie inne niż w seryjnych roverach z silnikami K16... Tam jest kanał obejściowy z zaworkiem a u nas uchylana jest cała przepustnica.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 04, 2010, 14:18:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mówiłem o T16.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 04, 2010, 20:15:04 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
A mam pytanie, odnosnie dolotu. Ktos mi powiedzial kiedys, ze zeby roverek buczał to nalezy wyciac jakas gume pod filtrem powietrza. Wyjasni ktos o co chodzi?  :wink:

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 04, 2010, 20:57:27 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
pod filtrem powietrza jest chwyt powietrza (w minusie) coś w rodzaju kolanka 90 stopni - z filtra wychodzi okrągły otwór, przechodzi w owal i skręca do przodu.
Cytat: "FaZi_Fr"
wyciac jakas gume pod filtrem powietrza
po co ją wycinać, wystarczy odkręcić 4 śrubki i można całkiem wyciągnąć.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 05, 2010, 01:42:32 am »

atu_rover

  • Gość
Cytat: "FaZi_Fr"
A mam pytanie, odnosnie dolotu. Ktos mi powiedzial kiedys, ze zeby roverek buczał to nalezy wyciac jakas gume pod filtrem powietrza. Wyjasni ktos o co chodzi?  :wink:


Weź jeszcze i zamień fabryczną rurę gumową z fałdami od przepustnicy do puszki na gładką, to bedzie jeszcze bardziej buczał, bo mniej bedzie tłumiony ryk z przepustnicy :)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 12, 2010, 08:34:21 am »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Wrzuce seryjny filtr i pojeżdżę. Dam znać :)
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 12, 2010, 14:41:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To potestój to jakoś w sposób miarodajny. jakieś przyspieszenia na tym samym odcinku drogi, Sprint czy coś podobnego.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 20, 2010, 01:29:49 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Witam mam taki problem jak na zdjęciu poniżej a mianowicie po otworzeniu puszki filtra moim oczom ukazały się dwie dziurki wyglada na to że już po tej "czystej" stronie filtra i wyglada na to że nimi wlatuje brudne powietrze bezpośrednio do przepustnicy, co byście poradzili zostawić tak jak jest czy załatać to lub kupić szczelna puszkę ? a może tak ma być, ale nie chce mi się w to wierzyć ; -)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 20, 2010, 09:08:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak nie powinno być. Czuję w tym rękę gaziarzy... Zatkać to i śmigać dalej.

A co to jest to srebrne po prawej??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 20, 2010, 09:12:39 am »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Mikser pewno

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 20, 2010, 11:23:36 am »

Barnii

  • Gość
Albo klapka żeby nie rozwaliło puszki po strzale z gazu :P

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 20, 2010, 12:01:47 pm »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
za pewne tak dziś byłem u gaziarzy i się dziwili co to za dziwny mikser ;-) jeździć jeździ więc nie będę się tym przejmował gaz ustawiony zobaczymy jakie teraz spalanie będzie ; -)

Modyfikacje układów dolotowych 1.4 wrzucać patenty :)
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 20, 2010, 22:39:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No właśnie jakiś dziwny ten patent. Pokaż więcej fotek i opisz efekt jazdy. Najlepiej w dziale LPG.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.