Autor Wątek: Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku  (Przeczytany 6421 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« dnia: Styczeń 29, 2010, 15:38:30 pm »

Grażyna

  • Gość
Witam! mam takie pytanie co trzeba by było wymienić żeby w borku chodził ten włącznik z potencjometrem? Robił już to ktoś ?

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2010, 16:24:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie tyle trzeba zmieniać co dołożyć jeden kabelek i kupić odpowiedni wyłącznik bo są dwa typy jak się nie chce zmieniać zasilania wentylatora. Obydwa regulują napięcie wyjściowe, ale w starszych Polonezach regulacja była plusem, a minus silnika wentylatora był dołączony do masy. W nowszych regulacja jest minusem, a plus jest na stałe dołączony do zasilania.

Do wyłącznika z potencjometrem trzeba tak czy tak dodatkowo doprowadzić masę, a reszta pozostaje niemal bez zmian - po prostu pod regulator podłączamy kabelek od szybszego biegu wentylatora, a ten drugi zostaje niepodłączony. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2010, 21:22:53 pm »

dzvonec

  • Gość
Ja robiłem tylko w odwrotną stronę z potencjometru na normalny włącznik dwustopniowy, w borku sprawdzi się opcja z regulowaniem napięcia na plusie. Potrzebujesz włącznik z potencjometrem i kawałek kabelka ( chyba jeszcze mam mogę oddać za browar) żeby podłączyć  potencjometr do masy.

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2010, 17:07:46 pm »

Grażyna

  • Gość
To jak kupie włącznik od caro to będzie regulowany na plusie? i taki włącznik jest mi potrzeby od dmuchawy? i wtedy doprowadzam masę i podłączam kabel od szybszego biegu i działa ?

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2010, 17:37:09 pm »

dzvonec

  • Gość
Dwa ostatnie pytania. Tak. Co do pierwszego pytania to nie wiem czym się różni potencjometr regulowany na masie od tego regulowanego na plusie, w każdym razie ja miałem regulowany na plusie. Czyli do potencjometru szły trzy kabelki: masa, zasilanie, szybszy bieg dmuchawy. Mój włącznik wygląda mniej więcej tak : http://www.allegro.pl/item904203392_regulator_obrotow_dmuchawy_polonez.html

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2010, 21:21:57 pm »

Grażyna

  • Gość
a ta masa ma być od wentylatora czy może być byle jaka masa?

[ Dodano: 31 Sty 2010 21:22 ]
chodzi mi o ten włącznik z regulacja na plusie

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2010, 21:33:56 pm »

dzvonec

  • Gość
Masa przykręcona gdziekolwiek do karoserii. A masa wentylatora swoja drogą, jej nie ruszasz ona po prostu jest tak jak była dotychczas.

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 01, 2010, 15:11:16 pm »

Grażyna

  • Gość
muszę pociągnąć od dmuchawy "-" bo jak podłącze bez tego to chodzi cały czas nawet się nie wyłącza jak dam na 0. A próbowałem z żarówka to chodzi i lux

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2010, 16:53:05 pm »

Grażyna

  • Gość
używany ale widać ze prawe nówka jeszcze cena jest na nim nie wyblaknięta ale żarówka chodzi na nim jak podłącze, widać jest regulacja na minusie. jak się dostać do minusa od wentylatora ?

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2010, 17:00:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Niekoniecznie to, że podświetlenie działa oznacza iż całość jest sprawna  :D - ja tu mam dwa takie.  :mrgreen:  Niby są dobre, ale jak się podłączy do nich silnik to albo w ogóle nie działa, albo cały czas...

Masa od silnika jest bardzo niewygodnie (dla nas) poprowadzona, bo jest to czarny kabelek, który wychodzi z obudowy wentylatora (razem z niebieskim i czerwonym) przez otwór z boku nad dwiema rurami od strony kierowcy. Kabelek na końcu ma oczko i jest przykręcony pod śrubę mocującą obudowę do daszka... (U góry) Mam to wszystko przed oczami, bo ostatnio naprawiałem właśnie ten wyłącznik, a mam w aucie instalację jak w borku.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2010, 17:49:30 pm »

Grażyna

  • Gość
chodzi mi o to ze wziąłem  żarówkę 12v i dałem minus i plus pod wentylator  i 12v i chodzi. a podłączyłem wentylator tak jak ma być i chodzi cały czas chyba że znalazłem nie ten kabel od masy(był on przykręcony jak mówisz oczkiem kolo licznika do blachy. i nie wiem teraz co jest  :(

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2010, 17:54:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wiatrak w borku a w MR93 jest inny bo od MR93 ma 2 przewody a w borku 3 przewody.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2010, 17:57:56 pm »

Grażyna

  • Gość
Cytat: "mlodyolek#1934"
wiatrak w borku a w MR93 jest inny bo od MR93 ma 2 przewody a w borku 3 przewody.


3 przewód jest od biegu wolniejszego. ten kabel idzie w izolacje i nie podłącza się go do włącznika

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2010, 18:00:49 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Grażyna"
chodzi mi o to ze wziąłem  żarówkę 12v i dałem minus i plus pod wentylator  i 12v i chodzi. a podłączyłem wentylator tak jak ma być i chodzi cały czas chyba że znalazłem nie ten kabel od masy(był on przykręcony jak mówisz oczkiem kolo licznika do blachy. i nie wiem teraz co jest  :(

Zaraz. Po kolei.

Do oryginalnego wyłącznika powinny dochodzić trzy przewody: niebieski i czerwony, oraz niebiesko-czarny. Niebieski jest od szybkiego biegu, czerwony od wolnego, a dwukolorowy to zasilanie.

Do nowego przełącznika też powinny dochodzić 3 przewody. Niebiesko-czarny dajemy na plus, niebieski na wyjście sterowania silnikiem, a do tego dorabiamy przewód z masą, który podłączamy do minusa.  

Czy tak masz podłączone?

[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
Cytat: "mlodyolek#1934"
wiatrak w borku a w MR93 jest inny bo od MR93 ma 2 przewody a w borku 3 przewody.

Ale mój MR93 ma 3 przewody. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2010, 18:11:00 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ale od 94 byly dwa przewody.
Cytat: "Grażyna"
3 przewód jest od biegu wolniejszego. ten kabel idzie w izolacje i nie podłącza się go do włącznika
 to nie bedzie chodzic bo wiatrak w Borku to calkiem co innego. ten wiatrak sam w sobie ma regulacje predkosci dlatego sa 3 przewody. Wiatrak w MR93 od 94 roku ma dwa przewody a regulacja predkosci w przelaczniku. Robilem ten manewr u siebie. Mam zalozona dolna czesc od Borka z dwoma wyjsciami na strone a nie trzema. Musialem zmienic wiatrak bo inaczej nie chcialo chodzic tak jak powinoo.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2010, 18:13:09 pm »

Grażyna

  • Gość
no tak mam podłączone szybki bieg do + z dmuchawy , +12v dałem swoja instalacje i - wentylatora dałem kabel od masy a zostaje jedno wolne miejsce na masę co z nim ?

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2010, 18:17:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
przelacznik 4 stopniowy ten ktory chcesz zalozyc jest tak podlaczony: dwa skrajne przewody + i - do podswietlenia przycisku. dwa srodkowe + i - na silnik.

[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
dwa gorne to + dwa dolne to -
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2010, 18:26:15 pm »

Grażyna

  • Gość
no tak zgadza się + z dmuchawy potem +12v masa i minus z dmuchawy. wiec będzie to chodzić czy trzeba wiatrak od MR93 ?

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 01, 2010, 18:26:43 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "mlodyolek#1934"
ale od 94 byly dwa przewody.
Cytat: "Grażyna"
3 przewód jest od biegu wolniejszego. ten kabel idzie w izolacje i nie podłącza się go do włącznika
 to nie bedzie chodzic bo wiatrak w Borku to calkiem co innego. ten wiatrak sam w sobie ma regulacje predkosci dlatego sa 3 przewody. Wiatrak w MR93 od 94 roku ma dwa przewody a regulacja predkosci w przelaczniku. Robilem ten manewr u siebie. Mam zalozona dolna czesc od Borka z dwoma wyjsciami na strone a nie trzema. Musialem zmienic wiatrak bo inaczej nie chcialo chodzic tak jak powinoo.

Słuchaj nie masz racji niestety. Przewody są dwa, ale jeden z nich spełnia tę samą rolę co pojedynczy w późniejszych modelach. Podłączenie silnika to czarny masa, niebieski zasilanie, a czerwony zasilanie przez opornik w obudowie. W 2-przewodowych po prostu sobie darowali jeden przewód z opornikiem, a reszta jest bez zmian.

[ Dodano: Pon 01 Lut, 2010 ]
Cytat: "Grażyna"
muszę pociągnąć od dmuchawy "-" bo jak podłącze bez tego to chodzi cały czas nawet się nie wyłącza jak dam na 0. A próbowałem z żarówka to chodzi i lux

Nie masz do wyłącznika ciągnąć masy od dmuchawy, tylko przewód masowy skądś tam do wyłącznika. Z jakiegoś miejsca gdzie jest masa.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Włącznik dmuchawy z potencjometrem w borku
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 01, 2010, 18:40:22 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2970
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Grzech#1938"
Nie masz do wyłącznika ciągnąć masy od dmuchawy, tylko przewód masowy skądś tam do wyłącznika. Z jakiegoś miejsca gdzie jest masa.
to jak ma chodzisz silnik bez masy  :roll:  
Cytat: "Grzech#1938"
Słuchaj nie masz racji niestety. Przewody są dwa, ale jeden z nich spełnia tę samą rolę co pojedynczy w późniejszych modelach. Podłączenie silnika to czarny masa,
widocznie moj silnik z 3 przewodami byl jakis felerny. ale drugi tez 3 przewodowy tez nie chcial z tym wspopracowac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)