Autor Wątek: wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?  (Przeczytany 5431 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 03, 2010, 22:38:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Odkopię temata :P w moim ostatnio dzieje się coś takiego, ze wycieraczka ładnie zbiera idąc w góre, a wracając na dół lekko skacze po szybie. Myślałem, że to może wina wycieraczek, wymieniłem stare Bosche, na nowe Championy i nadal to samo. Czasami jest OK, czasami skaczą. Ktoś ma jakieś pomysły ? Wg mnie urzadzenie mikroprocesorowe chyba można wykluczyć ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 04, 2010, 00:34:18 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 04, 2010, 02:29:50 am »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Co może być powodem że wycieraczki parkują zbyt wysoko? Czasem parkują ładnie wzdłuż uszczelki a czasem powyżej. Pytanie dotyczy oczywiście Plusa.

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 05, 2010, 13:21:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak się składa że ostatnio naprawiałem moduł mikroprocesora w moim księżycowym gziku (1,6 GSI A.D. 2001r).
Objawy były takie że jak się włączało awaryjne i czasami kierunkowskazy to włączały się wycieraczki. Świecił też znaczek pomarańczowego pedału mimo że światła stop działały prawidłowo.

Po wyjęciu pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak jednej nóżki środkowej. Jeśli dobrze pamiętam to 30-S. Pozostało po niej jedynie lekko zadymione miejsce w obudowie. W gnieździe też nic nie było  :? . Po rozebraniu okazało się że dwie inne nogi mają popękane luty. Po przelutowaniu profilaktycznie wszystkich końcówek i dorobieniu brakującej z nogi starego przekaźnika przeżyłem miłe zaskoczenie. nie dość że przestały świrować wycieraczki to i symbol pedału gaśnie po naciśnięciu stopu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:06:30 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Grzech#1938"
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)

I znów odkopię trupa :P po bliższym przyglądnięciu się i porównaniu z innymi autami okazuje się, że u mnie wycieraczka nie przylega do szyby prostopadle tylko lekko pod kątem. Dlatego też idąc w górę zbiera ładnie, a wracając skacze. Próbowałem jakoś podgiąć ramiona ale coś malo plastyczne są. Jak kupię nowe to problem zniknie ? To jest kwestia ramion czy problem tkwi w mechanizmie ? Miał ktoś coś takiego ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 23, 2010, 08:53:57 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i dupa. Problem powrócił. Teraz mam wykrywacz deszczu przy każdym jednoczesnym kierunku i stopie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 25, 2010, 12:25:50 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Rafał#1951"
Cytat: "Grzech#1938"
Umyj szybę. ;) Przyczyną może być zbyt słaby docisk wycieraczek do szyby, czyli ramiona trza podmienić na nowe. :)

I znów odkopię trupa :P po bliższym przyglądnięciu się i porównaniu z innymi autami okazuje się, że u mnie wycieraczka nie przylega do szyby prostopadle tylko lekko pod kątem. Dlatego też idąc w górę zbiera ładnie, a wracając skacze. Próbowałem jakoś podgiąć ramiona ale coś malo plastyczne są. Jak kupię nowe to problem zniknie ? To jest kwestia ramion czy problem tkwi w mechanizmie ? Miał ktoś coś takiego ?

Moim zdaniem to kwestia ramion.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wycieraczki - urządzenie mikroprocesorowe?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 26, 2010, 02:59:38 am »

misiek_staszic

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
No i dupa. Problem powrócił. Teraz mam wykrywacz deszczu przy każdym jednoczesnym kierunku i stopie...


Czy wycieraczki startują z chwilą przełączania lampki sufitowej na pracę po otwarciu drzwi?
Masa urządzenia mikroprocesorowego się kłania. Bierze ono ją z punktu masowego umiejscowionego za zegarami po lewej stronie.

Ewentualnie (to niezbyt profesjonalne no ale...) włącz zapłon (niech świeci się kontrolka żarówek świateł stop, "pedał") i poruszaj urządzeniem jak i całą skrzynką bezpiecznikową - jeśli jasność świecenia lampki kontrolnej się zmienia - nie kontaktujące konektory w gnieździe urządzenia mikr. Trzeba odkręcić skrzynkę (jedna długa śruba) i podoginać konektory.

 Za duże prądy idą przez te styki w urządzeniu, to jest źle zaprojektowane. Jak tylko coś lekko nie kontaktuje to błyskawicznie duży prąd powoduje topienie wręcz elementów ;/ Jakby to było na osobnych przekaźnikach to by jeszcze uszło...

Cytat: "Grzech#1938"
Moim zdaniem to kwestia ramion.

Moim zdaniem także kwestia ramion. Działo mi się tak w 1.9 GLD, "nowe" ramiona ze szrotu pomogły.