Autor Wątek: Podmiana zegarów w 1,9 GLD  (Przeczytany 2193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« dnia: Listopad 10, 2009, 10:17:28 am »

harry.tz

  • Gość
Witam serdecznie!!

Mam takie zegary w swoim cudeńku:


Zakupiłem ostatnio takie zegary:


I mam problem z podłączeniem, tzn. po podłączeniu nie działa mi obrotomierz. Nie wiem w jaki sposób sprawdzić czy istalacja pod obrotomierz jest sprawna i czy wychodzi z niej jakis sygnal. A moze cos z zegarami jest nie tak, jak to sprawdzic??

Instalacja pod obrotek (tak mysle ze to jest to) wyglada tak:







Na tej białej kosteczce sa oznaczenia 1, 2, 3. Podłączenie poszczególnych przewodów do zegarow wyglada nastepujaco:


Przewod pod nr 1 jest pojedynczy, a przewody o nr 2 i 3 sa ze soba zwarte w czarnej kostce.

Widok stykow od strony płytki drukowanej w starych zegarach wyglada tak:


A w nowych tak:


Jak widac, ostatnie 2 zdjecia roznia sie tym ze w tych nowych jest zwora. Nie wiem czy to moze jest wina tego. Wyglada mi to troche na samorobe - ale pewnosci nie mam.

W jaki sposob sprawdzic czy na obrotomierz przychodza jakiekolwiek impulsy??

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 10, 2009, 10:59:53 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Najprościej będzie wziąć miernik i zobaczyć czy na tym kabelku są impulsy (na włączonym silniku oczywiście).

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 10, 2009, 17:17:06 pm »

snikers

  • Gość
Nie miernik a oscyloskop a czujnik zwiera 12V do masy na wyjsciu. mam fabryczny obrotomierz. kolo ma 2 wyciecia wiec daje 2 ipulsy na obrot.

a obrotek z benzyny ma ta wlasciwosc ze wejscie jest zabezpieczone przez przepieciami (z cewki) kondensatorami i duzymi opornosciami. wypadalo by je usunac alby reagowal na impulsy 12V-0V

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2009, 17:28:55 pm »

harry.tz

  • Gość
No ok ale w jaki sposob podlaczyc ten miernik zeby sprawdzic czy sa impulsy, co do czego, jakie ustawienie, zakres itp.

A to jest obrotek z dizla a nie z benzyny ;)

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 22, 2010, 17:17:10 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Odswieze bo mam bardzo wazna sprawe. Szukalem a nic nie znalazłem.

Czy w dieslu, ktory fabrycznie nia miał oborotmierza da sie podlaczyc obrotomierz? Czy jest juz jakaś koskta/wstyczka gdzie sie wpina obrotmierz? Czy ttrzeba robic to "hand made"?
Oczywiscie w gre wchodzi podmiana na inne zegary (te z obrotomierzem).

Prosze o odpowiedz.

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2010, 01:57:04 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Tak - da się,
Było już o tym na forum, jeden temat pamiętam bo się w nim udzielałem :wink:
Proszę oto link: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=20562&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=f53e7d21025ab605c48fbeee1fe40f58
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Podmiana zegarów w 1,9 GLD
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2010, 11:23:05 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
martinez, dzieki wielkie! :)