Autor Wątek: Alternator  (Przeczytany 4459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator
« dnia: Luty 13, 2010, 14:25:10 pm »

platinum

  • Gość
witam
przed zima dokonalem regeneracji alternatora (lozyska, regulator, komutator itp) zostwilem mostek diodowy no i teraz wskazuje na to ze mostek jest do wymiany, na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek

wymiana mostka to nie problem, tylko jak kiedys juz probowalem odlutowac stojan od mostka przy uzyciu zwyklej lutownicy transformatorowej ZDZ LT 75W to nie idzie (nie rozstopie lutu),
jaka do tego  celu trzeba uzyc lutownice?

Alternator
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2010, 16:40:21 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

teraz wskazuje na to ze mostek jest do wymiany, na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek

Pierwsze słysze żeby taki objaw zmuszał do wymiany mostka.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Re: Alternator
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 13, 2010, 17:01:53 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "platinum"
na luzie widac migotanie swiatel czy drgowych czy kontrolek

Jakiej firmy dałeś regulator? Przyjrzyj się jego pracy, zostaw rozgrzany silnik na wolnych obrotach i podłącz miernik do akumulatora. Zobacz jak zmienia się ładowanie.
Pomóżmy Jackowi!

Alternator
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2010, 17:36:15 pm »

platinum

  • Gość
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana

a tu  odpisuja ...............

tazke dzieki za takie rady

temat do zamkniecia

Alternator
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2010, 17:41:31 pm »

Grejfrut

  • Gość
Cytat: "platinum"
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana

a tu  odpisuja ...............

tazke dzieki za takie rady

temat do zamkniecia


chłopie nie strzelaj focha ....
ludzie chcą tu sobie pomóc !

Alternator
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2010, 17:59:46 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "platinum"
zadalem konkretne pytanie, czym odlutowac (jaka lutownice uzyc) uzwojenia stojana

a tu  odpisuja ...............

tazke dzieki za takie rady

temat do zamkniecia


Ale Ty jesteś nerwowy. Człowieku - nikt nie wątpi w Twoje umiejętności naprawy i diagnozy, ale czasem warto spojrzeć na rzeczy prostsze do wymiany. Założyłem regulator Magnetti Marelli, który jako nowy był dziadostwem i miałem z kontrolek i świateł prawie stroboskopy. Stąd sugestia żeby się przyjrzeć jeszcze raz regulatorowi. Ale OK. Rób jak chcesz.
Pomóżmy Jackowi!

Alternator
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2010, 18:29:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
W przypadku uszkodzonego mostka prostowniczego miałbyś zupełnie inne objawy:
- jeśli uszkodzona byłaby któraś z diod wzbudzenia kontrolka ładowania mogłaby żarzyć podczas pracy.
- jeśli któraś z diod prądowych kontrolka świeciłaby nawet po wyłączeniu zapłonu.
Mostek masz sprawny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Alternator
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2010, 20:57:02 pm »

platinum

  • Gość
OK
regulator napewno nie jest orginalny elomotowski, mozliwe ze jest to magnetti mirelli, jakos nie zwracalem uwagi na to, bralem to co dali w sklepie bo tylko jeden rodzaj mieli regultorow, a jakby to byl mirelli to i tak innych nie ma- wiec odrazu pies pogrzebany

chyba ze gdzies sprzedaja elomotwskie?

Alternator
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2010, 21:02:05 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "platinum"
chyba ze gdzies sprzedaja elomotwskie?

Dwa lata temu kupiłem bez problemu. Tyle, że kosztował prawie dwa razy tyle co Marelli. W przeliczeniu na okres użytkowania i tak wychodzi taniej niż najlepsze Marelli.
Pomóżmy Jackowi!

Alternator
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2010, 21:52:25 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jest temat o oryginalnym regulatorze. Kosztuje 67zł.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Alternator
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2010, 22:13:43 pm »

platinum

  • Gość
ja za ten swoj dalem 35 pln

Alternator
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2010, 23:01:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zmierzenie miernikiem takim za 9zł z tesco nic ci nie da, z tego względu że zmiany napięcia są zbyt szybkie i miernik nie zdąży zareagować, ale skoro światła przygasają to jest to doskonały dowód na to że regulator kończy swój żywot.
Na twoim miejscu zabrałbym się do roboty... bo o ile ładowania nie będzie to pół biedy... najwyżej rozładujesz aku.... gorzej jak ładowanie będzie powyżej 15V...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Alternator
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 13, 2010, 23:21:15 pm »

e1mo

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
najwyżej rozładujesz aku.... gorzej jak ładowanie będzie powyżej 15V...


iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają  :mrgreen:

Alternator
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 14, 2010, 06:30:04 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "e1mo"
iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają  :mrgreen:

I szlag trafia elektronikę. Sprawdziłem doświadczalnie.
Pomóżmy Jackowi!

Alternator
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 14, 2010, 12:36:53 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "e1mo"
iiitam, przy 18,6 V tylko żarówki sie przepalają  :mrgreen:


I przeładowuje się akumulator, który można potem tylko do skupu złomu oddać.
Jeździłem troszkę 125p z alternatorem, który dawał 15 V to wiem z własnej praktyki...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Alternator
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2010, 14:34:15 pm »

platinum

  • Gość
wymienilem wlasnie regulator na elmota, poprzedni to byl jednak magnetti mirelli
teraz trzyma napiecie az za bardzo tzn mam dwa mierniki:) jeden to Made in China a drugi to Maden in Germany :D ale budowa ich jest identyczna, za oba jesli dobrze pamietam dalem po srednio 10 pln  i tak bez obciazenia pierwszy pokazuje 14,72V drugi 14,44V- pod obciazeniem (swiatla dmuchawa itp) pierwszy daje ponad 14,6 a drugi 14,34V

mam jeszcze taki probnik diodowy do akumulatora/alternatora i przy 15,5 v zaczyna sie jarzyc dioda a wiec jakby akumulator zostaje przeladowywany  

jakby brac srednia z tych pomiarow to wychodzi ladowanie znacznie powyzej 14,4 V a mam akumulator centra futura plus gdzie wyraznie jest napisane ze max napiecie ladowania to wlasnie 14,4V

Alternator
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2010, 18:23:08 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
platinum, kup lepiej Voltomierz analogowy za 10 zł z allegro. Ten nie oszukuje  :wink:
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Alternator
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 18, 2010, 21:58:50 pm »

pablo686

  • Gość
albo pojedz do sklepu z akumulatorami albo warsztatu naprawy alternatorów niech Ci zmierzą ładowanie...jeśli przeładowuję zagotujesz akumulator i na dłuższą mete wykonczysz akusia...wiem z własnego doświadczenia

Alternator
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 19, 2010, 00:53:02 am »

Milek#1944

  • Gość
Cos napieprzylem w altku :P przed regeneracja zalatiwl 1 akumulator, teraz laduje pieknie, zmienialem mostki, obudowy, no wszystko co sie dalo. Zmajstrowalem altek - laduje 14,6...ma cos z escorta, ma cos z fiesty...najbardziej wkurza mnie kontrolka - dziala odwrotnie :P im bardziej laduje tym bardziej sie jarzy ale juz nie zalatwia akumulatorow :P

Alternator
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 22, 2010, 14:43:25 pm »

platinum

  • Gość
Bylem w zakladzie gdzie regeneruja alternatory- zmierzyli mi napiecie ladowania, wyszlo 14,81V- moj chinski miernik (taki zolty) z tesco pokazuje  14,8 V :)- takze chinski sprzet jeszcze nie taki zly:D
co do napiecia- gosc mowil ze to gorna akceptowalna wartosc napiecia i jezeli nie bedzie tendencji wzrostowych to mozna smialo jezdzic, bo np. standardowe napiecie ladowania w oplach jest wlasnie 14,8V