Autor Wątek: Rover - dużo pali  (Przeczytany 6168 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - dużo pali
« dnia: Luty 20, 2010, 17:47:06 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam. mam problem - przy spokojnej jezdzie silnik 1.4 pali mi 16 litrów na 100km.
Nie wiem czy faktycznie tyle pali, czy gdzies paliwo ucieka. Nic nie smierdzi, wiec nie wydaje mi sie zeby był wyciek.

Mam zamontowany wskaźnik AFR i dodadkową sonde lambda pod którą mam podłączony tylko wskaźnik.

Jak było zimno, to wskazywał ok, a teraz jak ciepło, to cały czas pokazuje mi mieszankę bogatą.
Odpiołem nawet aku na jakiś czas zeby zrestartować kompa i teraz już cały czas wskazówka jest na max bogata, nawet nie drgnie, nawet przy zjeżdzaniu z góry i hamowaniu silnikiem...

Sprawdzałem czujnik temperatury płynu i wydaje się ok, na zimnym jest ok 2,2k, na nie całych 90st z tego co pamiętam to chyba 250ohm coś koło tego.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 20, 2010, 17:50:44 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
albo wyciek albo ta sonda jest walnieta
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 20, 2010, 17:53:21 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Ale pod tą 2gą sonde jest podpięty tylko wskaźnik, na kompa idzie sygnał z fabrycznej sondy.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 20, 2010, 17:53:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a że tak sie zapytam. seryjna sonda tez siedzi :?: komp z czego dostaje sygnal :?: z tej szerokopasmowej czy jak to tam masz zrobione :?:

[ Dodano: Sob 20 Lut, 2010 ]
a seryjna sonda w ogole dziala :?: 16l w roverze to duzo za duzo :roll: moj palil 12l nawet jak go krecilem ile sie dalo :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 20, 2010, 18:02:58 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Seryjna sonda, ta co była zamontowana w fabryce jest normalnie podpięta do kompa i z niej dostaje sygnał tylko komputer.

Dołożyłem sobie 2-gą sonde, do której jest podpięty wskaźnik i tylko wskaźnik.
Po to żeby nie zakłócać sygnału tamtej sondy co daje sygnał na kompa (chyba w ogóle nie potrzebnie, ale stwierdziłem to dopiero jak już założyłem).


No właśnie 16 litrów mi wyszło przy spokojnej jezdzie... Aż sie za głowe złapałem.
W sumie te 100km zrobiłem w ciągu jakichs 2 tygodni, więc auto tez troszke stało (gdyby cos uciekało to akurat przez małą dziurke mogło by wyparować), ale zastanawia mnie ten wskaźnik, że teraz jak ciepło to pokazuje cały czas bogatą mieszanke...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2010, 18:15:06 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a obroty nie faluja :?: moze czujnik polozenia przepustnicy jest dziabniety, krokowy albo czujnik temp. plynu, ktory juz z reszta sprawdzales. moze czas na swiece :?: moga juz dawac za slaba iskre i nie przepalaja dokladnie mieszanki :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2010, 18:21:35 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
obroty trzyma idealnie, świece mają jakieś 7tys km (NGK V-line).
Silnik krokowy działa, jeszcze moge sprawdzić potencjometr przepustnicy.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2010, 18:27:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
sprawdz ten czujnik przepustnicy. na zamknietej powinien pokazywac ok 0.5V a przy pelnym otwarciu w granicach 3.7-4V chyba ze masz zdjety "kaganiec" :D na przepustnicy to powinno podchodzic pod 5V
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2010, 19:20:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak przez dwa tygodnie zrobiłeś 100 km, to znaczy że robisz krótkie odcinki, po kilka kilometrów, a to oznacza że silnik jest niedogrzany i stąd ten apetyt na paliwo.
BTW nie próbowałeś podłączyć tej "nowej" sondy do kompa na próbę :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2010, 22:40:32 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Czy umierający CPWK ( problemy z odpalaniem zależne od temperatury na dworze / silnika ) może powodować znaczny wzrost spalania ?

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 20, 2010, 22:43:06 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Sondy nie przepinałem bo tamta miała ucietą kostke, a do wskaznika nie dorabiałem kostki tylko złączyłem na konektorach.

Sprawdziłem potencjometr przepustnicy i jest ok.

Przejechałem się jeszcze, i zauważyłem coś takiego:
Na zimnym były mieszanki bogate, wiadomo - ssanie
Jak silnik się rozgrzał to wszystko było w normie, przy hamowaniu silnikiem ubogie, przy dodaniu gazu bogate.

Jak wyłączyłem zapłon na ciepłym silniku i zaran znowu odpaliłem auto to dzieje się coś dziwnego.
Cilnik jakby cały czas chodzi na ssaniu, bo cały czas mam mieszanke bogatą, nawet jak puszcze gaz i hamuje silnikiem...

Przez te 2 tygdonie auto stało dłuższy czas, nie to że pykałem codziennie po 3 km.
Wcześniej w sumie robiłem trasy takie jak teraz i nie było takiego dramatu ze spalaniem... Przy lekkim ,,ciśnięciu" palił 12...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 20, 2010, 23:25:03 pm »

Lukasz

  • Gość
przesledzilem temat tak na szybko i powiem Ci ze wez sobie wyjezdzij paliwo tak mniej wiecej do 0( licz ze zbiorniku masz okolo 5 -6 litrów). i od tej pory zalej a kilometry spisz z licznika i wtedy sprawdz ile tak naprawde wychodzi.

poza tym sprawdz takie pierdoły jak filtry odlacz akumulator - takie podstawowe sprawy.

BARTEK#1925, tez dobrze mowi.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 20, 2010, 23:51:55 pm »

compile

  • Gość
Beny tyle pali?:D

Mój z bogato ustawioną mieszanką palił 12 gazu ale zawsze go pałowałem nawet na zimnym silniku- wtedy lepiej szedł:)

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 21, 2010, 00:20:09 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Ja robie tak ze tankuje co np 100km do pełna.
czyli miałem zalane do pełna, wyzerowałem licznik, zrobiłem 100km i zatankowałem do pełna i tyle weszło (na 110km 17,8l)

Filtry są niedawno wymienione.
Aku odłączyłem, i jest dalej tak z tym składem mieszanki, tak jakby po odpaleniu silnika ponownie włączał ssanie nawet na ciepłym.

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 21, 2010, 09:39:19 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Odłączając akumulator od silnika nie spowodujesz w silniku Rovera skasowania nastawów kompa. Tylko specjalistyczny diagnozer i złącze.

Ssanie w tych silnikach realizowane jest przez nieco większe uchylenie przepustnicy (badane czujnikiem położenia przepustnicy - TPS) i większe (dłuższe) dawki paliwa przez wtryskiwacze, co ogranicza z drugiej strony sonda lambda i czujnik obrotów (wału) silnika, a dba także czujnik podciśnienia w dolocie i ocena ilości zasysanego powietrza (pomiar pośredni przez czujnik podciśnienia i temp. powietrza w dolocie). O zmniejszaniu dawki (długości wtrysku) paliwa i obniżaniu obrotów silnika dba czujnik temp. cieczy chłodzącej i znowu, sonda lambda, a także czujnik przepustnicy, jak i inne.

Do sprawdzenia masz na pewno sondę lambda, czujnik temp. cieczy chłodzącej, na 100%. A tak generalnie - sprawdź wszystkie czujniki i osprzęt silnika, oraz jego samego (ciśnienie sprężania oraz zgranie rozrządu).
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 21, 2010, 10:03:52 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
E E E... kolego.
A wtryski ci czasem nie leją ?
U mnie przy lejącym jednym wtrysku zalewało jeden gar, auto delikatnie szarpało ale palił jak smok, 10 litrów benzyny przejadał na odcinku 50km.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 21, 2010, 11:24:59 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Poza sprawdzeniem wtryskiwaczy, proponuję potem wymienić czujnik temperatury cieczy, stąd może być efekt pracy na ssaniu, może też być, że konektor na czujniku zaśniedział/zardzewiał i stąd komp dostaje nieprawdziwe informacje.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 21, 2010, 11:27:12 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie pamietam jak wyglada zmiana rezystancji w funkcji temperatury, ale im cieplej tym większa rezystancja prawda ? Wiec... przy odlączonym czujniku, komputer widzi "nieskonczenie dużą" rezystancję i pewnie przechodzi w jakiś tryb awaryjny.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 21, 2010, 11:31:33 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy "dziwnych" danych, komp przechodzi w tryb awaryjny i przyjmuje jakąś stałą temperaturę - chyba 60 stopni, ale tego nie jestem pewien - ale w tej kwestii niech się ktoś mądry w Roverah wypowie :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - dużo pali
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 23, 2010, 19:37:28 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Stingerek"
Nie pamietam jak wyglada zmiana rezystancji w funkcji temperatury, ale im cieplej tym większa rezystancja prawda ? Wiec... przy odlączonym czujniku, komputer widzi "nieskonczenie dużą" rezystancję i pewnie przechodzi w jakiś tryb awaryjny.


Odwrotnie, zarówno czujnik temp cieczy chłodzącej (są dwa - jeden dla kompa silnika, drugi dla wskaźnika na kokpit), a także czujnik temp. powietrza w dolocie - to termistory masowe o charakterystyce UJEMNEJ, tj. w miarę wzrostu temperatury ich otoczenia, oporność ich maleje.
Robiłem gdzieś sobie ich charakterystykę z Rovera, a także z Nexii i obie pokrywały się zupełnie i całkowicie, zatem ich charakterystyki są też identyczne, widocznie użyto tego samego materiału. Co najciekawsze, czujnik temp. powietrza do Rovera (oryginał) kosztuje jakieś 300 PLN, a jest to nic innego, jak seryjny termistor, kosztujący kilkanaście groszy w plastikowym korpusie. Warto to wiedzieć..

Niemniej jednak, przerwa w obwodzie czujnika (nieskończona oporność) powoduje przejście komputera w pracę w trybie awaryjnym.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!