Autor Wątek: Wystawowy Atu limited  (Przeczytany 3878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 09, 2023, 13:54:46 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie wiem, co jest ładnego w tej desce, oczywiście w tamtych czasach mogła robić wrażenie; ale po prawie 30 latach, lubię tą anachroniczność deski borewicza, akwarium i minusa, ma jeszcze tą lekkość lat `80, ta z prototypu jest już z czasów "pompowania" wnętrz, i je wizualnie pomniejsza. Jak jakiś VW, albo opel, nic ciekawego. Pewnie wtedy by co nieco poprawiła sprzedaż auta, bo im bardziej samochód przypominał zachodnie odpowiedniki, tym był lepszy. Ale osobiście teraz cieszę się, że nie weszła do produkcji, bo pewnie bym przekładał do auta starszą deskę, podobnie, jak bym chciał mieć u siebie w caro kwadratowe zegary, które mają ciekawszą stylistykę, niż te w caro :)
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 09, 2023, 14:32:36 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Ludzie się jarają często dlatego, że to rzadkość, jak np. na poloneza w liftbacku z jedną parą drzwi. Gdyby ta deska była równie popularna, jak ta, która była w standardzie, nie byłoby takiej masowej podniety tą deską.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 09, 2023, 14:38:49 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Nie rozumiem. Czyli podoba się wam ergonomia lat 70/80, a dokładniej jej brak? Przecież ta prodotypowa deska, w porównaniu do deski borewicza, czy plusa to zupełnie inna galaktyka !! Sam dostęp do przełączników, pokręteł nawiewu to gigantyczny przeskok cywilizacyjny. A do tego schowki i schoweczki.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 09, 2023, 14:51:43 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 643
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
W  poldkach przed mr93 wg mnie ergonomia jest ok, przełączniki rozmieszczone ok, jedynie mogli zmienić rozmieszczenie poszczególnych funkcji np dać włącznik od świateł przeciw mgielnych przednich zamiast od ogrzewania tylnej szyby, a ten od szyby dać pod włącznikiem od tylnej wycieraczki. Lub dać go pod włącznikem dmuchawy. A tak to bez zastrzeżeń, wszystkie włączniki w jednej linii obok gałki zmiany biegów. Po jej drugiej i nad nią sterowanie nawiewem, lepsze to niż jak w niektórych autach miliard przycisków wielkości jak z
chińskiego kalkulatorach, któryv i tak się prawie nie używa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2023, 14:53:14 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 09, 2023, 20:54:50 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Jak wiadomo, ilu ludzi, tyle gustów. Mi się nigdy stara deska nie podobała, bo potęgowała tylko jeszcze bardziej kanciastość całego auta. Może ona pasowała do borewiczów itd, bo to jednak ciut inna stylistyka, zderzaki itd. i już niech będzie, tam to pasowało i do tego było projektowane, ale już chociaż przejściówki, powinny mieć powoli unowocześniane wnętrze, a już od mR 93 obowiązkowo to powinno być zmienione. Większość ludzi pluje na plusy, a to według mnie, jedyna fajniejsza modernizacja poloneza. Może nic tak naprawdę nie zmienili, tylko dodali detale, ale środek mamy już gruntownie zmieniony i wreszcie to auto przestało wyglądać jak kupa i pomijając wciąż archaiczne nadwozie, powoli zaczęło przypominać samochody produkowane w latach 90. To wszystko za późno, ale dobre i tyle. Nie jest tajemnica, że nie preferuję polonezy w orciari i plusy, a cała reszta, to tak średnio mi się podoba. Nawet zderzaki w kolorze nie pomagają, bo tu bardziej chodzi o ich kształt, a orciari niweluje te różnice. W plusach tylko dodali zderzaki, inne noski, "spojler" i blendę i od razu inne auto. Nawet tak prozaiczna rzecz, jak listwy drzwiowe, znacznie poprawiły wygląd. Może herezje wypisuję, ale takie mam upodobania co do tych aut. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki. Są też tacy, co i ogrodnikiem nie pogardzą.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 09, 2023, 20:59:08 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie rozumiem. Czyli podoba się wam ergonomia lat 70/80, a dokładniej jej brak? Przecież ta prodotypowa deska, w porównaniu do deski borewicza, czy plusa to zupełnie inna galaktyka !! Sam dostęp do przełączników, pokręteł nawiewu to gigantyczny przeskok cywilizacyjny. A do tego schowki i schoweczki.

Ależ straszna ta ergonomia, aż mnie paluchy rozbolały. :P Schowki akurat są chyba okej? To w plusie był problem z położeniem gdzieś telefonu, tam skopali brak jakiegokolwiek korytka pod skrzynią.

Ja cenię wygląd wnętrza ponad ergonomię, ale bez przesady już, aż tak źle nie jest. Nie lubię napompowanych desek w autach od lat 90, aż do czasów współczesnych, taka minusowa jest jeszcze spoko, w zachodnich autach najbardziej mi się podobają konsole z lat 70 i wczesnych 80.

Zresztą, na to się zwraca uwagę może przy kupnie auta. Po miesiącu jazdy na co dzień jesteś na tyle przyzwyczajony i wiesz, co gdzie jest, że używa się przełączników odruchowo, nie zwracając uwagi na to, gdzie są, i nie patrząc na nie. Chyba, że by ulokowali włącznik świateł przy nawiewie pasażera, wtedy można by mieć przez cały okres użytkowania samochodu problem i się wkurzać, że trzeba się wygiąć i nadziać na lewarek biegów.

Zresztą, jak Buźka wspomniał, kwestia gustu. Na zlotach często się słyszy, jak ktoś minusuje plusa, że chciałby wrzucić starą deskę, gdyby nie to, że wymaga to trochę pracy, bo bardziej się podoba. Mnie też od początku jakoś ona nie pasowała, i jakby abimex miał fabrycznie nowszą deskę, pewnie bym ją zmieniał. Zegary kwadratowe też czekają na przekładkę od dawna, gdyby nie to, że chcę porobić jakieś eleganckie przejściówki do kostek, bez cięcia ich. Mimo, że nowsze zegary mają pewne plusy, np. licznik 6-cyfrowy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 09, 2023, 21:02:28 pm wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 09, 2023, 21:10:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
prototypowa deska z pastucha...wroc, z Atu limited, wyglada jak z pastucha - jest brzydka i bardzo dobrze, ze nie wprowadzili tego syfu do produkcji,
zreszta w nowszym modelu, czyli pastuchu b5 jakos zmienili ten szczyt ergonomii na taka w stylu Plusa  <cwaniak2>

desce z szerokiego C/A niczego nie brakuje po wzgledem wygladu, jest ladna, tylko krecia robote robi konsola srodkowa, ktora pamieta lata 70',
tylko w sumie co z tego, skoro w 90' wychodzily nowe modele ze sterowaniem suwakowo-ciegnowym , japonce namietnie trzymali sie tego,
wystarczyloby zmienic konsole srodkowa na taka jak w Plusie i dalej nie byloby wstydu,
 zmienili cala deske i okolice w Plusie - tez dobrze,
nie wprowadzili pastuchopodobnej - zajebiscie

P.S.
okragle zegary w minusie to wystarczajaca porazka dopuszczona do produkcji, dopiero w Plusie zrobili to tak jak nalezy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 09, 2023, 21:22:10 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
To w plusie był problem z położeniem gdzieś telefonu, tam skopali brak jakiegokolwiek korytka pod skrzynią.
Tutaj muszę cię poprzeć, bo z tym jest bieda. Schowek pod deską, to wszyscy wiemy, jaki jest i co może pomieścić (chyba jedynie fabryczną instrukcję obsługi) a telefonu faktycznie nie ma za bardzo gdzie położyć. Niby na bide jest to wgłębienie w osłonie dźwigni hamulca ręcznego, ale to tak naciągana teoria, że aż się gacie w dupę wcinają. Czasem sam tam kładę, ale to się nadaje najwyżej kilka monet położyć. Parafrazując pewnego klasyka z jutuba, chcąc opisać plusową modernizację wnętrza:
Cytuj (zaznaczone)
Jedno zrobiłeś, a drugie zniszczyłeś?
To samo podłokietniki, czasem naprawdę nie mam na czym ręki oprzeć, Ale pomijając kształt, to są trochę niefortunnie umieszczone. W kombi poprawili, dając te "łabędzie" ale jakoś tak nie mogę się do tego przekonać.
okragle zegary w minusie to wystarczajaca porazka dopuszczona do produkcji, dopiero w Plusie zrobili to tak jak nalezy
Tu muszę się zgodzić, ale znów, wyobrażasz sobie zegary takiego typu jak w plusie, w minusowej desce? Dziwnie by to wyglądało. Podam przykład Lublina, gdzie były zegary jak w caro (po modernizacji Lublina II) a potem zaczęli je zmieniać, kombinować z wyglądem wskaźników, choć początkowo produkował je tylko Pafal, aż w końcu zaczęli montować produkt Mera-Blonie, z zupełnie innym wyglądem, ale kształt obudowy, został praktycznie taki sam. Dopiero Tymiński zaczął montować zegary z poloneza plusa w Honkerach, ale tam pewnie i sama deska została pod to zmieniona.
Zegary z plusa mają tylko jedną wadę, za mało kontrolek, a przydały by się choć takie, jakie były w caro "dla wersji przyszłościowych" ale skoro przyszłosć nie nadeszła, to z tego zrezygnowali  :P

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 10, 2023, 11:02:17 am »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Na zlotach często się słyszy, jak ktoś minusuje plusa, że chciałby wrzucić starą deskę, gdyby nie to, że wymaga to trochę pracy, bo bardziej się podoba.
Przecież też mam tak zrobione u siebie :P A zrobiłem to, dlatego, że jak minusowałem wygląd zewnętrzny to mi plusowe wnętrze nie licowało. Do tego jak już zauważyłeś plusowa deska to katastrofa jeśli idzie o odłożenie chociażby telefonu. Pod tym względem, ze wszystkich samochodów jakimi jeździłem Uno było nie do przebicia "rynna" przez 2/3 deski rozdzielczej, a przy odpowienim rozmiarze telefonu to popielniczka mogła służyć za uchwyt do nawigacji :) Oczywiście Uno miało 100 000 innych wad, ale to jedno było na baaardzo duży plus.

Na moje praktycznosć wnetrza to jeśli idzie o użytkowanie samochodu. Wygląd jest rzeczą wtórną.

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 11, 2023, 11:52:04 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Nie ty jeden to zrobiłeś bo po rozmowie z tobą sam poszedłem za ciosem i wywaliłem to wnętrze . Niestety jest mniej ergonomiczne niż to wcześniejsze .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 11, 2023, 12:53:40 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No czyli aż tak źle chyba jednak nie jest z tą deską  <lol2>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 29, 2024, 20:45:48 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3055
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Zależy, jak rozumieć wcześniejsze - to, które miał u siebie wcześniej, czy to, które było wcześniej montowane przez fabrykę.  ;)

Odp: Wystawowy Atu limited
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 29, 2024, 21:36:26 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zależy, jak rozumieć wcześniejsze - to, które miał u siebie wcześniej, czy to, które było wcześniej montowane przez fabrykę.  ;)
No, tak napisał, że może być w sumie  tak i tak. Jak już odświeżyliście temat desek, to mam jedną uwagę, właśnie odnośnie ergonomiczności. Otóż, w plusie jest jedna rzecz bardzo do dupy, a mianowicie przełączniki, Ile razy siedzę, to nogi idealnie zasłaniają mi te przełączniki, bo są umieszczone nisko i w nieodpowiednim miejscu. Co mi z podświetlania, skoro i tak muszę odchylić głowę na bok i w dól, by je w ogóle dojrzeć? Prawe kolano zasłania mi znów przełącznik lewej szyby, a mieszek lewarka, prawej. Paradoksalnie, to najbardziej widoczny  dostępny mam przełącznik, który mam umieszczony poniżej lewarka, na konsoli. Mam tam wsadzone dwie minusowe podwójne ramki (te poziome) bo idealnie tam pasują i w razie W, mam miejsce na dodatkowe przełączniki. A że jestem praworęczny, to naprawdę jest to dla mnie idealne miejsce. Mam tam przełącznik do wyłączania zasilania radia, bo żre prąd na postoju, ale mam w planach wykorzystać do tej funkcji nieużywany styk w kostce stacyjki, bo to działa idealnie jak w zachodnich autach, a tu by było miejsce na przełączniki np od foteli, bo jest bardziej widoczne i dostępne. Przy całej brzydocie minusowej deski, to przełączniki miała umiejscowione bardzo dobrze, na wysokości wzroku i w nocy, podświetlanie jak najbardziej spełniało swoją funkcję. W plusie, jedynie fabryczne przełączniki (kwadratowe) w konsoli, są dobrze widoczne, bo te od szyb, to nieco gorzej jednak (ale to chyba też zależy od pozycji za kierownicą. te z lewej strony, przynajmniej mi, zasłania kolano. W minusach też w tym miejscu było miejsce na dodatkowe przełączniki.
Tyle tylko, że człowiek tyle lat jeździ tymi autami, że to się po prostu "namaca" automatycznie.