Autor Wątek: swap na 1.6 ohv w DF  (Przeczytany 6014 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swap na 1.6 ohv w DF
« dnia: Marzec 08, 2010, 17:33:06 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
witam.

tak sobie siedze i szukam na forum o swapie we fiatonie na 1.6 ohv.
wiem ze wszystko jest p&p ale jest jedno ale. chciałbym pozostawic fabryczny kolektor wydechowy z fiatona. a wiadomo on idzie do przodu i zawija się obok altka i idzie w dół. i tu jest problem z filtrem oleju. we fiatowskim ohv filtr oleju jest pod kolektorem ssacym. a w polonezie jest przykręcony do podstawki pod alternatorem. czy przypadkiem rura wydechowa razem z dwururką nie będzie haczyła o filtr oleju? coś mi się wydaje, że tak. ale nie jestem pewien. ktoś to kiedyś sprawdzał? poprostu chcę uniknąc dodatkowych kłopotów przy przekładce silnika.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2010, 22:41:03 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie da rady, załóż kolekturę od gsi  :mrgreen:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2010, 00:40:44 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
albo zeliwo od poloneza + portki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2010, 00:41:50 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
żeliwo to zło, a rurę środkową i tak trzeba rzeźbić.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2010, 00:51:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak dajesz stare portki to dajesz tez stara rure ,a wlasciwie caly wydech stary ,

stary ,czyli stary typ ,
mialem seryjnego DFa z silnikiem AB
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2010, 00:56:14 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
no, ok tylko trzeba mieć rurę z pn-a a nie od 115c.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2010, 01:26:39 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chyba tak ,nie wiem ,nie widzialem rury od 115c ,
ale moze tylko portki sie roznia ,bo tak by bylo prosciej ,
i np. zamiast dwoch tlumikow z DF/Borek ,mozna zastosowac dwa ostatnie z Caro nie zmieniajac rury srodkowej ,czyli mieszanka Caro z portkami DFa ,
tylko ,ze autor zapewne chce zostawic caly wydech ,wiec najprosciej jest dac poprostu portki do zeliwniaka ,
jezeli zakladac kolektor z gsi ,to trzeba odrazu kupic pierwszy tlumik i rure ,by polaczyc to ze starymi tlumikami od DFa
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2010, 18:52:49 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
no właśnie. chciałbym pozostawic fabryczny wydech, w szczególności, ze mam go praktycznie całego nowego i trochę mi szkoda się z nim żegnac. DF ma wcięcie w nadkolu na dwururkę. zakładajac, ze założyłbym kolektor od gsi to czy też bym musiał robic jakies wcięcie w nadkolu czy wejdzie bez żadnego problemu i przeróbek. właściwie to już zaczynam godzic się z wizją kombinacji wydechu. ale niema co. tłumiki muszą pozostac fiatowskie.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2010, 19:07:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli kolektor z GSI ,albo z GLI/GLE to nie musisz robic zadnych podciec ,
roznica jest taka ,ze do kolektora GSI musisz dokupic pierwszy tlumik i rure ,a do kolektora GLI/GLE mozesz zamiast dwururki dokrecic portki i jezeli oryginalna rura fiata jest dluzsza to uciac ja na wymiar i poloczyc portki ze srodkowym wydechem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2010, 07:37:30 am »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
aha. czyli bez lipy. ale myślałem nad tym by niezakładac pierwszego tłumika tylko przerobic rure tak aby można było przykręcać ją do kolektotra gsi. bo właściwie pierwszy tłumik jest mi niepotrzebny, bo fiat niejest aż tak głośny, a poza tym niechce by fiatonik za dużo stracił ze swojego dzwięku. w sumie i tak już bez łańcuszka niebedzie to samo. ale to jakoś już przeżyje.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 10, 2010, 14:01:07 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Kombinujesz. Przykręć wszystko od 115 do silnika, łącznie z kolektorem. Jak już koneicznie chcesz GSI koniecznie to bez cięcia i spawania nie pozbędziesz się pierwszego tłumika, dlatego że kolektor GSI kończy się w tym miejscu gdzie w CARO-nie-GSI kończy sie dwururka. Poza tym jak założysz pierwszy tłumik, to długa rura jest też inna niż u Ciebie.
 Jak nie chcesz pierwszego tłumika ale nie chcesz też rury w nadkolu, to kolektor wydechowy od silnika nie-115C, i dwurura od nie-Caro, która dochodzi prosto do długiej rury. Tyle że to rozwiązanie jest najbardziej bez sensu :)

Jak już koniecznie chcesz połączyć wydech z DFa począwszy od długiej rury z kolektorem GSI to musisz zespawać rurę wchodzącą w długą rure z jednej strony, a mającą z drugiej strony końcówkę kołnierzową i docisk, jak I tłumik/katalizator. I zaspawaj to dziure w nadkolu :)

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 10, 2010, 17:26:17 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
wiem, że kombinuje.  :P  . i to w dośc zawiły sposób. ale właśnie tak myślałem by przerobic tak rurę by można było ja przykrecac do kolektora. a to, że będe musiał kombinowac z przeróbką długiej rury to wiem. no właśnie. i tą nieszczęsna dziurę w nadkolu się zaspawa. bo i tak już do niczego się nieprzyda. przynajmiej teraz wiem na czym stoję. tzn czym bedę jeździł.  :D . a jaki wentylator chłodnicy proponujecie założyc na fiatowską chłodnice? myślałem nad wentylatorem z astry II. bo jest ladny, płaski i i szeroki. na dniach będe musiał jechac na szrot i go pomierzyc. może jakoś schludnie będzie wyglądac. wiem, że sposobów na wentylator jest wiele, ale niezawsze się ładnie prezentują.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 10, 2010, 17:45:13 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wentylator od Poloneza bedzie najlepszy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 10, 2010, 18:29:14 pm »

Fistasz

  • Gość
A to nie da rady fatoskiego "wisko" na pompe z Poloneza załozyc?

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 10, 2010, 22:37:01 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Moim zdaniem da. Rozkręcałem to kiedys na jakims szrocie, pod spodem jest normalne koło na normalną pompe od poldka

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 11, 2010, 00:32:23 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie ma miejsca przy silniku Poloneza ,
i tak trzeba chlodnice glebiej wlozyc i wtedy da sie wymanewrowac wentylator od Poloneza,

a skoro i tak trzeba glebiej wciskac chlodnice to po co zostawac przy visco - to patent nie z tej ery i niech nikt nie wyskakuje z bmw ,bo widac jeszcze nie dogonili FSO w tym wzgledzie  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 11, 2010, 16:03:12 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
a poza tym wisko u mnie wyleciał jakies 2m-ce temu wraz z wymianą pompy wody na polonezowską. KGB,  chodzi ci o wentylator np od caro czy tylko od borka lub akwarium?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 13, 2010, 02:40:53 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od borka - przeciez masz waska chlodnice ,ktora byla jeszcze w Caro MR91 i ciagle z tym samym wentylatorem ,
pozniej wentylator tez jest taki sam ,ale osadzony w innej obudowie , plastikowej ,a nie blaszanej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 13, 2010, 11:40:25 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Ja zamiast tłumika wstawiłem poprostu rurę. Dławienie chyba mniejsze, odgłos całkiem miły, a robota u spawacza kosztowała 80 zł :


swap na 1.6 ohv w DF
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 15, 2010, 17:41:40 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
masz racje KGB, z tym wentylatorem. hmm. bisz, masz bardo schludnie zrobiona ta rurę z kolektorem. pozwolisz, że zaczerpnę sobie pomysł od ciebie?  :D . bisz, powiedz mi natomiast czy pokrywę zaworów da radę zaadoptowac z fiata? mi się wydaje, że tak.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie