Autor Wątek: Filtr powietrza K&N  (Przeczytany 4657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr powietrza K&N
« dnia: Marzec 27, 2010, 10:06:50 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Ostatnio na aukcji znalazłem taki filtr powietrza:

http://allegro.pl/item974836724_filtr_powietrza_k_n_rover_fiat_polonez_1_4.html

Jak myślicie dobrze będzie się sprawował w Poldoroverze ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 27, 2010, 10:29:05 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Było już o tych filtrach
Po prostu puszcza więcej powietrza no i więcej syfu...
328i

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2010, 11:56:57 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
ok dzięki, można zamknąć ;)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2010, 12:59:58 pm »

200sx

  • Gość
polecam filtr Simota Carbon - przetestowany i "daje rady"
sam zakładam do siebie

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 27, 2010, 14:20:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytat: "Pawel."
no i więcej syfu...

Nie K&N !
Więcej syfu może puszczać stożek z tesco za 9.99.
Filtry K&N dodatkowo nasącza sie specjalną substancją która te pyły wyłapuje.
Żeby było śmieszniej są wielokrotnego użytku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 27, 2010, 14:49:00 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
patrzylem na to ale czy taki filtr cos da ? nie lepiej juz zrobic jakis stozek i puche lepsza ?
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 27, 2010, 15:32:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A myślisz, ze stożek coś da ? Po za dźwiękiem, który i tak jest ładniejszy na fabrycznej puszcze z wyciętą gumą w roverku... Najlepszy byłby wkład wielokrotnego użytku np. Pipercross, K&N . Tu raczej chodzi o walory praktyczne, bo różnicy pod butem nie odczujemy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 27, 2010, 15:40:02 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
Multec,  ogolnie jakby troche przerobic dolot to na pewno cos da :) ale pewnie masz racje, odnosnie tej gumy to jaki jest pozniej dzwiek ? jest duzo glosniej ?
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 27, 2010, 15:53:42 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Rozmawiałem z gościem który sprzedawał mi wkładkę Pipercrossa i opowiadał że w jego Accordzie wymiana oryginalnego filtra na bawełnianą wkładkę K&N-a i doprowadzenie powietrza rurą ze zderzaka do puszki filtra podniosło moc o 3KM. Więc przyrosty są możliwe.
Tak jak pisał Stingerek, te filtry się nasącza specjalnym olejkiem i nie ma możliwości by przepuszczały syf.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 27, 2010, 16:07:32 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Przemooo"
Multec,  ogolnie jakby troche przerobic dolot to na pewno cos da :) ale pewnie masz racje, odnosnie tej gumy to jaki jest pozniej dzwiek ? jest duzo glosniej ?


Dźwięk będzie taki "buuuuuuuuuu".  :twisted: Głośniej, ale dźwięk wymiata.

http://www.youtube.com/watch?v=T86dqhafYak Próbka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 27, 2010, 16:08:37 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Multec"
A myślisz, ze stożek coś da ? Po za dźwiękiem, który i tak jest ładniejszy na fabrycznej puszcze z wyciętą gumą w roverku... Najlepszy byłby wkład wielokrotnego użytku np. Pipercross, K&N . Tu raczej chodzi o walory praktyczne, bo różnicy pod butem nie odczujemy.
niestety ale jestem zmuszony znegować twoje poglądy,gdyż w polonezie odczułem różnice po załozeniu stożka,nie mówiąc o widocznej i bardzo odczuwalnej różnicy w innym aucie z innym silnikiem na pożądnym dolocie ...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2010, 16:45:52 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytat: "Multec"
jest ładniejszy na fabrycznej puszcze z wyciętą gumą w roverku

Sprecyzuj, zainteresowałeś mnie tym.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2010, 16:56:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wykręć filtr powietrza i sam zobaczysz. Wywal gumę, która jest zamontowana na wlocie powietrza i wywal także rurę doprowadzającą powietrze.  :twisted:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2010, 17:28:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ja pod puszką mam tylko takiego smoka szerokiego i nic więcej.
Nie widziałem tam żadnej gumy... możesz coś dokładniej ? Z fotką najlepiej ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2010, 19:58:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Ja nie mogę, te tematy wracają jak bumerang choć wszystko było już o tym powiedziane. Po pierwsze K&N to nie jest znowu taki dobry filtr. Po drugie olej z filtra zasyfia układ dolotowy, nie mówię że w Polonezie choć być może też ale robią się w różnych autach problemy z odczytami.

Wszyscy renomowani tunerzy jadą po stożkach jak po łysej kobyle twierdząc że to owszem daje radę jak już się wyciska ostatnie poty z silnika i zamontuje tam gdzie jest naprawdę zimno na policzonym układzie dolotowym który się jeszcze wypróbowywało w kilku wariantach prototypowych bo obliczenia obliczeniami ,a nigdy na 100% nie wiadomo czy dany projekt jest naprawdę idealny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2010, 20:18:36 pm »

Grejfrut

  • Gość
Cytat: "Multec"
A myślisz, ze stożek coś da ? Po za dźwiękiem, który i tak jest ładniejszy na fabrycznej puszcze z wyciętą gumą w roverku... Najlepszy byłby wkład wielokrotnego użytku np. Pipercross, K&N . Tu raczej chodzi o walory praktyczne, bo różnicy pod butem nie odczujemy.


a gdzie można spotkać taki wkład np. K&N ?? i np. po ile$??

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 27, 2010, 22:08:09 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Zastanawiałem się nad tym filtem K&N, oczywiście byłby to ostatni krok w przeróbce dolotu, już wywaliłem "termostat" w diabły i będę prowadził rurę pod zderzak, pytanie tylko, czy warto na ten filtr wydawać te 170zł...
LOW & SLOW

Filtr powietrza K&N
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 27, 2010, 22:57:38 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
był na forum artykuł w którym jakiś rajdowiec wypowiadał się o stożkach. powiedział że po kilkukilometrowym odcinku szutrowym w puszce filtra jest kilka łyżeczek pyłu- to ile poszło w silnik? stożek nie oczyszcza powietrza w stopniu gwarantującym wieloletnią eksploatację. jedynie świetnie ryczy i doskonale morduje silnik zanieczyszczonym powietrzem. żeby powietrze zostało oczyszczone z pyłu w filtrze labiryntowym to musi wielokrotnie zmieniać kierunek przepływu. a ile razy zmieni kierunek w 2 czy 3 milimetrowej warstwie włókniny stożka? ja piorę swój gąbkowy filtr co 10 tys. kilometrów a gąbka ma 3cm grubości. po takim przebiegu w obudowie filtra nie ma ani śladu pyłu, natomiast  zaczynają się kłopoty z wolnymi obrotami i wzrasta zużycie gazu. wiadomo- czas na pranie filtra.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.