Autor Wątek: Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?  (Przeczytany 11855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2010, 21:37:51 pm »

punisher

  • Gość
Hmm. Kiedyś miałem ustawiony gaz na większe spalanie ok. 13-14 litrów LPG /100 km (drogi lokalne bez miasta) i ssanie na zimnym i gorącym silniku działało słabiutko i ledwo ledwo podbijało obroty, teraz gaz mam ustawiony na spalanie ok. 10-11-12 litrów LPG/100 km w zależności od jazdy  i dodawanie ssania od razu spowoduje zgaśnięcie motoru. Obecnie obroty na biegu jałowym to ok. 700-800 mph przy zimnym a przy rozgrzanym silniku 1000 no i nie mogę dotykać ssania bo pada jak przecinak gasnąc.

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2010, 22:36:53 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
no i zgadzalo by sie.. tak n achlopski rozum.. bo wyciagając ssanie zwiekrza si eprzelot powitrza.. i miesznaki zarazem. ale jak ma si eustawione ubogo.. to niema zkąd brac tego gazu i.. ma zaduzo powietrza i gasnie.. taksobie to w sumie teraz wymyslilem..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 12, 2010, 20:28:51 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
A czy przypadkiem nie ma to nic wspólnego z tym że do gaźnika musi być specjalny parownik ten pierwszej generacji. Taki z dodatkowym wężykiem do ssania właśnie?? Może został zmieniony parownik na lekko nowszy i jest problem??
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 12, 2010, 23:01:34 pm »

punisher

  • Gość
Nie, parownik od samego początku nie był zmieniany. instalacja to lovato

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 13, 2010, 15:48:13 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
tak ja pisalem. kwestia wyregulowania.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 13, 2010, 18:06:59 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Inne pytanie kto instalacje regulował??
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 13, 2010, 19:08:40 pm »

punisher

  • Gość
Sam  reguluję instalację jak i wszystko inne w aucie. Instalacja gazowa regulowana podczas praktycznej jazdy i testów, bez użycia narzędzi. Ani mi się śni dopuszczać do auta serwismanów skoro to taki prosty silnik i tanie auto a naprawy wykonam sam lub z pomocą kolegi jeśli potrzebuję więcej rąk i większego doświadczenia/wiedzy w podobnej jakości lub tak samo jak oni tylko o wiele dłużej to potrwa i zależy od mojego mojego oczytania tematu i Waszych porad :). No a czego się nauczę to moje a kasa w kieszeni idzie na moje hobby.

Dodawanie ssania powoduje zgaśnięcie silnika. Dlaczego?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 25, 2010, 23:25:31 pm »

stachozss

  • Gość
Sanie na prawidłowo ustawionym gazie nie powinno raczej działać, ponieważ urządzenie rozruchowe (ssanie) wzbogaca mieszankę wiec tworzy mieszankę o większej ilości paliwa w stosunku do powietrza. Wiec skoro samochód chodzi na LPG w obwodzie urządzenia rozruchowego jest tylko powietrze (gaz nie przechodzi przez wnętrze gaźnika), czyli wyciągając ssanie silnik dostaje tak jakby lewe powietrze, sprawdzałem u siebie i też gaśnie lub przygasa. Jedyną sytuacją w której działa ssanie jest za bogata mieszanka na wolnych obr. wtedy silnik dostaje za dużo gazu a za mało powietrza, a dostając to "lewe" powietrze z obwodu ssania spala całą dawkę jaką dostaje. Sprawdźcie sobie dając silnikowi więcej gazu ( odkręcając zaworek na przewodzie między parownikiem, a gaźnikiem) i wyciągając ssanie wtedy na bank zadziała.