Autor Wątek: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego  (Przeczytany 24977 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 21, 2011, 08:37:43 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Cytuj (zaznaczone)
Dlatego stwierdziłem że w tej samej cenie skompletuję zestaw do rovera.

Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 21, 2011, 09:14:29 am »

waszczo

  • Gość
Chodziło mi akurat o GLD, myślę, że dostanie pompy od trucka + z dieslem (albo jakiegoś citroena i dorobienie przewodów do polonezowskiej przekładni) razem ze wspornikiem itd. nie dość że będzie trudne to pewnie i droższe niż pompa od astry.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 21, 2011, 09:51:31 am »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Pompy  te nie są wcale zawodne tylko czego sie spodziewać po 300tyś przebiegu albo i więcej bez zaglądania.
Jak zaczyna chuczeć wymieniasz 2 malutkie łożyska silnika i dalej lata, natomiast jak pojezdzisz w takim stanie  to bicie zespuje uszczelnienie pompy i po ptokach.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 21, 2011, 12:30:40 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
A mnie ostatnio znajomi elektrycy wyleczyli z elektrycznej pompy z opla. Ponoć padają jak muchy i wymagają jakiegoś specjalnego płynu do wspomagania po kilkadziesiąt zł/litr. Z tą samą opinią spotkałem się też jak sprzedawałem swoją pompę z astry III.
Dlatego stwierdziłem że w tej samej cenie skompletuję zestaw do rovera.

przesady, wiekszosc awarii wynika z fabrycznego umieszczenia tej pompy w zlym miejscu. co do plynu to pierwsze slysze, trzeba by poczytac w ksiazce do opla. czesc awarii zwiazana jest ze slabym akumulatorem i pompa się wylacza. jesli pompa pracuje w ukladzie z chlodniczka to jest praktycznie bezawaryjna

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 27, 2011, 15:27:47 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a myślał ktoś nad wspomaganiem całkowicie elektrycznym jak np. to:
http://moto.allegro.pl/wspomaganie-elektryczne-renault-clio-2-ii-lift-smi-i1422629165.html
co potrzeba żeby takie zamontować w polonezie?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2011, 15:30:05 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 16, 2011, 10:15:37 am »

Offline szelest

  • DRUCIARZ
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 275
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pn C- 95'


Posiadam pompę numer 1 i do układu z nią oraz chłodniczką wchodzi 1,75 litra oleju (a nie litr jak pisali poprzednicy), przy czym olej dedykowany do tej pompy kosztuje 40 zeta za litrę

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 31, 2011, 15:43:07 pm »

Chicane

  • Gość
panowie co będzie lepszym rozwiązaniem pompa z Astry II 1,4 (taką astrę mam do rozbiórki) czy szukać ori pompy od Rovera, chcę to spiąć z przekładnią JKC

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 01, 2011, 08:08:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wg opinii zaprzyjaźnionych elektryków samochodowych i ludzi którym sprzedałem pompę od astry III elektryczne pompy od wspomagania są dość felerne i padają (tranzystory w sterowaniu silnika)... Wg innych opinii przez sposób montażu w astrze w gorącym zakątku pod maską.

Pompy mechaniczne zasadniczo podobno się nie psują...

Widzę że masz MR95 więc może być ciasno na koło dwupasowe. żonie założyłem w pluszaku ori roverka to jest bardzo zadowolona.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 02, 2011, 21:52:05 pm »

Chicane

  • Gość
nadwozie mam z 95 rok, reszta mechaniki poza mostem 96, w sumie jest jakaś różnica pomiędzy 95 a późniejszymi?

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 04, 2011, 15:17:51 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
jest jakaś różnica pomiędzy 95 a późniejszymi
Ano jest. W plusie masz już inaczej wyprofilowaną belkę przednią (tą pod chłodnicą) przez co bez problemu zakłada się koło dwupasowe z rovera. W starszych modelach zostaje miejsca jedynie na przeciśnięcie pasków.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 04, 2011, 23:17:08 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W starszych modelach zostaje miejsca jedynie na przeciśnięcie pasków.
Lecz jest to w zupełności wystarczające.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 05, 2011, 00:39:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ano jest. W plusie masz już inaczej wyprofilowaną belkę przednią (tą pod chłodnicą) przez co bez problemu zakłada się koło dwupasowe z rovera. W starszych modelach zostaje miejsca jedynie na przeciśnięcie pasków.
Jest jeszcze jedna opcja - przespawanie lap na stara belke -silnik idzie wyzej i miejsca na kolo dwubiezniowe jest wsytarczajaco. Wiec zdecydujcie sie czy latwiej przeciskac pasek raz kiedys podczas wymiany czy przekrecac przepustnice i przerabiac mocowanie gazu plus dodatkowe podeniesienie o okolo 1-2 cm puszki filtru powietrza
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2011, 00:42:02 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 05, 2011, 09:27:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jest jeszcze jedna opcja - przespawanie lap na stara belke -silnik idzie wyzej i miejsca na kolo dwubiezniowe jest wsytarczajaco. Wiec zdecydujcie sie czy latwiej przeciskac pasek raz kiedys podczas wymiany czy przekrecac przepustnice i przerabiac mocowanie gazu plus dodatkowe podeniesienie o okolo 1-2 cm puszki filtru powietrza
Jak w końcu znajdę czas na założenie wspomy to sprawdzę ile tak naprawdę jest miejsca na to koło pasowe przy konfiguracji z podniesionym silnikiem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 25, 2012, 00:13:37 am »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Zalozylem dzisiaj pompe trw od astry 2 do polda. Po podlaczeniu i uruchomieniu pompy zauwazylem ze dosyc glosno pracuje. Czy to jest normalne w tych pompach, czy z moja jest cos nie tak?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 25, 2012, 14:40:12 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Nie mam pewności (może się przyzwyczaiłem) ale po rozgrzaniu płynu powinna ciut ucichnąć. Bynajmniej w kabinie samochodu powinno ją mniej być słychać. Pozdrawiam Gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 11, 2012, 19:37:16 pm »

Offline karpiu19_88

  • http://tom-blach.cba.pl/
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • BYŁ - Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V jest Polonez Przejściówka 1.5 SLE 91.r polonez kombi 1.6 99 r
    • Kompleksowe remonty dachów
witam podłacze sie pod temat  dawał ktos bezpiecznik na kablu ?? jak tak to jaki ??

i ile w koncu ta pompa bierze pradu ?? 

i jaki płyn polecacie ??
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2012, 20:16:53 pm wysłana przez karpiu19_88 #1960 »

Odp: Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 26, 2012, 11:27:33 am »

snikers

  • Gość
Ja dawałem 40A bezpiecznik. Zawsze musi być bezpiecznik, chyba, że ktoś lubi gasić auto. Płyn zwykły lałem do wspomagania/skrzyni biegów auto i jest ok