Autor Wątek: Usuwanie rdzy  (Przeczytany 24592 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 01, 2011, 21:00:55 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 351
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Czy można dawać reaktywny na miejsca które podczas pracy silnika są ciepłe(np. na rury chłodzenia)?

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 02, 2011, 01:20:39 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Przeczytaj instrukcję podkładu jeśli chcesz użyć Novola to na pewno ją znajdziesz na stronie :)


Ile fachowców tyle opinii :) Mogli by robić samochody ze stali nie rdzewnej i był by spokój, nawet nie malowany by ładnie się świecił :D

Przykład DeLorean DMC-12 :)
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2011, 01:22:29 am wysłana przez TranceEternity »
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 04, 2011, 18:29:53 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Panowie a ten wash primer to razem z utwardzaczem stosować tak?? i lać go 1:1 ??

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 04, 2011, 18:41:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
Przecież powinieneś mieć napisane.

A propo to kładłem wash primer z pędzla trzy warstwy i jak położyłem na to epoksyd to nic dziwnego się nie stało.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #44 dnia: Maj 25, 2011, 14:59:38 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
w zwiazku ze musze w koncu sie wziasc i ja za usuwanie rdzy po zimie a bede robil to pierwszy raz i nie mam zielonego pojecia co i jak to pytam:

co po kolei: ( ?? )

 - oczyszczamy rdzę do gołej blachy bez wżerów
 - odtłuścić ZMYWACZEM SILIKONOWYM
 - pokryć blachę GRUNTEM/PODKŁADEM REAKTYWNYM ( NOVOL340 )


co dalej ??  jakby ktos mogl dokladnie opisac/podac preparaty ktorych potrzebuje itp...bede wdzieczny...


dziur nie mam...rdza jest powierzchowna..szpachlowac wiec nie bede...zamierzam oczyscic z rdzy, zabezpieczyc i pomalowac...bede wdzieczny za wszelaka pomoc..

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 25, 2011, 15:21:49 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
Ja to robiłem tak:

Czyściłem rdzę, na grubych uszkodzeniach drutem, potem papierem, na lekkich gdzie miał być lakier najpierw grubszym potem adekwatnej gramatury papierem. Do odtłuszczania używałem benzyny ekstrakcyjnej i denaturatu, z tym że denat niszczy lakier samochodowy, a benzyna rozmazuje smołę. Na to podkład reaktywny, dalej epoksydowy po wyschnięciu matowisz go papierem 600, dalej lakier lub konserwacja. Na szlifowane widoczne elementy trzeba położyć szpachlówkę wygładzającą, ja tego nie zrobiłem i to był błąd bo teraz widać mi wklęśnięcie na błotniku.

Reaktywny można położyć z pędzla bo jest wodnisty, epoksyd ja też kładłem z pędzla żeby mieć z utwardzaczem ,a nie miałem kompresora ale przy sprayu łatwiej będzie zrobić powłokę z wielu cienkich warstw i będzie estetyczniejsza no i szybciej to pójdzie.

Każdy podkład schnie gdzieś 24 godziny...

Również w sezonie wakacyjnym świadczę usługi w tym zakresie  :-)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 25, 2011, 15:45:33 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
tak to wyglada:

najgorsze: ( ale z drugiej  strony drzwi sladu nawet ni ma wiec dziury nie bedzie )

http://imageshack.us/photo/my-images/845/zdjcie0143m.jpg/


http://imageshack.us/photo/my-images/196/zdjcie0144o.jpg/


http://imageshack.us/photo/my-images/600/zdjcie0145g.jpg/



jaki podklad reaktywny ? NOVOL340 dobry bedzie?
potrzebny epoksyd?


ktos kiedys mi mowil ze wystarczy: oczyscic, odrdzewiaczem jakims, na to podklad reaktywny, na to lakier baza, potem bezbarwny, polerka....

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 25, 2011, 16:27:16 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Do odtłuszczania używałem benzyny ekstrakcyjnej i denaturatu, z tym że denat niszczy lakier samochodowy, a benzyna rozmazuje smołę
do odtłuszczania to tylko zmywacz do silikonów, w ostatecznej ostateczności nitro. ekstrakcyjna była dobra pod minię, 30 lat temu, o denaturacie nie wspomnę.
jaki podklad reaktywny ? NOVOL340 dobry bedzie?
novol to jest średnia półka, będzie ok.
co po kolei: (  ) - oczyszczamy rdzę do gołej blachy bez wżerów - odtłuścić ZMYWACZEM SILIKONOWYM - pokryć blachę GRUNTEM/PODKŁADEM REAKTYWNYM ( NOVOL340 )co dalej   jakby ktos mogl dokladnie opisac/podac preparaty ktorych potrzebuje itp...bede wdzieczny...
dalej podkład akrylowy i baza + bezbarwny.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 25, 2011, 16:32:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
tak to wyglada:

Abawiam się że jakby rozebrać to auto to by wyskoczyło trochę więcej problemów

oczyscic, odrdzewiaczem jakims, na to podklad reaktywny, na to lakier baza, potem bezbarwny, polerka....

Jak kładziesz reaktywny wash primer to nie potrzebujesz odrdzewiacza. Na reaktywny musisz położyć jakiś inny podkład. Albo akrylowy albo epoksydowy. Akrylowy jest tańszy, epoksydowy jest nieprzepuszczalny dla wody i chemii. Na to baza i klar. Albo prościej i taniej lakier zaprawkowy z pędzelkiem.

W centrum Będzina masz sklep lakierniczy gdzie facet wszystko ma na półce na miejscu.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 16:34:08 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 25, 2011, 16:37:55 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
tak to wyglada:

Abawiam się że jakby rozebrać to auto to by wyskoczyło trochę więcej problemów

oczyscic, odrdzewiaczem jakims, na to podklad reaktywny, na to lakier baza, potem bezbarwny, polerka....

Jak kładziesz reaktywny wash primer to nie potrzebujesz odrdzewiacza. Na reaktywny musisz położyć jakiś inny podkład. Albo akrylowy albo epoksydowy. Akrylowy jest tańszy, epoksydowy jest nieprzepuszczalny dla wody i chemii. Na to baza i klar. Albo prościej i taniej lakier zaprawkowy z pędzelkiem.

W centrum Będzina masz sklep lakierniczy gdzie facet wszystko ma na półce na miejscu.



mowisz o tym kolo hal ? jak NIE, to podaj namiary, a skorzystam:)   chodzi Ci o progi ? :>  zdrowiutkie:)

jaka jest wiec roznica oprocz cen miedzy akrylowym a epoksydowym ?

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 25, 2011, 17:02:15 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Wg. karty technicznej nie pokrywa się wash primera novola epoksydem, na wash primer daj akryl, może nawet być 1K - ja tak robię i zawsze jest git.
LOW & SLOW

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 25, 2011, 17:06:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
hodzi Ci o progi ?

U mnie też sprawiały takie wrażenie i okazało się że jest drobny problem. Kawałek dolnego płaszcza po zaatakowaniu szlifierką powierzchniowej niby rdzy rozleciał się.

mowisz o tym kolo hal

Chyba o tym. Jest Skoda Fabia namalowana na ścianie, obok są trzy sklepy moto w których sprzedawcy na hasło "Polonez" zaczynają przeklinać.


jaka jest wiec roznica oprocz cen miedzy akrylowym a epoksydowym

No już pisałem. Akrylowy przepuszcza wodę i jest mniej odporny chemicznie, epoksyd jest całkowicie nieprzepuszczalny ,a ten sprzedawca w sklepie twierdzi ponadto że epoksyd ma jakieś inhibitory korozji ale może to tylko jego teoria.

Wg. karty technicznej nie pokrywa się wash primera novola epoksydem, na wash primer daj akryl, może nawet być 1K - ja tak robię i zawsze jest git.

Ja prawie wszędzie mam na wash primer novola położony epoksyd novola i nic złego się nie stało. Raz nawet położyłem epoksyd na mokry wash primer i w tym miejscu też to się trzyma jak na razie.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 17:08:03 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 25, 2011, 17:26:47 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV

Ja prawie wszędzie mam na wash primer novola położony epoksyd novola i nic złego się nie stało. Raz nawet położyłem epoksyd na mokry wash primer i w tym miejscu też to się trzyma jak na razie.


Może i nic się nie stanie ale sam wolę nie sprawdzać, skoro w karcie jest napisane że albo jedno albo drugie to tego się trzymam.
LOW & SLOW

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 25, 2011, 17:32:20 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
wiec zrobie tak:

-wyczyszcze do golej blachy
-odtluszcze zmywaczem do sylikonow
-na to tego wash primer`a
-na to podklad akrylowy
-lakier



pytanie:
jaki podklad akrylowy ?
ile czekac pomiedzy poszczegolnymi czynnosciami?




http://allegro.pl/grunt-reaktywny-wash-primer-2-litry-super-jakosc-i1587082207.html


to jest ten wash primer? o tym piszecie?

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 25, 2011, 17:51:14 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Jak widzę temat rdzy wiecznie żywy mimo, że tyle już było o tym na forum. Tyle co by nikt nie miał wątpliwości jak z tym postępować. A jednak :d

Cytuj (zaznaczone)
Uwaga!
Szpachlówek poliestrowych i lakierów akrylowych nie nakładać bezpośrednio na Podkład reaktywny
dalej
Cytuj (zaznaczone)
Pokrywalny przez:
 Podkłady akrylowe. 
Podkłady epoksydowe.
Środki ochrony karoserii.
(z karty novola)
W sumie co ja będę wiele pisał wszystko jest w karcie
http://www.novol.pl/att/1/karty_techniczne/LT_2_08_PR.pdf

wiec zrobie tak:

-wyczyszcze do golej blachy
-odtluszcze zmywaczem do sylikonow
-na to tego wash primer`a
-na to podklad akrylowy
-lakier



pytanie:
jaki podklad akrylowy ?
ile czekac pomiedzy poszczegolnymi czynnosciami?

Odp na pytania
- podkład akrylowy dobry ma być  :d Duxone - polecę
- (czas schnięcia[jeśli o to chodzi] będziesz miał podany na puszkach) np. 20 min w temp. 60'C lub 6h w temp. 20'C ale to zależy od produktu

i tak będziesz musiał poczekać aż podkład akrylowy wyschnie żeby go na gładko papierem wodnym przelecieć przed lakierem. Potem po nałożeniu i wyschnięciu lakieru -  znowu przelecieć wodnym jeśli mora będzie widoczna i na końcu odtłuścić i klarem prysnąć (cieniować bo będzie widać, że tam naprawiane było)
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2011, 17:57:12 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 25, 2011, 17:55:36 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Przyjedź to Ci pokażę jak to robię - metoda prosta i skuteczna. O dziwo nic nie wychodzi a auto ciągle pod chmurką.

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 25, 2011, 18:06:57 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
w sumie ten bezbarwny będzie niekonieczny.. bo to też zależy jaki masz kolor i jaki efekt ma być po tym... do metalicznych bardziej stosuje się bezbarwny.

można sobie darować ten bezbarwny i wypucować akryl potem

a i jak zmatujesz niechcący okolice tej naprawki to się wypucuje wszystko razem

Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 25, 2011, 20:32:50 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6592
  • Płeć: Mężczyzna
Może i nic się nie stanie ale sam wolę nie sprawdzać, skoro w karcie jest napisane że albo jedno albo drugie to tego się trzymam.

Calusieńki Polonez Coupe Sovy był wymalowany najpierw z pędzla wash primerem ,a potem za moją radą pokryty epoksydem!

w sumie ten bezbarwny będzie niekonieczny

Bez bezbarwnego nie będzie lustra.

Czasy utwardzania lakierów są podane na puszkach, w 20*C jest to koło jednej doby.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 25, 2011, 23:37:49 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
jesli chodzi o efekt koncowy ( kolor ) to wole juz miec dwa odcienie jednego koloru niz ta *** rdze;]   ale bedzie fajnie jak wyjdzie w porzadku:)   zaczne pierw bawic sie blotnikiem przednim bo tam jest najmniej rdzy i jak cos sie spieprzy to nie bedzie az tak widac:] 


przegladajac jeszcze ostatnio auto, znalazlem pare zaprawek porobionych przez poprzedniego wlasciciela....wiem ze malowal to 'pedzelkiem'...teraz po tych 3 latach jak mam auto kolor z tych miejsc troszke zszedl i widac pod spodem cos 'brunatno-czerwonego'...rdzy nie ma...czym wiec to mogl zabezpieczac skoro nic nie wyszlo po tych 3 latach ??   jak z nim gadalem to twierdzil ze zdrapywal drobne wypryski rdzy najzwyklejsza zyletka, scyzorykiem i czyms to malowal ( nie pamietam nazwy ) a potem od razu na to pedzelkiem kolor...i trzymalo sie ladnie...i trzyma tyle ze kolor zszedl...minia?

Odp: Usuwanie rdzy
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 26, 2011, 04:18:06 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: El-Portero2 w Wczoraj o 18:06:57w sumie ten bezbarwny będzie niekoniecznyBez bezbarwnego nie będzie lustra.
panowie, mącicie!
baza musi być przykryta bezbarwnym, bo faktycznie nie ma ani połysku, ani odporności chemicznej i mechanicznej. co innego akryl, ale nie widziałem jednowarstwowego metalika, współczesnej produkcji.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...