Autor Wątek: Polonez 1.6 GLI - pali przekaŹnik pompy paliwa  (Przeczytany 3944 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6 GLI - pali przekaŹnik pompy paliwa
« dnia: Wrzesień 06, 2004, 11:27:10 am »

TOmz

  • Gość
Witam,
Mam problem z 1,6 GLI Abimex plus instalacja LPG BRC. Na gazie jest wszystko OK. Po odpaleniu na benzynie nie może utrzymać obrotów, gaśnie. Wciskając pedał gazu udaje się podtrzymać wolne obroty, ale przy próbie jazdy tarpie samochodem. No i największy problem, przy próbie jazdy rozgrzewa się cewka przekaŹnika pompy paliwa (zaczyna się topić emalia na druciku cewki), gorące styki aż smrodek czuć w kabinie. Przy przekręceniu kluczyka w stacyjce, pompka paliwa pracuje normalnie, wyłącza się po kilku sek. w oczekiwaniu na uruchomienie silnika.  Kontrolka CHECK ENGINE zachowuje się normalnie, brak informacji o niesprawnościach instalacji.
Czy ktoś zetknął się z takim przypadkiem ?
Pozdrawiam
TOmz

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2004, 11:31:16 am »

kowal

  • Gość
zatarta pompa paliwa - ja mialem do tego problemy z odpalaniem na benzynie, etc

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2004, 08:12:33 am »

TOmz

  • Gość
Jeszcze drobne sprostowanie do tematu, sprawdziłem, że podczas pracy na gazie pompa paliwa ciągle pracuje (nie jest wyłączana). PrzekaŹnik sterujący zasilaniem pompy rozgrzewa się stopniowo aż do palenia emalii na drucikach tylko przy próbie jazdy na benzynie. (?)  Wymieniłem filtr paliwa na nowy, sprawdziłem paliwo dochodzi do wtryskiwacza (po zdjęciu przewodu paliwowego leci dość silnym strumieniem całą średnicą przewodu). Wtryskiwacz wtryskuje paliwo, ale nie jest to mgiełka tylko rozdrobnione, wyraŹnie widoczne drobne kropelki układające się w stożek. Czy to prawidłowa praca wtryskiwacza, czy też jest uszkodzony (przytkany)? Teraz na zimnym silniku odpali na benzynie tylko na 2, 3 sek, zaskoczy i gaśnie, nie mam mowy o próbie jazdy na benzynie.
Na gazie nie ma problemów.
Wybieram się do warsztatu sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa. Jeśli się okaże że OK, to co można jeszcze podejrzewać o taki stan rzeczy ?
Pozdrawiam
Tomz

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2004, 15:19:41 pm »

slawek

  • Gość
Mam podobny problem,tylko u mnie pompka czasem wogóle się nia wlącza i musze palic na gazie.W czasie jazdy potrafi wszystko samo dojść do normy i mozna jaechac tez na benzynie.Przekażnik tez sie chyba za bardzo grzeje.

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 10, 2004, 12:41:37 pm »

jarko36

  • Gość
Jest sposób na zacierającą się elektryczną  pompę paliwową.  Po pierwsze
podłączyć jeszcze jeden przekażnik, który odłącza pompę podczas jazdy na gazie.
Po drugie, można dolewać do benzyny nieco (1:200) oleju Mixol . Zabezpieczy to zbiornik
przed korozją i wydłuży trwałośc pompy  (której wirnik i łożyska są omywane benzyną).
Ja mam zastosowane obydwa te patenty i jest ok. Na zatartą pommpę tylko jedna rada-wymiana.

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 10, 2004, 13:40:50 pm »

Bartrek.

  • Gość
Watpie zeby to bylo to... ale moze pomoze...
ja mialem problem z pompka - czasami nie dalo sie odpalic samochodu - diagnoza pompka pada...
Po otwarciu pokrywy w bagazniku okazalo sie, ze jest tam tyle syfu, ze przewody nie kontaktuja... serwis daewoo pomogl na tydzien...
potem pomoglo wd40 + przyczepienie wtyczki na stale - wczesniej latala po zbiorniku, i dlatego czasem bylo ok, a czasem nie dzialalo :(

Moze spojrz jak to jest! bo jesli na  gazie jest w miare ok... sam nie wiem...

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2004, 10:48:30 am »

slawek

  • Gość
99% daje że bartek ma racje.U mnie nikt nie mógł na to wpaść,dopiero jak mechanik rozłączył wtyczkę zeby sprawdzić czy prąd dochodzi i podłączył ponownie to pompka zagadała.No i w ten cudowny sposób wydedukował że wtyczka poprostu nie łączyła.Rozpiął jeszcze raz,psiuknął "elektrosolem" i teraz wszystko jest już ok.Pozdrawiam.

Polonez 1.6 GLI - pali przekaĽnik pompy paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2004, 14:26:58 pm »

TOmz

  • Gość
Dzięki za podpowiedzi, co począć z tym problemem.
Sprawa okazała się bardzo prozaiczna, lecz konieczne było wyciąganie zbiornika paliwa.
Sparciał wężyk gumowy łączący pompę z króćcem pokrywy pompy. Rozłaził się w palcach jak masło. Założyłem kawałek nowego przwewodu paliwowego i jest OK.