Autor Wątek: Gaźnik a alektryczna pompa paliwa  (Przeczytany 11208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gaźnik a alektryczna pompa paliwa
« dnia: Styczeń 01, 2011, 21:36:38 pm »

Tomek_

  • Gość
witam
podczas ostatnich mrozów, zastanawiałem się nad zastosowaniem jakiejś alternatywy do mechanicznej pompy paliwa jaka jest w GLE, gość w sklepie moto mówił o pompie (też mechanicznej) ale z Łady samary, pompa różni się możliwością ręcznego pompowania - np po dłuższym przestoju, gdy nie ma paliwa w gaźniku, jednak nie widziałem tej pompy i nie wiem jak by się sprawowała.

Dzisiaj natknąłem się na taki wynalazek
http://allegro.pl/pompa-paliwowa-do-gaznikow-12v-gaznik-i1377357695.html
jednak mało jest zdjęć i nie wiem do końca co to takiego
za przemawia możliwość okazyjnego włączenia pompy np w zimie oraz to iż pompa oryginalna ma 0,2-0,3 bar - tyle co ta w aukcji, wydajność raczej nie ma znaczenia
ciekaw jestem waszych opinii  :roll:

treść aukcji i zdjęcie dla potomnych
Cytuj (zaznaczone)

UNIWERSALNA - ZEWNĘTRZNA ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA DO WSZYSTKICH SAMOCHODÓW Z GAŹNIKEM

CIŚNIENIE:0,2 BARA

WYDAJNOŚĆ:95 L/H

12V

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e14798af6dd47fae.html

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2011, 21:49:13 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja bym zamontował, jako DODATKOWĄ gdzieś na przewodzie paliwowym, i włącznik w kabinie. W zimę, uruchamiasz na powiedzmy 2-3 sekundy podbijając paliwo i już :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2011, 21:53:40 pm »

Tomek_

  • Gość
właśnie w takim celu myśle na tą pompką, nie mam zamiaru na niej jeździć, mechaniczna u mnie nie działa - wymontowałem popychacz
a ostatnio mam problemy z odpalaniem na lpg, a polanie gaźnika benzyną pomaga

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2011, 12:11:49 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
To może być dobry patent, tylko ciekawe co to za pompa (czy nie jaka chińszczyzna podłej jakości...). Ja w GLE zawsze miałem problem z tą mechaniczną pompką, jak zgasiłem na gazie to potem nie dało już się go odpalić na benzynie. Szybciej skończył się akumulator niż ona podała paliwo. A nawet w biegu jakoś długo trwało zanim zaskoczył na benzynie. Myślałem nad taką pompką elektryczną, ale teraz to już chyba nie ma sensu, bo stare Caro raczej już pójdzie na żyletki...

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2011, 18:41:46 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Ładowskie pompy, nie tylko te z Samary (ale też seria 210...) , Tavria i chyba Aleko miały te stopki do ręcznego podpompowania, wszystko byłoby cacy gdyby nie podła jakość tych pompek. Najtańszym i najpewniejszym rozwiązaniem które dodatkowo nie obciąża aku (nie trzeba kręcić) jest posiadanie, choćby w małej buteleczce odrobiny paliwa - jak auto stoi, albo nie jeździ się na benzynie wystarczy wtedy odrobina beny wprost do gardzieli gaźnika (u mnie wystarczę ze dwie nakrętki) i auto odpala od strzała, bez kręcenia, bez problemów, przerabiałem już wymiany pomp, zaworki itp i to się nie sprawdziło.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2011, 23:25:31 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Do gaxnikowca najlepiej zamontować bak z abimexa razem z pompą i soobnym włącnzikiem ,... drogo.. ale pstryk..... 2 sekundy.. pstryk.. i mamy wachę tam gdzie trzeba.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2011, 10:30:55 am »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Cytat: "Stingerek"
Do gaxnikowca najlepiej zamontować bak z abimexa razem z pompą i soobnym włącnzikiem

Mam taki projekt, bowiem do mojego Borewicza planuję wcisnąć silnik z Plusa, a jak wiadomo, w takim silniku nie ma otworu na pompkę mechaniczną w bloku, zaś wałek nie ma krzywki. Pompka zasilałaby gażnik, lecz problem widzę w wyższym ciśnieniu abimexowskiej pompy, a co za tym idzie, możliwości zalewania gaźnika. Zbiornik z pompą mam, więc tylko kwesta techniczna... . Jakiś reduktor?  :?:  Ma ktos doświadczenia?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2011, 10:43:06 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jakiś reduktor ciśnienia tylko, abimexowa pompa zalewa i przelewa gaźnik z poloneza, zawór iglicowy nie utrzymuje ciśnienia.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2011, 11:39:48 am »

Larry075

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Jakiś reduktor ciśnienia tylko, abimexowa pompa zalewa i przelewa gaźnik z poloneza, zawór iglicowy nie utrzymuje ciśnienia.


Jest takie coś jak regulator ciśnienia paliwa, i tak sie sklada że mam taki na magazynie. Nie wiem jednak czy on będzie obsługiwał pompe o takim ciśnieniu. Oryginalnie jest to urządzenie zastępujące powrót z gaźnika.

Dla mnie to troche głupi pomysł, pompa z abimexa?? Po co ?!
Z tego co wiem te pompki z allegro do gaźników spokojnie dają sobie rade, jednak nie dokońca moge to zrozumieć, polonez jeździł w rodzinie bardzo długo baa... mój ojciec też miał poldka (przejścówke) z mechaniczną pompą paliwa i nigdy nie było z nią problemów, tipo z gaźnikiem z mechaniczną pompką też daje sobie rade. Dla mnie sposób bezawaryjny.

Jeśli juz wam schdzi to ciśnienie a macie instalacje LPG sprawdźcie czy elektrozawór odcinający benzyne jest za czy przed pompką, niektórzy pseudo mechanicy montowali ją przed pompką dzięki czemu była bez przerwy zapowietrzona. Jeśli juz jest taki problem to może warto było by pomyślec o normalnej zwyczajnej pompce ręcznej np. od ursuca C-355, C-360 a nawet 902 czy 912. Z tego co wiem, jest tam korpus z wkręcanym zestawem cylinderek-tłoczek, Uparci mogli by zamontować to nawet w kabinie ;D oczywiście do podpompowania paliwa do gaźnika i pompki przed rozruchem

altowiolista, Spróbuj tej pompy elektrycznej do gaźników, kilku moich znajomych (a raczej 2ch) jej używa i jak dotąd spisują się bardzo dobrze. Tej z aukcji nigdy wcześniej nie widziałem, są natomiast takie podłużne z dwoma wyjściami na przewody. Jeśli juz byś się uparł na tą pompe z abimexa to napisz, sprawdze dzialanie tego zaworu membranowego (regulatora)

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 05, 2011, 12:17:37 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Uparty na abimexa nie jestem :mrgreen: , po prostu mam taki zbiornik. Martwiła mnie kwestia niezawodności elektrycznej pompki "made in Daleki Wschód", ale skoro ludzie na tym jeżdzą, to chyba i ja się zdecyduję. Borewicz nie będzie bił rekordów przebiegu, więc nic się chyba nie stanie, zresztą zawsze można pojechać na bańce grawitacyjnie zasilającej gaźnik, aczkolwiek splendor rajdówki ucierpi :evil: . Skoro zaworek iglicowy nie zamyka, to pomysł upada. Szkoda grzebać się z regulowaniem, bo dochodzi kwestia niezawodności, a na tym punkcie ostatnio mam traumatyzujące przeżycia. :?
Do elektrycznej pompy przydałby się jeszcze bezwładnościowy wyłącznik :!:
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 05, 2011, 16:53:33 pm »

Larry075

  • Gość
ujban88, masz tą pompke dedykowaną do gaźnika czylli 0,2at?

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 05, 2011, 21:11:53 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
na aukcji z moją pompką pisali ze daje max 0.8 bar i wygląda jak normalna pompka zewnętrzna (podłużna)
Moc V-ki

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2011, 20:23:44 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "Larry075"
może warto było by pomyślec o normalnej zwyczajnej pompce ręcznej np. od ursuca C-355, C-360 a nawet 902 czy 912. Z tego co wiem, jest tam korpus z wkręcanym zestawem cylinderek-tłoczek, Uparci mogli by zamontować to nawet w kabinie ;D oczywiście do podpompowania paliwa do gaźnika i pompki przed rozruchem


nie polecam montowania wewnątrz. te pompki bardzo często przeciekają podczas pompowania.

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2011, 00:02:22 am »

Larry075

  • Gość
Cytat: "gucio"
nie polecam montowania wewnątrz. te pompki bardzo często przeciekają podczas pompowania.


Tak, to fakt, ale ile Ci tej benzyny tam wyleci? 10ml? A po za tym to tylko przykład, zawsze można znaleźć inną, nie wiem, od dieslów?

Z tego co wiem, w silnikach forda sierry w pompce paliwa był wbudowany guzik do podpompowania, może warto było by o tym pomyśleć.

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 19, 2011, 19:22:30 pm »

Tomek_

  • Gość
pompke zamówiłem na allegro
na tej aukcji
http://allegro.pl/pompa-paliwa-do-gaznika-zewnetrzna-gaznik-qap-i1376636540.html
jeśli ktoś jest zainteresowany to można znaleźć taką samą taniej
np
http://allegro.pl/pompa-paliwa-do-gaznika-zewnetrzna-qap-nowa-i1419597244.html

pompa firmy "qap"
Cytuj (zaznaczone)
UNIWERSALNA - ZEWNĘTRZNA ELEKTRYCZNA POMPA PALIWA DO WSZYSTKICH SAMOCHODÓW Z GAŹNIKIEM

CIŚNIENIE:0,2 BARA

WYDAJNOŚĆ:95 L/H

WYMIARY:134,9X38,1

W SKŁAD ZESTAWU WCHODZI:

- POMPKA PALIWA

- OPASKA DO PRZYMOCOWANIA POMPKI + ŚRUBKA

- OPASKI DO PRZEWODÓW + ŚRUBKI


GWARANCJA 8 MIESIĘCY


karta gwarancyjna jest na 6 miesięcy  :roll:


pompke zamontowałem na krótko wspomagając się butelką i starymi kablami,
w obiegu zamkniętym (oba węże w butelce) chodziła ładnie
po zamontowaniu ciężko się odpowietrza, ale w końcu silnik załapał i chodził
po dodaniu gazu wszystko było ok
z oczywistych względów nie zabierałem go na przejażdżkę ;)


mam pytanie
czy mogę podłączyć pompę równolegle do elektrozaworu od benzyny ?
nie musiał bym w tedy ciągnąć dodatkowych kabli i montować dodatkowego włącznika
prądu nie mierzyłem bo zaginął mi gdzieś miernik ale prąd nie powinien być duży

Gaźnik a elektryczna pompa paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2011, 19:29:47 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
quality auto parts, ja bym tego do roweru nawet nie zakładał. :|
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...