Autor Wątek: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora  (Przeczytany 14332 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 26, 2010, 21:45:23 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
znalazłem fajną stronkę z numerami seryjnymi wtrysków i ich wydajnością.

według tego spisu wtryski:
749 mają 227ccm
725 mają 200ccm
744 mają 250ccm

ja chyba zaopatrze się w te 725 na początek. jak będzie ecumaster III to będziemy kombinować z większymi wtryskami :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 28, 2010, 21:58:14 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Cytat: "Slawo2000"
Sądzę, że najodpowiedniejsze do 1.8 byłyby wtryski od Calibry 2.0 8v. Oznaczenie 0 280 150 725.

A to oznaczenie jest na wtryskach żeby je odczytać?
A do 1.6 pracującym na kompie z 1.4 jakie wtryski proponujecie bo teraz ma od omegi 2.0 8v?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 28, 2010, 22:17:05 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
manieko58, tak. jezeli sa od 2.0 8v to powinny miec numer 0 280 150 725 czyli te same co calibra 2.0 8v
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 29, 2010, 10:47:42 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
mam taką fajną stronkę, na której można obliczyć, jakie wtryski potrzebujemy do auta:

http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:06:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fajna tylko do końca nie wiem z czym to się je:
- Maximum Injector Duty Cycle
- Brake Specific Fuel Consumption
Przy wartościach domyślnych i mocy zakładanej 120KM wychodzi 196ccm czyli tyle co popularne u nas ople 2,0 8v.

Analogicznie dla 130KM potrzeba 215ccm czyli około rovera 1,8.

Regulując ciśnieniem paliwa można z 215 zrobić 200@2,5 bara. Zatem trza chyba doinwestować się w regulowany regulator ciśnienia paliwa. Ale to poczekam w końcu na jakiegoś ECUMASTERA w czyimś aucie bo mam dość przecierania szlaków...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:38:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "mlodyolek#1934"
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.

Nie do konca, komp ma mozliwosc korekcji w niewielkim zakresie korygujac czas pracy wtryskiwacza -w koncu jest cos takiego jak rozrzuty produkcyjne poszegolnych czesci prawda ? Jezeli jednak dasz duzo wieksze wtryskiwacze  to komp dojdzie do jakiejs dolnej granicy i nie da rady obciac juz wiecej, a wtryskiwacze dalej beda przelewac na wolnych i srednich obrotach, wiec czesto za duze wtryski powoduja nie wzrost a spadek mocy polaczony z wiekszym spalaniem, zwlaszcza ze seryjny 1.8 tez nie ma nie wiadomo jakiego przepalu !
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:44:48 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Elwood#1887,  
Cytat: "Elwood#1887"
mlodyolek#1934 napisał/a:
Na biegu jałowym i przy małych obciążeniach silnik pracuje w pętli zamkniętej z sondą lambda, także bez względu na wielkość wtryskiwaczy komputer utrzymuje mieszankę stechiometryczną.
 ja tego nie napisalem :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 29, 2010, 13:48:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Bocian_s#313"
Fajna tylko do końca nie wiem z czym to się je:
- Maximum Injector Duty Cycle
- Brake Specific Fuel Consumption


- Maximum Injector Duty Cycle -otwarcie wtryskiwacza w % zazwyczaj przyjmuje sie  80 %(tam pisza nawet ze to maks co mozna przyjac) aby miec zapas i wtryskiwacza mial zachowane swoje parametry pracy, wydajnosc w zaleznosci od otwarcia nie jest liniowa a przy bardzo malym/bardzo duzym otwarciu dochodzi tez inny ksztalt rozpylanej strugi


- Brake Specific Fuel Consumption [/quote] dokladnie nie zrozumialem ale chodzi o stosunek paliwo/powietrze w zaleznosci od doladowania tzn ilosc paliwa ktora potrzebuje silnik aby wytworzyc zadana moc
.45 to .50 dla wolnossacych
.55 to .60 dla kompresorow(czyli najczesciej do 0.6 bara)
60 to .65 dla sprezarek
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 29, 2010, 21:00:36 pm »

Slawo2000

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
komp ma mozliwosc korekcji w niewielkim zakresie korygujac czas pracy wtryskiwacza

Oczywiście jest pewien zakres wielkości wtryskiwaczy z którymi komp sobie poradzi. W każdym razie komp z 1.4 w silniku 1.8 radzi sobie doskonale z wtryskiwaczami 218 ccm ustawiając mieszankę o lambda =1 w zakresie niewielkich obciążeń silnika i na biegu jałowym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 30, 2010, 10:11:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak odyskam swój regulator 2,5 Bara to przetestuję jak lata 1,8 na wtryskach 200ccm

Na koniec szybka i prosta kalkulacja:
1,4 ma wtryski 150ccm czyli na każdy 1cm^3 pomeności silnika wypada 0,107ccm wydajności wtryskiwacza. Zakładając że ta sama wydajność dotyczy wszystkich silników serii K otrzymujemy:
- dla 1600 - ok. 172 ccm
- dla 1800 - ok. 192 ccm

A pomyśleć że miałem te wtrysli z łomegi w ręku, pieknie umyłem w ultradźwięku i oddałem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 30, 2010, 14:03:01 pm »

Slawo2000

  • Gość
Może bardziej adekwatne byłoby porównanie pod względem mocy a wówczas mielibyśmy

1.4 - 150 ccm
1.6 - 160 ccm
1.8 - 174 ccm

Z kolei jakbyśmy porównywali pod względem momentu to mielibyśmy:

1.6 - ok. 165 ccm
1.8 - ok. 189 ccm

I tu moim zdaniem jest problem. Mapy komputera 1.4 nie odpowiadają charakterystyce silnika 1.8. Jak dobierzemy wtryskiwacze tak, aby w okolicy max. momentu mieć dobry skład mieszanki wówczas będzie za bogato przy mocy maksymalnej. I mniej więcej to mi wyszło przy pomiarze AFR. Przy około 3000 obr/min lambda była ok. 0.85, przy 5500 około 0.75.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 30, 2010, 15:02:21 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak by na to nie patrzeć nadal błądzimy o omacku...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 26, 2010, 00:05:00 am »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
a ja mam takie pytanie.. sorki ze odbiegne Wam od tematu, ale jak jest z mapami do ecumastera? bo chyba nie zczytuje sie ich z seryjnego komputera i modyfikuje. na jakiej zasadzie to działa? ustawia się rożnice w stosunku do fabrycznego komputera np cofnij zapłon o iles tam stopni w stosunku do fabrycznej mapy czy jak?

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 18, 2011, 00:07:10 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Mam kilka pytań do znawców tematu:
1. Czy ecumasterem da się sterować także wtrysk jednopunktowy czy tylko wielopunkt i czy ma to znaczenie w strojeniu jaki to wtrysk ?
2. Czy uturbiając silnik i strojąc go przykładowo ECUmasterem może pozostać seryjny MAP-sensor, czy oryginalny od silnika wolnossącego zgłupieje jak nagle dostanie ciśnienie od turbiny?
3. Czy ecumaster może działać prawidłowo na sondzie wąskopasmowej, czy jest konieczność zmiany na szerokopasmową wraz z montażem ecumastera?
4. Jak jest z mapami zapłonu i wtrysku w ecumasterze tuż po podłączeniu go do silnika ? Producent jest w stanie zrobić nam mapy do każdego silnika tak aby silnik uruchomić, a potem we własnym zakresie modyfikować mapy w celu uzyskania lepszych osiągów/większej ekonomiki, czy mapy robimy samemu pi razy oko aby to odpalić, a później udoskonalać, a może ecumaster zczytuje sobie mapy z oryginalnego kompa?
5. Czy wszystkie silniki różnych marek o tej samej pojemności skokowej i ilości zaworów będą mieć takie same mapy lub podobne, czy będą się znacznie różnić między sobą ?
6. Czy wszystkie sondy wąskopasmowe z różnych marek samochodów mają taką samą charakterystykę napięciową na wyjściu, tzn z tego co wiem to sonda wąskopasmowa daje sygnał z przedziału 0-1V to czy przy tej samej zawartości tlenu w spalinach wszystkie sondy różnych marek będą pokazywać to samo napięcie czy różne (zakładamy że mowa o sprawnych sondach) ?
7. Co trzeba zrobić, aby odczytać sygnał napięciowy z sondy w Polonezie 1.4 w celu zweryfikowania poprawności działania sondy lambda i monitoringu mieszanki(uboga/stechiometryczna/bogata)?
8. Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
To chyba tyle pytań na chwilę obecną, jeżeli jakieś pytania są głupie to z góry przepraszam, ale moja wiedza w tym temacie jest praktycznie żadna niemniej jednak chciałbym to zmienić bo temat jest interesujący i może się w przyszłości przydać. Zdaję sobie sprawę, że może to nie jest najodpowiedniejsze forum na zadawanie tego typu pytań, ale jest kilka osób na tym forum co się jednak orientują w temacie z tego co widzę. Jeśli ktoś zna odpowiedź na którekolwiek z moich pytań to bardzo o nią proszę, ogólnie temat wydaje mi się dość konkretny i może się przydać nie tylko mi. Z góry dziękuję za odpowiedzi ; -)

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 21, 2011, 07:26:49 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
1. Czy ecumasterem da się sterować także wtrysk jednopunktowy czy tylko wielopunkt i czy ma to znaczenie w strojeniu jaki to wtrysk ?
Da sie wielopunktowy tyle ze za pomoca przepływki albo czujnika cisnienia w kolektorze -jezeli chcesz sterowac wtryskami bezposrednio to mozna to zrobic tylko po połaczeniu ich razem ze soba. Nie da rady sekwencyjnie tzn po dwa lub pojedynczo


Czy uturbiając silnik i strojąc go przykładowo ECUmasterem może pozostać seryjny MAP-sensor, czy oryginalny od silnika wolnossącego zgłupieje jak nagle dostanie ciśnienie od turbiny?
Musi byc MAP który potrafi pracowac w nadcisnieniu ! Inaczej nie jestes w stanie stwierdzic jakie masz aktualnie doładowanie i rozwalisz motor


Czy ecumaster może działać prawidłowo na sondzie wąskopasmowej, czy jest konieczność zmiany na szerokopasmową wraz z montażem ecumastera?
Moze ale przynajmniej na czas strojenia jest wymagana sonda szerokopasmowa, sonda waskopasmowa nie jest zbyt dokladna- stwierdza tylko ze mieszanka jest 14.7 :1 lub nie


4. Jak jest z mapami zapłonu i wtrysku w ecumasterze tuż po podłączeniu go do silnika ? Producent jest w stanie zrobić nam mapy do każdego silnika tak aby silnik uruchomić, a potem we własnym zakresie modyfikować mapy w celu uzyskania lepszych osiągów/większej ekonomiki, czy mapy robimy samemu pi razy oko aby to odpalić, a później udoskonalać, a może ecumaster zczytuje sobie mapy z oryginalnego kompa?
Sam wpisujesz wszystko co wymaga wiedzy co gdzie masz wpisac a dodatkowo trzeba uwzglednic kilka innych rzeczy np korekcje długoterminowe komputera czy bogatsza nieszanka przy nizszej temp silnika

Czy wszystkie sondy wąskopasmowe z różnych marek samochodów mają taką samą charakterystykę napięciową na wyjściu, tzn z tego co wiem to sonda wąskopasmowa daje sygnał z przedziału 0-1V to czy przy tej samej zawartości tlenu w spalinach wszystkie sondy różnych marek będą pokazywać to samo napięcie czy różne (zakładamy że mowa o sprawnych sondach) ?
Róznice sa minimalne ale z grubsza to to samo


Co trzeba zrobić, aby odczytać sygnał napięciowy z sondy w Polonezie 1.4 w celu zweryfikowania poprawności działania sondy lambda i monitoringu mieszanki(uboga/stechiometryczna/bogata)?
Podlaczyc odpowiednio voltomierz pod odpowiednie kable wychodzace z sondy


Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
Jezeli oprogramowanie obsługuje dana kombinacje czujnikow polozenia walu to tak. Z tego co wiem Ecumaster nie obsługuje sygnału czujnika polozenia wału silnikow rovera

Czy ecumasterem można stroić każdy silnik benzynowy na wtrysku, czy są silniki do których nie jest możliwy montaż piggy back-a
Ecumaster to własnie piggy back -oszukuje komputer sterujacy silnikiem poprzez przeklamywanie danych z czujnikow aby uzyskac zamierzony efekt -np wieksza dawke paliwa
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2011, 07:30:45 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 22, 2011, 00:09:19 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Elwood#1887 Dzięki wielkie za odpowiedź, ale jak to się mówi apetyt rośnie w miarę jedzenia i im dalej tym więcej pytań więc jeszcze wiele godzin przed kompem mnie czeka aby ogarnąć temat z grubsza ; -) Co do tego że ecumaster nie współgra z roverowymi sygnałami cpwk to się nie zgodzę poniważ znalazłem temat jak ktoś stroił k16 na DET2 więc nie jest tak źle(http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=32327&postdays=0&postorder=asc&highlight=ecumaster&start=20). Zdaje się że na tym forum też ktoś stroi ten silnik tym urządzeniem i nie ukrywam że sam bym kiedyś chciał tego spróbować jakby wiedza już była na odpowiednim poziomie. Perspektywa darmowej hamowni drogowej i innych ciekawych funkcji bardzo kusi ; -)

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 22, 2011, 18:23:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Włśsnie na życzenie kolegi z roverków najnowszy ecumaster obsługuje już roverkowe cpwk.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 23, 2011, 00:10:54 am »

Offline maciek89

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 108
  • Płeć: Mężczyzna
Włśsnie na życzenie kolegi z roverków najnowszy ecumaster obsługuje już roverkowe cpwk.
Najnowszy tzn DET3, czy DET2 też ogranie ?

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 23, 2011, 09:46:45 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Chyba już II ale to warto sprawdzić. Przy tak znikomej różnicy w cenie odrazu bym zainwestował w III kupując nowy. chyba że ktoś już ma...

Jednak po zaglądnięciu na stronę producenta: http://www.ecumaster.com wychodzi że chyba dopiero III obrobi rovera... Ale najlepiej zapytać u źródła.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 09:57:08 am wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Ecumaster - podłączenie do MAP sensora
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 23, 2011, 10:22:41 am »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Jak już to kupiłbym det III bo ma wyjście na map sensor