Autor Wątek: Hamulce przednie TRUCK  (Przeczytany 8915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hamulce przednie TRUCK
« dnia: Sierpień 22, 2010, 12:05:28 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Witam przymierzam się do założenia tarcz na przód od poldka TRACKA(system LUCKAS) bo mają 257mm średnicy a od zwykłego 240mm i tu pytanie czy musze mięc zaciski od trucka czy mogę wykorzystać te co mam, jeśli od trucka muszą być to czy osadzenie zacisku będzie też musiało być od trucka? Tarcze mam zamiar założyć te nacinane i nawiercane firmy MIKODA , a oczywiście będe potrzebował felgi 14' na zime bo 13' już mi nie wejdą  ma się rozumieć. Z góry dzięki za porady i fotki ewentualnie  :) .
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:12:34 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
1. musisz mieć felgi 14" bo inaczej się nie da,
2. jedyne, co będziesz potrzebował do konwersji hamulców z 240 na 257 z TRUCKA, to (poza tarczami 157mm) płyty kotwiczne do zacisków. Zaciski i klocki są identyczne dla 240 i 257 mm
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:19:01 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
To i ja się podepnę... Mając konwersję na 257 z Trucka można bez problemu przełożyć tarcze wentylowane i zaciski z Tipo 2.0 czy trzeba coś jeszcze kombinować ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2010, 12:29:07 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
A jeśli dobrze rozumie to trzeba założyć te blachy na zwrotnicy na której osadzony jest zacisk  na trakowskie? To nie jest tak wiele roboty a co z tyłem (oczywiście chodzi o bębny od tracka) też zmienić czy może na tych moich seryjnych wyciągnąć kolektor sily hamowania (to chyba jest taki gruby jakby cylinderek wpięty w rurke hamólcową na tył)?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2010, 13:23:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "manieko58"
A jeśli dobrze rozumie to trzeba założyć te blachy na zwrotnicy na której osadzony jest zacisk na trakowskie?


dokładnie :)

Cytat: "manieko58"
czy może na tych moich seryjnych wyciągnąć kolektor sily hamowania


ja bym go zostawił w spokoju.

Cytat: "Rafał#1951"
Mając konwersję na 257 z Trucka można bez problemu przełożyć tarcze wentylowane i zaciski z Tipo 2.0 czy trzeba coś jeszcze kombinować ?


zabawa jest, Bocian i ja mamy te same zestawy i bez podkładek pod mocowania zacisków i piast od dużego fiata się nie obyło.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2010, 14:59:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mając płyty kotwiczne od trucka i zaciski wentylowane od fiat 2,0 to władamy hample 284mm.

wentyle z tipo 257mm siadają na zwykłego lucasa ale to jest napisane w temacie o wentlacji...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2010, 20:59:38 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Cytat: "Bocian_s#313"
Mając płyty kotwiczne od trucka i zaciski wentylowane od fiat 2,0 to władamy hample 284mm.

A to ciekawa koncepcja, ale narazie zastosuje trakowskie albo te z tipo, po wypłacie kombinuje elementy i do roboty.

[ Dodano: 29 Sie 2010 21:29 ]
Cytuj (zaznaczone)
Bocian_s#313    
napiszesz mi co dokładnie bym potrzebował zeby zalożyć wentyle od tipo tzn. jaki typ zacisku, wymiary tarczy i takie inne elementy a jak da rade to jakieś foto bym teżzobaczył :wink:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 06, 2010, 10:09:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No niestety większa tarcza = większe koło. 257 z tipo wchodzi w 14" felgę z niewielkim zapasem.

manieko58, dokładnie nie wiem ale polecam poczytać artykuły i temat o wentylacji na forum.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 12, 2010, 12:40:07 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Dobrze  to poczytam i poszukam na forum dzięki z góry :D

[ Dodano: 03 Paź 2010 13:18 ]
mam tarcze wentylowane od eskorta 240mm i myśle je narazie założyć musze zrobić tylko podkładki centrująco odsuwające ale już kumpel już sie zajoł wytaczaniem a i nowe otwory p[od śruby musze nawiercić i zobaczymy co będzie jak myślicie bedzie lepiej niż na zwyklych nie wentylowanych. Zaciski zostawie lucasowskie albo pobawie się z tymi od eskorta
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 14, 2011, 00:51:11 am »

herr_flick

  • Gość
Gdzie czytam to w tej samej kwestii każdy wymienia  coś innego jedni jarzmo, inni płytkę mocowania zacisku, zwrotnice, że nie wspomnę o sklepach z częściami gdzie w tym temacie mają swoje zdanie i jeszcze inne części podają... jak to w końcu jest?
Jeśli założysz te same zaciski to część tarczy przy osi będzie nieużywana. Trochę lipa.
To że zacisk od 240 podejdzie to jedno, ale jeśli od trucka są inne to wolałbym też podmienić

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 14, 2011, 08:33:37 am »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Wymieniasz płytę i tylko ją!!!
Foto poglądowe...



Jak będziesz miał płytę w rękach to zobaczysz o co chodzi...

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 14, 2011, 10:25:42 am »

herr_flick

  • Gość
Super dzięki, jakieś konkrety, ale czy ma ktoś poloneza trucka na lucasie żeby dla porównania dać zdjęcie oryginalnych halmulcy.
Tutaj jest rysunek poglądowy jak to wygląda obecnie, u siebie masz nawet większy odstęp zacisku od osi. Jak się tak tarcze będą ścierać to nic dziwnego, że niektórym się wyginają
http://img84.imageshack.us/i/tarcze.jpg/

poniżej jest zdjęcie, o ile nic nie pomyliłem, też hamulce w wersji truck i nie ma takiego odstępu zacisku, mało tego jest z drugiej strony z jakąś osłoną.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b694a0fecfb3952b.html
Może wymiana płytki wystarczy, ale dość niebezpiecznie to wygląda

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 14, 2011, 11:21:45 am »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Truck z którego demontowałem miał wszystko tak samo jak na moim zdjęciu.
A jak chcesz zamontować takie hamulce, aby ścierały całą powierzchnie tarcz to na tym forum są artykuły.
Na zdjęciu, które wrzuciłeś masz stary układ hamulcowy. W lucasie nie ma żadnych osłon.

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 14, 2011, 11:45:38 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "herr_flick"
Jak się tak tarcze będą ścierać to nic dziwnego, że niektórym się wyginają

Piszesz jakies herezje. Co tam sie ma wyginać?

Co to za mania z tym wycieramiem całej pow tarczy? Wyciera sie pod klockiem i tyle. Reszta to martwe, nieużywane pole.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2011, 13:05:31 pm »

herr_flick

  • Gość
Odniosłem się do wcześniejszej wypowiedzi rozgrzanych tarcz i kałuży. Osobiście wolę zderzenie czołowe niż wjechać w kałuże.
Zajrzałem dziś przez małe dziurki w feldze trucka, faktycznie nie było żadnej osłony, mój błąd.

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2011, 14:28:12 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
to racja tarcze to od przegrzania moga sie odkształcić
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 18, 2011, 13:26:32 pm »

herr_flick

  • Gość
Zwłaszcza tam gdzie są cieńsze, ale to sporo przejechanych kilometrów musi minąć.

Udało mi się zdobyć jedną płytkę na złomowisku i muszę drugą dostać, czy różnią się lewa prawa?

Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 18, 2011, 13:31:44 pm »

Offline Serocki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 170
  • Płeć: Mężczyzna
    • MR 89
    • Fsoautoklub
Cytat: "herr_flick"
czy różnią się lewa prawa?

tak

Odp: Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 06, 2011, 22:19:28 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
pisałem o systemie z trucka że bede zakładał ale znalazłem kompletne zaciski z tarczami wentylowanymi od eskorta i już szykuje elementy żeby je założyc w poldku jest troszke modyfikacji do zrobienia ale już jestem na końcowym etapie
dlaczego te a nie trakowskie
bede mógł jeżdzic na 13 felgach zimą (na trakowskich muszą byc 14) bo rozmiar tarczy to 240mm
wieksza jest średnica tłoczka niż w lucasie
klocki tęż są większe co za tym idzie trą na większej powierzchni tarczy
no i tarcze są wentylowane
jak zamontuje napisze jak mi się to sprawuje
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Hamulce przednie TRUCK
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2011, 23:03:54 pm »

Offline burat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Subaru Impreza + PoldoRover 22B :)
no i jak ci wyszło ?? jakaś fotorelacja dla laika ;)
Mikołaj Rej cyt. " A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swoje Rajdówki mają" :mrgreen: