Autor Wątek: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v  (Przeczytany 15030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 05, 2010, 23:52:57 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Więc mnie czeka chcąc uzyskać dużą kompresję przeróbka tłoków z 6mm garbem pod 16v.
To sa takie z garbem 6 mm ? do tej pory najwieksze jakie widzialem to mialy okolo 4mm.
U Ciebie jest troche lipa ze koniecznie ma to byc 1600  :?  gdyby pojemnosc nie byla wazna to zawsze mozna sprobowac rozwiercic przy remoncie na 86,2 z forda 1,8 i wtedy zwiekszajac pojemnosc, zwiekszamy stopien sprezania  :D  Z tym planowaniem glowicy to troche strach z tego co wiem to czapki 16V sa strasznie delikatne. Wiec jedyny rozsadny sposob to tloki z wiekszym garbem, tylko ze z ich dostepnoscia jest golnie mowiac nie najlepiej :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 06, 2010, 08:14:06 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Garb 6mm z tego co wiem mają nowsze DOHC z Tipo na bloku bez wałka pośredniego czy z regaty 100 z obróconą głowicą. Mam 2 takie bloki więc pomierzę wysokość garbu żeby się upewnić, ale tak na oko mają mniejszy niż ten który mam w moim 1.6 na tylnonapędowej główce.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2012, 22:49:46 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Witam. Jako że projekt Kombi+ 2.0 16v stoi już fest, chciałem trochę się upewnić pytając was o kilka spraw.
Przede wszystkim: rozchodzi się o silnik 2.0DOHC, do którego chce założyć głowicę 16v i kompletny wtrysk od niej. Skrzynię mam dużą z DOHC plus dyfer z Volvo 240, 740 lub Fiata 132, ale to jeszcze przemyślam.
Jako, że nie mam ochoty na szukanie i dokupowanie pojedynczych elementów głowicy, wtrysku itditditditd zdecydowałem się na kupno kompletnego Fiata jako dawcy. I tu, żeby nie wydać kupki pieniążków na coś niepotrzebnego:
1. Jakie silniki wchodzą w grę? Najtaniej znalazłem Fiata Bravo 1.8 16V GT. Ew. mam jeszcze Tipo 2.0 16V Sport. Zajtanie są też 1.6 16V Bravo, ale czy to ogarnie blok 2.0? Podejrzewam i to chyba dobrze, że elektronika wtrysku, kolektory będą inne i najlepiej celować w 2.0 jeśli to zakładam na blok 2litrowy?
2. Czego mam oczekiwać podczas montażu wtrysku? Czego potrzebuję poza gratami z silnika 16v do jego zamontowania? Specjalne koło pasowe na wał(mam takie z wyjściem na wspomaganie itd)? Koło zamachowe z czegoś specjalnego(mam np. odelżone z ritmo TC)? Jeśli tak to z czego? Argenty na wtrysku? Z auta dawcy jeśli pasuje?
3: Czytałem cały wątek i w końcu sam nie wiem jak z tłokami. Chcę oddać blok do szlifu ale mnie to blokuje. Dać tłoki od 2.0 8V lub 1.8 8V(takie akurat mam) i będą normalnie pasować czy po zakupieniu auta dawcy wyjąć tłoki i wsadzić je(wątpię w to, ale po przeczytaniu wątku rozumiem, że pasują)?
Może ten, kto już to przechodził da jakieś ciekawe wskazówki?<prosi>
Na koniec jeszcze dodam PS, że nie jestem jakimś z dupy urwanym napaleńcem i wiem co mnie czeka czy może czekać. Finansami się nie martwię, zaplecze techniczne mam, fachurów od spawania i "tokarzenia" z zajebistym sprzętem również. Piszę to, bo trochę fora czytam, wiem ile to projektów niesamowitych już było, jak się skończyły i jak reagowali na to wszystko "starzy wyjadacze". :-)
Pozdrawiam i dziękuje "from the mountains". <spoko>
Acha, jeszcze jedna sprawa. Podczas prac zrobię obszerny materiał i napiszę o tym jakiś artykuł, bo nie widziałem jeszcze nigdzie czegoś podobnego konkretnego.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2012, 22:55:03 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 30, 2012, 23:47:29 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
najlepiej kombinować całym silnikiem 16v, mniej kombinacji ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 31, 2012, 19:03:26 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
1.6 16 z brawy to inna bajka i głowica nie podejdzie Ci do 2.0... :) zapodaj cos takiego http://moto.allegro.pl/silnik-lancia-lybra-1-8-16v-839a4000-i2462757798.html http://moto.allegro.pl/silnik-lancii-2-0-16v-dohc-na-dwoch-weeberach-45-i2529537422.html będzie już miło :) cała operacje bedziesz przeprowadzał  tu u siebie w domu czy w dojcze ?

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 31, 2012, 19:48:20 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
hmmm to drugie mi sie podoba.. to bedzie taki sam blok ja fiatowskie 2.0? tzn zepne to z napedem i rozruchem? bo kurde zainspirowalo mnie to...
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 31, 2012, 21:49:59 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
ja proponuję dokładnie poczytać mój projekt - wiele rzeczy będzie tak samo potrzebnych przy przebudowie 2.0 na 16v
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0

odnośnie silników - dół musi być pasujący na skrzynię z fiata 132 jeśli nie przewidujemy flanszy - zatem nie zepniemy marei , lybry oraz nowszych silników z rodziny fiata.
Jeśli już coś to kup - lancie deltę 2.0 16v może być wersja 2, fiata tipo 2.0 16v,  fiata coupe 2.0 16v , lancie themę 2.0 16v lub starą cromę 2.0 16v.
Jeśli chodzi o fiata to jest temat ogólnie przerąbany - występowało kilka rodzajów kół rozrządu, typów wtrysku oraz impulsatorów.
Moge opisać moje spostrzeżenia ale to długa dywagacja - na pewno jest kilka komplikacji - pierwsza - aparat zapłonowy na kopułce , która wejdzie w ścianę grodziową. O ile wiem chyba nie występowało wolnossące 2.0 16v na zapłonie bezrozdzielaczowym, a jeśli już coś to kolejna kwestia bo musiał by to być system boscha z innym kołem pasowym oraz niestety nienajszczęśliwszym rozwiązaniem w formie przepływomierza klapkowego.
Co do tłoków to chyba najlepiej wsadzić tłoki z 2.0 16v z korbami (mogą mieć inne odsadzenie sworznia od denka) , widziałem płaskie tłoki od 2.0 8v i głowicę 16v, gdzie tłoki nie miały podcięć pod zawory ale to zbyt hardcorowy pomysł i o kręceniu takiego silnika zapomnij , po za tym staje się bardzo kolizyjny.
Do tego szykuj czapkę pieniędzy, wykup pół apteki z nerwosolem, oraz spawacze i tokarze będą cię mieli dość - sam to przechodziłem więc wiem o czym mówię.

Na koniec - ssący jedyny który podejdzię po przespawaniu to kappa turbo , ew thema vis (mam ale nie sprawdzałem czy wlezie choć po modach powinien).
Wydechowy niestety trzeba wystrugać od zera gdyż 16v nie było na tej głowicy w rwd ... Po drodze znajdziesz jeszcze więcej niepasujących puzli z napisem FIAT 

Choć taki widok pod maską bardzo cieszy :D

« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2012, 21:54:43 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 31, 2012, 22:57:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najlepsza opcja dzisiaj to jakas lancia(rozbitek albo anglik), bo prawdopodobienstwo zdobycia bloku od cromy w wersj ibez wałków wywazajacych(rozrusznik) w 2004 jak zaczynałem sie bawic było bliskie zeru a co dopiero dzisiaj kiedy najmlodszy motor ma cos kolo 22 lat, chyba ze wykopiesz cos fartem ze zlomowiska albo jakiegos zapyzialego szrotu wiec lepiej odrazu uderzaj w silnik lanci -jest mlodszy i latwiej cos znalesc zarówno sam motor jak i czesci, do tego bedziesz potrzebował jakas padaczke RWD zeby miec miske łapy, kolo zamachowe i reszte glupot, oraz blizej zaznajomic sie z forum z takimi modami np
http://www.turbo124.com/forum/
jest tam sporo zdjec i mozna sie zorientowac co i jak, jak juz wkladac to moim zdaniem tylko 16V z turbo bo roboty jest tylko troche wiecej niz przy wolnossacym, a wydech i tak i tak trzeba strugac od zera. Na pewno szukaj silnika z zaplonem bezrozdzielaczowym i w miare mozliwosci ze wtryskiem magneti marelli z przeplywka na drucie, bosch był chyba tylko na klapce
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2012, 23:00:26 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:08:34 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
oszkurw, myślałem, że mając całego dawcę 16v pójdzie to dużo łatwiej i sprawniej. Całego silnika FWD nie chciałbym wrzucać bo czytałem ile to przeróbek. Czyli można powiedzieć z 16v zbyt się podnieciłem? Z dotychczasowego czytania forów wyszło mi, że to taaaakie k. mać proste.
Zatem ogólnie mówiąc, mając powiedzmy całą Themę 2.0 16v lub Tipo 2.0 16v, to łatwiej założyć z niej głowicę i osprzęt do zwykłego DOHC, czy przełożyć cały silnik z 16nastki? Trochę mnie dobija spawanie obudowy skrzyni, dorabianie mocowań na łapy, przekładki mis olejowych, pomp i reszty gówna. Przy bloku RWD chociaż nie musiałbym się martwić o montaż w budzie, umocowanie ze skrzynią itd.  ?
Teraz już jestem całkiem zbity z tropu. Ciekawy ten silnik z drugiego linku, widać mocowanie na łapy nawet ma, tylko jak kwestia dokręcenia skrzyni i tego, że będzie zamontowany na prosto? Po gaźnikach domniemam, że pracował już PROSTOPADLE do podłoża.. <mysli> Dosyć ciekawa opcja, ale później znowu szukanie komputera, czujnika, śrubki, wtyczki. K. madź.
Marcin, cała operacja w Dojczlandzie. Specjalnie na tą okazję robię wylewkę i ocieplam swoją ekstra szopkę, gdzie przez zimę mam zamiar działać.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:11:46 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Turbo było w pierwszej myśli przed zakupem poldka, ale stwierdziłem, że dużo łatwiej będzie zwykłą 16nastke. Do tego jak pisałem chciałem zostawić stary blok DOHC, żeby się nie pierdzielić z mocowaniem silnika i skrzyni. Do tego gdzie tu znaleźć jakiś w miare silnik Turbo... ;-|
Acha, i jeśli chodzi o zwykłe DOHC, to części mi nie brak. Zamachy inne różne pierdoły leżą w MAGICZNEJ SZAFIE.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2012, 23:22:16 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:19:47 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Mocowanie łap do bloku i bloku do skrzyni to akurat najmniejszy problem, bez sensu zakladac osprzet 16V do starego typu bloku poniewaz ulatwia to wprawdzie nieco konwersje na RWD ale w starym bloku masz licha pompe olejowa która ma dziadowski naped, nowsze silniki maja duzo lepsze pompy napedzane bezposrednio od walu korbowego, no i co by nie pisac sa precyzyjniej wykonane i pare lat mlodsze.
Wszyscy pisza ze proste ale jak sie zabierasz za robote to wcale nie jest tak rózowo jakby sie wydawało, zwlaszcza jezeli nie masz potrzebnych czesci które choc troche ulatwiaja przerobienie motoru np dzwon od fiata 131 z rozrusznikiem po stronie pasazera albo blok bez wałków wywazajacych. Co do silnika sa róznego rodzaju okazje tylko trzeba poszukac niedawno znajomy kupił całą nieodpalajaca lancie 2.0 T za 1500zł z buda zzarta przez korniki a okazało sie ze wystarczyło wymienic czujnik polozenia wału za chyba 80zł w kazdym razie koszta miał niewielkie a motor jest zyleta bo jezdził jakis starszy jegomosc który miał w sumie 3 auta
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2012, 23:22:34 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:28:03 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Kurtka, może rzeczywiście przemyśle na nowo jakieś turbo Lancii. Oczywiście mam na myśli całego dawce ze względu na wszystkie kabelki, czujniczki i np. skrzynie, z której dzwon mógłbym wykorzystać do połączenia skrzyni starego DOHC.
Jak znajdę chwilę w tygodniu to poszukam jakiegoś wątku o turbo. Chyba, że ktoś pomoże i rzuci jakimś linkiem? Może samo spawanie łap i dzwonu nie straszne. Gorzej z tymi dobierankami poszczególnych elementów co by postawić silnik FWD na prosto w RWD.. <co>
Co do dawcy to cały czas trzymam rękę na pulsie. Miałem opcje 2 Them turbo w Irlandii za 800 euro, tylko kwestia transportu znowu, albo lotu tam i wykręcania gratów.<lol2>
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2012, 23:31:32 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:42:31 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=129902&orderby=asc&start=0
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t80330.html
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=22488
Pod lapy sa nadlewki - wystarczy wywiercic i nagwintowac, dzwonu nie trzeba spawac jezeli masz obudowe od 131, albo specjalny rzadki rozrusznik planetarny w którym i tak trzeba troche zmodowac wiec chyba szybciej bedzie z dzwonu rwd wyciac mocowanie rozrusznika i wspawac w skrzynie od rwd ;)

Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 01, 2012, 00:10:46 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
tak btw, to dohc fwd nie miały przypadkiem lepszej magistrali olejowej niż stary dohc rwd ? bo coś kiedyś czytałem i nie moge dojść gdzie ...
jeżeli Cię kolego przeraża robienie mocowań silnika to lepiej od razu odpuść swapa na 16v ...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2012, 00:12:30 am wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 01, 2012, 11:03:22 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no dokładnie bo łapy to najprostsza rzecz do zrobienia przy tym wszystkim :P
Co do magistarali olejowej - stare dohc mają 6 otworów do smarowania wałków - dwa z przodu, 2 po środku i 2 z tyłu, potem głowica jest przelotowa i idzie wszystko do głowiczek - problem jest taki że łatwiej wywalić uszczelkę pod głowicą bo tam gdzie idzie ciśnienie oleju jest cienka ścianka i mi właśnie tak poleciała uszczelka że z tyłu silnika leciał olej z alterii w 8v.
Nowsze DOHCe mają tak - tylko 2 kanały z przodu głowicy a główna alteria idzie albo po magistrali między podporami wałków - 16v lub w głowiczce - 8v.
Chcąc posadzić głowicę 16v na stary blok jest właśnie kwestia zaślepienia 4 kanałów olejowych - 2 po środku i 2 z tyłu.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie silników RWD i FWD - nowsze RWD mają wyjście wody z tyłu głowicy a nie z przodu przez co moim zdaniem jest poprawione chłodzenie. Cały kruczek polega na tym że o ile kanały wodne są takie same (silnik i głowica) o tyle uszczelki pod głowicę (gdyby pominąć kwestię kanałów olejowych) nie są zamienne.
Uszczelka z RWD wymusza obieg wody na tył silnika przez zastosowanie ciaśniejszych kanałów wodnych z przodu bloku a luźniejszych z tyłu wobec czego woda musi opływać silnik z przodu do tyłu. FWD z racji wyjścia wody z tyłu wymusza większy przepływ z przodu przez głowicę a z tyłu mniejszy.
Dlatego do 16v musi być uszczelka pod głowicę z nowszych dohców.
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2012, 11:05:04 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 01, 2012, 18:25:56 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Może zbytnio się zesrałem co do tych łap i skrzyni. Nagwintować wszystko przeca moge sam <mysli>, jednak co do dzwonu to myślałbym, żeby to komuś z forum zlecić(tzn. zrobienie z 2. jednego). Tak samo jeśli chodzi o przeróbke pompy oleju i kolektor wydechowy, bo miske, a nawet 2 ze starego DOHC mam(i z tego co czytam pasują). Wtedy już mam w całości silnik na spokojnie w pionie? Pozostaje kwestia znalezienia dawcy z tym pasującym zapłonem, a dalej to już kręcenie i kabelki, które też sam ogarne.
A, jedna kwestia jeszcze, bo przy spawaniu dzwonu z dwóch pomierze sprawę odległości wałka sprzęgłowego do wału itp, tylko jak będzie ze sprzęgłem? Połączenie skrzynia - silnik skończy się na dorobieniu dzwonu i przetoczeniu wału pod wałek sprzęgłowy czy coś jeszcze poza tym?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2012, 18:36:23 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 01, 2012, 20:35:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ej coś z rozumowaniem masz nie halo - przecież w temacie budujemy potworka jest opisane wszystko co i jak.
Dzwon to nie problem , mam jak coś szablon więc w granicach 100 zł jestem w stanie wykonać kopię mojego - mając kawałek skrzyni z fiara fwd oraz dzwon z dużej skrzyni rwd.
Pompę oleju nie przerabiasz a jedynie dorabiasz smoka, miska nie pasuje p&p - są inne otwory z przodu silnika oraz podcięcie które trzeba wyklepać pod smoka z pompy.
Jak masz skrzynię z fiata 132 to trzeba skrócić ok 7mm wałek sprzęgłowy co nie jest trudne mając szlifierkę oraz skrzynię.
W 2.0 z tego co wiem wbijasz w wał pasujące łożysko i po kłopocie - po co cokolwiek toczyć ?? Tulejkę 2 wymiarową o ile wiem znajdziesz tylko w 1.6 i to nowszych , bo regata 100 ma zaślepkę którą wybijasz i w jej miejsce wciskasz pasujące łożysko.
Co do zapłonu DIS to nie do końca będzie łatwe - nie wiem które n/a ma taki zapłon.
Nie zapomnij o termostacie z tyłu głowicy oraz obiegu wody co trzeba prawie od zera zrobić...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 01, 2012, 21:40:28 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
kolega sie chyba troche porywa z motyką na słońce mam takie wrażenie ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 01, 2012, 23:11:06 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Dzięki wielkie Święty. Przejrzałem dokładniej Twój wątek i jestem spokojniejszy. Byłem pewny, że przeróbka dzwonu to coś dużo groźniejszego.  Jeśli przyjdzie na to czas to się zgłoszę. Pierwsze co to jutro ustalam wizytę Poldka u lakiernika co by się tlenków pozbyć i lakier ożywić. We wrześniu sprowadzam go do siebie i powoli czaby już o czymś myśleć. Na chwilę obecną startuję jeszcze z nową pracą i się rozkręcić muszę conieco.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 22, 2012, 22:48:33 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Co z większa nowego to to, że dzisiaj właśnie kupiłem silnik. Dokładnie z Themy 2.0 16V turbo. Z całym osprzętem. Sprzedający obiecał mi jeszcze dzwon, więc myślę, że przy nadchodzącym wyjeździe do PL po poldka akurat nagram połączenie skrzyni z silnikiem. Potem w czasie zimy przeróbka łap, pompy i michy. Jak projekt pójdzie grubo do przodu, napiszę jakąś może grubszą relacje.
Jako ciekawostka, silnik kupiłem od dosyć ciekawego pana dziadziusia. 3 Lancie Delty(jedna full rajdówka), 2 Lancie Bety(jedna tak samo jak delta) i jakieś 2 inne stare fury, których z podniecenia po posłuchaniu rajdowej Bety nie rozpoznałem. Dopiero co ochłonąłem.

Po całkowitym ochłonięciu mi się przypomniało..
Orientuje się ktoś może, co ze zwykłej Themy 2.0 spasuje do "turbowej"? Mam akurat taką na złomie całą..
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2012, 23:03:34 pm wysłana przez nicek27 »
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż