Autor Wątek: Jak wymienić brok bloku silnika?  (Przeczytany 22209 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« dnia: Wrzesień 26, 2010, 02:04:03 am »

Maniac1

  • Gość
Przepuszcza mi jeden brok na bloku silnika. Plan jest taki - jadę na szrot, wyciągam z jakiegoś PN brok i przekładam do mojego. Trudność polega na tym, że nie wiem jak wyciąga się brok z bloku ani czym się uszczelnia nowy, żeby nie ciekło. Gdzieś przeczytałem że młotkiem po prostu żeby się okręcił wokół osi i jakoś pójdzie. Ale macie może konkretniejsze wskazówki.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2010, 05:21:13 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Uważam, że ogrom pracy przy wyciąganiu i małe szanse na nieuszkodzenie kawałeczka grubej blachy staje się zupełnie nieopłacalny i lepiej kupić nowy...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 26, 2010, 10:21:15 am »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Szczególnie że kosztuje 1zł albo komplet 14zł i są dostępne chyba w każdym sklepie z częściami do fso.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2010, 12:21:36 pm »

Maniac1

  • Gość
Szukałem na allegro i nie znalazłem do silnika 1600 więc stąd moja opcja ze szrotem w myśl zasady "nie ma na allegro to nie istnieje" :) Jak ze spinkami odłyśnika. Ale będę oczywiście szukał, skoro mówicie że jeszcze do dostania.

Po przejrzeniu zasobów sieci wychodzi, że stary wyciągnąć czymkolwiek, np. wbijając śrubokręt, ale co do nabijania nowego jest rozbieżność. Jedni mówią żeby po prostu małym młotkiem uderzać w środek i później na około, inni żeby najpierw - jeżeli dobrze zrozumiałem - odkształcić środek na zewnątrz i dopiero później zaczynając od środka wbijać. A i jest jeszcze opcja żeby normalnie wbijać czymkolwiek tylko pamiętać żeby zagiąć wybrzuszenia na krawędziach.

Co do uszczelnienia to albo hermetic albo silikon. Ja tam wybiorę czerwony silikon.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2010, 15:35:24 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Uważam, że te opisy to znowu robienie afery z drobnostki...
To chyba takie umyślne stwarzanie pozorów skomplikowania zabiegu abyś czasem sam się za to nie brał tylko natychmiast szykował gruba gotówkę i leciał do "mechanika"...
Co prawda raz w życiu dotąd wymieniałem brok ale do głowy mi nie przyszło jakoś aby specjalnie się nad tym długo rozwodzić...
Po prostu wbiłem go delikatnie młotkiem naokoło aby wchodził równo i przedtem posmarowałem lekko dookoła otwór w bloku smarem aby łatwiej wchodził. Założyłem, że potem resztki smaru się spieką od wysokiej temp. i tym samym uszczelnią jeśli będzie potrzeba. Czy dobrze zrobiłem niech skomentują inni co na co dzień tuzin broków wbijają i nie robią z tego tajemnicy psa ogrodnika.
Mój brok ma się dobrze od dwóch lat i ze 20 tys. km...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 26, 2010, 16:38:07 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Wymieniałem w każdym silniku po jednym broku zawsze ten sam pod pompą wody. Wyciągnąć starego sie z reguły nie dało bo nie było za co złapać(gubość sie zrobiła jak na puszce od piwa) więc wbijałem ją do środka po prostu później tam w środku składałem na pół i już moja. Przed założeniem nowej lekko czyściłem krawędź otworu papierem ściernym potem szmatką. Samo założenie 25 sek. wkładam palcami lekko udeżam bokiem młotka żeby równo weszła potem w środek wkładam klucz rurkowy 24 i wbijam młotkiem dosłownie 2 uderzenia i gotowe. Można nawet zorganizować sobie kawałek drewienkamoże być kwadrat tak żeby wszedł do środka owalu. Nigdy nic nie ciekło jeden jeździł u mnie 30 tyś i dalej u wujka 2 lata żadnych z nim problemów. Pozdrawiam gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 26, 2010, 21:29:24 pm »

Maniac1

  • Gość
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Powiem szczerze, że najpierw myślałem, że to jest niewymienne :D Jutro zacznę szukać tych broków, wymienię od razu wszystkie, bo auto jeździło na wodzie - wymieniłem już rurkę od nagrzewnicy, nagrzewnicę, zbiornik, termostat, pompę będę wymieniał. A i tak k^%wa cały zbiornik w rdzy mimo 3 litrów octu przez 500 km. Więc teraz mam teorię, że to broki mi rdzę robią w wodzie :)  Jeszcze raz dzięki panowie :)

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 27, 2010, 18:10:47 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Wszystkich nie wymienisz bez wyjmowania silnika wszystkich jest bodaj 14 tak mnie się kojarzy. Ewentyalnie tylko te wymień co są pod pompą wody i od kol. wydechowego bo reszta to naprawdę trzeba rozbebeszyć silnik. Pozdrawiam Gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 27, 2010, 22:42:17 pm »

Maniac1

  • Gość
Tak też właśnie jutro zrobię. Na blok pod kolektor wchodzą mniejsze broki, a jaki rozmiar wchodzi pod pompę? Taki sam jak pod kolektorem?

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 27, 2010, 23:51:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czy jakieś broki są pod kolektorem dolotowym?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 28, 2010, 00:21:17 am »

Maniac1

  • Gość
Jutro zamierzam sprawdzić, ale pewnie są.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 28, 2010, 02:00:32 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie ma.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 28, 2010, 13:55:50 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Cytat: "maciejowski"
nie ma.

To macie szczeście, bo w DOHCu jest, i to jest jedyny którego nie wymieniłem jak składałem silnik, i tylko czekam kiedy walnie. A dojścia tam brak :)
Żeby nie było całkiem nie na temat:  w OHV jest jeszcze brok pod kołem zamachowym. Trzeba zdjąć skrzynie :)

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 28, 2010, 15:36:46 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Cyneq"
w OHV jest jeszcze brok pod kołem zamachowym
nad :P
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 28, 2010, 17:28:42 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Panowie,
znalazłem ten watek jak już zadałem szybkie pytanie o broki. Może ktos wie jakie są średnice dotepnych z komory silnikowej broków?

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 28, 2010, 21:08:11 pm »

Maniac1

  • Gość
Z tego co mam przed sobą to 3,1 cm. A ten większy najprawdopodobniej pod koło zamachowe 3,6 cm. Zmierzone linijką.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2010, 21:27:10 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
Cytat: "Maniac1"
A ten większy najprawdopodobniej pod koło zamachowe 3,6 cm.

A dostepny jakos i korkuje plaszcz wodny?

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 28, 2010, 22:27:48 pm »

Maniac1

  • Gość
że jak dostępny? Mam go przed sobą, więc z dostępnością chyba OK, skoro go dostałem. A co do płaszcza wodnego to nie rozumiem o co pytasz. Jeżeli mówimy o płaszczu wodnym jako o systemie chłodzenia, to na pewno jest od tego, bo i od czego miałby być. Wydaje mi się, że trzeba go umiejscowić przy kole zamachowym albo pod pompą wody. Innego miejsca z zewnątrz nie zauważyłem.

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 28, 2010, 22:59:31 pm »

Offline Adampio

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 267
    • Caro Plus GSI '98
@Maniac1
mialem na mysli dostepność miejsca w bloku silnika gdzie rzeczone broki maja swoje miejsce bez wyjmowania silnika z auta  :D
To że broków nie można kupic (inaczej "sa niedostepne") wykluczam całkowicie :D  
A o plaszcz wodny pytam bo ponoć broki z założenia zamykają otwory technologiczne a ich rola bezpiecznikow przed rozsadzeniem bloku podczas morzu jest tylko funkcją dodatkową. Wyobrazam wiec sobie ze moga byc i tam gdzie nie ma  plynu chlodzacego.

Gdzie dokładniej jest to miejsc "przy kole zamachowym"?

Jak wymienić brok bloku silnika?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 28, 2010, 23:10:30 pm »

Maniac1

  • Gość
Tego właśnie nie wiem, koledzy tu mówią że trzeba zamach ściągnąć, więc gdzieś z tyłu za zamachem mogę Ci powiedzieć :D Ja się nimi zająłem, bo mi cieknie ten pod kolektorem wydechowym. Tam są 3 takie broki o mniejszej średnicy (te 3,1 czy tam 3,2 mm). Wiem że jeden jest pod pompą wody - to też z tego tematu. Ogólnie tyle na razie :D A i jutro będę wiedział jakich wymiarów jest ten pod pompą wody, to napiszę.