Autor Wątek: Różnice w głowicach silnika Poloneza  (Przeczytany 6911 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« dnia: Październik 12, 2010, 19:35:06 pm »

Janekzet

  • Gość
Szukam głowicy do 1,6GSI i chciałbym się dowiedzieć czy są różnice w głowicach do różnych modeli Poloneza - oczywiście do silnika na bazie Fiata.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 12, 2010, 19:40:24 pm »

Offline timi0709

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6GSi '98, Caro 1.6GLE '95- weteran
Z tego co wiadomo to GSi miało fabrycznie lepiej wykończoną(obrobioną) głowicę niż wszelkie GLi (no chyba, że ktoś miał fabrycznie zamontowaną głowicę z GSi do GLi)
Polonez Caro Plus 1.6GSi

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 12, 2010, 19:46:52 pm »

Janekzet

  • Gość
timi0709,  Szukałem na allegro głowic i pewien facet powiedział mi że GSI ma inaczej ukształtowane kanały dolotowe. Wydaje mi się to trochę dziwne, ale wolałbym wiedzieć jaka jest prawda przed zakupem, żeby nie przepłacać.

Dodano: 12 Paź 2010 21:13
KGB,  - O który kolektor chodzi i jakie to są różnice.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 12, 2010, 21:14:07 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
W głowicy z GSI masz na dolocie miejsce na wtryski ... Przypatrz się obrazkom w necie ;)

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 12, 2010, 23:10:44 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
"Podepnę się"
Czy jest jakaś różnica w fabrycznej głowicy Abimex a gaźnik w caro(-)?
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2010, 14:12:08 pm »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytat: "Janekzet"
GSI ma inaczej ukształtowane kanały dolotowe

Dokladnie otwory dolotowe nie sa jajowate jak w starszych wersjach. Maja rozwiercony otwor ku gorze, w ktory wchodzi wtryskiwacz.
Cytat: "Mifumi"
Czy jest jakaś różnica w fabrycznej głowicy Abimex a gaźnik w caro(-)?
nie.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2010, 14:36:13 pm »

mariuszpoznan

  • Gość
Witam!!

To i ja sie podepne pod ten temat :)Mam pytanie czy dol silnika jest taki sam w Polonezie i w duzym Fiacie?Pozdrawiam :)

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2010, 16:12:57 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
nie
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2010, 20:55:28 pm »

toudy

  • Gość
więc ja też.. czym zatem różnią sie silniki fiata i poloneza poza kolektorami? skrzynia też się różni?

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2010, 21:20:05 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Rozrząd; filtr oleju w innym miejscu, generalnie układ smarowania z tej przyczyny;

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2010, 21:23:37 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "toudy"
skrzynia też się różni?


Tylko wersja IV biegowa z prostym drążkiem - właśnie tym drążkiem
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 13, 2010, 21:37:58 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "DF"
Cytat: "toudy"
skrzynia też się różni?


Tylko wersja IV biegowa z prostym drążkiem - właśnie tym drążkiem
nie tylko drążkiem.
skrzynia starego typu ma sprzęgło sterowane hydrauliczne, nowsza skrzynia ze skośnym lewarkiem ma sprzęgło na linkę i co za tym idzie, inny jest wspornik pedałów. poza tym nowsza skrzynia nie wchodzi do wąskiego tunelu, trzeba ciąć miejsce na lewarek i wyklepać wgłębienie na napęd linki prędkościomierza.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 13, 2010, 22:09:10 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "DF"
Cytat: "toudy"
skrzynia też się różni?


Tylko wersja IV biegowa z prostym drążkiem - właśnie tym drążkiem
nie tylko drążkiem.
skrzynia starego typu ma sprzęgło sterowane hydrauliczne, nowsza skrzynia ze skośnym lewarkiem ma sprzęgło na linkę i co za tym idzie, inny jest wspornik pedałów. poza tym nowsza skrzynia nie wchodzi do wąskiego tunelu, trzeba ciąć miejsce na lewarek i wyklepać wgłębienie na napęd linki prędkościomierza.


Odchodzimy trochę od głównego tematu ale tutaj do końca nie zgodzę się.
Faktycznie inaczej steruje się sprzęgłem ale jest to zamienne i nie trzeba zmieniać pedałów tylko najwyżej łapę/dźwignię sterowania sprzęgłem.
A już na pewno skrzynia spokojnie wchodzi do wąskiego tunelu i przeróbka tunelu polega na wycięciu otworu na lewarek ale nie trzeba tego tunelu przerabiać z powodu linki. Wiem bo miałem przełożoną skrzynie V do 125p

Za to skrzynia IV "fiatowska" ma wyprowadzenie napędu prędkościomierza z drugiej strony skrzyni i co za tym idzie napędy te nie są zamienne.

Więc jeśli chodzi o różnice skrzyni a nie nadwozia pojazdu to - drążek, sposób wysprzęglania, napęd prędkościomierza...

Gdy chcemy mieć IV/V "skośną" w 125p lub IV "prostą" w polonezie trzeba wyciąc dziurę w tunelu i wymienić sposób wysprzęglania.
Idąc dalej i załatwiając niejako resztę "problemów" z tym związanych można też wspomnieć o innych łącznikach/przegubach elastycznych w polonezie i 125p i związanym z tym końcówce wału i zakończeniu w skrzyni (kołnierzu). W 125p śruby to łączące były węższe.
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 13, 2010, 22:18:18 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
Faktycznie inaczej steruje się sprzęgłem ale jest to zamienne i nie trzeba zmieniać pedałów tylko najwyżej łapę/dźwignię sterowania sprzęgłem.
jeśli zmienisz cały dzwon, bo nadlewy do mocowania siłownika i podparcia łapy są, ale bez otworów i gwintu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 13, 2010, 22:26:00 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
No to już wybór wymieniacza co woli. Wymieniać cały dzwon czy wywiercić i nagwintować dwa otworki...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 13, 2010, 22:43:18 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Protestuję !!! Dwa ! Do mocowania siłownika sprzęgła !   :twisted: :mrgreen:
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 13, 2010, 23:41:59 pm »

Larry075

  • Gość
Dołącze się, czym różniły się doły z fiata 125 a z poloneza i na czym polegała różnica w rozrządzie.

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 13, 2010, 23:47:09 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
przede wszystkiem w kancie z silnikiem fiatowskim rozrząd był na łańcuchu, w pn-ie na pasku.
poza tym: inny wał korbowy, tłoki, pompa oleju, pompa wody, mocowanie alternatora, inaczej poprowadzone kanały olejowe, brak filtra odśrodkowego, filtr oleju o pełnym przepływie umieszczony w innym miejscu i pewnie coś jeszcze.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 14, 2010, 00:07:35 am »

Larry075

  • Gość
Czyli to była caałkiem inna konstrukcja? Inny odlew bloku?  Czym konkretnie różniły się wały? Słyszałem coś że tłoki miały zatopiony w denku jakiś metal, prawda to?

Różnice w głowicach silnika Poloneza
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 14, 2010, 00:22:17 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Larry075"
Czyli to była caałkiem inna konstrukcja?
powiedzmy, dość zmodyfikowana.
Cytat: "Larry075"
Inny odlew bloku?
tak
Cytat: "Larry075"
Czym konkretnie różniły się wały?

Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...