skrzynia też się różni?
Tylko wersja IV biegowa z prostym drążkiem - właśnie tym drążkiem
nie tylko drążkiem.
skrzynia starego typu ma sprzęgło sterowane hydrauliczne, nowsza skrzynia ze skośnym lewarkiem ma sprzęgło na linkę i co za tym idzie, inny jest wspornik pedałów. poza tym nowsza skrzynia nie wchodzi do wąskiego tunelu, trzeba ciąć miejsce na lewarek i wyklepać wgłębienie na napęd linki prędkościomierza.
Odchodzimy trochę od głównego tematu ale tutaj do końca nie zgodzę się.
Faktycznie inaczej steruje się sprzęgłem ale jest to zamienne i nie trzeba zmieniać pedałów tylko najwyżej łapę/dźwignię sterowania sprzęgłem.
A już na pewno skrzynia spokojnie wchodzi do wąskiego tunelu i przeróbka tunelu polega na wycięciu otworu na lewarek ale nie trzeba tego tunelu przerabiać z powodu linki. Wiem bo miałem przełożoną skrzynie V do 125p
Za to skrzynia IV "fiatowska" ma wyprowadzenie napędu prędkościomierza z drugiej strony skrzyni i co za tym idzie napędy te nie są zamienne.
Więc jeśli chodzi o różnice skrzyni a nie nadwozia pojazdu to - drążek, sposób wysprzęglania, napęd prędkościomierza...
Gdy chcemy mieć IV/V "skośną" w 125p lub IV "prostą" w polonezie trzeba wyciąc dziurę w tunelu i wymienić sposób wysprzęglania.
Idąc dalej i załatwiając niejako resztę "problemów" z tym związanych można też wspomnieć o innych łącznikach/przegubach elastycznych w polonezie i 125p i związanym z tym końcówce wału i zakończeniu w skrzyni (kołnierzu). W 125p śruby to łączące były węższe.