Autor Wątek: Kontrolka immobilajzera  (Przeczytany 2777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kontrolka immobilajzera
« dnia: Wrzesień 28, 2010, 10:06:47 am »

Offline R9

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
W czasie jazdy zdarza mi się że zaczyna migać czerwona kontrolka immobilajzera, nie miga  z taką częstotliwością jak przy wyłączonym silniku, a raczej z szybkością kontrolek kierunkowskazów.

Czy takie miganie w czasie jazdy jest jakoś znaczące , bo jak coś miga na czerwono, to  się człowiek rozprasza :twisted:

Nie towarzyszą temu żadne szczególne objawy, mam jedynie wrażenie, że najczęściej zdarza się to przy przyśpieszaniu 2-3 bieg.

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2010, 11:18:31 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przy wchodzeniu głownie w wyższe partie obrotów. Sprawdź regulator napięcia.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2010, 16:01:56 pm »

Offline R9

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
Akurat jestem świeżo po regeneracji Alternatora, gdzie regulator napięcia też był wymieniany, najechałem już trochę km i ta kontrolka już nie świeci tak często i z taką intensywnością, ale od czasu do czasu jeszcze daje znać o sobie, zapala się na chwile i świeci światłem ciągłym, coś czuje, że gdybym wcześniej zapodał temat, to by się skończyło  tylko na wymianie regulatora i koszty byłyby mniejsze.
Cytat: "Lazar"
Zaczyna Ci imobilajzer nawalać
a tak z ciekawości, jak nawali, to co? Może się tak zdarzyć podczas jazdy?

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2010, 16:32:53 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
to jest związane z kwestią ładowania poczekaj aż ci akumulator wróci do stanu pierwotnego po wymianie reg. napięcia i objaw ustapi
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2010, 21:01:22 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Podczas jazdy nic się nie stanie. Po załączeniu zapłonu, immobiliser jest odpytywany przez komputer silnika, czy kluczyk jest znany dla niego. Jeśli tak, immo przesyła mu kod tegoż kluczyka. Jeśli i w kompie jest on zapisany jako znany, zapada decyzja o możliwości uruchomienia silnika. Podczas jazdy komputer nie komunikuje się z immobiliserem, ani na odwrót.

Dyktują to zresztą względy bezpieczeństwa, jeśli podczas jazdy np. co minutę byłby sprawdzany kluczyk (czy jest właściwy), to co by było gdyby coś zaczęło szwankować i podczas np. wyprzedzania odcięło wtrysk ? Np. zakłócenia radioelektryczne od CB lub telefonu mogą w pewnych okolicznościach zakłócić transmisję zbliżeniową... Takie "odpytywanie" o kluczyk podczas jazdy miały niektóre Seaty i Mercedesy wyposażone w immo. Od któregośtam roku zrezygnowano z tego, właśnie ze wzgl. na bezpieczeństwo.

Cyrki przy pracy silnika mogą być spowodowane zarówno ładowaniem jak to trafnie koledzy określili, jak i słabą masą komputera sterującego (jeśli dioda się "żarzy" lub zmienia intensywność świecenia). Można dać dodatkową masę, masa jest wspólna dla sygnalizacji przepalenia żarówek, immo, oraz diody LED numer 3 (nie wszyscy ją mają).

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2010, 00:50:28 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
U mnie ta kontrolka prawie wcale sie nie zapala:/Nie mam problemow  z odpalaniem,nie kreci dlugo i odpala za 1
Czasem tylko mignie podczas krecenia rozrusznikiem lub po odpaleniu.

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2010, 23:55:53 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "skyer"
U mnie ta kontrolka prawie wcale sie nie zapala:/Nie mam problemow  z odpalaniem,nie kreci dlugo i odpala za 1
Czasem tylko mignie podczas krecenia rozrusznikiem lub po odpaleniu.

Ostatnio u mnie jest podobnie. Czasami normalnie sobie miga jak powinna, a czasami w ogóle się nie świeci i zapala dopiero po włożeniu kluczyka. Wszystko poza nią działa OK.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2010, 23:56:38 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
W plusie za zegarami jest pojedyńcza wtyczka z jednym konektorem(czerwony przewód) na schemacie oznaczona jako immobiliser nr 15 bardzo możliwe że jest to właśnie zasilanie diody zamontowanej w zegarach ale na 100% nie jestem pewien.Musze z miernikiem posprawdzać


Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 12, 2010, 18:03:16 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
diode masz napewno,pytanie tylko z ktorego masz miesiaca swojego PNa to duzo wyjasni.
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 12, 2010, 20:07:21 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Ja mam gsi wiec dioda dziala bo jest imo ale jak rozgrzebie licznik to sprawdze czy ta wtyczka to zasilanie diody

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 20, 2010, 20:18:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
SeBa, pierwsza rejestracja sierpień. Kontrolke świec żarowych mam, a kontrolka pozycji jest zintegrowana z kontrolką świateł mijania. Ideogram kłodki widać pod słońce.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 25, 2010, 19:05:19 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Po ponad 2 latach posiadania poldka "ożyła" kontrolka immo  :shock:
Tak jak pisalem wczesniej kiedys tylko czasem mignela a dzisiaj  doznalem szoku.
Wsiadam do auta a ta mi miga:/mysle ... to sobie odpalilem:/
Wkladam kluczyk a ona swieci  ciagle,odpalam...
Gasze a ona miga.
2 lata nic takiego nie mialo miejsca,nie grzebalem w  okolicy zegarow ostatnimi czasy.
Ciekawe ile podziala;)
Polsko-koreanska mysl techniczna;)

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 25, 2010, 19:44:15 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
U mnie raz miga, raz świeci,a auto chodzi jak pszczółka  :wink:
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2010, 19:45:41 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A ja nadal nie dostałem odpowiedzi na moje pytanie :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Kontrolka immobilajzera
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 27, 2010, 18:04:56 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Nastepnego dnia juz sie nie swiecila:D