Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 131208 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #340 dnia: Grudzień 02, 2011, 16:25:10 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Napisałem, że ktoś coś słyszał.

Ja słyszałem o 17 polonezach w wersji prokuratorskiej i 100 w wersji pana Pawlaka, i co? :P

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #341 dnia: Grudzień 02, 2011, 17:36:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja słyszałem o 17 polonezach w wersji prokuratorskiej i 100 w wersji pana Pawlaka, i co?
I dodaj jeszcze te 7 limitowanych zielonych :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #342 dnia: Grudzień 06, 2011, 14:42:50 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Dzisiaj jechałem na wyważanie wału do ząbek i przejeżdżałem koło FSO... żal serce ściska... :( ;(
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #343 dnia: Grudzień 06, 2011, 17:14:43 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
to jeszcze tego nie zaorali ? Wszystko co stworzone przez komunę musi zakończyć żywot może ktoś kiedyś znajdzie się kto zechce zreanimować markę i budować auta z prawdziwego zdarzenia ;)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #344 dnia: Grudzień 07, 2011, 07:36:42 am »

Dawid_fso_bn

  • Gość
Szkoda słów nawet na to co się teraz dzieje w Polsce. Możecie gadać na (komune) że było źle itp. ale teraz to już zupełne dno. I to nie tylko FSO tak kończy. Mnóstwo fabryk, hut, kopalni itp również jest pozamykana i systematycznie rozkradana. PRL Polskę podniósł z ruin a RP ją doprowadza do ruin szkoda gadać...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #345 dnia: Grudzień 07, 2011, 11:10:23 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
napiszmy gdo geatesa <lol> ma więcej kasy niż dług publiczny Polski . jestem gotow jeżdzic poldkiem ze znaczkiem wndowsa na drzwiach i masce. <rotfl2>
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #346 dnia: Grudzień 07, 2011, 12:17:10 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
napiszmy gdo geatesa <lol> ma więcej kasy niż dług publiczny Polski . jestem gotow jeżdzic poldkiem ze znaczkiem wndowsa na drzwiach i masce. <rotfl2>

Hehe, dobre 



--------------------------

Cytuj (zaznaczone)
Rzeczpospolita donosi, że prezes FSO Janusz Woźniak nie chce komentować sprawy, ale przytacza również konkretne liczby, do których udało jej się dotrzeć. Nissan w ciągu 12-18 miesięcy kosztem około 150 mln euro miał uruchomić produkcję nowego, małego samochodu. Docelowo w warszawskiej fabryce miało powstawać 80 tys. aut rocznie.

Drugi etap miał obejmować produkcję kolejnego masowego modelu. Rząd obiecywał Nissanowi grant w wysokości kilkudziesięciu milionów euro, ale nie wpłynęło to na decyzję Japończyków. Tymczasem Fabryka Samochodów Osobowych jest w coraz trudniejszej sytuacji. Z ponad 1 700 pracowników pozostało około 200, którzy zajmują się utrzymaniem zakładu.

Wcześniej Chevrolet, którego produkcja odbywała się w warszawskiej fabryce, nie przedłużył umowy z FSO i przeniósł linię montażową do Korei Płd i USA. Później nie powiodły się rozmowy z chińskim Chery. Nie udało się również ulokować w zakładzie produkcji komponentów dla innych fabryk samochodów. Niewątpliwie wpływ na to miała m.in. niekorzystna lokalizacja FSO w mieście oraz wysokie koszty pracy. Na razie nie wiadomo, jaka przyszłość czeka polską fabrykę.

http://moto.pl/MotoPL/1,88389,10762608,Nissany_nie_zjada_z_tasm_FSO.html

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #347 dnia: Grudzień 07, 2011, 15:34:59 pm »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'
to jeszcze tego nie zaorali ? Wszystko co stworzone przez komunę musi zakończyć żywot może ktoś kiedyś znajdzie się kto zechce zreanimować markę i budować auta z prawdziwego zdarzenia ;)
mnie ciekawi czemu nikogo takiego nie ma. jestem pewny, że to miałoby popyt - polskie auto. Boje sie tylko, ze jakby ktoś to zreanimował, to pewnie kupowałby licencje zamiast zatrudnić polskich designerów i konstruktorow i zrobic nowy samochod...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #348 dnia: Grudzień 07, 2011, 17:55:05 pm »

Offline Mariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 674
    • 1.5 GLE
Nie ma zapotrzebowania na Polskie auto. Możesz powiedzieć, że byś kupił jakby było, ale nie wierzę. Nikt z tego forum nie kupiłby nowego polskiego auta.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #349 dnia: Grudzień 07, 2011, 18:19:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6619
  • Płeć: Mężczyzna
Możecie gadać na (komune) że było źle itp. ale teraz to już zupełne dno

Teraz jest papier toaletowy i benzyna. Pseudokomuna nie była taka zła jak się mówi bo teraz jest moda żeby ją w całości sprowadzać do okresu stalinowskiego co jest skrajnie krzywdzące ale nie były to znowu czasy renesansu i dobrobytu. Owszem podźwignięto Polskę z ruin, kultura miała chyba najlepszy okres w ciągu ostatnich 100 lat i dbano o obywatela ale niestety to wszystko zbankrutowało i mieliśmy rozróbę jak teraz jest w Grecji. Nota bene ciekawe że prawie wszyscy teraz kibicują Greckiemu rządowi i Greckim policjantom na których spadają koktajle mołotowa ,a 50% polskiego społeczeństwa i TVP uważają że stan wojenny był jakąś wielką zbrodnią.

Co do poziomu życia za PRLu przypominam że Maluch w pierwszym roku kosztował bodaj 67 tyś. co było majątkiem i trzeba było zbierać na to auto z 10 lat. Żeby było zabawniej z analizy ekonomicznej wynikało że Malucha trzeba sprzedawać za co najmniej 100tyś. ale Gierek się nie zgodził i wychodziło na to że PRL dopłacał każdemu do Malucha 32tyś. zł.

Nie gadaj że teraz jest totalne dno. Że polskie firmy upadają? Ten krzyk trzeba było podnosić w latach 90tych kiedy zachodnie koncerny rozwalały nasze postsocjalistyczne firmy ,a my nie korzystaliśmy z przysługujących nam na mocy "Traktatu Europejskiego" klauzul zaporowych żeby ten proces powstrzymać, a prywatyzacji dokonywano po złodziejsku. Przypominam że mamy za 2010 rok 11% (teraz pewnie coś koło 8-9%) wzrostu produkcji przemysłowej rocznie, a rynek usług też się rozszerza. Dużych inwestycji dokonuje co prawda głównie obcy kapitał ale krajowa produkcja ma się dobrze, a małe polskie firmy robią często za cichych dostarczycieli szeroko rozumianej technologii. Owszem z punktu widzenia produkcji stali, samochodów z logo polskiego producenta czy zakładów azotowych może być nieciekawie i coraz gorzej ale z punktu widzenia dostarczyciela technologii it, systemów zarządzania, i produkcji podzespołów jest bardzo dobrze. Co więcej spróbuj teraz znaleźć żarcie na którym nie byłoby jakiegoś znaczka typu made in Poland, a przechodzi to na kosmetyki, "kupuj nasze" itp. i ludzie na to idą. Jeszcze parę lat i to będzie też na innych produktach, to jest źle że ludzie w końcu chcą kupować nasze?

Źle jest pod tym względem że mamy wysokie podatki, utrudnione zakładanie firm i urzędników którzy czychają na każde potknięcie. Gdyby nie to wzrost gospodarczy byłby ze 2-3 razy większy. No i to że w spółkach skarbu państwa zasiadają ludzi z nadania politycznego i co chwila okazuje się że kogoś trzeba posłać do pudła za korupcję.

estem pewny, że to miałoby popyt - polskie auto

Guzik prawda. Jedzenie i szampon z naturalnych ziół owszem ale samochód każdy woli kupić jednak zagraniczny, na zachodzie trzeba by kreować markę co najwyżej wspierając się osiągnięciami historycznymi ,a niszę na tanie proste auto zapełniła Dacia. Zbyt mógłby mieć tani, solidny i w miarę nowoczesny samochód- jak Dacia, być może małe sportowe auto o bardzo niskiej masie 600-700kg z małym silnikiem bo było by to szybkie, tanie w zakupie, eksploatacji i fajnie wyglądało podczas gdy nikt czegoś takiego nie oferuje albo auto elektryczne za 30tyś. zł (bo nie ma e-auta w tak niskiej cenie) ale polski samochód jako taki- mowy nie ma. A już na pewno nie w czasie kiedy rynek motoryzacyjny kurczy się o 12%.

napiszmy gdo geatesa <lol> ma więcej kasy niż dług publiczny Polski . jestem gotow jeżdzic poldkiem ze znaczkiem wndowsa na drzwiach i masce

"System in danger" podczas driftu i "critical system error" podczas wyprzedzania? Boże uchowaj  <lol2>
« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2011, 18:31:29 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #350 dnia: Grudzień 07, 2011, 19:54:57 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
"System in danger" podczas driftu i "critical system error" podczas wyprzedzania? Boże uchowaj  <lol2>

Niestety ale motoryzacja idzie w tym kierunku... w niektorych autach juz sa takie akcje...
328i

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #351 dnia: Grudzień 13, 2011, 22:14:04 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
http://www.motofakty.pl/artykul/fso_bankrutuje_w_samotnosci.html

I ta wzmianka o rzadzie polskim az plakac sie chce, w dupie maja dziady polakow
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #352 dnia: Marzec 07, 2012, 17:19:40 pm »

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #353 dnia: Marzec 07, 2012, 17:23:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5160
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Mam mieszane uczucia co do tego.Może i się im coś uda.Lepszy chińczyk,niż jarmark europa.Polonezów raczej robić nie będą,ale nich robią cokolwiek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #354 dnia: Marzec 10, 2012, 23:45:17 pm »

Offline CzaroT-11

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 808
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.6 GSI '99 74E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #355 dnia: Kwiecień 05, 2012, 15:16:50 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3414
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,produkuja-dla-bmw-i-astona-martina-maja-chrapke-na-fso,40561.html


Cytuj (zaznaczone)
Magna International ożywi Żerań?
Produkują dla BMW i Astona Martina, mają chrapkę na FSO



Po Syrence, Polskim Fiacie i Warszawie przyjdzie czas na najnowszego nissana micrę? W żerańskiej fabryce samochodów osobowych produkcję aut chce rozpocząć kanadyjski inwestor Magna International - podaje "Rzeczpospolita". Najwcześniej w przyszłym roku.

Jak podaje "Rz", jeśli wszystko pójdzie pomyślnie, Magna mogłaby rozpocząć produkcję aut w żerańskiej fabryce w połowie przyszłego roku. Pierwszym wyprodukowanym przez spółkę autem byłby nowy model nissana micry. Prezes spółki, Trevor Mann, nie ukrywa, że firma poszukuje fabryk w Europie, bo ich obecnie brakuje.


Kanadyjski inwestor stara się też o fundusze unijne i rządowy grant. Jeżeli Magna, FSO i rząd porozumieją się, umowę można byłoby podpisać jeszcze w tym roku.

Obecnie Magna produkuje i sprzedaje samochody w 26 krajach, na pięciu kontynentach. Montuje dla Peugeota, BMW i Astona Martina.

Szansa dla FSO

W lutym ubiegłego roku legendarny zakład pracy zakończył produkcję i zwolnił ponad 1000 pracowników. Nie udało znaleźć się inwestora, który przejąłby zakład i rozpoczął produkcję.

Teraz w dawnej fabryce pracuje zaledwie ok. 100 osób - podaje "Rzeczpospolita".

Maszyny są. I działają

Choć część wyposażenia została wywiezona, a część hal FSO została już rozebrana, w pozostałych nadal można znaleźć urządzenia w spawalni, lakierni, a także elementy linii montażowej.

- W ubiegłym tygodniu puściliśmy je w ruch, by sprawdzić, czy wszystko działa - podała "Rz" Krystyna Danilczyk, rzeczniczka FSO.

as/mz
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #356 dnia: Kwiecień 08, 2012, 11:54:27 am »

Offline Pawel1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
http://www.youtube.com/watch?v=kSWfXiw6MEE&feature=relmfu    Trafiłem na ciekawy materiał o FSO, Polonezie, i Oplu Astrze montowanym na Zeraniu.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #357 dnia: Maj 19, 2012, 10:57:58 am »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #358 dnia: Czerwiec 02, 2012, 01:57:06 am »

Offline THRBB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 329
    • atu minus 97'

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #359 dnia: Czerwiec 02, 2012, 06:51:14 am »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
cos sie ruszyło?

Toż już ze 3 innych się w międzyczasie producentów interesowało i nic z tego. Jedynymi postępami firma rozbiórkowa się może pochwalić.

Nie licz na to, FSO jest czymś co mogło by ruszyć przemysł motoryzacyjny w Polsce (pojawić by się mogli nowi dostawcy części czyli np. nowe zakłady, fabryki, w razie produkcji nowego polskiego samochodu firmy które robiłyby części zamienne), ludzie by znaleźli zatrudnienie - sam widzisz, że za dużo zalet których nasi politycy nie potrafili by ogarnąć swoimi małymi główkami, prościej zburzyć i postawić tam osiedle albo targowisko (czy inne centrum handlowe) w którym 90% towarów będzie miało znaczek inny niż "Made in Poland", ludzie (którzy są zresztą w większości idiotami) będą się bardziej cieszyć niż z fabryki samochodów...

Sorry za lekki OT ale ten kraj jest chory i nie da się nie narzekać na niego. :)