Autor Wątek: Fabryka  (Przeczytany 136382 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #140 dnia: Luty 13, 2011, 10:12:13 am »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Właśnie w tym rzecz że były zmontowane tu u nas w kraju jest kilka zdjęć takiego ciemno czerwonego alve, ale spotkałem też takiego niebieskiego (lanosowy metalik- zdjęcia oczywiście). Na jakimś forum ktoś coś pisał o 5 sztukach do badań drogowych i zderzeniowych. Ale czy napewno 5 i co z nimi to tak jak PN Qp i 3Dr.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #141 dnia: Luty 13, 2011, 21:42:07 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Panowie, jeśli zmontowali u nas te Chery, a przynajmniej je dostosowali do warunków homologacji UE, to musieli na to wyłożyć kasę (czy zrobilo to FSO czy Chery - nie wiadomo). To oznacza, że rozmowy musiały być (nadal są) dość zaawansowane.
Ja nie mam żadnych uprzedzeń co do chińskiego rodowodu Alve - jeszcze kilka lat temu koreańskie auta traktowano jako najtańsze wozidełka. Gdy pojawiła się Kia cee'd wszystko zaczęło się gwałtownie zmieniać. Ewentualna produkcja Chery w Polsce może zmienić jakość tych aut. Mam Poldka, sąsiad właśnie nabył Aveo made in Poland - różnica w technologii oczywista, ale dokładność i staranność montażu to ogromny skok. Polska jakość jest naprawdę na dobrym poziomie ppd warunkiem zachowywania pewnego reżimu produkcyjnego.

Co do Alve, macie jakieś linki do forów internetowych precyzujących wszelkie przesłanki co do tego auta?

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #142 dnia: Luty 14, 2011, 10:06:51 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Naprawdę fajnie by było gdyby takie Chery po przejęciu FSO zorganizowało przy nim konkretny OBR z inżynierami z Polski których przecież jest pod dostatkiem, mamy bardzo dobre politechniki. Wtedy te samochody można by ulepszać i projektować nowe u nas, to by już było coś. Zważywszy na fatalną reputację chińskich produktów może nawet dalekowschodni inwestor dostrzegłby że wykorzystanie marki FSO z 60 letnią historią byłoby opłacalne. W ten sposób mielibyśmy znowu polskie samochody, tyle że kontrolowane przez dalekowschodni kapitał co jest całkiem niezłe zważywszy na jego siłę.

Pewien Szwed podsunął mi pomysł na samochód niszowy. Wyobraźmy sobie żeby wziąć któryś z projektów na nową Syrenę Sport, są w ASP naprawdę wspaniałe prace dyplomowe na ten temat , czy choćby któryś ze zwycięskich projektów z konkursu "Syreni Śpiew". Zeskalować to do rozmiaru samochodu segmentu A , A/B, zbudować takie małe, lekkie nadwozie o sportowym wyglądzie i wsadzić tam podzespoły Lanosa. Części już produkowane więc kosztu uruchomienia praktycznie żaden, tylko nadwozie byłoby nowe plus zestrojenie zawieszenia i doekologicznienie silników. Gdyby to ważyło powiedzmy 800kg, z aerodynamicznym, sportowym, małym nadwoziem ten samochód nawet z silnikiem 1.4 by miał naprawdę niezłe osiągi i do tego mało by palił. W połączeniu z niską ceną która w takim układzie byłaby możliwa kradłby klientów aut kilku segmentów włącznie ze sportowymi ,a można by go dosyć ładnie porozwijać, soft turbo w silniku 1.6 prawdopodobnie nie wymagałoby żadnych modyfikacji w samym silniku ,a sprawiłoby że powstałoby już coś naprawdę bardzo szybkiego i kosztowałoby ułamek ceny konkurencji.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #143 dnia: Luty 15, 2011, 21:27:00 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
http://www.hotmoney.pl/artykul/moto-to-koniec-fso-18280    już chyba jest po ptokach z naszą fabryką, no cóż ta wiadomość to jedna z gorszych jakie miałem w życiu, może zabrzmi to głupio ale jest mi po prostu smutno oraz jest mi żal tych pracowników którzy tam pracowali. Dobrze  są jeszcze w kraju tacy ludzie jak my którzy nie pozwolą zapomnieć o FSO i Polskiej motoryzacji.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #144 dnia: Luty 15, 2011, 21:32:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
To jeszcze nie koniec. Jeżeli ma szansę przetrwać jako producent części to małoseryjna produkcja samochodów jeszcze jest możliwa. W takim wypadku byłaby to nawet niezła baza, FSO utrzymuje się głównie z produkcji części, a dodatkowo produkuje niewielką liczbę pojazdów niszowych. To wcale nie jest takie nierealne, pytanie czy odpowiedni człowiek z wizją znajdzie się we właściwym miejscu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #145 dnia: Luty 18, 2011, 16:11:11 pm »

Offline czapla499

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
A tak się wzruszylem jak to obejżalem więć wrzucam.

http://www.youtube.com/watch?v=00DNbx_o3VQ&feature=fvwrel

Po 59 latach barwnej historii FSO zwalnia ostatnich 1800 pracowników. W razie upadku koniec czeka także kilkanaście spółek-córek. Gwoździem do trumny okazało się radykalne podniesienie podatków przez władze miasta Warszawa, jednakże swoją rękę przyłożyli politycy obu z systemów i wszystkich opcji którzy po 59 latach rzucania fabryce kłód pod nogi w końcu doprowadzili ją do upadku choć jeszcze kilkanaście lat temu miała szanse na wprowadzanie własnych, konkurencyjnych samochodów ,a w roku 2002 zakończono produkcję ostatniego samochodu projektu FSO. Być może jednak nie wszystko jest jeszcze stracone...

Jest to opis tego filmu. Na końcu autor wyraża nadzieje że może się jakoś uloży. Ale kuna wyjdzie jak zawsze, czyli wiadomo jak.

Nie wiem co z fabryką bo dużo jest różnych tekstów a nowych informacji nie ma, ale jak ją zamkną to chyba wyprowadze się z tego kraju bo po co tu żyć jak nie ma tu już nic polskiego a robi się tylko coraz gorzej.

A przyczyną upadku fabryki jest to o czym piszą tutaj.

Jak czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej", po firmie kontrolowanej przez UkrAvto zostanie 110 hektarów atrakcyjnych gruntów, które zostaną wystawione na sprzedaż.
http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/271712,Upadla-fabryka-aut-FSO-Zeran

Poprostu brakuje ludziom supermarketów, macdonaldów, gejefsi i centrów handlowych. Bo co innego tam postawią...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #146 dnia: Luty 18, 2011, 20:15:27 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Tablice i tak kiedyś trzeba będzie zmienić... Nie pamiętam do kiedy mogą być czarne.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #147 dnia: Luty 19, 2011, 00:36:02 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
Wybrane cytaty z przyszłego za niedługo magistra (!):

"Pier*oli mnie to jakim samochodem będę kiedyś jeździł, jakiej firmy mam lodówkę, komputer, telewizor. Mam totalnie wyje*ane czy moje ubrania są produkowane w Polsce, Japonii, Rosji czy Brazylii. "

"Na ch*j mi czajnik, który spier*oli się po miesiącu? Wolę dołożyć 3 razy tyle i kupic Phillipsa czy innego Zelmera, czy cokolwiek kleci te czajniki. Bo co bo Wrozamet albo Polar robi czajnik tanie a w dodatku polskie? "

"Upada FSO. Wielkie mi halo. Co mnie interesuje zakład, w którym nie pracuje ani nikt z mojej rodziny, ani nikt znajomy"

"Ludzie kupują zagraniczne wozy, bo się rzadziej psują, wyglądają ładniej, a nie tak topornie jak polonezy, są szybsze, mają lepsze osiągi "

Ręce opadają ,a za nimi głowa
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 00:36:29 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #148 dnia: Luty 19, 2011, 00:59:59 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No co? Wiadomo, że: "to co polskie nie może być dobre bo jest polskie, a to co polskie jest złe bo nie jest zagraniczne". Wielka część rodaków najchętniej zrównała by z ziemią wszystko co zostało w spadku po PRL i pobudowała w tym miejscu nowe na zachodniej licencji.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #149 dnia: Luty 19, 2011, 03:07:23 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ja czasami żałuję, że ten kraj nie został pod zaborami. jak widać większości społeczeństwa i tak nie robi różnicy gdzie mieszkają i jakim językiem mówią.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 19, 2011, 04:56:55 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
ja czasami żałuję, że ten kraj nie został pod zaborami. jak widać większości społeczeństwa i tak nie robi różnicy gdzie mieszkają i jakim językiem mówią.
Myślę, że gdyby to był zabór francuski, brytyjski, albo amerykański to wręcz byli by z niego dumni... Po prostu mieliśmy niewłaściwego zaborcę... :D
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 04:59:32 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 19, 2011, 11:04:25 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przykre to bardzo, nawet Rosjanie potrafią docenić swoją motoryzację, jest wielka grupa fanów Ład, Gazów 24 (Wołga), Moswiczów 412, Zapków (968) i wielu innych rodzimych pojazdó, youtube skarbnicą wiedzy nt. przeróbek mechanicznych w radzieckich pojazdach, np: Wołgi V8 (np: 5,5 V8), Łady Turbo z silnikami 1,5 turbo i mocami ponad 200 koników, to wszystko robi wrażenie ...
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 19, 2011, 11:36:58 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Wybrane cytaty z przyszłego za niedługo magistra (!):

"Pier*oli mnie to jakim samochodem będę kiedyś jeździł, jakiej firmy mam lodówkę, komputer, telewizor. Mam totalnie wyje*ane czy moje ubrania są produkowane w Polsce, Japonii, Rosji czy Brazylii. "

"Na ch*j mi czajnik, który spier*oli się po miesiącu? Wolę dołożyć 3 razy tyle i kupic Phillipsa czy innego Zelmera, czy cokolwiek kleci te czajniki. Bo co bo Wrozamet albo Polar robi czajnik tanie a w dodatku polskie? "

"Upada FSO. Wielkie mi halo. Co mnie interesuje zakład, w którym nie pracuje ani nikt z mojej rodziny, ani nikt znajomy"

"Ludzie kupują zagraniczne wozy, bo się rzadziej psują, wyglądają ładniej, a nie tak topornie jak polonezy, są szybsze, mają lepsze osiągi "

Ręce opadają ,a za nimi głowa

To potwierdza moje obserwacje, że uczelnie rozdają tytuły naukowe na lewo i prawo, również ludziom ograniczonym umysłowo.

Przykre to bardzo, nawet Rosjanie potrafią docenić swoją motoryzację, jest wielka grupa fanów Ład, Gazów 24 (Wołga), Moswiczów 412, Zapków (968) i wielu innych rodzimych pojazdó, youtube skarbnicą wiedzy nt. przeróbek mechanicznych w radzieckich pojazdach, np: Wołgi V8 (np: 5,5 V8), Łady Turbo z silnikami 1,5 turbo i mocami ponad 200 koników, to wszystko robi wrażenie ...

Nienawiść do Polonezów (i DF'ów) jest wprost proporcjonalna do uwielbienia VAG'a. Przynajmniej tak mi się wydaje czasami. Ale z drugiej strony - nas, wielbicieli FSO nie jest tak mało, a osób, które życzliwie wspominają Polonezy czy DF'y też nie brakuje.

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 19, 2011, 12:09:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dlatego popieram wprowadzenie opłat za naukę na uczelniach wyższych, jak najszybciej (oczywiście rónolegle zwolnienia z opłat dla najzdolniejszych i przy okazji biednych a zdolnych).
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 19, 2011, 12:11:05 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Nasz naród jest tępy i tyle. Polak polaka sprzeda bez skrupułów.
"Ludzie kupują zagraniczne wozy, bo się rzadziej psują, wyglądają ładniej, a nie tak topornie jak polonezy, są szybsze, mają lepsze osiągi "
No tak, przecież Mercedes bez wymiany oleju potrafi 25 lat jeździć. Po prostu brak słów. Ale to że się psuje i ma lepsze osiągi to na pewno mówią ludzie, którzy Poloneza nigdy nie mieli i wiedzą to ze słyszenia.
Co do jakości i osiągów to wystarczyłoby tylko dobrze zainwestować i konstruktorom dać wolną rękę. Mamy bardzo zdolnych inżynierów i myślę że skonstruowaliby takie auto co stylistycznie by odpowiadało co najmniej większości ludzi a osiągami zawstydziło nie jednego szmelcwagena.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 19, 2011, 12:48:01 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Apropos mercedesa wczoraj kolega w swojej pięknej 190 urwał mocowanie wachacza do amortyzatora, w efekcie koło nieomal nie wyszło razem z błotnikiem na maske(jechał 40 km/h po nowym asfalcie bez dziur i studzienek). Potem tylko powiedział dobrze że sie nie stało przedwczoraj jak jechaliśmy do Wisły. Jechał z dzieckiem. Miał ktoś taki czad z polonezem żeby mu się koło urwało w taki sposób żeby dyndało jak szmata na sznurku. Zaczynam lubieć tę konstrukcję zawieszenia, mimo że coś odpadnie można się chociaż dotoczyć powoli do domu. A w tym przypadku dobrze że sąsiad miał podnośnik (żabka)  to się go dało zciągnąć ze środka drogi. Stało się to koło godz 15 na dość ruchliwej drodze.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 19, 2011, 14:38:03 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6627
  • Płeć: Mężczyzna
stylistycznie by odpowiadało co najmniej większości ludzi

Patrz profesor Nawrot i jego studenci. Obecna stylistyka to wypisz wymaluj projekty Nawrota i jego ludzi z lat 80tych. Smart ForTwo też został zaprojektowany w Polsce przez studenta Nawrota w 80tym którymś. Oczywiście jego projekt nie został zrealizowany, po prostu kilkanaście lat później ktoś wpadł na podobny pomysł i projektant zobaczył w TV koncept po czym zaskoczony pobiegł do swojej szuflady.


Przykre to bardzo, nawet Rosjanie potrafią docenić swoją motoryzację

Polska to jedyny kraj w Europejskich demoludach gdzie nie ma pucharu komunistycznych samochodów i jedyny który miał swojego producenta ,a nikt jego autami nie startuje. Nawet Łada VFTS czasem u nas się pojawi. A Polonez? Kilkanaście lat rozwiązaniu FSO SPORT jeden emerytowany kierowca Zaleski zbudował sobie rajdowego Poloneza bo za PRLu marzył żeby startować takim samochodem.


A co napisała studentka, też wkrótce magister:

"a ja tam uważam, że upadek producenta jaboli to większy dramat, bardziej osobisty dla mnie, nie rozumiem sensu tego tematu. wiele firm upada i nie o każdej tu piszemy. "
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 15:17:45 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 19, 2011, 16:58:56 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 701
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
U mnie na uczelni jak schodzi rozmowa na temat motoryzacji, i mówię że moim marzeniem był, jest, będzie polonez (konkretnie przejściówka) to zaraz zaczynają się kąśliwe uwago co do mojego stanu psychicznego, uśmieszki politowania na twarzach "kumpli". Ba kiedyś jakoś tak wyszło że że kumpel chciał nie podrzucić  z Altraichu do Katowic, to mu grzecznie podziękowałem i powiedziałem że swetrami nie jeżdżę i spokojnie poczekam na autobus, jego mina bezcenna (nie wspomnę że samochód po tzw "tjuningu" miał)

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 19, 2011, 18:00:57 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja mam w planach zakup drugiego auta, oczywiście będzie auto leciwe, zastanawiam się nad: Skodą 105/110/120 (niestety Rapid poza zasięgiem), Łada 2107, ewentualnie Samara, Fiat 126p, 125p, z zachodnich ewentualnie Corsa A.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 18:01:11 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Fabryka
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 19, 2011, 21:18:28 pm »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,kto-uratuje-fso-chinczycy-albo-hindusi,67194.html
oglądajcie od 3:16

Chery A3 w wersji hatchback w Warszawie.

Ponadto chwilka rozmowy z kierowcą testowym czerwonego Alve.

Skoro te Chery jeździ już kilka tygodni po Warszawie, to znaczy, że rozmowy z Chery nadal trwają. Może coś się rozjaśni 21 lutego - w dniu zjechania ostatniego Aveo.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 21:33:54 pm wysłana przez Rysiob »