Autor Wątek: Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?  (Przeczytany 10706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2010, 22:56:36 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Rób uszczelkę pod głowicą. Twój GSIk zap...ala więc nie jest tak źle, i jak na przebieg prawie 270 tysi chodzi cudnie. Pamiętaj że parownik musisz wymienić, a to też cię trochę pociągnie z kasą. Jest to robota na 1 dzień (w 125p robiłem z kolegą wg książki i banglał :) ), mogę Ci pomóc a z warsztatem to można pogadać z Jambusem, bo jeszcze trochę miejsca jest u niego :)
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 15, 2010, 23:26:51 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Bartekcom"
GSi 84-86 KM
GTi 100-103KM

pokaz mi wykres z hamowni GSI które osiągnęło chociaż te 84km, a sprawdź ile roverów osiąga fabryczną moc 100-103km lub nawet więcej.

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 15, 2010, 23:29:26 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytuj (zaznaczone)
pokaz mi wykres z hamowni GSI które osiągnęło chociaż te 84km

Kolega Multec
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 15, 2010, 23:56:36 pm »

Michau

  • Gość
Tak to jeden przypadek, a ile roverów osiągnęło 100-103km? Poza tym nie same cyferki a jazda robią różnice. Ja tam czuję że jest czym jechać mimo że to tylko 1.4 w porównaniu do ohv których miałem już kilka w życiu ;)

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 15, 2010, 23:59:59 pm »

e1mo

  • Gość
bo na drodze konie sie nie licza :D tylko moment i jego rozłożenie w zakesie obrotow :D


co do temetowego dylematu - powiem tam - Młody, dopiero sie jednego swapa pozbyles, chyba nie warto sie pakowac w nastepnego :?: :)

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 16, 2010, 02:22:24 am »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "ujban88"
macie zdecydowanie za dużo kasy, 300pln za ubrudzenie sobie rączek
jutro otwieram warsztat :D
A no nie każdy ma gdzie rzeźbić :)

Cytat: "Michau"
Kolego nie mów że to tylko 15km bo różnicę w dynamice czuć. Miałem GLE, GLI abimexa, GLI boscha i z GSI też miałem styczność rover przy mniejszym ciutke lub porównywalnym spalaniu[ w trasie już widać różnice i zawsze jest jakiś zapas mocy do wyprzedzania] jeździ o niebo lepiej.
Moim zdaniem młody - jeśli masz te ok 600zł na swapa to rób a jeśli nie to uszczelke pod głowicą zrób, choć moim zdaniem pakowanie kasy w ohv z 260tys km to troche pomyłka, bo uj wie za ile pójdą panewki, itp ;)
Tylko, że roverek 1.4 przy moście 3.9 to nie jest taki wielki szał, jak przy 4.3. 600 zł to trochę mało, żeby zrobić to porządnie. Pomyłka to robienie swapa w pośpiechu, po kosztach i licząc w 100%, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, bo z tym różnie bywa. Tak samo pomyłką jest wsadzenie silnika niewiadomego pochodzenia bez wymiany rozrządu, pasek strzeli i jest weselej niż z panewkami w ohv :D no i dodatkowe koszta i problem. Przydałoby się też nowe sprzęgło, kopułka, przewody WN, świece i to też podnosi koszta.

W ogóle po tytule sądziłem, że chodzi o kapitalkę... Ale w takim wypadku nie bawiłbym się na miejscu kolegi w swap, jeśli nie ma na to ciśnienia :) Do swapa faktycznie lepiej dozbierać, akurat tu jak ktoś słusznie wspomniał pośpiech to zły doradca. Młody#1955, jeśli ktoś Ci pomoże to wymień sobie uszczelkę i jeździj dalej a swapa przemyśl na spokojnie, może będziesz chciał coś więcej niż 1.4, np 1.8 albo 1.6, a może w ogóle pójdziesz w innym kierunku. Jeździłem 1.4 na moście z OHV i trzeba przyznać, że lepiej chodzi na wyższych obrotach ale sądzę, że warto dozbierać na coś większego.
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 16, 2010, 15:11:56 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Michau"
Tak to jeden przypadek, a ile roverów osiągnęło 100-103km?


Drugi przypadek to GSi Serockiego - 87KM, a trzeci Mariusza#1926 - 84KM.
Co nie zmienia faktu, że i tak wolałbym zdrowego roverka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 16, 2010, 20:09:54 pm »

Reggie

  • Gość
Cytat: "Bartekcom"
Więc ile jak nie około 15KM, bo może ja liczyć nie potrafię.
A dynamika i moment obrotowy to inna sprawa, ja mówię o mocy.
I dodam od siebie że wzwyżka 15KM za 600zł to trochę zamiana kijka na toporek. Jak robić swap to na co najmniej 1.6K16 jak Fist albo 2.0 jak Roofi.
.   Mozna smialo wywnioskowac ze kolega posiada ohv... uwiez mi ze jak bys mial te ('małe' 1,4 jak twierdzisz) to juz bys tak nie napisał. A konie... to licza sie jak chcesz ciagac przyczepy. Cala reszta to moment

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 16, 2010, 22:08:36 pm »

toudy

  • Gość
Cytat: "Reggie"
A konie... to licza sie jak chcesz ciagac przyczepy. Cala reszta to moment


raczej odwrotnie

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 16, 2010, 23:38:09 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
To niech mi specjaliści wytłumaczą, jak to jest, że 1.4 które ma 127Nm jeździ nieporównywalnie lepiej od GSI, które ma 130Nm, na niskich obrotach też ma przewagę 1.4, choć mniejszą niż przy wysokich :P

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 16, 2010, 23:41:59 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Cytat: "HARNAŚ"
na niskich obrotach też ma przewagę 1.4, choć mniejszą niż przy wysokich

Przełożenie

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 17, 2010, 00:12:29 am »

e1mo

  • Gość
HARNAŚ, ja sie nie znam, ale moja teoria jest taka :D : tu chodzi o rozłożenie tego momentu obrotowego w zakresie obrotow.

na moich dwóch wykresach, od 3 tys do 6 tys obrotów mam położone 80 - 90 % max momentu obrotowego (szczyt na 4,9 tys). A w gsi może to być np wartość 2 do 3,5 , ze szczytem np na 3tys i dlatego np rover będzie lepiej ciągnąc niz np gsi

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 17, 2010, 00:40:20 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytat: "Reggie"
Mozna smialo wywnioskowac ze kolega posiada ohv

Tak i jestem zadowolony z tego silnika bo w nim jest seryjnie udogodnienie wspomagania.
Oraz opcjonalnie klimatyzacja którą stanowczo wolę od tych 15KM
I części są nieporównywalne (ceny) poloneza OHV i rovera.
Jakby mi ktoś dawał za darmo nie chciałbym tego silnika, po prostu wprost mówię że wolę GSi ze względu na komfort, ceny części, wygodę, i dynamikę - GSi ma porządny "dół" a i prędkość jaką osiągnełem swoim GSi to 180km/h (nie mówię że jest szybsze od rovera ale to już nie to OHV co Bosch i Abimex)
Cytat: "Reggie"
uwiez mi ze jak bys mial te ('małe' 1,4 jak twierdzisz) to juz bys tak nie napisał.

Jeździłem niejednym roverem 1.4, (bez tych wszystkich och... ach.... jak większość tu), skąd wiesz że niby obcy mi ten silnik? I powiem że GSi jest słabsze ale wcale nie jest słabe.
Ludzie tutaj mają przekonanie że OHV to zło bo to OHV jak w społeczeństwie Polskim że Polonez zły bo to Polonez.
A GSi jest dużo mocniejsze od GLi-zd (Abimex i Bosch)
W GTi i GSi na "dole" nie odczułem specjalnej różnicy.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 17, 2010, 00:50:30 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
Bartekcom, gsi to gsi to silnik na bazie fiata z lat 60 a rova to lata 80 i aluminiowy blok. Ciesz sie ze masz zadbanego gsa a nie trafil Ci sie trup. Robisz przy nim sam ? Bo wiesz kupic ful wypas to nie sztuka skoro juz tak wypisujesz O Twoim egzemplarzu. Ja wzialem Atu po taksowce ze wzgledu na pasje a nie na opcje. Mimo tego ze wyplul uszczelek to chodzi ladnie. Na to co ze mna przezyl to niema na co nazekac.
Poloneza, za milion czterysta?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 17, 2010, 00:51:45 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytat: "HARNAŚ"
na niskich obrotach też ma przewagę 1.4, choć mniejszą niż przy wysokich :P

Sam wtrysk Poloneza GSi jest nowocześniejszy od Poloneza GTi

[ Dodano: 17 Lis 2010 00:52 ]
Cytat: "Młody#1955"
Robisz przy nim sam ?

Tak :)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 17, 2010, 01:01:37 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
zobaczymy jak zacznie szwankowac klima to wtedy bedziesz mogl mowic o cenach czesci. Dupnie Ci zawor lub skraplacz lub osuszacz z starosci lub inna duperela to zobaczysz. Fso nawet nie pomyslalo aby wrzucic glupi filtr przeciwpylkowy co do klimy jest zalecane ze wzgledu na sam komfort. Wracajac do tematu: chyba zrobie w niunku uszczelke. Sa chetni do pomocy?
Poloneza, za milion czterysta?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 17, 2010, 04:59:51 am »

Offline fafik

  • ostroyebak okolosyberyjsky
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 855
  • Płeć: Mężczyzna
  • nASO DREAM TEAM
    • caro gld
    • http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Cytat: "Młody#1955"
Sa chetni do pomocy?
no Mody... ja Cie prosze.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/104429
Mój polonez jest jak maybach- ręcznie składany :]
Gdyby w samochodach europosłów zamontować blokadę antydebilizmu z czujnikiem wykrywającym procent absurdu w procesie myślenia, musieliby wszędzie, biedactwa, zasuwać z buta.

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 17, 2010, 08:23:25 am »

Offline mirekpsary

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jo jest Jo!
    • PoldoFord 2.0 '91 - Tayniak
    • http://www.bruk-miko.psary.net.pl
Cytat: "Młody#1955"
Wracajac do tematu: chyba zrobie w niunku uszczelke. Sa chetni do pomocy?


Zrób uszczelkę,polecisz po kosztach.
''W życiu piękne są tylko chwile"

tel.603476262

www.bruk-miko.psary.net.pl

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 17, 2010, 09:50:35 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "fafik#1953"
Cytat: "Młody#1955"
Sa chetni do pomocy?
no Mody... ja Cie prosze.

Głupie pytania zadaje, no nie? Gdzie to chcecie robić? No i kiedy?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 17, 2010, 15:25:37 pm »

Offline mirekpsary

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 415
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jo jest Jo!
    • PoldoFord 2.0 '91 - Tayniak
    • http://www.bruk-miko.psary.net.pl
Cytat: "Młody#1955"
Przydalo by sie parownik przy okazji kupic ale kurde niemam kasy na tyle. Najwyzej pojezdze na benie do grudnia.

Dam Ci parownik z Poldka.
Pfu,sprzedam za 1zł. :mrgreen:
''W życiu piękne są tylko chwile"

tel.603476262

www.bruk-miko.psary.net.pl