Autor Wątek: Płyn DOT5  (Przeczytany 7060 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Płyn DOT5
« dnia: Listopad 19, 2010, 12:07:00 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
w najbliższym czasie biorę się za wymianę szczęk hamulcowych z tyłu i wymienię sobie płyn,czy Dot5 nie będzie zbyt agresywny  do 14 letniego układu hamulcowego i czy przy okazji wymienić przewody gumowe mimo że dobrze wyglądają(przy starszych autach pamiętam że te przewody wymienia się co 10lat jak to ma się do Lukasa)i czy ruszać zaciski bo z początku ściągał ale już się rozruszały w miarę i jest lepiej?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Płyn DOT5
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2010, 12:12:30 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Możesz wyjaśnić dlaczego chcesz użyć płynu DOT5?
DOT4 wystarcza w 100%. Jeśli przewody elastyczne nie mają pęknięć, nie są sparciałe to wedle zasady nie zamieniaj dobrego na lepsze.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Płyn DOT5
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2010, 12:15:48 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Różnica w cenie nie jest duża,a przy stosunkowo dużej masie Poloneza i przy nie dużych hamulcach lepiej mieć mocniejszy płyn żeby go szybciej nie przegrzać,ale może z DOT 4 masz racje bo w górach nie mieszkam i może da radę :roll:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Płyn DOT5
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2010, 12:20:26 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Żeby zagotować płyn to trzeba na prawdę ostro jeździć, jeśli auto użytkujesz "normalnie" to nie odczujesz różnicy między DOT4 a DOT5, kwestię ceny pomijam, jeśli chodzi o negatywny/pozytywny* wpływ świeżego płynu DOT5 na używane uszczelki - tego Ci nikt nie zagwarantuje. Producent przewidywał DOT4 i tyle.



_
* niepotrzebne skreślić.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Płyn DOT5
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2010, 14:04:56 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Herezje jakieś.
Przewody co 10 lat?
Życie Wam niemiłe?
Co 3 lata się wymienia.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2010, 14:33:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Nie jestem tego pewien ale zdaje się że jak do układu przewidzianego na dot 4 lać coś "lepszego" to w grę wchodzi tylko DOT 5.1, DOT 5 reaguje z DOT 4 i może spowodować uszkodzenia.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Płyn DOT5
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2010, 15:58:00 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeśli chodzi o płyn hamulcowy do lukasa to przewidziany jest DOT 4,i nic tu nie kombinuj bo możesz tylko" przedobrzyć" stosując inny, i narazić się na dodatkowe koszty,np. na naprawę pompy hamulcowej w której mogą paść uszczelnienia,przy zastosowaniu niewłaściwego płynu. A co do przewodów elastycznych to powinno się wymieniać max. po 5 latach,lub po 100tys.przebiegu km. bez względu na ich stan.Bo przecież chodzi tu o bezpieczeństwo . :!:
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2010, 16:54:10 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A sam płyn należy zmieniać w zależności od tego gdzie piszą co 2 albo 3 lata.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Płyn DOT5
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2010, 17:06:19 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Grzech#1938"
A sam płyn należy zmieniać w zależności od tego gdzie piszą co 2 albo 3 lata.


Ja zmieniam max.co 2lata od 20lat,i mam zero problemów z układem hamulcowym.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 19, 2010, 17:06:23 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
z tego co czytałem to dot 5 jest przeznaczony raczej do sportu i błyskawicznie chłonie wilgoć, przez co trzeba go zmieniać nawet kilka razy do roku.

moim zdaniem stosowanie takiego płynu do śmiesznych polonezowskich hamulców, jest co najmniej bez sensu, prędzej klocki spłoną i tarcze zaświecą niż się dot 4 zagotuje.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Płyn DOT5
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 19, 2010, 17:29:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Z tego co piszą, to wszystkie płyny mieszalne są ze sobą z wyjątkiem tych produkowanych na bazie silikonu. Są to DOT 3, 4 i 5.1.

Płynu hamulcowego DOT 5 (bez jedynki) nie wolno mieszać z pozostałymi, bo zawiera silikon.

Im wyższe cyferki tym wyższa temperatura wrzenia:
DOT 3   205 °C    140 °C
DOT 4   230 °C    155 °C
DOT 5   260 °C    180 °C
DOT 5.1   270 °C    190 °C

Płyn DOT 5.1 poza wyższą temperaturą wrzenia ma również niższą lepkość aby lepiej współpracował z układami z ABS, ESP itd...

Czyli podsumowując: możesz wlać DOT 4 albo ewentualnie DOT 5.1 jeśli koniecznie chcesz mieć lepszy, ale DOT 5 nie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Płyn DOT5
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 19, 2010, 17:53:55 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
postęp techniczny rodzi idiotyczne problemy- co zastosować? kiedyś do hamulców tarczowych był jeden płyn o symbolu R- 3 (niebieski) i było ok. niczego nie niszczył, lało się go do wszystkich poruszających się wtedy pojazdów. dziś jest tych płynów kilka, w sumie niczym się nie różniących a kilka stopni nie czyni różnicy w normalnej eksploatacji.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 19, 2010, 18:46:27 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wcale nie było jednego, bo do bębnowych hamulców był inny. :D DA-1 się nazywał. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Płyn DOT5
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 19, 2010, 18:55:49 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Panowie - po co wam owe talmudyczne dywagacje?

Otwórzcie maskę Poldasa. Przyjrzyjcie się dobrze korkowi zbiorniczka płynu hamulcowego. Co na nim jest napisane, jeśli chodzi o układy hamulcowe Lucasa ? "DOT-4." Tak więc - w czym problem?
Kupujecie płyn hamulcowy klasy "DOT-4" porządnego producenta z równie porządnego źródła, stary wymieniacie, nowy zalewacie - i cześć pieśni!

Jak ktoś chce - to mogę opublikować, jak sprawnie odpowietrza się układy hydrauliczne z użyciem jednej osoby i braku kanału.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Płyn DOT5
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 19, 2010, 19:10:48 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
oprawca_1978,
Cytat: "oprawca_1978"
Jak ktoś chce - to mogę opublikować, jak sprawnie odpowietrza się układy hydrauliczne z użyciem jednej osoby i braku kanału.
To nie problem.
Już nie raz o tym pisałeś.Jak ktos czyta uważnie twoje posty to będzie pamiętał,i jak zechce to z nich skorzysta.A jak masz chęć to napisz cały artykuł na ten temat,i zamieść go na forum,i nie będziesz się musiał powtarzać.
Cytat: "oprawca_1978"
Otwórzcie maskę Poldasa. Przyjrzyjcie się dobrze korkowi zbiorniczka płynu hamulcowego. Co na nim jest napisane, jeśli chodzi o układy hamulcowe Lucasa ? "DOT-4." Tak więc - w czym problem?
Kupujecie płyn hamulcowy klasy "DOT-4" porządnego producenta z równie porządnego źródła, stary wymieniacie, nowy zalewacie - i cześć pieśni!

Też mam na to takie samo zdanie.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 19, 2010, 19:13:26 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
DOT 4 bardzo szybko mozna ugotowac w polonezowskim ukladzie hamulcowym. bez roznicy czy to lukas czy stary uklad. w swoim poprzednim ugotowalem chyba ze 3 razy. dwa razy ugotowalem tez plyn u Grejfruta :D nie ma sie czym chwalic ale mowie tylko ze mozna go ugotowac bez wiekszego wysilku. wystarczy gwaltownie hamowac ze 170km/h. 200 metrow hamowania wystarczy. potem mialem DOT5.1 Tego juz nie ugotowalem
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Płyn DOT5
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 19, 2010, 19:36:09 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Cytat: "Cyneq"
Herezje jakieś.
Przewody co 10 lat?
Życie Wam niemiłe?
Co 3 lata się wymienia.


Racja,pomyliło mi się z armaturą metalową a jeżeli chodzi o gumy to się zgodzę :oops:

Koledze bardzo ładny przewód w Audi pękną,ale na szczęście było to na rolkach na przeglądzie,więc teraz już nie jestem pewny diagnozy"na oko".
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Płyn DOT5
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 19, 2010, 21:36:07 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mi przewód hamulcowy pękł dwa razy. Raz pod brama, gdy wysiadając, auto zaczęło mi zjeżdżać i depnąłem hamulec. Drugi raz na dojeździe do skrzyżowania. Wyhamował. Na pękniętym przewodzie wróciłem jeszcze do domu, 70km. Owinąłem go tylko taśmą izolacyjną, żeby płyn nie znikła z taką dużą szybkością. Wiem, jestem nieodpowiedzialny.

Co do płynu, to lejemy to, co zaleca producent. To i tak jest z zapasem.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 22, 2010, 13:17:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak się dołączę aby nie tworzyć nowego tematu.

Tak czytam i wychodzi na to że jeśli poprzendi właściciel nalał DOT3 do lucasa to uszczelki i inne takie będą OK?? Płyn jak i przewody elastyczne muszę zmuienić ale czekam z robotą na zmianę mostu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 22, 2010, 13:38:06 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Będą OK. Tak jak napisałem wyżej DOT 3, 4 i 5.1 różnią się wyłącznie temperaturą wrzenia.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap