Autor Wątek: Odcięcie PB  (Przeczytany 4250 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odcięcie PB
« dnia: Listopad 26, 2010, 22:11:51 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Zrobiłem odcięcie pompy paliwa i wtryskiwaczy w moim Polonezie. Zrobiłem to tak:
85 - elektrozawór (+)
86 - masa
30 - wtryskiwacze (+), pompa (+)
87a - wtryskiwacze (-), pompa (-)

Problem jest taki że niby wszystko dobrze dzieła - odpalam na PB, przełącza się na LPG (pompa i wtryskiwacze się wyłączają). Problem jest przy gaszeniu samochodu, a mianowicie przekręcam kluczyki i wyjmuje je a w tym momencie załącza się pompa paliwa. Chodzi tak ok 30sec i się wyłącza.
Co zrobić żeby ją odłączało całkowicie?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2010, 22:24:39 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ja to mam inaczej zrobione. Jak centralka ustawiona jest na benzynę, to idzie zasilanie do wtrysku i przekaźnika, a jak na gaz to się on i pompa wyłączają.

Czyli:
86 - masa
85 - przewód zasilający wtryskiwacz
30 - przewód normalnie idący do pompy
87 - ciąg dalszy przewodu idącego do pompy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odcięcie PB
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2010, 23:01:44 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Fist#1947, wtryski odciąłem Ci wtedy u garażu u Ajka, więc już masz je zrobione. Pompę zrób na oddzielnym przekaźniku, będzie najszybciej.
Przekaźnik od wtrysku podtrzymuje Ci pompę, przez 30 sekund, w momencie gdy jest to charakterystyczne cyknięcie pod kompem to wtedy pompa się wyłącza no nie? Wyłączasz zapłon, cewka uzwojenia przekaźnika rozwiera zestyki przekaźnika i masz przejście na pinach 30 i 87a, jako że spiąłeś pompę jednocześnie z wtryskami to wystarczy, że na jednym z obwodów pojawi się napięcie i automatycznie idzie ono również na ten drugi.
Pamiętaj koniecznie o daniu bezpieczników po drodze.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odcięcie PB
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2010, 23:15:31 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Jimo ale dziś trochę zrobiłem porządku w kabelkach :D czyli to zostawić tak jak jest podłączone tylko odciąć pompę paliwa od tego przekaźnika. zmostkować tego + z elektrozaworu z drugim przekaźnikiem i na nim zrobić pompę tak?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2010, 23:19:48 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Fist#1947, Tak. Analogiczny układ masz zrobić jak z wtryskami, tylko że tniesz przewód od pompy paliwa, jeszcze raz przypominam o bezpieczniku i na wtryski i na pompę.

Zasilanie wtrysków jest jeszcze właśnie ~30 sekund po wyłączeniu zapłonu (w zasadzie to cały komp chyba jeszcze wtedy jest pod +12V). Teraz zrobiłeś tak, że złączyłeś przewód zasilający wtryskiwacze z przewodem zasilającym pompę. Podtrzymanie wtrysków podtrzymuje jednocześnie pompę.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odcięcie PB
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2010, 23:24:22 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Bezpiecznik założyłem na pompie, to założę jeszcze do wtrysków.
Dzięki.
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2010, 23:42:09 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja to zrobiłem w swoim Poldoroverze rocznik 1996 jeszcze bardziej zawile. Po prostu odemknąłem skrzynkę bezpieczników samochodu, wyłuskałem ten od pompy paliwa, wyczesałem jeden z przewodów tam dochodzących, przeciąłem go nożem kuchennym i wlutowałem weń dwie sztuki przewodu miedzianego linki w izolacji, wyciętego z pralki Polar 603 BIO rocznik 1979. Oba ich końce przylutowałem porządnie do styków konektorowych włącznika klawiszowego świateł od FSM Fiat 126p, który wcześniej nabyłem i umieściłem w wolne gniazdo kokpitu Poldorovera, po prawej stronie, zaraz obok włącznika świateł przeciwmgielnych.
Efekt tej całej niezmiernie skomplikowanej operacji był taki, że mogłem - i mogę po dziś dzień - rozłączać obwód zasilania pompy paliwa ww. przełącznikiem kiedy tylko chcę, zarówno podczas pracy silnika na benzynie, jak i na LPG - oczywiście jeśli tylko założę nań zdjętą w lipcu br. głowicę.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odcięcie PB
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2010, 01:10:46 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

kluczyki i wyjmuje je a w tym momencie załącza się pompa paliwa. Chodzi tak ok 30sec i się wyłącza.
Co zrobić żeby ją odłączało całkowicie?

Chciałeś za dobrze - odcięcie zrób pompy zaraz za wyłącznikiem udarowym. na którym zanika napięcie po wyłączeniu zapłonu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie PB
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2010, 09:10:37 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "Stingerek"
wyłącznikiem udarowym
nie mam go...
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2010, 10:12:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kabla też nie masz ?  Przekaźników pod kompem też nie masz ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie PB
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2010, 11:18:53 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "Stingerek"
Przekaźników pod kompem też nie masz
A mam, a wiesz który pin odpowiada za ten czujnik?
Kable kiedyś miałem ale teraz nie wiem co się z nim stało xD
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2010, 13:53:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Schemat elektryczny się kłania - morawski.
Chyba że ci sie nie chce -... to zejdę do auta i coś popatrze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie PB
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 27, 2010, 14:17:52 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Fist#1947, nie rozumiem Ciebie, przecież napisałeś:

Cytat: "Fist#1947"
przełącza się na LPG (pompa i wtryskiwacze się wyłączają)


Więc masz kabel który odpowiada za +12V dla pompy paliwa. Po co kombinujesz dalej i szukać bezwładnościówki. Już byś 10x założył na nim przekaźnik :P

Przecież każdy dodatkowy przekaźnik to +5 do lansu ;) hehehehe.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odcięcie PB
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 27, 2010, 17:15:02 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
ja mam takie pytanie odnośnie samej centralki gazu, miałem w poldoroverze centralke stag 2 jeżeli dobrze pamiętam, ostatnio jak patrzyłem na instalację gazową w moim GLE to wszystkie przewody z niej wychodzące były podpięte do czegoś, a w instalacji od poldorovera z centralki wystawał jeden ucięty kabelek koloru żółtego. czy możliwe że był to kabelek pod który podłącza się elektrozawór benzyny? jeżeli tak to można by z tego odcięcie pompy paliwa zrobić.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odcięcie PB
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 27, 2010, 17:19:51 pm »

Barnii

  • Gość
Tak, zółty kabel to elektrozawór benzyny :)

Odcięcie PB
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 27, 2010, 20:27:07 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Kapitan, wez miernik i sprawdz czy sie pojawia na nim napiecie po przelaczeniu na PB albo LPG. Wtedy sie dowiesz od czego to.

Cytat: "Kapitan"
jeżeli tak to można by z tego odcięcie pompy paliwa zrobić.
tak

Odcięcie PB
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 27, 2010, 22:21:49 pm »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "jimo#1921"
Już byś 10x założył na nim przekaźnik
A żebym ja miał czas to zrobić xD Teraz jeszcze śnieg spadł .. Brrrr..
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Odcięcie PB
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 28, 2010, 22:20:09 pm »

franca

  • Gość
A co taka centralka lpg wyłącza w układzie paliwowym po przejściu na gaz?