Autor Wątek: Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]  (Przeczytany 18754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« dnia: Grudzień 07, 2010, 11:01:51 am »

larko745

  • Gość
witam serdecznie, jako ze jestem nowy to na poczatku sie przywitam ;)
a wiec tak jak szybko i skutecznie dokrecić nową uszczelkę pod głowicę ? czy w takiej kolejnosci jak podalem na rysunku ? sila 90 nm ? wydmuchalo mi znów uszczlkę po przejechaniu okolo 3 tys km ;/ jak ktos wie niech edytuje moj rysunek i ewentulnie mnie poprawi, proszę o szybką pomoc , pozdrawiam, a oto link :


Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:04:28 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Co to znaczy wydmuchało ?
Bo przyczyną awarii wcale nie musi być złe dokręcenie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:08:02 am »

larko745

  • Gość
no moze nie wydmuchalo ale są takie objawy jak np. gotowanie sie wody , ubytek wody , kopcenie na bialo , musztarda pod korkiem oleju , woda w oleju , brak mozliwosci jazdy na lpg, dziwne spalanie ... juz raz mialem taki przypadek i wiem ze to uszczelka gdyz poprzednia wymiana przyniosła efekty ale nie na dlugo. dodam ze glowica byla sprawdzana oraz dla pewnosci planowana , sruby wymieniane , uszczelka raczej z lepszych

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:26:04 am »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
a dobrze dokręciłeś głowice?

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2010, 11:34:21 am »

larko745

  • Gość
wtedy dokrecalem w takiej kolejnosci jak na rysunku i bylo zle bo znow to samo , i dobrze dokrecilem raz a pozadnie w dwoch fazach , czy ktos zna kolejna poprawnosc  ?

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 07, 2010, 12:26:22 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Kolejność jest zła
Przykręca/Dokręca się zgodnie z ruchami zegara w sposób "ślimakowy"
Czyli tak:

...8
7
...4
3
...1
2
...5
6
...9
/
Mniej-więcej "obraz" głowicy patrząc od przodu auta

Najlepiej na 5 razy(oraz 6 raz dla pewności śruba nr.1 ale nie więcej niż 98-100N) momentami 20, 40, 60, 80, 98-100

Oraz całkiem możliwe że przy złym dokręceniu mogło się coś głowicy stać i teraz wymaga planowania(przy każdej wymianie uszczelki jest zalecane), koszt 50zł
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 07, 2010, 12:57:19 pm »

myambo

  • Gość
Z książki K.Trzeciaka:

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2010, 16:11:36 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
Cytat: "Mifumi"
Najlepiej na 5 razy(oraz 6 raz dla pewności śruba nr.1 ale nie więcej niż 98-100N) momentami 20, 40, 60, 80, 98-100

Oraz całkiem możliwe że przy złym dokręceniu mogło się coś głowicy stać i teraz wymaga planowania(przy każdej wymianie uszczelki jest zalecane), koszt 50zł


ja teraz sprawdziłbym głowice u tokarza dla pewności bo mogła się skrzywić. Co do dokręcania to u siebie dokręcałem dużo więcej niż 100 nm , myśle ,że można nawet na 120 nm tyle, że ja mam sporo zebranego materiału spod głowicy w wolalem ciut mocniej ją dokręcić

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2010, 16:46:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1,2,4,5,3,6,8,9,7  - taka kolejnosc ,
dokrecenie na 3 razy ,poczatkowy moment 40Nm ,pozniej 70Nm , na koncu 110Nm

kolejnosc jak na rysunku tez przejdzie ,ale lepiej tak jak napisalem ,bo jest nieparzysta liczba srub

to co napisal Mifumi to jakas herezja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2010, 16:56:12 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Grunt żeby od środka, równomiernie. Na trzy zmiany jest dobrze, po każdej przerwa na papierosa.
Dokręcanie krzywej głowicy mija się z celem.
Uszczelkę może wydmuchać z milionów powodów, raczej najrzadziej przez złe dokręcenie (za to żle dokręcająć można urwać śruby).
Śruby używamy maks 3 razy.

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2010, 17:19:07 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
KGB
Ktore to herezja?
Kolejność? Z książki.
Moment? Z książki.
Ilość etapów? Przy takiej ilości dokładność przylegania głowicy będzie lepsza niż na 2 razy.
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:28:15 pm »

Offline krzyspi25

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 47
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1,6 GLE '94 zielony turkus
Mifumi, KGB chyba nie zaczaił że za pomocą tekstu rozrysowałeś głowicę a cyferki oznaczają kolejną śrubę za którą trzeba się brać przy dokręcaniu. Swoją drogą najlepiej dociągnąć takim momentem jak na opakowaniu z uszczelki, ewentualnie jak w książce.
tel. 727211000

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 07, 2010, 18:28:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na pewno kolejnosc nie jest z ksiazki ,
nie widzialem ksiazki ,ktora zalecalaby dokrecanie glowicy od zewnatrz !!! ,
zawsze dokreca sie od srodka

odkreca sie od zewnatrz

update:
jezeli to mial byc rysunek to bardzo przepraszam - wtedy kolejnosc jest dobra ,
ale radze na przyszlosc byc jednoznacznym
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 07, 2010, 22:29:36 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
no i po 1000 km najlepiej jeszcze raz dokręcić głowice ja tego nie robiłem, ale tak należy zrobić :wink:

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 07, 2010, 23:13:00 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
KGB
Faktycznie mogłem napisać że "zobrazowałem" głowicę

Co do dokręcania głowicy po 1k km
Ja mam uszczelkę którą zastosuję w "nowym" sercu mojej glizdy gdzie producent pisze o dokręcaniu po 1.5k km oraz 10k km,
Więc sam jestem w kropce w tym temacie
Ale wiem że są 2 "szkoły", dokręcanie lub bez dokręcania, brat nie dokręcał i jakoś jeździł beż większych problemów
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 07, 2010, 23:17:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w OHVce lepiej dokrecic ,
kiedys dokrecalem po 2kkm i dalo sie ja dokrecic ,co swiadczy o tym ,ze jednak siadla ,
szczegol ze raz przy dokrecaniu urwalem srube (bez klucza dyna ...) i wyszlo wiecej szkod z dokrecania niz byloby korzysci  :P  ,
na 8 srubach tylko jeden dzien jazdy wytrzymal  :twisted:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 07, 2010, 23:30:42 pm »

Offline Mifumi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 430
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.4 Caro '96
Już miałem okazję dokręcać, i lekko mnie zastanawia czy wtedy tak miało się dziać
Mianowicie pociągam za klucz, do momentu 110-120 nic, przy 120 słychać taki metaliczny trzask i nagle moment wynosi 70-80, spokojnie dokręciłem do 100 i niby było dobrze
Ale teraz mnie to zastanawia czy takie coś ma wystąpić czy nie, tym bardziej że po tym zaczęło mi uciekać płynu do oleju, ale na to mogło się przyczynić kilka innych czynników
Obawiam się że sam fakt dokręcenia zrobiłem źle, z racji tego trzasku i faktu że poszedłem "na żywioł" i od razu dokręcanie bez luzowania czy innych czynności, a chciałbym w przyszłości nie mieć te problemu(nowe pierścienie, wał + panewki po szlifie, wyczyszczony blok etc. więc byłoby szkoda bardzo)
Cytuj (zaznaczone)
wystarczy lekko obnizyc, zaspawac rozrzad [...] powinno wystarczyc na poczatek
  ______                             ______
/_|_____\.=[oo]=O=[oo]=./_____|_\
 ___                                          ___
[___]                                       [___]

Wjakiej kolejnosci dokreciś sruby w głowicy ? [rys]
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 08, 2010, 19:30:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ten trzask to moglo byc zerwanie tarcia na podkladce ,wiec normalne zjawisko ,
ale moglo byc tez przeciagniecie sruby ,bo 70-80 Nm to troche malo przy starcie z 120 Nm,
w przypadku przecigniecia srub da sie zauwazyc slady na srubie po jej wykreceniu,

w Daihatsu przeciagnalem sruby ,bo nie wiedzialem jakim momentem trzeba dokrecac (pozniej sie dowiedzialem ,ze 68Nm ) i dociagalem do 80Nm ,przy czym zaczynaly mi plynac przy tej wartosci ,
jednak glowica sie trzyma 2 lata i nic nie cieknie ,wiec i twoje przeciagniecie (jezeli wystapilo) nie powinno narobic szkod  - jezeli wszystkie sruby potraktowales tak samo

dlatego przy dociaganiu glowicy lepiej poluzowac sruby na poczatku ,zeby zlamac tarcie na podkladce w odwrotnym kierunku nizsie dokreca
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.